Підсумковий тест для 10 класу "Фонетика, графіка, орфографія, лексика, фразеологія, морфологія)

Про матеріал
Підсумкова контрольна робота з української мови за ІІ семестр (тест) із теми "Повторення вивченого із фонетики, графіки, орфографії, лексики, фразеології, морфології)
Перегляд файлу

Контрольна робота з української мови за ІІ семестр. 10 клас

 

  1. Правильно підкреслено літеру на позначення наголошеного звука в слові

 


А олень

Б колесо

В читання

Г випадок


  1. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка

А п'ятниць, їстоньки, яблунька

Б якість, кукурудза, український

В гайок, об'єднування, сьогодення

Г серйозний, щебечуть, джміль

Д рюкзак, перемивають, кар'єра


  1. Виділена буква позначає однаковий звук у кожному слові рядка

А засвітити, зломити, зчищати

Б садочок, футболіст, дивина

В коротший, витрачати, позаторік

Г царювати, цимбаліст, цікавий

Д анекдот, покрівля, краяти


  1. Звук [д] є на місці пропуску в обох словах рядка

А ві..бити, проїз..ний

Б фу..бол, зорепа..

В б..жола, з..авна

Г по..якував, ..ружба

Д сві..чити, про..аж


  1. Букви я, ю, є позначають два звуки в кожному слові рядка

А бутоньєрка, святковий, в'юн

Б екологія, повітря, обов'язок

В надвечір'я, мрія, браконьєр

Г весілля, явір, ластів'ятко

Д пацієнт, люстерко, жульєн


  1. Звук [т] треба вимовляти на місці пропуску в усіх словах рядка

А [..]еатральний, турис[..]ський, лауреа[..]

Б каш[..]ан, [..]вірний, боро[..]ьба

В журя[..]ься, зіпсу[..]ий, [..]ихенький

Г факульта[..]ив, моло[..]ьба, субо[..]а

Д лісниц[..]во, розпи[..]ати, [..]ретій


7. Від поданих іменників утворіть прикметники за допомогою суфікса -ськ-. Позначте рядок, у якому в обох словах НЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ чергування в групах приголосних:


А Париж, калмик;

Б Гаага, Виборг;

В Буг, Чорнухи;

Г Цюріх, казах;

Д Іртиш, чех.


  1. Звук [й] є в кожному слові рядка

А ємність, підйом, бюро

Б йогурт, браконьєр, бязь

В цвях, бойовий, круїз

Г веселий, гравюра, віньєтка

Д серйозно, привілеї, яблуко


  1. Позначте рядок, у якому в усіх словах при вимові відбувається уподібнення приголосних:

А безшумний, доріжка, (на) стежинці, просьба

Б дьогтю, кузня, пругкий, казка

В піднігтьовий, зцідити, боротьба, співачці

Г сережка, двигтить, стіжки, зчистити

Д пісня, вокзал, рюкзак, ложка


  1. Підкреслена літера позначає той самий звук в усіх словах рядка

А шум, дивишся, сидиш

Б кіт, тримати, агентство

В мороз, просьба, зілля

Г сяйво, вісті, засіяний

Д вужчий, джміль, журнал

 


11. Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово).

(1)Чотирнадцятого (2)листопада трапився курйозний (3)випадок: (4)мережа магазинів (5)«Решето» продала покупцям цілий (6)центнер (7)курятини всього за (8)сімдесят гривень, про що свідчив (9)виразний (10)цінник.

НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами


А 1,3,6,8

Б 1,4, 7,10

В 2,3,6,9

Г 2,4,5,10


 

  1. Літеру и треба писати на місці обох пропусків у рядку

А Пр..дніпровська залізниця, пр..вабливі ціни

Б пр..зупинити виробництво, пр..чудовий зразок

В пр..бічники реформ, пр..зирливе ставлення

Г виконати пр..погано, подарунковий пр..мірник

Д кадрове пр..значення, пр..звище секретаря

  1. Літеру с на місці пропуску потрібно писати в усіх словах рядка

А ..терти, ..чепитися, ..кинути

Б ..творити, ..класти, ..хибити

В ..казати, ..цідити, ..хитрувати

Г ..пекти, ..шити, ..формувати

Д ..клеїти, ..простити, ..цілити


14. Правильно написано всі слова в рядку

А розрівняти, скалічений, безцільний, сповідати, прізвище

Б зжувати, безцензурний, пригірський, сцілення, зсунути

В предобрий, стискач, беспечний, сформувати, роз’їхалися

Г схований, схибити, роскроїти, беззаконня, примружити

Д безсторонній, розмноження, схопити, премара, безлад

  1. Помилково вжито слово в рядку

А ювілейні міроприємства

Б громадянське суспільство

В парламентська республіка

Г непримиренні опоненти

Д прикордонна територія


  1. НЕ ПОТРЕБУЄ редагування речення

А Вища школа активно впроваджує в навчальний процес інноваційні технології.

Б Молодь України – це передовий авангард нашої незалежної держави.

В Ще й досі тривають дискусії та суперечки вчених щодо походження видів.

Г Важко уявити сучасне життя без засобів масової інформації та мас-медіа.

 

  1. Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.

Щоб … впоратися з контрольними завданнями, не полінуйтеся ... підручник і повторити матеріал, зосередившись на … з правил.

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків


А удачно, розгорнути, винятках

Б успішно, відкрити, виключеннях

В успішно, розгорнути, виключеннях

Г удачно, відкрити, виключеннях

Д успішно, розгорнути, винятках


  1. Установіть відповідність між фразеологізмом і його значенням

Фразеологізм:

1 неопалима купина

2 земля обітована

3 лепта вдовиці

4 наріжний камінь

 

Значення:

А невеликий, посильний вклад

Б вершина творчості

В місце заповітної мрії

Г те, що живе вічно

Д основа, базис


  1. Доберіть синоніми до поданих фразеологізмів.

 


Фразеологізм:

1 море по коліно

2 хоч вовком вий

3 з доброго дива

4 за всяку ціну

 

Синонім:

А на все горло

Б хоч кричи

В що б там не було

Г мов з гуски вода

Д ні сіло ні впало


  1. Доберіть антоніми до поданих фразеологізмів.

Фразеологізм:

1 гріти чуба

2 водити за ніс

3 витикати носа

4 виводити з рівноваги

 

Антонім:

А не показувати очей

Б бити байдики

В стояти біля керма

Г давати спокій

Д розкривати карти


  1. Установіть відповідність між фразеологізмом і відповідним за змістом прислівником.

Фразеологізм:

1 шапкою докинути

2 хоч греблю гати

3 до нових віників

4 як мокре горить

 

Прислівник:

А багато

Б повільно

В надовго

Г близько

Д незручно


  1. Синонімічний ряд читати молитву, прописати іжицю, милити чуба, брати в шори позначає поняття

А неславити

Б принижувати

В дошкуляти

Г обмовляти

Д картати


  1. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).
    Дика груша (1)облита білим молоком, і в тому пахучому молоці, (2)що (3)стиха піниться, бджоли (4)неначе киплять.

 


1 облита

2 що

3 стиха

4 неначе

 

А займенник

Б дієприкметник (форма дієслова)

В прислівник

Г сполучник

Д частка


  1. Правильно узгоджено прикметник з іменником

А далека путь

Б десяткова дріб

В наукова ступінь

Г нестерпна біль

Д хронічна нежить


  1. До одного роду належать обидва іменники рядка

А Сімферополь, Сибір

Б рукопис, магістраль

В ательє, маестро

Г лібрето, колібрі

Д тюль, Охтирка


 

 

  1. Позначте рядок, у якому всі іменники належать до жіночого роду:

А вуаль, Чилі, акварель, Міссісіпі

Б зала, синиця, воєвода, комісія

В загс, ГЕС, жовч, пастораль

Г бязь, СДПУ, Токіо, юнь

Д сутінь, путь, степ, галузь


  1. Позначте рядок, у якому всі іменники мають форми однини і множини:

А дзеркало, колосся, дерево, космос

Б круча, мати, острів, програма

В слово, річка, листя, селище

Г ім’я, село, коріння, озеро

Д будинок, мýзика, далина, дорога


  1. Граматичну помилку допущено в реченні

А Чарівна Ай-Петрі нагадує зуби велетенського дракона.

Б Витягнута з півночі на південь, Чилі схожа на смугу.

В Огайо ввійшов до складу США в березні 1803 року.

Г Міссісіпі з’єднана каналами з багатьма озерами.

Д Цієї весни затишний Тбілісі радо зустрічав туристів.

  1. Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.

Слухай-но, __________, чи не міг би ти купити мені __________ гуаш?


А Остап, червоний

Б Остапе, червону

В Остап, червоне

Г  Остапе, червоний

Д Остапу, червону


  1. Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.

Навіть у __________ куточку бабусиної оселі пахло м'ятою, чорнобривцями й __________.

 


А найбільш дальшому, полинью

Б якнайдалекішому, полиньом

В найдальшому, полином

Г щонайдальшому, полинем

Д найдальнішому, полинню


  1. Неправильно утворено форму слова у варіанті

А пане Костянтине

Бдля всіх дослідників

В восьмидесяти років

Г візьмімо участь


  1. Правильно поєднано іменник з числівником у рядку

А обидва хлопця

Б чотири поверха

В три десятих метри

Г два випускники

Д сто два клена


  1. Неправильно побудовано словосполучення

А п’ятнадцять хвилин десятого

Б зараз одинадцята

В за п’ять хвилин сьома

Г пів на першу

Д буду після дев’ятої


  1. Правильну відмінкову форму числівника сто вісімдесят сім наведено в рядку

А Р. в. ста вісімдесяти семи

Б Д. в. сто вісімдесяти семи

В З. в. ста вісімдесят сім

Г О. в. ста вісімдесятьма сіма

Д М. в. (у) сто вісімдесяти семи


 

 

  1. Правильну відмінкову форму числівника шістсот дев’яносто вісім наведено в рядку

А Р. в. шестиста дев’яноста восьми

Б Д. в. шестисот дев’яноста вісьмом

В Зн. в. шістсот дев’яноста вісім

Г Ор. в. шестистами дев’яноста вісьмома

Д М. в. (на) шестистах дев’яноста вісьмох

  1. Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.

__________, близько __________ відсотків персоналу нашої установи виконують до __________ відсотків усієї роботи.

А Згідно моїх спостережень, двадцяти, восьмидесяти

Б По моїм спостереженням, двадцять, вісімдесят

В Згідно моїм спостереженням, двадцятьох, вісьмидесятьох

Г За моїми спостереженнями, двадцяти, вісімдесяти

Д По моїх спостереженнях, двадцятьох, вісьмохдесятьох

 

 

 

doc
До підручника
Українська мова (академічний рівень) 10 клас (Єрмоленко С.Я., Сичова В.Т.)
Додано
29 травня
Переглядів
234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку