Українська мова
Семестрова діагностувальна робота 5 клас
Варіант І
1. Слово світлий ужито в переносному значенні (0,5)
А світле волосся; Б світла усмішка; В світлі шпалери; Г світлий екран
2. Слово золотий ужито в прямому значенні (0,5)
А золоті руки; Б золоте слово; В золотий ланцюжок; Г золота осінь
3. Правильно дібрано український відповідник до слова ексклюзивний (0,5)
А винятковий; Б прекрасний; В високопоставлений; Г подібний
4. Допущено лексичну помилку у словосполученні (0,5)
А витривалий воїн; Б приймати участь у змаганнях;
В ґрунтовна відповідь; Г допитливий учень
5. Установіть відповідність між антонімічними фразеологізмами (2б.)
1. під носом А води в рот набрати
2. наламати дров Б нюні розпустити
3. зуби скалити В за тридев´ять земель
4. байки плести Г покласти зуби на полицю
Д вийти сухим із води
6. Помилка у написанні слів є в рядку (0,5)
А динамічно, чіпси; Б американо, бриджі; В чикенбургер, діалог; Г пріоритет, діадема
7. Усі слова написано правильно (0,5)
А марокканське еспрессо; Б філіппінська вілла; В київське шоссе; Г классна ванна
8. Усі слова розташовано в абетковому порядку (0,5)
А сон, сіно, село; Б кінь, кухар, коса; В панна, панно, піца; Г ясен, ясно, ясний
9. У всіх словах пишемо літеру И в рядку (0,5)
А поч…пити, з..млянка; Б кр..вий, ш..рокий; В зд..рати, дер..во; Г з..мовий, в..зти
10. Буква Я позначає два звуки в кожному слові рядка (0,5)
А пояс, Ялта, поляк; Б ясно, м’язи, баян; В п’ять, пляж, маяк; Г Яна, воячка, тяжко
11. Неправильно поділено для переносу слово (0,5)
А міль-йон; Б ход-жу; В близь-кий; Г олі-вець
12. Букви Д і Ж позначають один звук (0,5)
А піджувати; Б народження; В віджити; Г віджатися
13. М’який знак НЕ пишемо у слові (0,5)
А ремін..чик; Б тонен..кий; В козац..кий; Г смієт..ся
14. Апостроф ставимо в слові (0,5)
А горохв..яний; Б черв..ячок; В моркв..яний; Г Св..ятослав
15. Літеру В треба писати в рядку (0,5)
А у/в новій школі; Б брат у/в кімнаті; В сонце у/в небі; Г була у/в воді
16. Словосполученням є (0,5)
А ведмідь і вовк; Б для перемоги; В холодна ніч; Г яблуко дозріло
17. Головним словом у словосполученні є дієслово у рядку (0,5)
А рух до фінішу; Б запитання на кмітливість; В дуже весело; Г прибули вчора
18. Установіть відповідність між реченнями та Їхніми характеристиками (2 б.)
1. Який вовк не любить поласувати овечкою? А спонукальне, неокличне
2. Ці хижаки завдають фермам великих збитків! Б питальне, неокличне
3. Учені виготовили спеціальний препарат зі смаком перцю для В розповідне, неокличне
змащування овець. Г спонукальне, окличне
4. Нехай тепер вовк спробує поласувати такою „смачною” вівцею! Д розповідне, окличне
Українська мова
Семестрова діагностувальна робота 5 клас
Варіант ІІ
1. Слово легкий ужито в переносному значенні (0,5)
А легке зерно; Б легка поведінка; В легкий пух; Г легка валіза
2. Слово важкий ужито в прямому значенні (0,5)
А важкий характер; Б важкий погляд; В важкий портфель; Г важкий день
3. Правильно дібрано український відповідник до слова аплодисменти (0,5)
А окрики; Б стукіт; В вигуки; Г оплески
4. Допущено лексичну помилку у словосполученні (0,5)
А вести бесіду; Б оригінальна думка; В ставити запитання; Г цікаві міроприємства
5. Установіть відповідність між синонімічними фразеологізмами (2б.)
1. приший кобилі хвіст А байдики бити
2. взяти ноги в руки Б ні до ладу ні до складу
3. води в рот набрати В накивати п’ятами
4. підбивати клинці Г прикусити язика
Д пускати бісики
6. Помилка у написанні слів є в рядку (0,5)
А чизкейк, діалог; Б принтер, сигнал; В Мадрид, територія; Г бензин, капучіно
7. Усі слова написано правильно (0,5)
А голландський коллектив; Б талліннське панно;
В італійська піццерія; Г фінський аккумулятор
8. Усі слова розташовано в абетковому порядку (0,5)
А ліс, лісник, лісок; Б носити, носик, носище; В око, окуляри, окуліст; Г рідний, родичі, рідня
9. У всіх словах пишемо літеру Е в рядку (0,5)
А в..шневий, д..шевий; Б нап..сати, пож..рати; В в..сняний, в..сло; Г п..роги, ч..кати
10. Буква Ю позначає два звуки в кожному слові рядка (0,5)
А юшка, полюс, Юрій; Б матір’ю, юрта, тюлька ;
В нюанс, Юрмала, помию; Г під’юджувати, Юлія, в’юн
11. Правильно поділено для переносу слово (0,5)
А у-злісся; Б рай-они; В сест-ра; Г рад-жу
12. Букви Д і З позначають один звук (0,5)
А підзеленити; Б подзьобаний; В відзвітувати; Г надзавдання
13. М’який знак пишемо у слові (0,5)
А воротар..; Б сіл..ський; В ін…ший; Г камін..чик
14. Апострофа немає в слові (0,5)
А тьм..яний; Б дерев..яний; В олов..яний; Г рум..яний
15. Літеру В треба писати в рядку (0,5)
А глянула у/в вікно; Б сестра у/в магазині; В телефон у/в кишені; Г у/в новому пальто
16. Словосполученням є (0,5)
А добро і зло; Б передплатив газету; В зацвіли сади; Г без захоплення
17. Головним словом у в словосполученні є дієслово у рядку (0,5)
А узимку похолодніло; Б ранкова пробіжка; В занадто спритний; Г вітер з півдня
18. Установіть відповідність між реченнями та Їхніми характеристиками (2 б.)
1. Яка тварина є найсильнішою на планеті? А спонукальне, окличне
2. Спробуйте відповісти на таке просте питання. Б питальне, неокличне
3. Насправді це не тварина, а звичайнісінька комаха . В розповідне, неокличне
4. Працелюбна мураха може підняти вантаж, важчий Г спонукальне, неокличне
за неї у 50 разів! Д розповідне, окличне
Українська мова
Семестрова діагностувальна робота 5 клас
Варіант ІІІ
1. Слово м’який ужито в переносному значенні (0,5)
А м’який вітерець ; Б м’яка іграшка ; В м’який диван; Г м’яка подушка
2. Слово глибокий ужито в прямому значенні (0,5)
А глибокі знання; Б глибока думка; В глибока людина; Г глибока яма
3. Правильно дібрано український відповідник до слова експерт(0,5)
А авторитет; Б молодець; В фахівець; Г працівник
4. Допущено лексичну помилку у словосполученні (0,5)
А сучасні меблі; Б учбовий корпус;
В вулиці перетинаються; Г відчинити двері
5. Установіть відповідність між антонімічними фразеологізмами (2б.)
1. продавати зуби А вичитувати мораль
2. важлива птиця Б умитися сльозами
3. співати дифірамби В покласти зуби на полицю
4. заморити черв’яка Г невелике цабе
Д вийти сухим із води
6. Помилка у написанні слів є в рядку (0,5)
А вимпел, кардіолог; Б корида, ліцензія; В Мадрід, спірт; Г діалог, Флорида
7. Усі слова написано правильно (0,5)
А классифікація звуків; Б сумма чисел; В одна тонна; Г загальний массаж
8. Усі слова розташовано в абетковому порядку (0,5)
А графа, граф. гречка; Б миска, мить, місто;
В стиль, сумка, сукно; Г гість, гітара, гирло
9. У всіх словах пишемо літеру И в рядку (0,5)
А зам..сти, ш..нель; Б ціл..на, діж..чка; В кр..ниця, виб..рати; Г виш..ньки, м..нулий
10. Буква Ю позначає два звуки в кожному слові рядка (0,5)
А юнак, юність,полюс; Б в´юн, юрта, союз; В пюре, знаю, рюкзак; Г бювет, юрба, калюжа
11. Неправильно поділено для переносу слово (0,5)
А перед-звін; Б вік-но; В туман-ний; Г крає-вид
12. Букви Д і Ж позначають один звук (0,5)
А піджувати; Б народження; В віджити; Г віджатися
13. М’який знак НЕ пишемо у слові (0,5)
А ремін..чик; Б тонен..кий; В козац..кий; Г смієт..ся
14. Апостроф ставимо в слові (0,5)
А горохв..яний; Б черв..ячок; В моркв..яний; Г Св..ятослав
15. Літеру В треба писати в рядку (0,5)
А у/в новій школі; Б брат у/в кімнаті; В сонце у/в небі; Г була у/в воді
16. Словосполученням є (0,5)
А ведмідь і вовк; Б для перемоги; В холодна ніч; Г яблуко дозріло
17. Головним словом у словосполученні є дієслово у рядку (0,5)
А рух до фінішу; Б запитання на кмітливість; В дуже весело; Г прибули вчора
18. Установіть відповідність між реченнями та Їхніми характеристиками (2 б.)
1. Який вовк не любить поласувати овечкою? А спонукальне, неокличне
2. Ці хижаки завдають фермам великих збитків! Б питальне, неокличне
3. Учені виготовили спеціальний препарат зі смаком перцю для В розповідне, неокличне
змащування овець. Г спонукальне, окличне
4. Нехай тепер вовк спробує поласувати такою „смачною” вівцею! Д розповідне, окличне
Українська мова
Семестрова діагностувальна робота 5 клас
Варіант ІV
1. Слово крила ужито в переносному значенні (0,5)
А крила мрій; Б крила метелика; В крила хруща; Г крила колібрі
2. Слово гострий ужито в прямому значенні (0,5)
А гостре слово; Б гострий язик; В гострий розум; Г гострий ніж
3. Правильно дібрано український відповідник до слова легалізувати(0,5)
А дозволити; Б заборонити; В узаконити; Г використовувати
4. Допущено лексичну помилку у словосполученні (0,5)
А моя автобіографія; Б правильна відповідь;
В протягом літа ; Г урок скасували
5. Установіть відповідність між антонімічними фразеологізмами (2б.)
1. собаку з’їсти А пальця в рот не клади
2. мухи не зачепить Б молоде та зелене
3. хоч лопатою горни В опустити руки
4. бити лихом об землю Г кіт наплакав
Д гнути спину
6. Помилка у написанні слів є в рядку (0,5)
А шніцель,тріумф; Б капучіно, президент; В дизель, мігрень; Г дезінфекція, каратист
7. Усі слова написано правильно (0,5)
А глибокий бассейн; Б романтична баллада; В вишукана панна; Г группа туристів
8. Усі слова розташовано в абетковому порядку (0,5)
А сік, січень, сіренький; Б тарілка, талант, телефон;
В обличчя, облік, опера; Г юний, юнак, юність
9. У всіх словах пишемо літеру Е в рядку (0,5)
А зам..рзати, виб..рати; Б сл…мак, др…жати; В стер..гти, ш..птати; Г л..тіти, гл..бокий
10. Буква Я позначає два звуки в кожному слові рядка (0,5)
А здоров’я, зілля, рядно; Б ясен, м’яч, арія; В м’який, поряд, м’язи; Г Кенія, буря, ряска
11. Неправильно поділено для переносу слово (0,5)
А жит-тя; Б ґуд-зик; В пере-крити; Г козаць-кий
12. Букви Д і З позначають один звук (0,5)
А підзеленити; Б подзьобаний; В відзвітувати; Г надзавдання
13. М’який знак пишемо у слові (0,5)
А воротар..; Б сіл..ський; В ін…ший; Г камін..чик
14. Апострофа немає в слові (0,5)
А тьм..яний; Б дерев..яний; В олов..яний; Г рум..яний
15. Літеру В треба писати в рядку (0,5)
А глянула у/в вікно; Б сестра у/в магазині; В телефон у/в кишені; Г у/в новому пальті
16. Словосполученням є (0,5)
А добро і зло; Б передплатив газету; В зацвіли сади; Г без захоплення
17. Головним словом у в словосполученні є дієслово у рядку (0,5)
А узимку похолодніло; Б ранкова пробіжка; В занадто спритний; Г вітер з півдня
18. Установіть відповідність між реченнями та Їхніми характеристиками (2 б.)
1. Яка тварина є найсильнішою на планеті? А спонукальне, окличне
2. Спробуйте відповісти на таке просте питання. Б питальне, неокличне
3. Насправді це не тварина, а звичайнісінька комаха . В розповідне, неокличне
4. Працелюбна мураха може підняти вантаж, важчий Г спонукальне, неокличне
за неї у 50 разів! Д розповідне, окличне
Критерії оцінювання семестрової діагностувальної роботи з української мови для 5-го класу
1 0,5 б.
2 0,5 б.
3 0,5 б.
4 0,5 б.
5 2 б.
6 0,5 б.
7 0,5 б.
8 0,5 б.
9 0,5 б.
10 0,5 б.
11 0,5 б.
12 0,5 б.
13 0,5 б.
14 0,5 б.
15 0,5 б.
16 0,5 б.
17 0,5 б.
18 2 б.