Тема уроку: Письмове додавання у випадку трьох доданків Додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв'язання прямих та обернених задач різних типів, які виникають із повсякденних життевих ситуацій
Очікувані результати:
виконує додавання і віднімання іменованих чисел, множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел;
аналізує проблемну ситуацію з огляду на можливість використання відомих засобів добору даних;
добирає числові дані, необхідні й достатні для розв'язання проблемної ситуації;
виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях;
використовує на практичному рівні різні способи подання конкретних даних;
описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов'язаних між собою; застосовує співвідношення між одиницями вимірювання величин під час розв'язування практично зорієнтованих задач.
Тип уроку: формування навичок і вмінь.
Обладнання: презентація, ілюстрації, таблиця «Розряди чисел», картки, види чаїв, картки для самооцінювання.
Методи та прийоми:
Хід уроку
1.Організаційний момент
- Пролунав дзвінок - розпочинаємо незвичайний урок!
- Чому, на вашу думку, урок незвичайний? (Тому що до нас завітали гості.)
-А як потрібно зустрічати гостей? (Ввічливо, радо, шанобливо, гостинно.)
-Отож, поверніться до гостей, посміхніться і привітайтеся.
-А якими на уроці математики ми маємо бути?
(Уважними, розумними, організованими, кмітливими)
-Давайте спробуємо це довести!
2. Актуалізація опорних знань
1. Виконай дії:
2400:100*10=
240*3=
75 : 8=
5 * 14=
64 : 4=
2. Перетвори:
85 км= _______ м
32 м 4 см= _______ см
8 ц 80 кг= _______ кг
Самооцінювання
3. Мотивація навчальної діяльності
Тема місяця: «Цікаві факти і таємниці»
Тема дня: «Органи чуття»
Робота в групах
-Пропоную загадки мовчки відгадати і основні органи чуття намалювати!
Загадка 1
Маленькі, кругленькі, а весь світ бачать. (Очі)
Загадка 2
Сопе, хропе, часом чхає,
людині допомагає,
повітря вдихає,
запахи відчуває. (Ніс)
Загадка 3
Самі мовчать, а нам допомагають почути тих, хто розмовляє і весело співає.
(Вуха)
Загадка 4
Дві матері п’ять синів мають
І на дотик все відчувають. (Руки, пальці, покриті шкірою)
Загадка 5
У печері змія живе, смаки розрізняє, людською мовою розмовляє. (Рот, язик)
Презентація робіт
-Чи сподобалося виконувати завдання? (ТАК, НІ)
-Отже, « Асоціативний кущ»:
4. Оголошення теми, мети уроку
Письмове додавання у випадку трьох доданків. Додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язування задач, які виникають із повсякденних життєвих ситуацій.
-Чого ви очікуєте від уроку?
5. Вивчення нового матеріалу
-Завтра, 15 грудня – Всесвітній день чаю. Тому сьогодні на уроці математики пропоную провести чайну церемонію (це перетворений на ритуал процес заварювання чаю і чаювання), дослідити з різних джерел цікаві факти про чай.
Учень 1 «Цікаво знати» (робота з картою)
Основні виробники чаю – Китай, Індія, острів Цейлон, країни Африки, в Аргентині, В’єтнамі, Туреччині, Абхазії.
3. Запиши число у вигляді розрядних доданків:
4700= 4000+700
4. Назви сусідів числа 1557.
1556 1557 1558
5. Обчисли письмово:
4 700 + 1 557 =
2022р. -1557 р.=
Самооцінювання
6. Робота в групах (самостійно)
Обчисли:
114*3+27*5+123*4=
12 345+3567+687=
Самооцінювання
Учень 2 Як правильно заварювати чай?
-Є різні види чайної церемонії:
- китайська чайна церемонія (є найкращою у світі і найцікавішою);
- російська (у самоварі);
- англійська (найпростіша – заливаємо у чайничок і п’ємо).
Класифікація чаю:
7. Перетвори:
1хв=60 с
3 хв -? с
5 хв-?с
Дослід 1 (запарити чай…)
Учень 3 «Цікаво знати!»
У Китаї чай заварюють протоками: перший раз заливають воду в чайник і через 15–30 сек. зливають. Це перша протока, яка потрібна, щоб омити і пом'якшити чайне листя. Після цього заливають нову воду, і готовий настій уже розливають по чашках.
Учень 4 «З чого роблять чай?»
Наукова назва чаю – камелія китайська. Виростає у вигляді чагарнику висотою до 3 м або дерева до 10 – 15 м. форма залежить від кліматичних умов регіону. Для кращих сортів найцінніші молоді пагони з верхніми листочками і листові бруньки.
Учень 5 «Як роблять чай?»
1) Зав’ялювання – виходить зайва волога до 50 %, листя стає гнучким і дружнішим.
2) Скручування вручну або за допомогою машин.
3) Сортують за розміром листя: крупнолистовий, середньолистовий, дрібно -листовий.
4) Тітестри- виконують контроль якості і купажування чаю.
Учень 6 «Легенда про чай»
До 18 століття в Європі вважали, що чорний і зелений чай роблять з різних трав. Але китайські виробники приховували засіб його виготовлення.
Згідно з китайською легендою, вперше чай винайшов імператор Шен Нунг в 2737 році до н.е.
Під час подорожі слуги скип’ятили імператору воду, щоб її очистити, і в посудину з кип’ятком випадково впало кілька листочків чаю. Напій так сподобався імператору, що згодом став національним напоєм.
(Листя перетирали у порошок, добавляли воду, збивали віночком з трав )
Учень 7 «Смак чаю»
Білий чай – найм’якший смак,
зелений – більш терпкуватий,
чорний- м’який або міцний.
Влітку- трав’яні, з м’яти, фруктові.
Взимку- зі спеціями (імбирем, корицею).
Краще заварений чай не залишати надовго, бо він втрачає свої властивості і смак.
Учень 8 «Вирощування чаю в Україні»
Чай в Україні почали вирощувати на Закарпатті у 1949 році.
2022р-1949 р.= 73 р. тому
Була закладена плантація у 2, 5 га, яка дала добрий урожай. З метою охорони, створили заповідник «Широкий». Найкраще прийнялися грузинські сорти чаю.
.
Задача 8
Розв’яжи задачу, знайди периметр і площу чайної плантації:
а=24 м
в=50м
Р = ?
S- ?
Самооцінювання
Вчитель. Дослід 2 (шкільна їдальня,скласти задачу)
Для приготування чаю на 1 перерву потрібно:
30 л води,
170 г заварки,
1500кг цукру,
10 лимонів.
Визначити які витрати на 2 перерви, 2 зміни, тиждень, місяць.
Діаграма (опитування учнів про улюблений чай у школі: чорний чи каркаде)
Учень 9 «Чай та здоров’я» :
Самооцінювання
6. Рефлексія
- Які органи чуття допомагають людині визначити смак, запах, колір чаю?
- З якої церемонії завтра ви розпочнете ранок?
- Чого ви сьогодні навчилися?