ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН роботи соціального педагога 0,5 ставки

Про матеріал
ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН роботи соціального педагога середньої загальноосвітньої школи
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН

роботи соціального педагога

комунального закладу освіти

«Середня загальноосвітня школа _____

____________________

на 2021-2022 навчальний рік

0,5 ставки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м.Дніпро 2021р.

Вступ

Соціальні педагоги керуються в роботі Положенням про психологічну службу системи освіти України (наказ Міністерства освіти України за № 127 від 03.05.99 року).

Річний план роботи соціального педагога складено на основі  листа МОН від 16.07.2021р №1/9 -363 «Про  пріоритетні     напрямки роботи психологічної служби  системи освіти у 2021-2022 н .р.» ,  Закону України «Про освіту» 5 вересня 2017року,

     «Положення про психологічну службу системи освітян України» від 31 липня 2018року за № 885/32337 та наказу

 МОН    України від 08.08.2017 №1127 «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки України  щодо     розвитку психологічної служби системи освіти України на період до 2020 року», методичних рекомендацій            Українського центру практичної психології та соціальної роботи, Конвенції ООН «Про права дитини», Загальної Декларації   прав людини та інших нормативних документів, які охоплюють питання планування роботи психологічної служби, лист МОН України від 14.08.2020 р.    № 1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)» ,Лист МОН України від 20.08.2020 р. № 6/1015-20 «Про перелік рекомендованої літератури  для використання у закладі освіти».

       Головна мета діяльності в новому  2021- 2022 навчальному році  збереження і зміцнення здоров’я, підвищення   адаптивних  можливостей здобувачів освіти , створення умов для повноцінного і гармонійного розвитку всіх учасників освітнього процесу.

         Завдання діяльності:

-  посилення роботи зі здійснення профілактичних заходів у закладах освіти щодо зниження рівня вживання алкоголю та психоактивних, наркотичних речовин підлітками;

- посилення профілактичної роботи з подолання правопорушень,злочинності серед неповнолітніх;

- забезпечення захисту прав і свобод дітей, створення безпечного середовища (запобігання насильству в закладі освіти та домашньому насильству);

- проведення просвітницько-профілактичних заходів щодо підвищення рівня знань учасників освітнього процесу з питань сексуальності людини,статевого виховання, ВІЛ/СНІДУ тощо;

- проведення просвітницько-профілактичних заходів з учасниками освітнього процесу щодо медіаграмотності, медіазахисту та цифрової гігієни; подолання та попередження кібербулінгу та мобінгу;

- захист прав і свобод дитини, створення умов комфортного освітнього середовища;

- сприяння формуванню професійної компетентності вчителів;

 - сприяння підвищенню психологічної культури, соціальної компетентності школярів та особистої зрілості;

 - психологічний супровід успішної адаптації учнів 1-х, 5-х, 10-х  класів та організації навчально-виховного процесу;             

     - психологічна допомога вчителям, батькам, учням у виявленні та ліквідації конфліктних ситуацій між усіма учасниками  освітнього   процесу.

  Тема, над якою працює заклад освіти:   Створення комфортних умов для вільного розвитку творчої особистості та забезпечення ефективної освітньої діяльності кожного учасника освітнього процесу в умовах компетентнісного підходу Нової української школи.

Проблема над якою працює соціальний педагог:

«Соціально–педагогічний супровід навчально–виховного процесу в контексті успішної соціалізації учнів усіх категорій відповідно до вимог сучасного суспільства».

Аналіз роботи за 2020-2021н.р.

Головними завданнями роботи соціального педагога протягом 2020-2021 навчального року були:

  • Формування в учнів адекватного уявлення про здоровий спосіб життя, профілактика вживання тютюну і алкоголю.
  • Формування в учнів 9-11 класів мотивації і пізнавальних інтересів до продовження освіти.
  • Соціальний захист дітей, які перебувають під опікою.
  • Координація діяльності всіх фахівців школи з підвищення успішності та соціальної адаптації дітей та підлітків.
  • Залучення батьків до активної співпраці та включення їх до навчально-виховного процесу.

Протягом навчального року з учнями, викладачами та батьками регулярно

проводилися індивідуальні та групові консультації, метою яких було сформувати у учнів адекватну уяву про здоровий образ життя, скоординувати діяльність усіх спеціалістів.

Регулярно проводилися індивідуальні бесіди з дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування про їх права та обов’язки, значна увага приділялася учням з цієї категорії, які закінчують навчання в 2020 році. Раз на семестр проводилося обстеження житлово-побутових умов проживання та складання актів обстеження.

Після проведення профорієнтаційних заходів, більшість учнів 9-11 класів змогли визначитися з направленням у подальшому навчанні.

Робота з батьками принесла позитивні результати – більшість батьків приймають активну участь в роботі навчального закладу та у житті своїх дітей.

Виявлено проблемні питання та завдання, вирішення яких не було завершено в минулому навчальному році з причин введення карантинних обмежень. Роботу над ними доцільно продовжити в 2021-2022 н. р.

 

№ з/п

Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти

Види та форми роботи

 

Термін проведення

Цільова група/ аудиторія

Відмітка про виконання

1. Діагностична робота

1.1

Вивчення вхідного контингенту з метою адаптації до соціального середовища, анкетування "Анкета вступника"

Вересень-жовтень

Учнівські групи набору 2020-2021

 

1.2

Здійснення анкетування учнів, котрі мають труднощі у навчанні, складання індивідуальних планів подолання труднощів

Протягом року

Всі учнівські групи

 

1.3

Виявлення учнів, схильних до суїциду (анкетування)

Вересень

Учні

 

1.4

Визначення особливостей адаптації першокласників до навчання в школі (тренінг)

Вересень

Учні 1 класу

 

1.5

Діагностування сформованості в учнів репродуктивних знань

Протягом року

Учні

 

1.6

Тест " Чи схильний ти до правопорушень?"

Жовтень

Учні

 

1.7

Анкета "Правове виховання дітей"

Жовтень

Батьки

 

1.8

Методика визначення труднощів у встановленні контактів В. Бойка

Жовтень

Учні

 

1.9

Анкета "Чи комфортно мені в класі?"

Жовтень

Учні 5 класу

 

1.10

Діагностика стану агресії у підлітків

Листопад

Учні

 

1.11

Бесіда "Безпечне спілкування в онлайн-просторі?"

Листопад

Учні

 

1.12

Бесіда "Моє ставлення до торгівлі людьми"

Листопад

Учні 9-11 класів

 

1.13

Опитувальник "Роль класного керівника в активізації творчих здібностей школяра"

Листопад

Вчителі

 

1.14

Анкета "Що я знаю про свої права та обов’язки?"

Грудень

Учні

 

1.15

Анкетування "Що ти знаєш про ВІЛ/СНІД?"

Грудень

Учні

 

1.16

Лекція "Життя – найбільша цінність людини"

Грудень

Учні старших класів

 

1.17

Вивчення особливостей взаємодії та спілкування учнів з ровесниками. Соціометрія "Я та мій клас"

Грудень

Учні

 

1.20

Виявлення учнів "групи ризику" та учнів з психологічними вадами

Протягом року

Учні

 

1.21

Анкетування "Я та мої друзі"

Лютий

Учні

 

1.22

Вивчення інтересів учнів 8-11 класів щодо подальшого вибору майбутньої професії

Лютий

Учні

 

1.23

Анкетування "Я та моя сім’я?" (визначення стану родини, насильсто в сім’ї)

Березень

Учні

 

1.24

Тест "Оцінка конфліктності особистості"

Березень

Учні

 

1.25

Тест "Не прогавте вундеркінда!"

Березень

Батьки

 

1.26

Анкета "Якими є твої моральні цінності?"

Березень

Учні

 

1.27

Визначення міжособистісних стосунків (методика Р. Жиля)

Квітень

Учні

 

1.28

Тест "Чи безпечно в соцмережах?"

Квітень

Учні

 

1.29

Тестова методика "Як обрати професію?"

Квітень

Учні

 

1.30

Вивчення планів подального навчання (працевлаштування) учнів 9-11 класів

Травень

Учні

 

1.31

Анкетування "Методи та прийоми створення позитивного настрою в учнів"

Травень

Учні, педагоги

 

1.32

Діагностика самооцінки та впевненості в собі в критичних ситуаціях

Травень

Учні

 

2. Прогностична робота

2.1

Налагодження зав’язків з організаціями села та планування соціальної діяльності.

Протягом року

 

 

2.2

Проведення та сприяння організацій шкільних форм дозвілля.

Протягом року

 

 

2.3

Проведення опитувань, анкетувань, тренінгів

Протягом року

 

 

2.4

Проведення батьківських університетів:

  • Філософія батьківських заборон.
  • Батьківський авторитет.
  • Батьківська грамотність.Принципи виховання.

 

 

Грудень

 

Січень

 

Квітень

 

 

Батьки

 

Батьки

 

Батьки

 

3. Консультативна робота

3.1

  • Семінар-практикум для батьків "Розвиток пізнавальних можливостей учнів та поширення їх інтересів"

Вересень

Батьки

 

3.2

Консультпункт "Як підтримати дитину в період адаптації до школи?"

Вересень

Батьки

 

3.3

Виховна година "Правда про наркотики"

Вересень

Учні

 

3.4

Тест для батьків "Чи допомагаєте ви своїй дитині стати обдарованою?"

Жовтень

Батьки

 

3.5

Тренінг "Чи міцний наш колектив?"

Жовтень

Вчителі

 

3.6

Круглий стіл "Закон і ми"

Жовтень

Учні

 

3.7

Виховна година "Я обираю життя!"

Жовтень

Учні

 

3.8

Тренінг "Що означає бути здоровим?"

Листопад

Учні

 

3.9

Просвітницьке заняття "СТОП БУЛІНГ"

Листопад

Учні

 

3.10

Інформхвилинка "Що ти знаєш про ВІЛ/СНІД?"

Листопад

Учні

 

3.11

Консультпункт "Ключі від здоров'я"

Жовтень

Учні

 

3.12

Просвітницьке заняття "Вивчення проблеми торгівлі людьми"

Жовтень

Учні

 

3.13

Консультація "Діти: злочин і кара"

Жовтень

Учні

 

3.14

Лекція "Наслідки кібербулінгу"

Жовтень

Учні

 

3.15

Тренінг "Змінюючи себе - ми змінюємо відношення до себе"

Листопад

Учні

 

3.16

Інформхвилинка "Бути здоровим - це класно!"

Листопад

Учні

 

3.17

Лекція "Насильство в сім'ї"

Листопад

Учні

 

3.18

Урок людяності у початковій школі "Діти з особливими потребами: хто вони?"

Грудень

Учні

 

3.19

Тренінгове заняття "Майбутнє людства без тютюну та алкоголю"

Грудень

Учні

 

4. Захисна робота:

4.1

 

Залучення організацій та установ, з якими співпрацює соціальний педагог

Серпень

 

 

4.2

Розробка програм соціального педагога та учнівської молоді, які мають проблеми, пов’язані з соціалізацією особистості

Серпень

 

 

4.3

Поліпшення умов соціального-педагогічної адаптації, розвиток соціальних якостей

Протягом року

 

 

 

 

5. Профілактична робота:

5.1

Практикум для вчителів "Як допомогти дітям з труднощами у навчанні?"

Грудень

Вчителі

 

5.2

Година спілкування "Твори добро"

Грудень

Учні

 

5.3

Виховна година "Наслідки протиправної поведінки"

Грудень

Учні

 

5.4

Консультпункт "Я маю право знати свої права"

Протягом року

Учні

 

5.5

Інформхвилинка "Як поводитись в конфліктних ситуаціях?"

Січень

Учні

 

5.6

Лекція "Насильство в сім'ї"

Січень

Учні

 

5.7

Лекція "Психолого-педагогічна підтримка та підготовка учнів-олімпіадників"

Лютий

Учні, педагоги

 

5.8

Бесіда "Твоє життя - твій вибір"

Лютий

Учні

 

5.9

"Куріння чи здоров'я - вибирати тобі!"

Лютий

Учні

 

5.10

Година спілкування "Бути на Землі людиною"

Березень

Учні

 

6. Соціально-перетворювальна робота

6.1

Тренінг "Якими є твої моральні цінності?"

Березень

Учні

 

6.2

Лекція "Механізм дії наркотиків на психіку людини"

Березень

Учні

 

6.3

Просвітницьке заняття "Здоров'я та спорт"

Квітень

Учні

 

6.4

Дискусія "Чи потрібен я Україні таким, яким я є сьогодні?"

Квітень

Учні

 

6.5

Виховна година "Життя - найвища цінність"

Квітень

Учні

 

6.6

Консультпункт "Шляхи психологічної допомоги дітям з емоційними та поведінковими труднощами"

Протягом року

Учні, педагоги, батьки

 

6.7

Консультпункт "ЗНО - сходинка у майбутнє"

Травень

Учні

 

6.8

Просвітницьке заняття "Статеве життя"

Травень

Учні

 

6.9

Батьківські збори "Белінг та мобінг: поведінка дітей та підлітків. Методи запобігання та профілактики"

Травень

Учні, батьки

 

6.10

Інформхвилинка "Яку шкоду приносить цигарка юному курцеві?"

Травень

Учні

 

6.11

Здійснення соціально-педагогічного патронажу соціально незахищених категорій дітей.

Протягом року

 

 

6.12

Сприяння соціально-професійному визначенню особистості та адаптацій у соціумі.

Протягом року

 

 

7. Організаційно-методична робота

7.1

Складання плану роботи на рік

Вересень

 

 

7.2

Щоденне оформлення та ведення облікової документації

Протягом року

 

 

7.3

Оформлення соціальних паспортів класу

Вересень

 

 

7.4

Читання періодичних видань, вивчення нових досліджень у галузі психології

Протягом року

 

 

7.5

Поповнення кабінету методичною літературою

Протягом року

 

 

7.6

Підготовка до практичних занять

Протягом року

 

 

7.7

Оформлення анкет для виявлення обдарованих дітей

Вересерь-жовтень

 

 

7.8

Підготовка психодіагностичного інструментарію (тестових бланків, анкет)

Протягом року

 

 

7.9

Розробка порад, рекомендацій педагогам та батькам щодо психолого-педагогічного супроводу дітей

Жовтень-грудень

 

 

7.10

Поповнення кабінету методичною літературою

Протягом року

 

 

7.11

Оновлення списків дітей із девіантною поведінкою, «групи ризику», асоціальних сімей, обдарованих дітей

Протягом року

 

 

7.12

Оформлення особистісних карток обдарованих дітей

Листопад

 

 

7.13

Оволодіння новими діагностичними методиками та методами проведення корекційних та розвиваючих занять

Протягом року

 

 

7.14

Оформлення папок з дидактичним та корекційними матеріалами

Протягом року

 

 

7.15

Поповнення кабінету соціального педагога методичною літертурою, бланками до психодіагностичних діагностик, музичними записами)

Протягом року

 

 

7.16

Оволодіння новими діагностичними методиками та методами проведення корекційних та розвиваючих тренінгів

Протягом року

 

 

7.17

Відвідування уроків

Протягом року

 

 

7.18

Вивчення нормативних документів з метоюправової освіти педагогів та учнів

Протягом року

 

 

7.19

Підготовка до проведення тренінгів, семінарів, виступів

Протягом року

 

 

7.20

Участь у семінарах практичних психологів та соціальних педагогів

Протягом року

 

 

7.21

Написання аналітичного та статистичного звітів про проведені заходи за рік

Кінець І та ІІ семестру
 

 

 

8. Зв’язки з суспільними організаціями

8.1

Патронаж облікових сімей

Протягом року

 

 

8.2

Розробка сумісного плану роботи з органами місцевого самоврядування щодо організації патронажу родин з облікових категорій

Протягом року

 

 

8.3

Взаємодія з організаціями, які надають соціальні послуги учнівській молоді.

Протягом року

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Соціальний педагог                              ________________ 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Додано
18 жовтня 2021
Переглядів
4170
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку