25 травня о 18:00Вебінар: Створюємо мультфільми власноруч

Підсумковий урок за темою « Казки народів світу»

Про матеріал
Інтерактивний урок який ставить перед собою такі дидактичні завдання : 1.Навчальна: - узагальнити та систематизувати знання учнів, отримані при вивченні теми «Казки народів світу», розширити уявлення учнів про народну казку; -систематизувати знання, здобуті учнями під час вивчення даної теми; -закріплювати вміння розпізнавати народну та авторську казку; -вчити аналізувати й виділяти головне в окремих творах і в темі взагалі; -вчити швидко орієнтуватися в структурі теми; -формування ключових компетентностей: вміння вчитися – працювати в колективі та самостійно; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту. 2. Розвивальна: -розвивати уміння сприймати інформацію різної модальності; -гармонійний розвиток особистісних якостей для активізації резервних можливостей; - розвивати спостережливість, уяву, логічне мислення, критичнее мислення. уміння узагальнювати знання; -розвивати зв'язне мовлення, 3. Релаксаційна: усунення емоційного напруження, створення сприятливої атмосфери на заняттях. 4. Виховна: - виховувати пізнавальний інтерес, самостійність, організованість і відповідальність за виконану роботу; -виховувати любов до казки, любов до людей, почуття доброти, гідності, щирості.
Перегляд файлу

Підсумковий урок за темою

« Казки народів світу»

Дидактичні завдання уроку

1.Навчальна:

- узагальнити та систематизувати знання учнів, отримані при вивченні теми «Казки народів світу», розширити уявлення учнів про народну казку;

-систематизувати знання, здобуті учнями під час вивчення даної теми;

-закріплювати вміння розпізнавати народну та авторську казку;
-вчити аналізувати й виділяти головне в окремих творах і в темі взагалі;

-вчити швидко орієнтуватися в структурі теми;

-формування ключових компетентностей: вміння вчитися – працювати в колективі та самостійно; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту.

2. Розвивальна:

-розвивати уміння сприймати інформацію різної модальності;

-гармонійний розвиток особистісних якостей для активізації резервних можливостей;

- розвивати спостережливість, уяву, логічне мислення, критичнее мислення. уміння узагальнювати знання; 

-розвивати зв'язне мовлення,

3. Релаксаційна:

 усунення емоційного напруження, створення сприятливої атмосфери на заняттях.

4. Виховна:

- виховувати пізнавальний інтерес, самостійність, організованість і  відповідальність за виконану роботу;

-виховувати любов до казки, любов до людей, почуття доброти, гідності,

щирості.

 

Тип уроку:інтерактивний  урок.

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

I. Мотивація.

Всі почули ви дзвінок                                                                                                     Він покликав на урок                                                                                                             Тож ми часу не гаймо,                                                                                                           Наш урок розпочинаймо. 

1.Створення сприятливої атмосфери.

 Добрий день, діти! У народі кажуть: «Добрий гість – дому радість».

А в нашому домі сьогодні багато гостей.

Подаруйте їм свої  посмішки, побажайте доброго дня.

- Візьміть в  руки целинки і зігрійте своїм теплом тих, хто поруч з вами, посміхніться один одному, побажайте успіху. 

Я очікую, що на уроці ви будите слухати - уважно, працювати - старанно, виконувати  -  точно, запам'ятовувати - прочно. Сподіваюсь, що ви будете правильно  і красиво висловлювати свої думки, відстоювати свої точки зору, злагоджено працювати , робити висновки.

      - Які якості характеру для цього вам потрібні? (Спостережливість, витривалість, наполегливість, віра в свої сили та можливості…).

Інтерактивна вправа «Очікування»

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

       -Що ви очікуєте від уроку? (Я очікую, що буде цікаво. Я очікую, що дізнаюсь про щось нове. Я очікую, що отримаю гарну оцінку…).

      Рефлексія.  Бажаю вам, щоб ваші сподівання здійснилися і гарний настрій супроводжував вас протягом всього уроку. А для цього пропоную налаштуватися.

Аутотренінг

 Очі закриті. Слухаємо мій голос і повторюємо про себе.

 Мені добре. Я дихаю спокійно через ніс… Вдих… Видих (3 раза).

 Моє тіло наповнює приємний спокій і розслабленість. Я перебуваю в затишному теплому будинку, який знаходиться в красивому, барвистому осінньому лісі, наповненим райськими птахами, добрими звірами і чудовими квітами…поруч шумить водоспад.

 За вікном іде легкий дощ, повільно скочать краплі по склу…Я лежу на ліжку з закритими очима… Поруч нікого немає… тільки я і барвиста природа за вікном. А навколо мене один великий спокій… Я розслаблений настільки, що тіло стало до такої міри легке, що воно втрачає свої обриси, я піднімаюся вгору, я лечу до сонця. Воно наповнює мене своєю енергією. Мені добре і спокійно.

 Повільно повертаюся назад у кімнату, я знову відчуваю своє здорове тіло. Дихання спокійне. Воно ллється як струмочок спокійною чистою водою. Мені добре, приємно. Мені дихається легко, як ніколи. Я люблю це життя – воно прекрасне! Світ прекрасний, а я частина цього світу. У мене багато сил і енергії. Мені дуже хочеться жити і робити так, щоб було добре всім навколо.

 Я маленький школярик,

 Але я творча особистість.

 Я – думаю, спостерігаю, замислююся.

 Я – аналізую, висловлюю свої думки.

 Я – хочу все знати.

 Готуюся зробити глибокий вдих, затримую його на дві секунди. Енергійно видихаю через рот.

 Я бадьора людина з новою енергією. Я готовий до плідної праці. Я з усім впораюся.

II.Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів.

Гра «Шифрувальник»

На дошці 5цеглинок

Жовта  – К

Зелена - З

Червона – А

- Скільки жовтих цеглинок? (2)

- Скільки зелених? (1)

- Скільки червоних? (2)

- Яке слово можемо скласти? (Казка)

2. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

 - Дуже звичне для нас слово «казка», а який великий зміст ховається за цим словом! Адже недаремно народна мудрість говорить: «Казка маленька, а розуму в ній багато».

          - Якщо я кажу слово «казка» то що ви уявляєте?

- З яким словом асоціюється слово «казка»?

(Мтуся,бабуся,початок,кінець,герої,зло,добро,автор,народ…)

   - Діти, а як ви гадаєте, де ж живе ця диво-казка? ( У книгах, у сні, у фантазіях, у мріях..)

  -І що воно таке - ота казка? Жила-була вона з прадавніх часів, про які вже й стародавні книги не пам’ятають.

 І тепер живе вона в народі і творчості письменників, в кіно та мультфільмах.

 Бо вона – чудо із чудес!
     Казку люблять усі, бо в ній можна почути таке, чого й на світі немає.
    А ще казка примушує задуматися, як ти живеш…
Казка – свіжий вітер, що роздмухує вогник людського  мислення й мови.  

 

- З якою темою з літературного читання  пов’язане це слово?

(  «Казки народів світу» ).

-Сьогодні наш урок буде присвячений даній темі.

-Можливо, ви вже в змозі передбачити завдання нашого уроку

  • повторимо
  • пригадаємо
  • підсумуємо
  • Ми з вами дійсно пригадаємо вивчені казки, розкажемо про їх авторів, ,спробуємо інсценувати казку. А виконуючи завдання, ми закріпимо знання з вивченої теми, вдосконалимо своє мовлення, потренуємо увагу і пам'ять.

 

IІІ.Узагальнення і систематизація отриманих раніше знань

 

  1. Інтерактивна вправа «Мікрофон»

 

-Ми з вами вивчали народні казки.

-А які казки називаються народними?

-А як називаються казки,які склав письменник?

- -На кого схожі і якими бувають тварини в казках?

-Які це чарівні казки?

-Давайте пригадаємо  назви казок, які ми вивчали у даному розділі.

  1. Гропущений голосний»

С_н_  Св_т_-   Синя Свита

Л_в  - лев

 _ж_к - їжак

К_пт_р - каптур

Пт_х_- птах

Р_к - рак

Хто це? З якої казки?

  1. Гра «Знайди пару»

 

Казки                                                                  Народ

Сильний Лев і маленьке мишеня                     Білоруська казка

Синя Свита                                                         Українська

Ох-Чудотворець                                                 Болгарська

Як серед птахів виникла дружба                      Японська

Чарівний каптур                                                 Бірменська

  • На голубих картках написані назви казок, а на рожевих – назви країн.

Завдання учнів об’єднатися в пари.

 

  1. Вікторина «Впізнай казку»
  • А тепер пригадаємо зміст казок.

За уривком казки визначити назву казки і вказати, який народ написав.

 

  • Незабаром вони прибули до палацу Морського Дракона. Умить перед чоловіком з’явилися столи зі смачними стравами. (Чарівний каптур)
  • -Фазане, як ти можеш жити із цим нікчемним Вороном? (Я серед птахів   дружба)
  • Як бігти, то бігти – забіг у тридев’яте царство. А в тім царстві був дуже великий луг. Прибіг він на той луг і обернувся на три квітки різних кольорів. (Синя Свита на виворіт пошита)
  • Дожився – став боржником якогось нікчемного мишеняти! (Сильний лев і маленьке мишеня)

Фізхвилинка

Що ж, мабуть, прийшла пора
Всім нам відпочити.
Хочу на руханку
Усіх запросити.
У країні казочок

Жив веселий Колобок.

Разом з ним усі звірята

Вишикувались на зарядку.

Похитали головою.

Раз! Притупнули ногою.

Руки вгору піднесли,

Нахилились вліво, вправо,

Та цього іще замало.

Руки вгору, руки вниз,

Раз! Присіли, піднялись

  1. Гра «Впізнай по звуку»
  • Пропоную вам здійснити подорож до чарівного лісу. Заплющіть оченята. Уявіть що ми в лісі. Вдихніть чисте і свіже повітря. Торкніться до золотого листячка.

(Звучать звуки тварин)

  • Кого це ми зустріли?
  • З якої казки?
  • Якого виду?
  • Подивіться, хтось залишив нам записку.

 

  1. Гра «Чий портрет»
  • А тут хтось лишив свої портрети.

(Дітям показують зайчика і лисичку

 

Інсценізація казки

  • Герої якої казки вам зустрілися? Пропоную вам її пригадати.

«Лисичка та рак»

 

Рефлексія.

Казки – це наші великі і мудрі вчителі, що спочатку виховують, а вже потім розважають.

Казки дарують перше уявлення про добро і зло, правду і неправду, чесність і справедливість. Читаючи казки, ми стаємо добрішими, мудрішими, сильнішими, милосерднішими.

 

  1. Самостійна робота.
  • В цих казках вам зустрічалися застарілі слова. Перевірте, чи запам’ятали ви, що вони означають?
  • Поєднайте слово та його тлумачення олівцем (у кожного картка).

Нива    давня одиниця лічби, що дорівнює 60

Борозна   засіяне поле

Косовиця   довга рівна заглибина в землі, проведена плугом

Копа    час коли носять траву

Хорт    довга глибока западина

Яр    мисливський собака

Тростина   головний убір, капюшон

Свита   стеблина очерету, комишу

Каптур   старовинний верхній довгий одяг з грубого полотна

 

V.Підбиття підсумків (рефлексія). Оцінювання результатів уроку.

1.Інтерактивна вправа «Мозкова атака»

  • Чи потрібні нам казки?
  • Чому вчать нас казки?

 

Не можем без казки у світі ми жити,

Бо казка нас вчить, як потрібно дружити,

Як зло подолати, як хитрих провчити.

Як чуйних і добрих, й сміливих любити.

2. Оцінювання

- Дорогі діти, ви дуже гарно працювали на уроці. Мої очікування здійснилися. Ви були уважні, працювали - старанно, виконувати всі завдання.

Найактивнішими були… і отримали…

 

3. Побудова вежі із цеглинок

- Якщо ваші сподівання теж здійснилися, приєднайте одну цеглинку до моєї.

Якщо – ні, поставте поруч.

(Якщо всі сподівання здійснилися – виходить велика вежа із цеглинок).

  • Дякую вам за урок і бажаю, щоб важі знання росли тільки вгору, як ця вежа.
docx
Додано
22 вересня 2019
Переглядів
762
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку