26 жовтня о 18:00Вебінар: Сучасні методи та засоби організації уроку фізичної культури за стандартами НУШ

Підсумкова контрольна робота з української мови за II семестр

Про матеріал
Різнорівневі завдання за матеріалами, які вивчаються в другому семестрі. Складносурядне, складнопідрядне та безсполучникове речення
Перегляд файлу

                            Контрольна робота № 1

                     з української мови          9 клас

                                   II варіант

 

1. Складносурядним є речення:

   А) Латаття ніжилось в озерах, хитали ряску карасі.

   Б) На вечірньому небі потьмяніли і щезли сріблясті зірки.

   В) Хто своє носить, той чужого не просить.

   Г) Темне небо лежало, і хмара ходила навкісна, та шуміли тополі.

2. Складнопідрядним із підрядною частиною наслідку є речення:

   А) Так гарно тут, що шкода ступати по непорочній сніговій білині.

   Б) Клянусь боротись до загину так, як боролися батьки.

   В) Погода стояла сонячна, так що шибки на вікнах миготіли.

   Г) Мені чогось сумно й боязко так, що аж серце моє мре.

3. Складне речення, у якому прості речення об`єднані за змістом та інтонацією без допомоги сполучників чи сполучних слів, називається:

   А) складносурядним;

   Б) складнопідрядним;

   В) з кількома підрядними;

   Г) безсполучниковим.

4. Знайдіть безсполучникове складне речення зі значенням пояснення:

   А) Над болотами та озерами, в долинах рік стоять тумани, важкі хмари пливуть над селами та хуторами.

   Б) Річка ставала ширшою і глибшою, починалось царство очерету.

   В) А я додам: любити можна поезію в добу ракет.

   Г) Гув мотор, катер пінив носом хвилі.

5. Якій схемі відповідає подане речення?

Хіба ж під вечоровими яворами, у головах яких стояли зорі, а в ногах жебоніла вода, таким ввижалося власне свято?

   А) [ ], ( у яких…), а [ ], [ ]?

   Б) [ ], ( у яких…), а [ ] ?

   В) [, ( у яких…, а ( ),…]?

   Г) ( Хіба…), ( у яких…), а [ ], [ ].

6. Що можна виділити в тексті з погляду актуального членування?

   А) другорядні члени речення;

   Б) вступ, головну частину, закінчення;

   В) підмет і присудок;

   Г) дане й нове.

7.Установіть відповідність між безсполучниковими складними реченнями та смисловими зв`язками між простими у безсполучниковому:

1. одночасність подій;       а) Плакала чорна троянда, біла троянда сміялась.

2. часова послідовність;    б) Заходило сонце, у вузесеньких хутірських

                                               вуличках стояла червона курява, в садках

                                               варилася на триніжках вечеря.

3. протиставлення явищ;   в) Повіяв вітер по долині – пішла дібровою луна.

4. причинові                      г) Вбігаю в ліс – гриби.

                                           д) Сонце зайшло, степові озера стали на якийсь

                                              час темно-червоними.

8. Установіть відповідність між реченням та його характеристикою:

1. складносурядне;       а) Небо прорізали вогняні стріли, ударив грім.

2. складнопідрядне;     б) Зустріча земля годину літню, і дерево пахучо

                                         зацвіта.

3. безсполучникове;     в) У небі весело шугають ластівки, коли пригріє

                                          тепле весняне сонце.

4. складне з різними     г) Цілу ніч надворі виє хуга, плаче, деренчить у

  видами зв`язку              віконнім склі.

                                        д) Там повен двір любистку, цвітуть такі жоржини,  і

                                           Вишні чорноокі стоять до холодів.

9. Установіть відповідність між реченням та підрядною частиною:

1. обставинне часу;        а) Куди голова задумає, туди ноги понесуть.

2. місця;                           б) Коли терпінню приходить край, народ мов буря.

3. означальне;                 в) Держімося землі, бо земля держить нас.

4. мети                             г) Займаю саме те місце, яке визначила мені доля.

                                         д) Струни чекають, щоб пальці торкнулись до них.

Прочитайте текст і виконайте завдання 10 – 11 до нього.

                                         Вир

  1. Багато страшних легенд складено про той вир, і Тимко хоч і не вірив у них, проте кожного разу, коли плив Ташанню, обминав страшне місце.

2) Але зараз зовсім забув про нього і опам`ятався лише тоді, коли човен рвонуло вбік, він перевернувся, і холодна вода стьобонула по самі ніздрі, закрутила його, всмоктуючи в чорну глибину. 3) Тимко шалено загрібся руками й ногами, але одежа на ньому намокла і в`язала кожен рух. 4) Човен віднесло течією, так що Тимко вже не мав ніякої надії врятуватися і, напружуючи всі свої сили, почав гребти до берега. Тимка стало тягнути вниз, і хто його знає, чим би все закінчилось, та нагодився на ту хвилю Джмелик на човні, що для забави ганяв щук на мілководді. Він і врятував Тимка, забравши на своє суденце.

10. Виберіть усі складні речення з різними видами зв`язку.

11. Накресліть схему 6 речення.

12. Складіть невеликий твір-роздум на одну з тем:

     1. «Книжка – це могутня зброя»

     2. «Слід іти шляхом знання»

використовуючи складні речення з різними видами зв`язку.                                             

Середня оцінка розробки
Структурованість
1.0
Оригінальність викладу
1.0
Відповідність темі
1.0
Загальна:
1.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Орлов Абдулла
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
doc
Додано
25 лютого
Переглядів
8122
Оцінка розробки
1.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку