Перетворення звичайних дробів у десяткові і навпаки

Про матеріал
повторити й систематизувати знання, які учні мають з 5 класу про перетворення десяткових дробів у звичайні і навпаки; доповнити ці відомості уявленням про нескінченні періодичні дроби та ознакою дробу, що його можна записати скінченним десятковим дробом; сформувати вміння записувати дробове число у вигляді десяткового (періодичного) дробу.
Перегляд файлу

 

Тема.  Перетворення звичайних дробів у десяткові і навпаки

Мета: повторити й систематизувати знання, які учні мають з 5 класу про перетворення десяткових дробів у звичайні і навпаки; доповнити ці відо­мості уявленням про нескінченні періодичні дроби та ознакою дробу, що його можна записати скінченним десятковим дробом; сформувати вміння записувати дробове число у вигляді десяткового (періодичного) дробу.

Тип уроку: систематизація і узагальнення знань учнів.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

  1. Обчисліть:

 

6 : 10

0,2 · 4

5 + 0,8

0,76 – 0,3

0,8 : 2

2,1 ·3

0,23 + 7

2,54 – 2

2,1 : 7

0,7 · 10

0,48 + 0,2

0,82 – 0,02

0,5 : 10

0,5 · 2

0,6 + 0, 34

0,63 – 0,6

4,1 : 2

0,25 · 4

2,7 + 1,12

0,8 – 0,25

  1. Серед виразів знайдіть рівні: ; 3:8; 7:5; ; ; 5:7.
  2. Виконайте ділення: 3:4; 7:20.
  3. Розкладіть на прості множники числа: 4; 6; 8; 15; 20.

 

II. Повторення і систематизація знань

Після виконання усних вправ учні повторюють відомості, які вони здобули у 5 класі, а саме:

  1. звичайний дріб означає ділення а і b;
  2. щоб звичайний дріб записати десятковим дробом, можна а : b.

 

III. Доповнення знань. Мотивація навчальної діяльності

Задача. Обчисліть значення виразу .

Аналізуємо ситуацію і бачимо, що маємо як десяткові, так і звичайні дроби, тому привести їх треба до одного вигляду, але, розпочавши перетворення, бачимо, що = 0,75, але = 0,1666...

Тому виникають запитання:

1) Що це за дроби (0,1666... і подібні), як вони називаються і як їх записують?

2) Що робити у випадку, коли у виразі є десяткові і звичайні дроби?

Подальше викладення матеріалу уроку ведеться традиційно за планом.

  1. Уявлення про нескінченний періодичний дріб. Поняття періоду десяткового дробу. Запис періодичних дробів у «скороченій формі».
  2. Ознака нескоротного дробу, який можна записати нескінченними десятковими дробами.

 

IV. Засвоєння вмінь

Усні вправи

  1. Прочитати дроби: 0,3; 1,(5); 1,(57); 1,5(7).
  2. Скінченним чи нескінченним періодичним десятковим дробом запишеться такий дріб: ; ; ; ; ; ?

Письмові вправи

II, IIIрівні

  1. Запишіть десятковим дробом:

; ; ; ; ; ; ; ; ; ; .

Спочатку перевіряємо, якого вигляду десятковий дріб ми дістаємо (скінченний чи нескінченний), потім для нескінченного виконуємо ділення, допоки не встановимо період.

  1. Виконайте дії в десяткових дробах:

а) ; б) ; в) ; г) .

  1. Знайдіть середнє арифметичне чисел:

а) 3,25 і ; б) ; і 4,15; в) 10; і 15,005.

  1. Довжина прямокутника 3,6 дм, а ширина — на 1 дм менша. Знайдіть ширину прямокутника.
  2. Швидкість катера у стоячій воді 22,5 км/год, швидкість течії річки км/год. Знайдіть швидкості катера за течією річки і проти течії. (Задачі, що передбачають дії з десятковими та звичайними дробами)

Додаткові вправи

  1. Обчисліть значення виразу:

а) ; б) ; в) .

  1. Спростіть вираз, використавши властивості дій, та обчисліть його
    значення:

а) а + 0,6а + 4а – 0,1а; а = 0; 1; 4; .

б) 10 + 3,4b + 8b – 2,26; b = 0; 1; 9; 0,1.

  1. Яке число більше і на скільки:

а) 10 % якою становлять 8 або 12 % якого становлять 24;

б) 24 % якого становлять 72 або 12 % якого становлять 60?

 

V. Підсумки уроку

В яких дробах краще обчислювати значення виразу:

а) + 0,25; б) + 0,25; в) + 0,25?

 

VI. Домашнє завдання

  1. Виконайте дії в десяткових дробах:

а) – 0,15; б) 3 + 2,125; в) 5,4 – ; г) + 2,03.

  1. Швидкість катера за течією річки 24 км/год, швидкість течії 2,2 км/год. Знайдіть швидкість катера у стоячій воді та проти течії річки.
  2. За першу годину автомобіль проїхав 48 км, за другу — 43,2 км, а за третю — 44 км. Знайдіть середню швидкість автомобіля за ці 3 години.
  3. У спортивних секціях займається 20 учнів 6-А класу, що становить – усіх учнів класу. Скільки учнів у цьому класі?

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
4 січня 2020
Переглядів
2922
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку