Підсумкова контрольна робота з української мови за 5 клас НУШ

Про матеріал
Контрольна робота для 5 класу за програмою НУШ складається із чотирьох варіантів, містить вивчений матеріал за весь навчальний рік.
Перегляд файлу

Українська мова                             

                                                Семестрова  діагностувальна  робота                                           5 клас

Варіант І

1.  Слово  світлий  ужито в переносному значенні (0,5)

     А  світле волосся;                   Б  світла усмішка;            В  світлі шпалери;             Г  світлий екран

2.  Слово золотий ужито в прямому значенні (0,5)

     А  золоті руки;          Б  золоте слово;            В  золотий ланцюжок;           Г  золота осінь

3.  Правильно дібрано український відповідник до слова ексклюзивний (0,5)

     А  винятковий;          Б  прекрасний;               В  високопоставлений;          Г  подібний

4.   Допущено лексичну помилку у словосполученні  (0,5)

    А  витривалий воїн;              Б  приймати участь у змаганнях;  

    В  ґрунтовна відповідь;        Г  допитливий учень

5.  Установіть відповідність між антонімічними фразеологізмами  (2б.)

   1.  під носом                           А  води в рот набрати

   2.  наламати дров                 Б  нюні  розпустити

   3.  зуби скалити                     В  за тридев´ять  земель

   4.  байки плести                     Г  покласти зуби на полицю

                                                   Д  вийти сухим із води

6.  Помилка у написанні слів є в рядку (0,5)     

   А    динамічно, чіпси;       Б  американо, бриджі;        В  чикенбургер,  діалог;       Г  пріоритет,  діадема

7.  Усі слова написано правильно (0,5)

    А  марокканське еспрессо;          Б  філіппінська вілла;            В  київське шоссе;      Г  классна ванна

8.   Усі слова розташовано в абетковому порядку  (0,5)

     А  сон, сіно, село;           Б  кінь, кухар, коса;         В  панна, панно, піца;         Г  ясен, ясно, ясний

9.  У всіх словах пишемо літеру И в рядку (0,5)

     А  поч…пити, з..млянка;          Б  кр..вий, ш..рокий;             В  зд..рати, дер..во;         Г  з..мовий, в..зти

10.  Буква Я позначає два звуки в кожному слові рядка  (0,5)

    А  пояс, Ялта, поляк;         Б  ясно, м’язи, баян;         В  п’ять, пляж, маяк;            Г  Яна, воячка, тяжко

11.  Неправильно поділено для переносу слово (0,5)

      А  міль-йон;                   Б  ход-жу;                         В  близь-кий;                     Г  олі-вець

12.  Букви Д і Ж позначають один звук (0,5)

     А  піджувати;               Б  народження;                 В  віджити;                 Г  віджатися

13.  М’який знак НЕ пишемо у слові (0,5)

      А  ремін..чик;              Б  тонен..кий;                 В  козац..кий;               Г  смієт..ся

14.  Апостроф  ставимо в слові (0,5)

      А  горохв..яний;           Б  черв..ячок;                 В  моркв..яний;                 Г  Св..ятослав

15.  Літеру В  треба писати в рядку (0,5)

      А  у/в новій школі;        Б  брат у/в кімнаті;          В  сонце у/в небі;           Г  була у/в воді

16.  Словосполученням є  (0,5)

      А  ведмідь і вовк;            Б  для перемоги;              В  холодна ніч;           Г  яблуко дозріло

17.  Головним  словом у словосполученні є дієслово у рядку  (0,5)

     А  рух до фінішу;            Б  запитання на кмітливість;           В  дуже весело;             Г  прибули вчора

18.  Установіть відповідність між реченнями та  Їхніми  характеристиками (2 б.)

       1.  Який вовк не любить поласувати овечкою?                                         А  спонукальне,  неокличне

      2.   Ці хижаки завдають фермам великих збитків!                                      Б  питальне, неокличне

      3.  Учені виготовили спеціальний препарат зі смаком перцю для             В  розповідне,  неокличне

           змащування овець.                                                                                   Г  спонукальне,  окличне

      4.  Нехай тепер вовк спробує поласувати такою „смачною” вівцею!         Д  розповідне,  окличне

 

 

 

 

 

 

Українська мова

                                                  Семестрова діагностувальна робота                                             5 клас

Варіант ІІ

1.  Слово легкий ужито в переносному значенні (0,5)

     А  легке зерно;                   Б  легка поведінка;            В  легкий пух;             Г  легка валіза

2.  Слово важкий ужито в прямому значенні (0,5)

     А  важкий характер;          Б  важкий погляд;            В  важкий портфель;           Г  важкий день

3.  Правильно дібрано український відповідник до слова аплодисменти (0,5)

     А  окрики;          Б  стукіт;               В  вигуки;          Г  оплески

4.   Допущено лексичну помилку у словосполученні  (0,5)

     А  вести бесіду;       Б  оригінальна думка;       В  ставити запитання;         Г  цікаві міроприємства

5.  Установіть відповідність між синонімічними фразеологізмами (2б.)

   1.  приший кобилі хвіст                        А  байдики бити

   2.  взяти ноги в руки                             Б  ні до ладу ні до складу

   3.  води в рот набрати                          В  накивати п’ятами 

   4.  підбивати клинці                              Г  прикусити язика

                                                                  Д  пускати бісики

6.  Помилка у написанні слів  є в рядку (0,5)     

   А    чизкейк, діалог;       Б  принтер, сигнал;        В  Мадрид, територія;        Г  бензин, капучіно

7.  Усі слова написано правильно (0,5)

    А  голландський коллектив;              Б  талліннське панно;  

    В  італійська піццерія;                        Г  фінський аккумулятор

8.   Усі слова розташовано в абетковому порядку  (0,5)

   А  ліс, лісник, лісок;      Б  носити, носик, носище;      В  око, окуляри, окуліст;    Г  рідний, родичі, рідня

9.  У всіх словах пишемо літеру Е в рядку (0,5)

     А  в..шневий,  д..шевий;          Б  нап..сати,  пож..рати;        В  в..сняний, в..сло;         Г  п..роги, ч..кати

10.  Буква Ю позначає два звуки в кожному слові рядка  (0,5)

  А  юшка, полюс, Юрій;             Б  матір’ю, юрта, тюлька ;    

  В  нюанс, Юрмала, помию;      Г  під’юджувати, Юлія,  в’юн

11.  Правильно поділено для переносу слово (0,5)

      А  у-злісся;                   Б  рай-они;                         В  сест-ра;                     Г  рад-жу

12.  Букви Д і З позначають один звук (0,5)

     А  підзеленити;               Б  подзьобаний;                 В  відзвітувати;                 Г  надзавдання

13.  М’який знак пишемо у слові (0,5)

      А  воротар..;              Б  сіл..ський;                 В  ін…ший;               Г  камін..чик

14.  Апострофа немає в слові (0,5)

      А  тьм..яний;           Б  дерев..яний;                 В  олов..яний;                 Г  рум..яний

15.  Літеру В  треба писати в рядку (0,5)

      А  глянула  у/в вікно;     Б  сестра  у/в  магазині;      В  телефон  у/в  кишені;     Г  у/в новому пальто

16.  Словосполученням є  (0,5)

      А  добро і зло;            Б  передплатив газету;              В  зацвіли сади;           Г  без захоплення

17.  Головним словом у в словосполученні є дієслово  у рядку  (0,5)

     А  узимку похолодніло;        Б  ранкова пробіжка;           В  занадто спритний;           Г  вітер з півдня

18.  Установіть відповідність між реченнями та  Їхніми  характеристиками (2 б.)

      1.  Яка тварина є найсильнішою на планеті?                                             А  спонукальне,  окличне

      2.   Спробуйте відповісти на таке просте питання.                                      Б  питальне, неокличне

      3.  Насправді це не тварина,  а звичайнісінька комаха .                             В  розповідне,  неокличне

      4.  Працелюбна мураха може підняти вантаж, важчий                               Г  спонукальне,  неокличне

           за неї у 50 разів!                                                                                        Д  розповідне,  окличне

 

 

 

Українська мова                             

                                                Семестрова  діагностувальна  робота                                           5 клас

Варіант ІІІ

1.  Слово  м’який  ужито в переносному значенні (0,5)

     А  м’який вітерець ;                   Б  м’яка іграшка ;            В  м’який диван;             Г  м’яка подушка

2.  Слово глибокий ужито в прямому  значенні (0,5)

     А  глибокі знання;          Б  глибока думка;            В  глибока людина;           Г  глибока яма

3.  Правильно дібрано український відповідник до слова експерт(0,5)

     А  авторитет;          Б  молодець;               В  фахівець;          Г  працівник

4.   Допущено лексичну помилку у словосполученні  (0,5)

    А  сучасні меблі;                       Б  учбовий корпус;  

    В  вулиці перетинаються;        Г  відчинити двері

5.  Установіть відповідність між антонімічними фразеологізмами  (2б.)

   1.  продавати зуби                         А  вичитувати мораль

   2.  важлива птиця                           Б  умитися сльозами

   3.  співати дифірамби                    В  покласти зуби на полицю

   4.  заморити черв’яка                     Г  невелике цабе

                                                           Д  вийти сухим із води

6.  Помилка у написанні слів є в рядку (0,5)     

   А    вимпел, кардіолог;       Б  корида, ліцензія;        В  Мадрід, спірт;       Г  діалог, Флорида

7.  Усі слова написано правильно (0,5)

    А  классифікація звуків;          Б  сумма чисел;            В  одна тонна;      Г  загальний массаж

8.   Усі слова розташовано в абетковому порядку  (0,5)

     А  графа, граф. гречка;           Б  миска, мить, місто;        

     В  стиль, сумка, сукно;            Г  гість, гітара, гирло

9.  У всіх словах пишемо літеру И в рядку (0,5)

     А  зам..сти,  ш..нель;          Б  ціл..на, діж..чка;          В  кр..ниця, виб..рати;         Г  виш..ньки, м..нулий

10.  Буква Ю позначає два звуки в кожному слові рядка  (0,5)

    А  юнак, юність,полюс;         Б  в´юн, юрта, союз;     В  пюре, знаю, рюкзак;     Г  бювет, юрба, калюжа

11.  Неправильно поділено для переносу слово (0,5)

      А  перед-звін;                   Б  вік-но;                         В  туман-ний;                     Г  крає-вид

12.  Букви Д і Ж позначають один звук (0,5)

     А  піджувати;               Б  народження;                 В  віджити;                 Г  віджатися

13.  М’який знак НЕ пишемо у слові (0,5)

      А  ремін..чик;              Б  тонен..кий;                 В  козац..кий;               Г  смієт..ся

14.  Апостроф  ставимо в слові (0,5)

      А  горохв..яний;           Б  черв..ячок;                 В  моркв..яний;                 Г  Св..ятослав

15.  Літеру В  треба писати в рядку (0,5)

      А  у/в новій школі;        Б  брат у/в кімнаті;          В  сонце у/в небі;           Г  була у/в воді

16.  Словосполученням є  (0,5)

      А  ведмідь і вовк;            Б  для перемоги;              В  холодна ніч;           Г  яблуко дозріло

17.  Головним  словом у словосполученні є дієслово у рядку  (0,5)

     А  рух до фінішу;            Б  запитання на кмітливість;           В  дуже весело;             Г  прибули вчора

18.  Установіть відповідність між реченнями та  Їхніми  характеристиками (2 б.)

       1.  Який вовк не любить поласувати овечкою?                                         А  спонукальне,  неокличне

      2.   Ці хижаки завдають фермам великих збитків!                                      Б  питальне, неокличне

      3.  Учені виготовили спеціальний препарат зі смаком перцю для             В  розповідне,  неокличне

           змащування овець.                                                                                   Г  спонукальне,  окличне

      4.  Нехай тепер вовк спробує поласувати такою „смачною” вівцею!         Д  розповідне,  окличне

 

 

 

 

Українська мова                             

                                                Семестрова  діагностувальна  робота                                           5 клас

Варіант ІV

1.  Слово  крила   ужито в переносному значенні (0,5)

     А  крила мрій;                   Б  крила метелика;            В  крила хруща;             Г  крила колібрі

2.  Слово гострий ужито в прямому значенні (0,5)

     А  гостре слово;          Б  гострий язик;            В  гострий розум;           Г  гострий ніж

3.  Правильно дібрано український відповідник до слова легалізувати(0,5)

     А  дозволити;          Б  заборонити;               В  узаконити;          Г  використовувати

4.   Допущено лексичну помилку у словосполученні  (0,5)

    А  моя автобіографія;              Б  правильна відповідь;  

    В  протягом літа ;                     Г  урок скасували

5.  Установіть відповідність між антонімічними фразеологізмами  (2б.)

   1.  собаку з’їсти                               А  пальця в рот не клади

   2.  мухи не зачепить                       Б  молоде та зелене

   3.  хоч лопатою горни                     В  опустити руки

   4.  бити лихом об землю                Г  кіт наплакав

                                                            Д  гнути спину

6.  Помилка у написанні слів є в рядку (0,5)     

   А    шніцель,тріумф;       Б  капучіно, президент;        В  дизель, мігрень;       Г  дезінфекція, каратист

7.  Усі слова написано правильно (0,5)

    А  глибокий бассейн;          Б  романтична баллада;          В  вишукана панна;      Г  группа туристів

8.   Усі слова розташовано в абетковому порядку  (0,5)

     А  сік, січень, сіренький;               Б  тарілка, талант, телефон;     

    В  обличчя, облік, опера;              Г  юний, юнак, юність

9.  У всіх словах пишемо літеру Е в рядку (0,5)

     А  зам..рзати, виб..рати;       Б  сл…мак, др…жати;        В  стер..гти, ш..птати;      Г  л..тіти, гл..бокий

10.  Буква Я позначає два звуки в кожному слові рядка  (0,5)

    А  здоров’я, зілля, рядно;      Б  ясен, м’яч, арія;     В  м’який, поряд, м’язи;       Г  Кенія, буря, ряска

 11.  Неправильно поділено для переносу слово (0,5)

      А  жит-тя;                   Б  ґуд-зик;                         В  пере-крити;                     Г  козаць-кий

12.  Букви Д і З позначають один звук (0,5)

     А  підзеленити;               Б  подзьобаний;                 В  відзвітувати;                 Г  надзавдання

13.  М’який знак пишемо у слові (0,5)

      А  воротар..;              Б  сіл..ський;                 В  ін…ший;               Г  камін..чик

14.  Апострофа немає в слові (0,5)

      А  тьм..яний;           Б  дерев..яний;                 В  олов..яний;                 Г  рум..яний

15.  Літеру В  треба писати в рядку (0,5)

      А  глянула  у/в вікно;     Б  сестра  у/в  магазині;      В  телефон  у/в  кишені;     Г  у/в новому пальті

16.  Словосполученням є  (0,5)

      А  добро і зло;            Б  передплатив газету;              В  зацвіли сади;           Г  без захоплення

17.  Головним словом у в словосполученні є дієслово  у рядку  (0,5)

     А  узимку похолодніло;        Б  ранкова пробіжка;           В  занадто спритний;           Г  вітер з півдня

18.  Установіть відповідність між реченнями та  Їхніми  характеристиками (2 б.)

       1.  Яка тварина є найсильнішою на планеті?                                             А  спонукальне,  окличне

      2.   Спробуйте відповісти на таке просте питання.                                      Б  питальне, неокличне

      3.  Насправді це не тварина,  а звичайнісінька комаха .                             В  розповідне,  неокличне

      4.  Працелюбна мураха може підняти вантаж, важчий                               Г  спонукальне,  неокличне

           за неї у 50 разів!                                                                                        Д  розповідне,  окличне

 

 

 

 

Критерії   оцінювання   семестрової   діагностувальної   роботи з української   мови   для 5-го класу

1          0,5 б.

2          0,5 б.

3          0,5 б.

4          0,5 б.

5          2 б.

6          0,5 б.

7          0,5 б.

8          0,5 б.

9          0,5 б.

10        0,5 б.

11        0,5 б.

12        0,5 б.

13        0,5 б.

14        0,5 б.

15        0,5 б.

16        0,5 б.

17        0,5 б.

18        2 б.

 

docx
Додав(-ла)
Слюсар Галина
Додано
14 листопада 2023
Переглядів
2638
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку