ПИСЬМОВЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ
ІМЕНОВАНИХ ЧИСЕЛ З ЛЕГО. ПРЯМОКУТНИЙ ПАРАЛЕЛЕПІПЕД
Мета уроку: повторити письмове додавання і віднімання іменованих чисел; вивчити ознаки прямокутного паралелепіпеда; закріплювати вміння розв’язувати задачі; розвивати мислення, пам’ять; виховувати моральні якості, свідоме і творче ставлення до навчання; виховувати працьовитість, охайність ведення записів, доводити розпочату роботу до кінця. Розвивати критичне мислення учнів.
Формувати ключові компетентності:
уміння вчитися впродовж життя розвивати вміння планувати власні дії,
оцінювати свою роботу та діяльність однокласників, розвивати пізнавальний
інтерес;
комунікативну розвивати математичне мовлення, вміння доводити свою думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
соціальну розвивати вміння продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та в парі; докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
інформаційну розширити знання учнів про властивості об’ємних геометричних тіл (прямокутний паралелепіпед);
Очікувані результати учні зможуть виконувати дії додавання та віднімання з іменованими числами, розв’язувати рівняння та задачі вивчених видів із застосуванням письмових обчислень.
Тип уроку комбінований
Обладнання мультимедійна презентація, музичний супровід для початку уроку, відеоматеріали, математична гра для «щоденних 3» для 4 класу, 6 цеглинок лего для кожного учня, таймер або пісочний годинник.
Технології навчання технології диференційованого навчання, критичного мислення, елементи інтегрованого навчання, ігрові технології, LEGO-технології.
Форми роботи фронтальні, індивідуальні, парні, групові.
Методи роботи діяльнісні, інтерактивні, практичні, наочні, словесні.
Зміст уроку:
І. Організація класу
Ранкові вітання. Психологічна настанова
Клас готовий працювати? (Так)
Додавати й віднімати? (Так)
На розряди розкладати? (Так)
Вчасно руку піднімати? (Так)
Вирази й задачі розв’зати? (Так)
Дзвінок до роботи уже кличе нас.
Країною знань мандрувати нам час.
Психологічна настанова «Світлофор настрою» з лего
Червоний – злий, помаранчевий – нервовий, напружений, жовтий – веселий, зелений - нормальний настрій, блакитний – нудно, синій - поганий настрій. Покажіть свій настрій за допомогою лего-цеглинки. Я дуже хочу, щоб гарний настрій у вас був постійно.
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Відкрийте зошити, обміняйтеся ними з товаришем/сусідом по парті і перевірте домашнє завдання один у одного (Взаємоперевірка). У кого правильна відповідь, потисніть один одному руки.
Самооцінювання домашнього завдання «Вподобайка»
Покажіть цеглинкою лего відповідного кольору.
https://drive.google.com/file/d/1oXTlQktCriIX8mokMmHJ8zVxes5W6NB5/view
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Асоціативний кущ «Математика»
- Діти, а що ми робимо на уроках математики?
(лічимо, міркуємо, розв’язуємо рівняння, задачі, порівнюємо, відповідаємо,
граємо, складаємо задачі та ін.)
- Але математика – не тільки урок у школі. У повсякденному житті ми дуже часто виконуємо математичні дії та перетворення. Подумайте, які саме (стежимо за часом, рахуємо гроші, міркуємо,чи вистачить їх на покупки, вимірюємо, ділимо на частини (наприклад, щоб приготувати смачний бктерброд на сніданок тощо).
ІІІ. Повідомлення теми уроку
Хвилинка каліграфії. Математичний диктант
- Швиденько зошит розкриваємо.
Математичний диктант починаємо!
1001 г; 52 кг; 20 ц; 10 г; 5 т; 1 кг (5 т; 20 ц; 52кг; 1001г; 1кг; 10г)
1 дм; 2 км; 5 см; 5дм; 2 мм; 1000 м (2мм; 5см; 5 дм;1дм; 1000м; 2км)
Самоперевірка з лего «Кольорова лінійка»
З допомогою лего викладіть кольорову лінійку відповідей математичного диктанту.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Підготовчі вправи. Робота в парах. Повторення алгоритму письмового додавання багатоцифрових чисел:
V. Застосування знань, умінь і навичок
Збудуйте лего-вежу за результатами обчислень,
від найменшого результату до найбільшого.
* 1-2 вирази виконати колективно з коментуванням, коли
один учень працює біля дошки, інші в зошитах. Потім
учні працюють самостійно, з наступною перевіркою.
Завдання можна виконати за 3 хв., час спостерігаємо за
пісочним годинником або таймером із звуковим сигналом.
Під час обчислення будують лего-вежу, перевіряють її
способом зіставлення.
7 364 18 532 7 364 18 532 25 008 137 054
+ 29 _ + 99 + 129 + 4 288 + 495 + 2 354
7. Розв’язування задачі самостійно з наступною самоперевіркою
Задача 15 стор. 7
- Які компоненти відомі? Що необхідно дізнатися?
- Чи можемо одразу відповісти на питання задачі?
Б. – 275 73
М. – 258 619
275 73+ 258 619=534682 258 619+275 73=534682
Відповідь: в Україні проживало 534682 білорусів і молдован разом.
Коментування розв’язаних задач вчителем і учнями.
Висновок: доданки можна переставляти.
Самооцінювання «Вподобайка»
Покажіть цеглинкою лего відповідного кольору.
Руханка з лего
VІ. Застосування знань, умінь і навичок
Висновок: іменовані числа можна додавати і віднімати так, як вони записані.
«Щоденні 3». Математика разом з другом
Інтерактивна гра на липучках «Капелюшки для єнотів»
Учні отримують зображення єнотів із виразами, обчислюють їх, знаходять капелюшок із правильною відповіддю та прикріплюють на зображення (магніти/прищіпки/липучки).
Варіанти продовження гри: розташувати єнотів з відповідями у порядку зростання/спадання, назвати, з якими саме іменованими числами виконували обчислення (міри маси, довжини).
«щоденні 3». Інтерактивна математична гра «Так чи ні?»
*Активності «щоденні 3» можна практикувати як в групі, так і кожним учнем індивідуально (ще варіант – запропонувати вибір – працювати в групі чи працювати із завданням самостійно).
3пенали = 6 ручок
1 ручка =6 грн
1пенал ? грн
Відповідь: ціна пенала 40 грн.
Обернена задача:
Міркування: Змінимо умову – нехай невідомим компонентом задачі буде кількість ручок. Тоді якщо вартість пеналів і ручок однакова, а ціна пеналу 40 грн, ручки 20грн, то:
3пенали = 6 ручок
1 ручка = грн
1пенал 40 грн
Відповідь: 6 ручок.
Рівняння 18 стор. 7
Яке наступне завдання, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:
Загадкове вам відоме
В ньому є щось невідоме
Його треба розв'язати,
Тобто корінь відшукати.
Кожен легко без вагання
Відповість, ще це … (рівняння).
x – 3175 = 8249 x – 264 = 1058 + 495
x = 3175+ 8249 x – 264 = 1553
x = 11424б x =264 +1553
114246 – 3175 = 8249 x = 1817
8249 =8249 1817- 264 = 1058 + 495
1553=1553
Самооцінювання письмових завдань з лего
Завдання 19 стор. 7
Порівняння цеглинок лего і прямокутного паралелепіпеда.
Висновок: паралелепіпед має 6 граней, 8 вершин, 12 сторін.
Завдання 20 стор. 8
Великі – 2 по7
Середні - 2 по 5
Малі – 2 по 3
2*7+2*5+2*3=30 (кругів)
7*4+10*4+5*4=88 (см)
Відповідь: на поверхні паралелепіпеда30кругів, використали 88 см стрічки.
Гімнастика для очей
https://www.youtube.com/watch?v=8G87kg9s1HM
- Пропоную вам для домашньої роботи та задачу (стор. 8, № 21 )
V. Підсумок уроку. Рефлексія «Вподобайка»
2.Самооцінювання з лего «Вежа успіху нашого класу»
*Спочатку чні обирають відповідну цеглинку для себе, потім разом будують вежу успіху класу. Роблять висновки про колір спільної вежі.
Слово вчителя
Всі ми разом міркували,
Самостійно працювали,
І старанно всі писали,
Помилок не допускали,
Постарались всі – це факт,
Вийшов добрий результат!
Використані інтернет-джерела:
https://drive.google.com/file/d/1oXTlQktCriIX8mokMmHJ8zVxes5W6NB5/view
https://www.youtube.com/watch?v=8G87kg9s1HM