«Патріотичне слово сучасності»

Про матеріал
виховувати у студентів почуття патріотизму, національної гордості, любові до рідного краю, формувати переконання у нетлінності духовних скарбів народу, повагу до державних і народних символів України, до своїх батьків, спонукати студентів до усвідомлення ними необхідності бути корисним своїй державі. формування рис сучасного патріота української держави
Перегляд файлу

 

 

Розробка виховного заходу

 «Патріотичне слово сучасності»

 

   Мета: виховувати у студентів почуття патріотизму, національної  гордості, любові до рідного краю, формувати переконання у нетлінності духовних скарбів народу, повагу до державних і народних символів України, до своїх батьків, спонукати студентів до усвідомлення ними необхідності бути корисним своїй державі. формування рис сучасного патріота української держави

Епіграф: Любов до Батьківщини і любов до людей є два швидких потоки, які об’єднуючись, утворюють могутню ріку патріотизму // В. О. Сухомлинський.

Очікувані результати: сформуваність більш високого рівня громадянського самовизначення й відповідальності; розвиток почуття гордості за приналежність до української нації; визначення цінностей українського патріота; розвиток правосвідомості студентів.

Методи та прийоми: пояснювально-репродуктивний, проблемно-ситуативний, формування суспільної свідомості та поведінки (педагогічна вимога, доручення), стимулювання, самовиховання

 Обладнання: ноутбук, мультимедійний проектор, екран, карта України, анкета, наочний матеріал.

ПЕРЕБІГ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

   Слайд 1.

    Далі класний керівник вітається з усіма присутніми: «Рада вітати вас на виховному заході, який буде проведений у формі «Усного журналу». Сподіваюсь, що сьогоднішня тема не залишить вас байдужими і кожен зробить свої висновки й висловить власну думку з обговорюваної проблеми».

  Після привітання Ведучий клацає кнопкою миші –  слайд 2 цієї миті на екрані з’являється державний прапор України та лунає державний гімн. При цьому аудиторія (або частина аудиторії, яка вважає себе патріотами) встає і віддає шану гімну України.

 По закінченні звучання мелодії гімну Ведучий клацає мишкою слайд 3   і на екрані з’являється тема заходу: « Імідж сучасного патріота».

      Далі класний керівник оголошує тему Усного журналу, актуальність, мету, завдання.

Тема патріотизму – нині актуальна, нагальна проблема для України та кожного українця.

слайд 4   Як говорив один із яскравих  педагогів XX століття Олександр  Антонович  Захаренко: «…патріотами не народжуються. Ними стають у процесі становлення особистості, в процесі виховання і впливу засобів масової інформації на кожну людину. Патріотичні почуття — це сплеск емоцій, які виникають у пориві спільної праці, щоб знайти вихід із безвиході, щоб захистити свою незалежність і волю».

       Як пробудити у громадян почуття любові до Батьківщини? Саме «пробудити», тому що воно є в кожній душі, і треба його посилити точним, чистим тоном. Не можна змусити любити Вітчизну. Любов треба виховувати. Саме ця аксіома буде найпріоритетнішою на сьогоднішньому заході.

Питання не в тому, що на кожній виховній годині класний керівник звертає на військово-патріотичне виховання особливу увагу, а в тому, що сьогодні дуже важливо ще раз підкреслити, що будь-яка країна розсиплеться на порох, якщо її громадян не об'єднує прихильність до землі, на якій вони живуть, бажання зробити життя на цій землі краще. Ми звикли пишатися ратними подвигами нашого народу, але перемоги у війнах не завжди роблять країну багатою і щасливою. Ми справедливо пишаємося нашою культурою, але чомусь вона не завжди захищає нас від аморальних кроків, не позбавила нас від хамства, брутальності, і навіть вульгарності. Можливо, підстави для нашого патріотизму лежать не тільки в історії, а й сьогоднішній повазі до себе як до вільних і повних творчої енергії людей, розумінні людей, які жили і творили, вмінні заради кращого майбутнього спільно будувати громадянське суспільство на ідеях добра, підтримки, чуйності і милосердя.

 слайд 5 Як говорив Василь Олександрович Сухомлинський «Любов до Батьківщини і любов до людей є два швидких потоки, які об’єднуючись, утворюють могутню ріку патріотизму». А як це поняття висвітлює Великий тлумачний словник та словник іншомовних слів Мельничука? Патріотизм (грец. πατριώτης – співвітчизник, patrís – батьківщина, Вітчизна)    це любов та відданість Батьківщині, прагнення своїми діями служити її інтересам. (Великий тлумачний словник).

Історичне джерело патріотизму – це формування прив'язаності до віри в Бога,  в звичаях своїх предків, землі свого народження, рідної мови, народних традицій та культури.

Відповідно, патріо́т  (від грец. πατριώτης – земляк, співвітчизник) - людина,  яка любить свою батьківщину, йде на подвиг за неї, віддана своєму народові, його найкращим традиціям. (Словник іншомовних слів Мельничука).

Іншими словами, патріотизм – це саме любов до країни – до її природи, до співвітчизників, до архітектури і місцевості любимого і рідного міста.. Як і любов до чого-небудь або будь-кого іншого, любов до країни накладає на людину відповідальність. Щоб любити країну відповідально, щоб бути сучасним патріотом, необхідно робити певні дії. Як мені здається, патріотичне ставлення і любов до країни означає терпимість.

Далеко не завжди країна виправдовує вимоги людини до неї. Іноді людина не задоволена своєю країною, але вона повинна залишатися сильною, важливо набратися терпіння і, безумовно, починати покращувати країну з себе самого. Якщо кожен українець почне з себе, намагатиметься зробити Україну кращим місцем для життя і подасть усім приклад, я впевнена, що у нього вийде і він переконається в тому, що його старання ніколи не були марними. Також дуже важливо розуміти, що любити Україну і бути сучасним патріотом – це любити кожну окрему людину в цій країні. Не можна ділити українців на категорії і сорти, не можна ставитися до когось краще, а до когось гірше. Всі тут рівні і однаково заслуговують на повагу, любов і терпимість.

Бути патріотом сьогодні досить непросто. Більшість людей вважають патріотизм не потрібним і безглуздим, інші лише показують любов до батьківщини, а насправді зовсім її не люблять. На цьому фоні в сучасному світі патріотизм щирий і діяльний – досить складний для виконання. Але мені хочеться вірити, що справжніх патріотів України буде ставати все більше і більше. слайд  6

Виходячи з вищевикладеного, метою усного журналу є:

- Спробувати пояснити що патріотизм - це дуже позитивне явище і що бути патріотом України – обов’язок справжнього українця.

- «Пробудити» у студентів почуття любові до Батьківщини.

- Сформувати пріоритетні цінності, імідж сучасного патріота України.

- Виховувати у молодого покоління почуття патріотизму.

слайд  7 основними завданнями нашого усного журналу  є визначити, хто такий сучасний патріот і якими якостями він повинен володіти, щоб стати гідним громадянином своє держави.            

         До вашої уваги представлені 7  сторінок усного журналу «ПАТРІОТ», які складають імідж сучасного патріота, характер українського патріота:

       слайд  8   1 сторінка нашого усного журналу -  «П» овага до традицій української держави, української культури

В усіх народів світу є повір'я, що той, хто забув звичаї своїх батьків, карається людьми й Богом. Він никає світом, як блудний син, і ніде не може знайти собі притулку та пристановища, бо він загублений для свого народу. Які ж традиції має український народ? Де ми бачимо їх? Правильно, в святах!

       Д/з Випереджальне завдання. Студенти самостійно готували інформацію про українські  свята: Масляна, Великдень, Івана Купала, Святого Миколи тощо.  Зараз пропоную розповісти традиції цих свят.

Підсумок. Необхідно поважати і берегти українську культуру, бо Україна без своєї культури - це як людина без характеру і без душі.  Свято, обряд, рід - ці слова в наш час інколи, нажаль, втрачають своє значення. Із плином часу нащадки забувають неповторні й самобутні традиції українського народу - своїх пращурів. Нашим головним завданням, як українців та патріотів своєї держави, є збереження цих традицій для наступних поколінь.

     Наступна якість, якою повинен володіти патріот української держави - це альтруїзм.

            слайд 9    2 сторінка нашого усного журналу – «А» льтруїзм у своїх вчинках.  Що це таке?

слайд 10  Альтруїзм (франц. Altuisme, лат. alter - інший) - безкорисливе прагнення до діяльності на благо інших. Термін «альтруїзм» запровадив француз Огюст Конт (1798–1857).

         Завдання: Кого ви вважаєте альтруїстами? Чи є такі люди у вашому житті?

 Підсумок. Тобто, іншими словами, альтруїзм — напрям поведінки і діяльності людини, який ставить інтереси іншої людини або загальне благо вище особистих інтересів. Віра в те, що люди повинні надавати допомогу тим, хто її потребує, безвідносно до можливої вигоди в майбутньому, є нормою соціальної відповідальності та однією із складових іміджу сучасного патріота.

      Наступна якість, якою повинен володіти український патріот – це толерантність.

              слайд 11          3 сторінка нашого усного журналу – «Т» олерантність

      Для того, щоб краще зрозуміти походження цього слова, пропонуємо

слайд 12 невеликий лінгвістичний екскурс:

Толерантність (від лат. tolerantia – терпіння) – у загальному значенні ослаблення чи відсутність можливості реакції на який-небудь несприятливий фактор в результаті зниження чутливості до його впливу.

Tolerancia (іспан.) - здатність визнавати відмінність від власних ідей чи помислів.

Tolerancе ( франц.) – ставлення, під час якого людина визнає, що інші можуть думати чи діяти інакше, ніж вона сама.

Tolerancе (англ..) – готовність бути терплячим.

Kuan rong (китайська)- дозволяти, приймати, бути у відношенні до інших милосердним.

Tasamul (араб.) - прощення, милосердя, терпіння, чуйне ставлення до інших.

    слайд 13           Зараз проведемо тестування «Чи виявляєш ти толерантність?» До вашої уваги пропонуються тестові завдання, з яких необхідно вибрати одну відповідь, яку ви вважаєте правильною на власну думку.

 Обери ту відповідь, яку ти вважаєш правильною, та полічи, скільки відповідей «б» ти отримав:

 1. Для того, щоб не було війни...

а) неможливо нічого зробити, тому що війни будуть завжди;  б) потрібно розуміти, чому вони відбуваються.

 2. В Україні говорять про героїв, які виявили толерантність...

 а) це тебе не цікавить;    б) ти хочеш дізнатися про цих героїв більше.

 Слайд  14. 3. Ти протистоїш насильству... 

 а) насильством;   б) приєднуєшся до інших людей для того, щоб сказати «Ні!».

 4. Товариш тебе зрадив...        а) ти помстишся йому;   б) ти намагатимешся порозумітися з ним.

 5. Коли говорять про дітей, які постраждали від війни...

 а) ти почув про це і забув;  б) ти шукаєш можливість для того, щоб проявити з ними солідарність.

Слайд 15.  6. Ти не згоден із кимось...   а) ти не даєш можливості йому говорити;   б) ти все-таки слухаєш його.

7. Тобі пропонують листуватися з кимось з іноземців...

 а) ти не відчуваєш ні потреби у листуванні, ні потреби ділитися своїми думками та мріями;

 б) ти хочеш листуватися для того, щоб поділитися своїми думками, мріями.

Зараз  порахуйте, скільки відповідей «б»  ви  отримали:

Слайд 16. Обробка результатів. Якщо у вас всі відповіді «б», це означає, що ви виявляєте велику толерантність, є майбутнім громадянином світу, відповідальним і солідарним, активним провідником миру. Поясність своїм друзям, як вам це вдається.

Слайд 17. Якщо у вас від 2 до 6 відповідей «б», це свідчить про те, що ви не дуже толерантний. Ви намагаєтеся нав'язати свої ідеї, але при цьому проявляєте цікавість, у вас гарна уява. Використовуйте ці свої риси для боротьби з нетерпимістю. 

Слайд 18. Якщо у вас менше ніж 2 відповіді «б», це означає, що ви зовсім не толерантний. Але якби ви були налаштовані оптимістичніше і навчилися дискутувати, ви могли б стати більш щасливим. Спробуйте докласти більше зусиль. Дякую.

Підсумок. Відповідно до Конституції України ми маємо багато прав, але не маємо права порушувати права інших. Американський філософ Ральф Во́лдо Е́мерсон (англ. Ralph Waldo Emerson, 25 травня 1803, Бостон — 27 квітня 1882, Конкорд) сказав: «Моя свобода розмахувати руками завершується там, де починається ніс мого сусіда».  Тож завжди пам'ятайте, усі ваші дії, вчинки тільки у ваших руках і будьте толерантними, з повагою відносьтеся один до одного, та до оточуючого вас світу. «Життя люди можуть зробити казкою лише тоді, коли вони цього прагнуть.» Толерантність – це, на мою думку, перший крок до цієї казки.

         Наступна риса характеру, яка необхідна сучасному патріоту – це різноманітність думок, рішучість у вчинках.

слайд 19    4 сторінка нашого усного журналу – це «Р» ізноманітність думок.

Пропоную висловити власну думку щодо афоризмів: Зверніть увагу на ці прапорці. На кожному з них написані слова відомих людей про любов до Батьківщини, патріотизм та єдність народу. А як ви розумієте ці афоризми? слайд 20

1. Усі ми любимо нашу співучу та дзвінку українську мову. Та це аж ніяк не означає, що нам є чужими чи далекими мови інших народів.  П. Тичина

2. Любов до Батьківщини не знає кордонів.   Станіслав Єжи Лец

3. Патріотизм не повинен засліплювати нас: любов до Батькіщини є дія ясного розуму, а не сліпа пристрасть.  Микола Карамзін

4. У людині порядній патріотизм є не що інше, як бажання працювати на користь своєї країни, і походить не від чогось іншого, як від бажання робити добро, - скільки можливо більше і скільки можливо краще.         Микола Добролюбов

5. В своїй хаті своя й правда, і сила, і воля.  Т. Шевченко

      Підсумок. Патріот прагне до різноманітності думок і багатовекторності соціальних груп, рішучості у вчинках, оскільки складність суспільства і свобода думки створюють високий темп розвитку, високий творчий потенціал нації, а отже, високу конкурентоспроможність батьківщини в порівнянні з іншими країнами. У рішучого громадянина-патріота боротьба власних мотивів зазвичай закінчується прийняттям певного рішення зі знанням справи та врахуванням всіх обставин. Справжній патріот  вірний українській національній ідеї, принципам народної моралі і духовності. Тому, наступна сторінка нашого усного журналу -

 слайд 21          5 сторінка нашого усного журналу – це  «І» дея

слайд 22      Треба придумати лозунг патріота та пояснити, що він означає.

    Підсумок.  Тільки громадяни, сповнені національною ідеєю здатні по-справжньому  любити, поважати свою країну, бути  сучасними українськими патріотами.

 слайд  23         6 сторінка  нашого усного журналу -   «О» свіченість в історії держави

слайд 24     Завдання:  необхідно  відповісти на історичні питання:

1. Назвіть три гілки , на які розпалися слов'яни в період Великого переселення народів? (Західні слов'яни дали початок полякам, чехам, словакам, лужицьким сербам. Південні слов'яни - болгарам, сербам, хорватам, словенцям, боснійцям, македонцям, чорногорцям.  Східні словяни - українцям, росіянам, білорусам.)

2. Назвіть ім'я князя, за якого був створений перший збірник законів? (Ярослав Мудрий)

3. Назвіть ватажка національно-визвольної війни XVII ст. (Б.Хмельницький)

4. Назвіть назву документа, який видавав гетьман Війська Запорозького (універсал)

5. Назвіть ватажка національно-визвольної війни XVII ст. (Б.Хмельницький)

6. Назвіть рік, коли на Лівобережній Україні відмінили кріпацтво? (1861)

7. Яке таємне товариство, вимагало широкої політичної автономії України в 1891 р. (Братство «Тарасівців»). Микола Міхновський, заснував УНП в 1902 р. виступила за вільну соборну федеративну Україну.

8. Назвіть подію, яка стала однією із символів боротьби українського народу за свободу і незалежність 29 січня 1918 р. ( Битва під Крутами – День  пам’яті героїв Крут)

9. Назвіть рік, в якому відбулося об'єднання УНР та ЗУНР? (1919)

10.  Назвіть дату прийняття Незалежності України? (24 серпня 1991)

11. Назвіть дату прийняття Конституції України? (28 червня 1996)

     Підсумок.  Як говорив О. Довженко «Народ, що не знає своєї історії, є народ сліпців». Кожен із нас повинен знати історію свого народу, своєї держави, бо вона є могутнім джерелом виховання патріотизму. Освічена людина завжди розуміє, що без минулого немає сучасного, без традиційного немає нового, без колишнього немає теперішнього. Для народу його історія – це не просто минуле, це його душа. Хто з нас, не знаючи історії, зможе пояснити, чому українці так шанують землю, а працю на ній називають священною; чому вінок і писанка мають таке глибоке символічне значення для нашої культури; чому наша мова послуговується літерою «ї», якої немає в жодній іншій мові світу? Той, хто не знає національної історії, ніколи не зможе стати справжнім патріотом України.

слайд 25   7 сторінка  -  «Т» урбота за майбутнє України

 Українські патріоти, яких так потребує суспільство, ніби сплять довгим сном у душах багатьох українців, проте люди не хочуть розбудити той дух патріота, який все більше і більше гасне у їхніх серцях, а треба було б!

 Тоді, коли кожен українець запалить у своїй душі вогник патріота, весь народ понесе його у своїй дорозі. Патріотизм кожного із нас, любов до ближнього і до країни повели б державу вперед.

слайд 26  Завдання: Якщо б я був президентом України, я б … (продовжити розповідь) - щоб зробив для майбутнього України.

Таким чином, слайд 27  (імідж сучасного патріота п- а- т –р – і- о – т).  включає в себе додаткові складові, які роблять цей  образ більш близьким і знайомим: запитання до студентів та аудиторії - яким повинен бути сучасний патріот своєї держави?   п- а- т –р – і- о – т). Дякую. Тобто, оптимальний імідж сучасного патріота – це наявність певного переліку тих рис, які забезпечують основу іміджу і відповідають вимогам сьогодення.

імідж не надає повне зображення сучасного патріота, а створює найбільш оптимальний образ в конкретній соціально-політичній ситуації.

     У відповідності із темою нашого усного журналу хочеться запропонувати до вашої уваги витяг із кодексу патріота України. слайд 28 

За ініціативою Громадської ради України 15 березня 2008 р. у Києві було скликано І з'їзд патріотів України, на  якому було заслухано виступ академіка Валентина  Бугрима «Кодекс сучасного патріота України». Пропонуємо витяг:

СПРАВЖНІЙ ПАТРІОТ УКРАЇНИ

- Має безмежну Любов до своєї Вітчизни, свого народу, України-неньки, готовий заради них на самопожертву і подвиг.

– Має свою людську і національну гідність

- Шанує материнську мову, віру і звичаї свого народу, говорить і спілкується українською.

- Готовий захищати слабших, турбуватися про молодших і літніх.

- Шляхетно ставиться до дівчинки, жінки, матері, бабусі, дітей та оберігає їхню людську честь і гідність.

- Поважає старших та поради наставників.

- Вірний українській національній ідеї, принципам народної моралі і духовності.

- Відстоює повну свободу і незалежність особистості, народу, держави.

- Є хоробрим і відважним, мужнім і невтомним.

- Постійно займається вдосконаленням своєї діяльності, освітою.

- Утверджує патріотичну пропорційність у суспільстві, державі, владі.

- Береже традиції Українського народу, охороняє пам'ятки історії і культури своєї держави. 

     Педагогічна наука також не залишалася осторонь проблеми патріотизму, про що свідчать праці К. Ушинського, Г. Ващенка, І. Огієнка, А. Макаренка, В. Сухомлинського та ін. Студенти зачитують слова педагогів про патріотизм.

 

 

                  Ведучий:  Підсумовуючи вищевикладене, можна сказати, що не обов’язково на кожному кроці кричати про свою любов до рідної землі і свого народу, а краще займатися своєю справою і сумлінно виконувати свої обов’язки перед країною, перед оточуючими людьми і навіть перед своєю родиною. Власне, чи не достатньо бути чесною, розумною людиною, порядно поводитися з іншими, бути фахівцем і вболівати за свою країну своїми справами, а не словами. Міра патріотизму і сьогодні визначається не тим, скільки ти розмірковуєш про покращення життя, а скільки особисто для цього робиш. Така громадянська позиція і є істинним патріотизмом щирого вболівальника за долю своєї  України.

      Ведучий: ВИСНОВОК: І на завершення послухаємо студентку,

слайд 29  яка процитує слова Святослава Вакарчука: «Моє завдання разом з близькими друзями − це навчити себе і інших тому, що успіх країни починається з твого успіху. Розуміння цього не станеться завтра, не дасть швидких результатів, але зрушення в свідомості приведе до дій і майбутнього успіху. Мало невеликої групи яскравих особистостей. Важливо, щоб ціле покоління почало думати по-іншому. Це покоління ще не розчароване, у нього ще все попереду. Потрібно працювати, потрібно все зрушити з мертвої точки. Перший крок - самий складний. Не потрібно відразу ставати героями. Але доведеться стати трошки більш трудолюбивими і стійкими, трошки менш лінивими і безвідповідальними. І ось, якщо це «трошки» помножити на всіх – ми будемо мати дуже багато».

    Ведучий :     Великі і складні завдання покладаються сьогодні на кожного громадянина України, а громадяни  України – це ти і я, це люди, які постійно живуть в Україні і є патріотами своєї держави. Бо як сказано в Біблії, «…хто шукає, той завжди знаходить, а хто вірить, тому по вірі його і  воздається».  слайд 30

Студентка 1. Не розчаровуйсь в Україні

                      Не має єдності у нас,

                      То наша головна провина

                      За весь неволі довгий час.

Студентка 2. Не розчаровуйсь в Україні,

                      А розумій її печаль.

                     Що робиш ти для неї нині -

                     У себе спершу запитай.

Студентка 3. Не розчаровуйсь в Україні.

                      Вона -  свята, а грішні - ми.

                      В її недолі часто винні

                      Її ж бо дочки і сини.

Студентка 4. Не розчаровуйсь в Україні,

                      Ідеї волі певним будь,

                      Бо тільки той є справжнім сином,

                      Хто вміє неньки біль збагнуть.

Студентка 5. Не розчаровуйсь в Україні,

                     Вір, що мине важка пора,

                     Розквітне пишній цвіт калини

                     В садах достатку і добра!

      Вихователь. Лише справжні патріоти, об'єднавшись в єдине ціле, підносять культурний та економічний рівень своєї держави, творять нову історію, в якій немає сумних і трагічних дат, а лише чисте і світле майбутнє. Будьмо справжніми патріотами! Збережімо країну вчинками, а не словами, аби термін «патріот» можна було віднести до кожного з нас.

слайд 31                 Дякуємо всім за увагу і сподіваємося, що наша сьогоднішня зустріч нікого з вас не залишила байдужим.

 

 

 

 

 

1. К. Ушинський стверджував: «Якщо немає людини без самолюбства, так немає людини без любові до Батьківщини, і ця любов дає вихованню вірний ключ від серця людини і могутню опору для боротьби з його поганими природними особливостями». Педагог був переконаний, що любов до Батьківщини має поєднуватись зі знанням мови, мистецтв, народних традицій і звичаїв. Ним вперше було обґрунтовано поняття «малої батьківщини» і запроваджено батьківщинознавство як навчальний предмет у початковій школі.

 

2. Співзвучні думки знаходимо і в працях І. Огієнка: «Найцінніший ґрунт для духовного виховання сильного характеру - то рідна мова. Пильнуйте ж виховувати такі потрібні для нації сильні характери, виховуючи дітей тільки рідною мовою. Особа, що не зросла на рідній мові, загублена для нації, бо ціле життя буде безбатченком, і справи рідної нації їй будуть чужі». І. Огієнко був переконаний у тому, що патріотичне виховання має здійснюватись у родині, школі і позашкільній діяльності.

 

3. A. Макаренко вважав виховання патріотизму у дітей провідним напрямком своєї педагогічної діяльності: «Кожний виховний крок у нас повинен бути пронизаний патріотичним вихованням, і якщо це не так, то це виховання нікуди не годиться. Якщо мені говорять, що у мене все добре, але нема патріотичного виховання, то я повинен це розуміти так, що вся робота зовсім нічого не варта». На думку видатного педагога, виховувати патріотизм у дітей важливо через формування організаторських навичок, які найбільш потрібні для справжнього патріота своєї країни, «людини-творця на благо своєї Батьківщини», зокрема почуття відповідальності за доручену справу, взаємодопомоги, прагнення до раціоналізації й удосконалення виробництва тощо. Кожен підліток повинен бути сміливим, мужнім, чесним, працьовитим патріотом. Все це доноситься і виховується у них через виховання колективу, програму людського характеру, участь у виробничій праці.

 

4. B. Сухомлинському належить заслуга розвитку ідеї патріотичного виховання в сім’ї, формування синівської любові і вірності Вітчизні через причетність до життя народу, його історії, слави: «У кожного з нас Вітчизна починається з чогось маленького, начебто непоказного і непримітного; в життя кожного з нас назавжди до останнього нашого подиху входить щось єдине і незмінне, як  ласкавий дотик матері, рідне слово. Це наш рідний куточок, що втілює в собі живий образ Вітчизни».

 

5. Ідеї патріотичного виховання набули втілення в працях Григорія Ващенка, який наголошував на пріоритетності формування у молоді патріотизму. «Справжній патріот, — писав Г. Ващенко, — не обмежується пасивною любов’ю до свого краю і народу, до його сучасного й минулого, до його мови й культури. Він активно працює для свого народу, прагне підняти його культуру й добробут, перетворює його негативні риси й вдосконалює риси позитивні. Для патріота дорога честь своєї Батьківщини і він захищає її і словами, і ділом. Кожний народ, як і кожна людина, має своє покоління. Справжній патріот мусить знати його і всі свої сили спрямовувати на здійснення цього покликання. Найвищою формою патріотизму є жертовна любов до Батьківщини. Справжній патріот любить свою Батьківщину такою, якою вона є, не відвертається від неї ні в щасті, ні в біді».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
24 квітня 2020
Переглядів
2224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку