Питання та завдання до заліку з дисципліни «Технічне креслення»
для студентів
галузі знань: 18 «Виробництво та технології»
спеціальності: 181 «Харчові технології»
кваліфікації: Технік-технолог з технології приготування їжі
Теоретичні питання
-
Завдання стандартизації в підвищенні якості продукції і вдосконаленні системи конструкторської документації.
-
Формати креслень (основні, додаткові).
-
Лінії креслення, їх найменування, товщина і призначення.
-
Масштаб зображення на кресленні.
-
Шрифти креслярські, розміри шрифту.
-
Основні правила нанесення розмірів (виносна лінія, розмірна лінія, стрілки, знаки діаметру, радіусу, розташування розмірних чисел).
-
Геометричні побудови при кресленні контурів деталей, проведення перпендикулярів, ділення відрізків, кутів і кола на рівні частини.
-
Побудова спряження дуг з дугами, спряження прямих з дугами.
-
Лекальні криві (еліпс, синусоїд, парабола, циклоїд).
-
Проеціювання центральне і паралельне. Прямокутне проеціювання.
-
Проекції геометричних тіл (призми, піраміди, циліндра, конуса).
-
Розгортки геометричних тіл (призми, піраміди, циліндра, конуса).
-
Види аксонометричних проекцій. Аксонометричні вісі.
-
Зображення многокутників (квадрат, трикутник, коло) в прямокутній ізометрії.
-
Зображення геометричних тіл (піраміда, циліндр, конус) в прямокутній ізометрії.
-
Призначення технічного рисування, відмінність його від креслення, виконаного в аксонометричних проекціях.
-
Види і комплексність конструкторських документів.
-
Вигляди: визначення, розміщення і позначення.
-
Комплексне креслення.
-
Види розрізів: горизонтальний, фронтальний, профільний, похилі.
-
Прості і складні розрізи.
-
Перерізи винесені і накладені. Позначення перерізу.
-
Види різьб. Основні параметри різьби.
-
Графічні зображення та умовні позначення різьб.
-
Порядок і послідовність складання ескізу деталі.
-
Зміст робочих креслень деталей.
-
Різьбові з’єднання. Зображення і позначення різьби в з’єднанні.
-
Призначення та зміст складального креслення.
-
Призначення та зміст складального креслення.
-
Спрощення на складальних кресленнях згідно з вимогами ЄСКД.
-
Нанесення розмірів на складальному кресленні.
-
Поняття про комплект конструкторської документації: форма і порядок заповнення граф специфікації.
-
Читання складального креслення.
-
Послідовність деталювання складальних креслень.
-
Види діаграм: лінійні, об’ємні та інші.
-
Техніка побудови графіків.
-
Схема як креслення, що передає основну ідею пристрою. Типи і види схем.
-
Умовні позначення частин будівель. Нанесення розмірів, масштаб.
-
Умовні позначення обладнання підприємств громадського харчування на будівельних кресленнях.
-
Генеральний план ділянки місцевості.
-
Загальні креслення будівель і споруд: фасад, план, розрізи будівель.
Практичні завдання
-
Розв’язання задач на масштаб.
-
Виконання напису.
-
Проведення ліній.
-
Виконання тестової роботи на виявлення помилок при нанесенні розмірів на кресленнях.
-
Виконання вправ на побудову перпендикуляра, середини відрізка, бісектриси кута.
-
Поділ кола на рівні частини (3,4,5,6).
-
Виконання спряження.
-
Виконання тестового завдання на знаходження проекцій предметів за їх наочними зображеннями.
-
Виконання вправи на побудову проекцій точок на поверхні геометричного тіла.
-
Виконання побудови аксонометричної проекції многокутника за вказаними розмірами.
-
Аналіз геометричної форми предмета.
-
Виконання вправи на побудову проекцій точок і відрізків прямих, які належать до поверхні моделей.
-
Виконання вправи на побудову третьої проекції моделі за двома даними.
-
Виконання вправи на побудову простого та складного розрізу на кресленні деталі.
-
Виконання вправи на побудову перерізів деталі.
-
Виконання вправи на доповнення зображення деталі умовним зображенням різьби.
-
Виконання ескізу деталі за наочним зображенням.
-
Виконання вправ на читання складальних креслень за поставленими запитаннями.
-
Виконання ескізу окремої деталі виробу за його наочним зображенням та складальним кресленням.
-
Виконання завдання на побудову діаграм.
-
Виконання завдання на побудову графіків.
-
Виконання вправи на читання умовних графічних позначень на схемах.
-
Виконання вправ на читання схеми за поставленими запитаннями.
-
Виконання вправи на читання планів будівель.
-
Виконання вправ на читання будівельного креслення за поставленими запитаннями.