13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

Підсумковий урок з теми "Чарівний світ билин та балад"

Про матеріал
Нетрадиційний урок-мандрівка. Учні знаходять вихід із літературного лабіринту, виконуючи різні завдання на повторення вивченого матеріалу
Перегляд файлу

Тема. Чарівний світ  билин та балад

Мета : пригадати та узагальнити вивчений матеріал з теми; стимулювати активізацію набутих знань, підвищити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу; виховувати культуру усного та писемного мовлення.

Тип уроку: підсумковий урок- гра «Літературний лабіринт»

Хід уроку

І Оголошення теми та мети уроку

Ми з вами закінчили працювати над темою «Балади та билини». Це дивовижний світ наповнений пригодами, подвигами, благородними вчинками та життєвими драмами. Наше з вами завдання пригадати прочитані твори та узагальнити вивчене.

Запрошую вас у віртуальну мандрівку «Літературним лабіринтом». Для того, щоб знайти з нього вихід вам потрібно бути зібраними, уважними, активізуйте свої знання з опрацьованої теми та включіть  асоціативне мислення.

Якщо всі налаштувалися, можемо розпочинати (Додаток 1 )

2.«Теоретична скарбничка» .

Завдання: я зачитую визначення, а ви називаєте поняття

Епічні пісні -давні фольклорні віршовані твори, що розповідають про народних героїв та їхні подвиги.

Билина- давньоруська епічна пісня, що розповідає про героїчні звершення легендарних богатирів.

Гіпербола- художній прийом, що ґрунтується на перебільшенні певних властивостей зображуваного героя, предмета чи явища.

Балада- невеликий за обсягом ліро-епічний твір на історично-героїчну, легендарну, фантастичну чи соціально-побутову тему з напруженим сюжетом і драматичною, часто несподіваною розв’язкою.

Символ- художній образ, якому притаманні інакомовна багатозначність і глибина узагальнення.

Постійні епітети - художні означення, які у фольклорних творах, а іноді в інших, часто вживаються з тими самими словами.

Повтори-         повторення одних і тих самих слів, їхніх складових частин чи однакових словосполучень.

Вічний образ - образи літературних і міфологічних героів, які переросли свою епоху і набули загальнолюдського значення, ми їх сприймаємо як символів певних рис характеру, зовнішності та поведінки, внаслідок чого отримали особливу естетичну цінність. 

Антитеза- різке протиставлення прямо протилежних явищ, понятть, думок, героїв, їхніх характерів.

3.«Таємний користувач» .(Додаток 2-3)

Завдання: зясувати кому належать смс повідомлення, обгрунтувати своє припущення

  1. Я за найкращих друзів мав знедолених усіх, а багачів на смерть карав і мав мисливський ріг. (Робін Гуд)
  2. Я був несправедливим  до своїх дітей, доля випробовувала мене, зробивши жебраком і за свої гріхи я поплатився найдорожчим – життям…(Король Лір)
  3. Я знаю як поводитися із зброєю, маю хороші фізичні дані, вірно служу Батьківщині, бо щиро люблю рідну землю.(Ілля Муромець)
  4. Я скромна, не люблю пустих обіцянок. Покинувши рідну домівку, знайшла притулок у Франції. Там вийшла заміж за короля, якого щиро покохала.(Корделія)
  5. Я вважаю, що кожен народ має право на свою землю, свої традиції і свободу. Можна забрати в людини життя, але не волю і любов до Батьківщини.(Старий пикт)
  6. За законами честі, кожен лицар повинен служити своїй дамі серця. Я виконав примху коханої, але зрозумів, що вона мене мало цінує.(Делордж)
  7. Я був не лише ліриком, але й борцем за незалежність Батьківщини. Співвітчизники називали мене «лицарем свободи й духовним батьком нації». Найскладнішим періодом мого життя був арешт та 4 річне заслання.(А.Міцкевич)

Останній телефон із знаком ?. Що це може означати? Це ви можете написати відповідь комусь із героїв балади чи билини, в якій його покритикувати, похвалити чи поспівчувати.

4.«Несподівана зустріч»

Заздалегідь підготовлена учениця звертається до класу

Доброго дня. Впізнали мене? Нещодавно ви читали баладу про мальовниче та водночас загадкове озеро «Світязь» на дні якого, за легендою, знаходиться ціле місто. Я княжна, якій довелося прийняти складне рішення за весь туганів народ: здатися ворогам і стати рабами чи померти вільним народом.

Знаю ви шукаєте вихід з Літературного лабіринту. Я радо допоможу вам, але спочатку трішки випробую. Згодні? Перед вами на екрані АНАГРАМИ. Розставте букви в правильній послідовності і відгадаєте зашифровані слова.

 ОЗІРИНКБЙ       -розбійник                         

ЛКОРЬО             -    король

ТИБГОАР           - богатир

ЦИЛРА                -   лицар

ЯНКЗЬ                 -  князь

КИПИТ              -  пикти

Що це за слова?  (це герої народних билин та балад)

Добре . Наступне завдання повязане із змістом балади «Світязь». Відшукайте правильні відповіді на запитання у ФІЛВОРДІ. Слова можуть бути записані по горизонталі чи по вертикалі. (Учні виконують)

Молодці! Я вважаю, що ви гідно пройшли мої випробування. За це отримайте чарівний кубик, який виведе вас із літературного лабіринту (дає кубик).

Прощавайте. Хай вам щастить!!!

Знайти слова у філворді, давши відповіді на запитання

 Запитання до філворду

  1. Що було на місці озера? (місто)
  2. Хто вирішив розгадати таємницю пов’язану з озером? (пан)
  3. Що взяли із собою, крім човнів? (невід)
  4. Кого вночі бачила княжна? (ангел)
  5. Що було для мешканців міста страшніше за смерть? (неволя)
  6. Хто допомагає народові? (Бог)
  7. На які квіти перетворилися загиблі дівчата і жони? (купави)

 

 

И

Н

У

Л

Ь

Й

К

У

С

Е

Д

Б

О

Г

Ю

П

П

В

М

Ї

З

Н

И

А

А

О

І

Ф

Ж

Е

Є

В

Н

Л

С

А

Х

В

У

И

У

Я

Т

Ц

А

І

К

Ш

К

Р

О

Ч

Т

Д

О

Л

В

И

Щ

А

Н

Г

Е

Л

5. Чарівний кубик

Завдання : скласти 6 запитань своїм однокласникам з теми. Діти виходять парно, кидають кубик. Той, у кого випало менше число повинен відповісти на запитання.

6. Мікрофон

На виході з лабіринту, нас очікують журналісти, щоб взяти інтерв’ю. хто хоче поділитися враженнями від сьогоднішньої пригоди?

Завдання: продовжити речення

  1. Вибратися з лабіринту допомогли…
  1. Завдання, яке викликало найбільше труднощів…

3.  Найцікавішим випробуванням було…

7.Підсумки уроку

Нам вдалося знайти вихід із лабіринту, завдяки знанням, уважності і сумлінній праці. А ще ми працювали, як єдине ціле, були справжньою командою. Долати труднощі набагато легше спільно- і це головний підсумок, який можна зробити по завершенню цього уроку

Домашнє завдання

Придумати, яким б ще завданнями, можна було доповнити літературний лабіринт

 

 

Додаток 1

 

 

Додаток 2 -3

docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
614
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку