Практичне заняття з предмета «Технічне креслення»
Тема: Побудова простих, складних розрізів і перерізів на кресленні деталей.
План
Питання для контролю теоретичних знань
ПЕРЕРІЗИ
1. Дати визначення перерізу.
2. Як називаються перерізи залежно від їх розташування на полі креслення?
3. Якими лініями обводять контури: а) накладеного, б) винесеного перерізу.
4. Як штрихують метали і їхні сплави на перерізі: а) кут нахилу штрихування, б) тип лінії штрихування, в) відстань між штрихами.
5. Як позначаються: а) січна площина, б) переріз.
7. В якому випадку переріз позначають тільки розімкнутою лінією зі стрілками?
8. В яких випадках переріз не позначають стрілками і літерами?
РОЗРІЗИ
1. Дати визначення розрізу.
2. За кількістю січних площин, якими бувають розрізи?
3. По відношенню до горизонтальної площини проекцій, якими бувають розрізи?
4. Якщо деталь має одну площину симетрії, а розріз розташовується на одному з видів, то: а) як називається такий розріз? б) чи позначається січна площина і розріз в цьому випадку?
5. Якщо деталь має дві площини симетрії, а розріз розташовується на одному з видів, то: а) який розріз застосовуємо? б) чи буде цей розріз простим або складним? в) чи позначається розріз і січна площина в цьому випадку?
6. Що є межею вигляду і розрізу у разі поєднання: а) частини виду з частиною розрізу, б) половини вигляду з 1/2 розрізу?
7. Якщо з межею вигляду і розрізу збіглася лінія зовнішнього контуру, то лінія розділу вигляду і розрізу відсувається вбік: а) вигляду, б) розрізу.
8. Якщо за межею вигляду і розрізу збіглася лінія внутрішнього контуру, лінія розділу вигляду і розрізу відсувається вбік: а) вигляду, б) розрізу.
9. При поєднанні 1/2 вигляду і 1/2 розрізу вигляд розташовується ліворуч або праворуч?
11. Ви виконали розріз, виявили необхідні поверхні. Чи залишаються після цього на виглядах лінії невидимого контуру?
12. Якою лінією обмежують місцевий розріз?
Фронтальне розв’язання вправ.
1.Визначте, які за розміщенням перерізи наведено на рисунку 1. (рисунок проектується на екран)
Рис.1
2.Знайдіть наочні зображення предметів (позначені літерами) за виглядом і перерізом (рис.2).
Рис.2
3.Визначте, який з перерізів (рис.3) відповідає формі предмета і правилам виконання перерізів.
Рис.3
4.На рис.4 наведено головні вигляди, перерізи і розрізи предметів. Визначте, яким предметам відповідає кожний з перерізів і розрізів.
Рис.4
5.Визначте, який з наведених на рис.5 розрізів є фронтальним, горизонтальним, профільним, похилим? На якому рисунку розріз і переріз мають однакові зображення?
Рис.5
6.Керуючись даним зображенням (рис.6) та умовними знаками, виконати креслення деталі застосувавши поєднання вигляду з розрізом. (Дане завдання один студент виконує маркером на папері А-2 (завдання заздалегідь накреслено на папері), прикріпленому до дошки, інші – на картках А-5)
Рис.6
7. Замінити вигляд зверху розрізом А-А (рис.7) (Дане завдання один студент виконує маркером на папері А-2 (завдання заздалегідь накреслено на папері), прикріпленому до дошки, інші – на картках А-5)
Рис.7
8. Замінити головний вигляд розрізом А-А (рис.8) (Дане завдання один студент виконує маркером на папері А-2 (завдання заздалегідь накреслено на папері), прикріпленому до дошки, інші – на картках А-5)
Рис.8
Самостійне виконання вправ
1.Побудуйте винесені перерізи предметів (рис.9).
(студенти виконують завдання в робочих зошитах)
Рис.9
2. За наочним зображенням предмета і виглядом зверху (рис.10) докресліть фронтальний розріз. (студенти виконують вправу на картках із завданням)
Рис.10
3.На рисунку 11 наведено обриси предметів: над осьовою лінією – видимої поверхні, нижче – невидимої (внутрішньої) поверхні. Доповніть зображення, виконавши поєднання вигляду з розрізом.
(студенти виконують вправу на картках із завданням)
Рис.11
4.Замінити вигляд зверху розрізом А-А (рис.12, а – перший варіант, б – другий варіант). (студенти виконують вправу на картках із завданням)
а) |
б) |
Рис.12
5.Замінити головний вигляд розрізом А-А (рис.13, а – перший варіант, б – другий варіант). (студенти виконують вправу на картках із завданням)
а) |
б) |
Рис.13