Перекази "Правила безпечної поведінки"

Про матеріал
Пропонуються тексти із завданнями для переказу. Діти під час роботи з ними повторюють правила безпечної поведінки
Перегляд файлу

 

Небезпека взимку

Сонце стоїть низько над землею. Небо часто вкри­вають темні хмари. Дмуть колючі, холодні вітри. На землю падає сніг. Річки, озера, ставки вкрилися кри­гою. Лютує мороз. Усе навколо у білому вбранні.

Узимку одягайся тепло і зручно. Не знімай на ву­лиці шапку, не їж сніг, не смокчи бурульки, не сідай на сніг — можна застудитися!

Будь уважним на льоду. Якщо лід тонкий, не ков­зайся по ньому.

Запитання до тексту.

  • Як стоїть сонце узимку над землею?
  • Які дмуть вітри?
  • Чим вкрилися річки, озера, ставки?
  • Яке все навколо?
  • Як треба одягатися взимку?
  • Що слід робити, аби не застудитися?
  • Як треба поводитися на льоду? Чому?

 Орієнтовний план переказу.

  1.     Ознаки зими.
  2.     Мороз і крига на водоймах.
  3.     Як треба одягатися взимку.
  4.     Обережність на льоду.

Опорні слова: низько, небо, дмуть, лютує, у білому вбранні, зручно, застудитися, не ковзайся.

Небезпечні бурульки

Хоча й зветься останній місяць зими лютим, але вже починає пригрівати сонечко. Уже й синичка го­лосніше виспівує, і горобці метушаться, відчуваючи прихід весни.

Пригріває сонечко, на дахах сніг тане, вода капає. Капає, капає... Але й підмерзає потроху.

Отак і утворюються гострі кришталеві бурульки. Вони схожі на прозорі списи. Бурульки ростуть під вечір, а вранці сонце припече — і ці списи падають на землю.

Треба обережно ходити біля будинків, щоб буруль­ка не впала на голову.

Запитання до тексту.

  • Що свідчить про прихід весни?
  • Як утворюються гострі кришталеві бурульки?
  • На що вони схожі?
  • Коли ростуть бурульки?
  • Що відбувається з бурульками, як припече со­нечко?

 Від чого нас застерігає автор?
Орієнтовний план переказу.

  1. Перші ознаки весни.
  2. Тане сніжок.
  3. Бурульки, мов списи.
  4. Попередження для пішоходів.

Опорні слова: пригрівати, синичка, пригріває, під­мерзає, утворюються, обережно.

                   Пам'ятка пішохода

Не можна бігти при переході вулиці. Ви можете не помітити машину, а водій не встигне загальмувати. Не кричіть на вулицях. Не відвертайте увагу водіїв. Не грайтеся на проїжджій частині вулиці.

Запитання до тексту.

  • Чи відповідає назва тексту його змісту?
  • Про які правила поведінки тут розповідається?
  • Які ще правила безпечної поведінки на доро­гах ви знаєте?
  • Чи доводилося вам колись порушувати ці пра­вила?

Опорні слова: перехід, вулиця, водій, загальмувати, увагу, проїжджа частина.

                            

                            Правила учня

Ніколи не запізнюйся до школи. Не ображай мен­ших, не сварися з товаришами. У класі не галасуй, розмовляй упівголоса. По коридору не бігай, ходи спокійно, не штовхайся. Коли хочеш відповісти, не вигукуй, а піднеси руку.

Запитання до тексту.

  • Про що розповідається в тексті?
  • Як треба ставитись до товаришів?
  • Як слід поводитись на перервах?
  • Як слід поводитись на уроках?

                           

                             Мужній вчинок

Ігор із Сашком гралися на вулиці. Першим по­бачив дим Сашко і побіг дзвонити пожежникам. Із будинку почувся дитячий плач. Ігор висадив шибку і стрибнув у кімнату. Дим вищав очі. Язики полум'я хапали за руки. Серед вогню й диму Ігор знайшов маленького хлопчика і виніс його через вікно на по­двір'я. Та в хаті залишився ще один малюк. Ігор зно­ву кинувся в полум'я. Паморочилось у голові. Боліла нога. Винести зомлілого малюка допоміг йому стар­ший брат Віктор.

 

За кілька хвилин приїхали пожежники. Невдовзі з вогнем було покінчено. Запитання до тексту.

  • Про кого йдеться в оповіданні?
  • Що помітили хлопчики?
  • Хто подзвонив пожежникам?
  • Що зробив Ігор?
  • Кого він знайшов серед вогню і диму?
  • Чому Ігор повернувся в палаючу кімнату?
  • Як він почувався? Хто допоміг хлопцеві?

Орієнтовний план переказу.

  1. «Ігор із Сашком гралися на вулиці».
  2. «Сашко побіг дзвонити пожежникам».
  3. «Ігор висадив шибку».
  4. «Серед вогню й диму Ігор знайшов маленько­го хлопчика».
  5. «Ігор знову кинувся в полум'я».
  6. «Із вогнем було покінчено».
docx
Додано
15 грудня 2021
Переглядів
809
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку