Підсумкова робота УВ ГР1
Українська мова 5 клас
Текст.Лексикологія
1.Робота з текстом.
Запиши речення в такій послідовності, щоб вони утворили текст. До складеного тексту добери заголовок.
Що він передає: тему тексту чи його головну думку?
Відредагуй текст, виправляючи мовленнєві помилки.
1. А квіти вклоняються їй своїми маленькими голівками. Маленькі косички смішно підстрибують на її маленьких плечиках. Стежкою біжить маленька дівчинка. Вона простягає до них маленькі руки й струшує з маленьких пелюсток маленькі крапельки роси (4 б.)
2
Перепиши, вибираючи з дужок потрібне слово.
1. Говерла — найвища (точка, крапка) українських Карпат.
2. Моя (любима, улюблена) пісня.
3. Він любив (втручатися, вмішуватися) в чужі справи.
4. Моя мама (сама, най-) краща.
5. У мене нова (ілюстрована, ілюстративна) книжка (4б.)
3
Добери синоніми до слова мужній. (1)
4
Склади речення з поданих слів: орля, а, вище, молоде, літає, старого; підкресли антоніми. (2 б.)
5
Підкресли антоніми в загадці. (1)
Запиши відгадку.
Я й солодкий, я й гіркий. Відгадайте: хто такий
Відповіді
Підсумкова робота ПТ ГР2
Українська мова 5 клас
Текст.Лексикологія
1.Робота з текстом.
•Прочитайте швидко текст, відновлюючи пропущені букви.
Хай ж_ве с_об_да! Ш_нуй_о р_дн_ сл_о! Л_бл_, мов с_нц_, м_ _ерин _ _ку м_ву. Я х_чу ст_ти від_інн_к_м. Для ц_ _го п_трі_но ст_раН Но _чити_ _. Ро_ -та на ур_ці – ці_ав_й ш_ях до з_ань
Запиши відновлений текст .
4б.
2. Прочитай прислівʼя, поясни їх значення. Підкресли антоніми.
1.На чорній землі білий хліб родить. 2. Вода в одного бере, а другому дає. 3. Прийшло з води, пішло з водою. 4. Багато диму – мало тепла. 5. Велика хмара, та малий дощ. 6. Краще гірка правда, ніж солодка брехня. 7. Дешеву юшку надвір виливають, а дорогу поїдають.
4б.
3.•Прочитай текст і вислови письмово думки про те, як стати юннатом.
Я давно вже чув слово «юннат», але що воно означає – не знав. «Це, мабуть, зовсім хлопчик», – думав я потім мені тато пояснив, що так називають усіх юних натуралістів – дітей, які дуже люблять природу. «А хіба я люблю її менше? Буду і я юннатом, - вирішив я. – Але як?» (Г. Труфанов)
4б.