ПИСЬМОВЕ ДОДАВАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ
Мета уроку: ознайомити учнів з прийомами додавання багатоцифрових чисел; удосконалювати вміння розв’язувати задачі вивчених типів із застосуванням письмових обчислень, обчислювати значення буквених виразів, повторити відомості про об’ємні фігури (геометричні тіла). Розвивати обчислювальні навички, критичне мислення учнів, емоційний інтелект. Сприяти патріотичному вихованню учнів.
Формувати ключові компетентності:
уміння вчитися впродовж життя: створити та розв’язати проблемну ситуацію, внаслідок якої відбудеться відкриття способів міркувань при додаванні чисел. Розвивати вміння планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників, розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативну: розвивати математичне мовлення, вміння доводити свою думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
соціальну: розвивати вміння продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та в парі; виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату; виховувати повагу до ЗСУ, моральні якості, свідоме і творче ставлення до навчання;
інформаційно-цифрову, природничу: розширити знання учнів про річки України засобами інформаційно-комунікаційних технологій.
Очікувані результати: учні зможуть виконувати письмове додавання багатоцифрових чисел, застосовувати правило порозрядного додавання; розв’язувати задачі вивчених видів способом письмових обчислень, обчислювати вирази з буквеними даними, розрізняти об’ємні фігури (геометричні тіла) та знаходити їх серед об’єктів довкілля.
Тип уроку комбінований
Обладнання: мультимедійна презентація, відеоматеріали, математична гра «Так чи ні», моделі об’ємних геометричних фігур, картки із математичними завданнями, картки для формувального оцінювання, пісочний годинник або таймер.
Технології навчання: технології диференційованого навчання, технології розвитку критичного мислення, елементи інтегрованого навчання, ігрові технології, ІКТ.
Форми роботи: фронтальні, індивідуальні, парні, групові.
Методи роботи: діяльнісні, інтерактивні, практичні, наочні, словесні.
Зміст уроку:
І. Організація класу. Психологічна настанова
Якщо посміхнутися перехожому - він посміхнеться у відповідь.
Якщо посміхнуться небу і сонцю - розійдуться хмари.
Якщо посміхнуться Всесвіту - трапиться щось казкове.
Давайте посміхнемося один одному губами, долонями, очима, серцем.
ІІ. Актуалізація опорних знань
*завдання можна демонструвати на екрані або на картках. Учні усно обчислюють вираз, називають результат, який ховається за смайликом.
2 . Каліграфічна хвилинка. Повторення класів і розрядів
Запишіть каліграфічно у зошиті це число – 219900.
- Скільки одиниць кожного розряду в цьому числі?
- Скільки одиниць І класу? ІІ класу?
- Скільки всього сотень тисяч, десятків тисяч у числі?
Оцініть свою роботу смайликом у зошиті.
ІІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності
ІV. Вивчення нового матеріалу
Читання чисел у таблиці, визначаємо способи знаходження їх суми.
Робота в парах. Вирази 1, стор. 4
Висновок:
Завдання 3 стор. 4
1) Записую доданки один під одним так, щоб одиниці були під одиницями, десятки — під десятками і т. д.
2) Починаю додавання з одиниць. Пам’ятаю, що 10 одиниць одного розряду
дорівнюють 1 одиниці наступного.
Висновок: доданки можна переставляти.
* Завдання можна виконувати за 3 хв., час спостерігаємо за
пісочним годинником або таймером із звуковим сигналом.
Завдання 4 стор. 5 (самостійно, з наступною самоперевіркою)
2 201
+1 130
3 331 (км)
Досліджуємо медіа:
* Десна́ — ліва притока р. Дніпра; річка в Сумській, Чернігівській і Київській областях України та у Смоленській, Брянській областях Росії.
Дніпро - річка та її притоки зрошують 8 густозаселених областей України: Чернігівську, Київську, Черкаську, Кіровоградську, Полтавську, Дніпропетровську, Запорізьку, Херсонську.
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B5%D1%81%D0%BD%D0%B0
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%BD%D1%96%D0%BF%D1%80%D0%BE
«Коли сирену чуєш, то ЗСУ працює (When you hear the siren....)»
https://www.youtube.com/watch?v=gnAH9hSW1rY
VI. Застосування знань, умінь і навичок
Що відомо в задачі? Про що запитується в задачі?
І тиждень – 110 форм, по 5 м
ІІ тиждень – ? решта
Відповідь: за ІІ тиждень пошили 80 військових форм.
Самоперевірка.
Формувальне оцінювання
«Сходинки успіху»
Учні перевіряють свою роботу способом звіряння, діляться результатами.
Обчислення значень буквених виразів, завдання 5 і 7 на стор. 5
Самоперевірка. Формувальне оцінювання
У зошиті ручкою чи фломастером під своєю роботою напишіть, будь ласка, число від 1 до 1000, як, на вашу думку, ви зрозуміли тему сьогодні і навчилися додавати багатоцифрові числа. А поряд намалюйте смайлик, який відображає ваш настрій і задоволеність результатами власної діяльності.
Завдання геометричного змісту, завдання 8 і 9 на стор. 5.
Форму яких об’єктів довкілля вони нагадують?
Картки-підказки:
«щоденні 3». Інтерактивна математична гра «Калина для горобчика»
*Активності «щоденні 3» можна практикувати як в групі, так і кожним учнем індивідуально (ще варіант – запропонувати вибір – працювати в групі чи працювати із завданням самостійно).
Правила гри: учні обирають вираз, записаний на калині, обчислюють, знаходять відповідь, яка записана на шапці горобчика, залишають калину біля пташки.
- Пропоную вам для домашнього завдання обчислити письмово вирази 10 на стор. 5 і розв'язати задачу 11 на стор. 6.
VІІ. Підсумок уроку
Всі ви добре рахували, числа різні додавали, віднімали.
Чи потрібно це нам для життя, й де можна застосувати набуті знання?
Ми над важливою темою працювали і часу на пустощі не витрачали.
- Що дізналися про додавання багатоцифрових чисел?
- Що допомагало правильно виконувати завдання на уроці?
- Над чим ще слід попрацювати?
- Що найбільше запам’яталось? Яке завдання зацікавило?
- Передайте зміст своєї діяльності на уроці за допомогою трьох слів.
- Чи мали вплив інші люди на досягнення успіху на уроці?
Кому ви хочете подякувати?
Самооцінювання «Гора звершень»
Використані інтернет-джерела:
«Коли сирену чуєш, то ЗСУ працює (When you hear the siren....)»
https://www.youtube.com/watch?v=gnAH9hSW1rY
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B5%D1%81%D0%BD%D0%B0
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%BD%D1%96%D0%BF%D1%80%D0%BE