ПИСЬМОВЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ІМЕНОВАНИХ ЧИСЕЛ З ЛЕГО. ПРЯМОКУТНИЙ ПАРАЛЕЛЕПІПЕД

Про матеріал
повторити письмове додавання і віднімання іменованих чисел; вивчити ознаки прямокутного паралелепіпеда; закріплювати вміння розв’язувати задачі; розвивати мислення, пам’ять; виховувати моральні якості, свідоме і творче ставлення до навчання; виховувати працьовитість, охайність ведення записів, доводити розпочату роботу до кінця. Розвивати критичне мислення учнів.
Перегляд файлу

ПИСЬМОВЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ

ІМЕНОВАНИХ ЧИСЕЛ З ЛЕГО. ПРЯМОКУТНИЙ ПАРАЛЕЛЕПІПЕД

Мета уроку: повторити письмове додавання і віднімання іменованих чисел; вивчити ознаки прямокутного паралелепіпеда; закріплювати вміння розв’язувати задачі; розвивати мислення, пам’ять; виховувати моральні якості, свідоме і творче ставлення до навчання; виховувати працьовитість, охайність ведення записів, доводити розпочату роботу до кінця.  Розвивати  критичне  мислення учнів.

 

Формувати ключові компетентності:

уміння вчитися впродовж життя розвивати вміння планувати власні дії,

оцінювати свою роботу та діяльність однокласників, розвивати пізнавальний

інтерес;

комунікативну розвивати математичне мовлення, вміння доводити свою думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальну розвивати вміння продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та в парі; докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

інформаційну розширити знання учнів про властивості об’ємних геометричних тіл (прямокутний паралелепіпед);

Очікувані результати  учні зможуть  виконувати дії додавання та віднімання з іменованими  числами, розв’язувати рівняння  та задачі вивчених видів із застосуванням письмових обчислень.

 

Тип уроку комбінований

 

Обладнання  мультимедійна презентація, музичний супровід для початку уроку, відеоматеріали, математична гра для «щоденних 3» для  4 класу, 6 цеглинок лего для кожного учня, таймер або пісочний годинник.

Технології навчання технології диференційованого навчання,   критичного мислення,   елементи інтегрованого навчання,  ігрові технології, LEGO-технології.

Форми роботи фронтальні, індивідуальні, парні, групові.

Методи роботи діяльнісні,  інтерактивні, практичні, наочні, словесні.

 

Зміст уроку:

 

І. Організація класу

       Ранкові  вітання. Психологічна настанова


Клас готовий працювати? (Так)

Додавати й віднімати?       (Так)

На розряди розкладати?    (Так)

Вчасно руку піднімати?     (Так)

Вирази й задачі розв’зати? (Так)

Дзвінок до роботи уже кличе нас.

Країною знань мандрувати нам час.

 

Психологічна настанова «Світлофор настрою» з лего

 

  • На ваших партах є набір з 6 цеглинок «Лего». Він допоможе  визначити наш настрій. Кожен колір відповідає певному настрою:

Червоний – злий, помаранчевий – нервовий, напружений, жовтий – веселий, зелений - нормальний настрій, блакитний – нудно, синій - поганий настрій. Покажіть свій настрій за допомогою лего-цеглинки. Я дуже хочу, щоб гарний настрій у вас був постійно.


ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання

- Відкрийте зошити, обміняйтеся ними з товаришем/сусідом по парті і перевірте домашнє завдання один у одного (Взаємоперевірка). У кого правильна відповідь, потисніть один одному  руки.

                 Самооцінювання домашнього завдання «Вподобайка»

  • Чи поставите ви собі за виконання домашнього завдання вподобайку? Яку сааме?

                                       завантаження (1).png

Покажіть цеглинкою лего відповідного кольору.  

 

 

 

 

                                                 

  1. Вправа на повторення з лего. Розряди і класи

 

Снимок экрана 2023-01-16 014750.jpg

 

 

  1. Мозковий штурм «П’ять хвилин  з лего»

 

https://drive.google.com/file/d/1oXTlQktCriIX8mokMmHJ8zVxes5W6NB5/view

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної  діяльності

 

 Асоціативний кущ «Математика»

 

- Діти, а що ми робимо на уроках математики?

(лічимо, міркуємо, розв’язуємо рівняння, задачі,  порівнюємо, відповідаємо,

граємо, складаємо задачі та ін.)

- Але математика – не тільки урок у школі. У повсякденному житті ми дуже часто виконуємо математичні дії та перетворення. Подумайте, які саме (стежимо за часом, рахуємо гроші, міркуємо,чи  вистачить їх на покупки, вимірюємо, ділимо на частини (наприклад, щоб приготувати смачний бктерброд на сніданок тощо).

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку

  •  На нас сьогодні очікують задачі, вирази з іменованими числами, рівняння та цікава геометрична об’ємна фігура - прямокутний паралелепіпед.

 

      Хвилинка каліграфії. Математичний диктант

- Швиденько зошит розкриваємо.

Математичний диктант починаємо!

 

  1.       Запишіть іменовані числа  у порядку спадання:

1001 г; 52 кг; 20 ц; 10 г; 5 т; 1 кг (5 т; 20 ц; 52кг; 1001г; 1кг; 10г)

  1.               Розташуйте іменовані числа у порядку зростання:

1 дм; 2 км; 5 см; 5дм; 2 мм; 1000 м (2мм; 5см; 5 дм;1дм; 1000м; 2км)

 

Самоперевірка з лего «Кольорова лінійка»

З допомогою лего викладіть кольорову лінійку відповідей математичного диктанту.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Підготовчі вправи. Робота в парах. Повторення алгоритму письмового додавання багатоцифрових  чисел:

  • Об’єднайтеся в пари, розкажіть один одному, як додають багатоцифрові числа. Вчитель коментує, узагальнює відповіді учнів.  2.jpg

 

V. Застосування знань, умінь і навичок

  1. Математика самостійно. «Збудуй Лего-вежу»
  • Обчислимо вирази 14 на стор. 6.

Снимок экрана 2023-01-15 222210.jpg

Збудуйте лего-вежу за результатами обчислень,

від найменшого результату до найбільшого.

 

* 1-2 вирази виконати колективно з коментуванням, коли

 один  учень працює біля дошки, інші в зошитах. Потім

 учні працюють самостійно, з наступною перевіркою.

Завдання можна виконати за 3 хв., час спостерігаємо за

пісочним годинником або таймером із звуковим сигналом.

Під час обчислення будують лего-вежу, перевіряють її

способом зіставлення.

 

    7 364           18 532              7 364          18 532        25 008           137 054        

+       29      _  +      99             +  129      +   4 288    +       495          +   2 354

  1. 393         18 631              7 493          22 820       25 503            139 408     

 

 

 

7. Розв’язування задачі самостійно з наступною самоперевіркою

 

Задача 15 стор. 7

Снимок экрана 2023-01-15 225645.jpg

 - Які компоненти відомі? Що необхідно дізнатися?

- Чи можемо одразу відповісти на питання задачі?

 

Б. –  275 73

М. – 258 619

275 73+ 258 619=534682              258 619+275 73=534682

Відповідь: в Україні проживало 534682 білорусів і молдован разом.

Коментування розв’язаних задач вчителем і учнями.

Висновок: доданки можна переставляти.

 

                 Самооцінювання  «Вподобайка»

  • Яку  вподобайку оберете для себе за розв’язування цієї задачі?

                                       завантаження (1).png

Покажіть цеглинкою лего відповідного кольору.                                                    

Руханка з лего

https://www.google.com/search?q=%D1%80%D1%83%D1%85%D0%B0%D0%BD%D0%BA%D0%B0+%D0%B7+%D0%BB%D0%B5%D0%B3%D0%BE&rlz=1C1SQJL_ruUA986UA986&sxsrf=AJOqlzUcLsZx-z-1FER9DBlpT-FPGVBADQ:1673818462032&source=lnms&tbm=vid&sa=X&ved=2ahUKEwjI8uPWw8r8AhXdgv0HHd1jAeAQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1536&bih=656&dpr=1.25#fpstate=ive&vld=cid:cfc3806a,vid:mn0nEAfhE9U

 

VІ. Застосування знань, умінь і навичок

  1. Самостійне опрацювання матеріалу

 

Висновок: іменовані числа можна додавати і віднімати так, як вони записані.

 

«Щоденні 3». Математика разом з другом

Інтерактивна гра на липучках  «Капелюшки для єнотів»

Учні отримують зображення єнотів із виразами, обчислюють їх, знаходять капелюшок із правильною відповіддю та прикріплюють на зображення (магніти/прищіпки/липучки).

Варіанти продовження гри: розташувати єнотів з відповідями у порядку зростання/спадання, назвати, з якими саме іменованими числами виконували обчислення (міри маси, довжини).

 

 

 

 

«щоденні 3». Інтерактивна математична гра «Так чи ні?»

 

*Активності «щоденні 3» можна  практикувати як в групі, так і кожним учнем  індивідуально (ще варіант – запропонувати  вибір – працювати в групі чи працювати із завданням самостійно).

 

  • Для вас є настільна математична  гра, яка допоможе  пригадати правило додавання багатоцифрових чисел. Кожен бажаючий  отримує вираз,  обчислює,   результат залишає біля бджілки з написом  «так» або «ні».

Снимок экрана 2023-01-15 123043.jpg

 

 

 

  1. Поличка невідомих компонентів. Коментоване розв’язування  задачі

 

3пенали = 6 ручок

1 ручка =6 грн

 1пенал ? грн

  1. 20*6=120 (грн) – вартість ручок
  2. 120:3=40 (грн) – ціна одного пенала

Відповідь: ціна пенала 40 грн.

 

Обернена задача:

Міркування: Змінимо умову – нехай невідомим компонентом задачі буде кількість ручок. Тоді якщо вартість пеналів і ручок однакова, а ціна пеналу 40 грн, ручки 20грн, то:

3пенали = 6 ручок

1 ручка =  грн

 1пенал 40 грн

  1. 40*3=120 (грн) – вартість пеналів
  2. 120:20=6 (ручок)

Відповідь: 6 ручок.

 

  1.  Самостійне розв’язування рівнянь з наступною перевіркою

 

Рівняння 18 стор. 7

Яке наступне завдання, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:

Загадкове вам відоме

В ньому є щось невідоме

Його треба розв'язати,

Тобто корінь відшукати.

Кожен легко без вагання

Відповість, ще це … (рівняння).

 

 x – 3175 = 8249                       x – 264 = 1058 + 495

 x = 3175+ 8249                       x – 264 = 1553

x = 11424б                                x =264 +1553  

114246 – 3175 = 8249             x = 1817

    8249 =8249                           1817- 264 = 1058 + 495                                    

                                                     1553=1553

 

Самооцінювання письмових завдань з лего

272019893_301463381932746_5880389716053587207_n.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  Колективне виконання завдання геометричного змісту

Завдання 19 стор. 7

 

Снимок экрана 2023-01-16 001824.jpg

Порівняння цеглинок лего і прямокутного паралелепіпеда.

              Висновок: паралелепіпед має 6 граней, 8 вершин, 12 сторін.

Завдання 20 стор. 8

Снимок экрана 2023-01-16 003051.jpg

 

Великі – 2 по7

Середні  - 2 по 5

Малі – 2 по 3

 

2*7+2*5+2*3=30  (кругів)

7*4+10*4+5*4=88 (см)

Відповідь: на поверхні паралелепіпеда30кругів, використали 88 см стрічки.

 

 

Гімнастика для очей

 

https://www.youtube.com/watch?v=8G87kg9s1HM

 

  1. Домашнє завдання. Інструктаж

 

 - Пропоную вам для домашньої роботи та задачу   (стор. 8, № 21 )

 

рефлексія.jpgV.  Підсумок уроку. Рефлексія «Вподобайка»

 

    


 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Самооцінювання з лего «Вежа успіху нашого класу»

 

var-lib-jenkins-workspace-naurok-web-uploads-files-818799-27 4.png

 

*Спочатку чні обирають відповідну цеглинку для себе, потім разом будують вежу успіху класу. Роблять висновки про колір спільної вежі.

       Слово вчителя

                                            Всі ми разом міркували,

Самостійно працювали,

                                                        І старанно всі писали,

Помилок не допускали,

     Постарались всі – це факт,

    Вийшов добрий результат!


 

Використані інтернет-джерела:

 

 

  1. Руханка з лего

https://www.google.com/search?q=%D1%80%D1%83%D1%85%D0%B0%D0%BD%D0%BA%D0%B0+%D0%B7+%D0%BB%D0%B5%D0%B3%D0%BE&rlz=1C1SQJL_ruUA986UA986&sxsrf=AJOqlzUcLsZx-z-1FER9DBlpT-FPGVBADQ:1673818462032&source=lnms&tbm=vid&sa=X&ved=2ahUKEwjI8uPWw8r8AhXdgv0HHd1jAeAQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1536&bih=656&dpr=1.25#fpstate=ive&vld=cid:cfc3806a,vid:mn0nEAfhE9U

 

  1. «П’ять хвилин  з лего»

     https://drive.google.com/file/d/1oXTlQktCriIX8mokMmHJ8zVxes5W6NB5/view

 

 

  1. Гімнастика для очей

                          https://www.youtube.com/watch?v=8G87kg9s1HM

 

  1. Джерело малюнків – https://pinterest.com/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 січня 2023
Переглядів
463
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку