Кожен учитель прагне зацікавити учнів предметом, який він викладає, бо це є запорукою успішного навчання. Важливу роль в активізації пізнавальної діяльності учнів відіграє робота учителя в позаурочний час. Вміло організована робота сприяє вихованню учнів, розширює і поглиблює здобуті на уроках знання, а також сприяє зацікавленню предметом.
«Я люблю математику» - пізнавально – розважальний вечір , який можна провести в рамках тижня математики серед учнів 8-11 кл.
Пізнавально – розважальний вечір «Я люблю математику».
8-11 кл.
Мета: прищеплювати любов до математики, виробляти вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці;
розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до математики як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді.
Ведуча. Всіх, хто навчає математики ,
Всіх , хто вивчає математику,
Всіх, хто любить математику,
Всіх, хто ще не знає , що може любити математику.
Радо вітаємо на пізнавально – розважальному вечорі «Я люблю математику».
Ведучий. «Я люблю математику» – це інтелектуальна гра для кмітливих та винахідливих. І хоча це гра, проте ми не стільки розважимо вас, скільки будемо активізувати думку, перевірятимемо на терезах мудрості ваш рівень знань, вашу здатність дотепно жартувати.
Ведуча.Ця гра - свято інтелекту. На шквал наших запитань ми очікуємо феєрверк ваших відповідей. Розв’язування завдань стимулюватимуть вміння міркувати. Можливо, комусь із вас захочеться навіть зайнятися самоосвітою, а хтось полюбить розв’язувати задачі
Ведучий.Не кожному пощастить вибороти першість, але ніхто не програє. Адже головна винагорода - це задоволення від власної винахідливості, спостережливості і логічного мислення.
Ведуча .Кожен з нас може сказати :«Я люблю математику!». Довести свої слова на практиці зможуть учасники сьогоднішньої гри. Привітайте цих сміливців!
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ведучий.Вони озброєнні знаннями з математики і бажанням перемогти. На учасників чекають різноманітні випробування, переможе сильніший, тобто команда, яка набере більшу кількість балів. А визначати переможців нам допоможе поважне журі у складі
___________________________________________________________________________________________________________________________________
Хід гри
«Хто більше»
Ведуча. Ми позмагаємося в конкурсі «Хто більше»
Я по черзі буду зачитувати питання командам, якщо відповідь правильна – то команда отримує 2 б., якщо команда не дала правильну відповідь то 1б. має шанс заробити інша команда.
1) Найменше натуральне число ? (один)
2) Назви компоненти при додаванні. (1-й доданок, 2-й доданок, сума)
3) Відрізок, що сполучає дві точки кола і проходить через його центр називається … (діаметр).
4) Наочне зображення різних відомостей і даних. (діаграма)
5) Перевести 3дм в сантиметри. (30см)
6) Найбільше натуральне число. (не існує)
7) Як називається дріб, записаний з допомогою риски? (звичайний)
8) Чому дорівнює округлене до десятих значення числа 15,73? (15,7)
9) Як називається результат віднімання двох чисел? (різниця)
10) Як називається результат ділення двох чисел? (частка)
11) Як називається результат множення двох чисел? (добуток)
12) Дроби бувають звичайні і … (десяткові)
«Хто точніше»
Ведучий. Ми позмагаємося в конкурсі «Хто точніше»
Я задаю запитання, ви записуєте відповідь на листочку, перемагає та команда, яка дала точнішу відповідь. Кожне питання 1 бал.
«Вірю - не вірю».
Ведуча. Наступний конкурс «Вірю - не вірю». Кожній команді по черзі ми читатимемо твердження, а члени команди повинні вирішити - правдиве воно чи ні. За кожне правильно вгадане твердження команда отримає 1 бал.
Ведучий. Твердження для команди1:
(так, один геометричний факт носить назву «Задача Наполеона»)
(Ні. Так називали теорему Піфагора. А учнів, які вчили її напам’ять
без розуміння, називали «віслюками»)
(Ні, сума внутрішніх односторонніх кутів дорівнює 180º).
вони повинні мати спільну сторону)
Ведуча. Твердження для команди 2:
«Чорна скринька»
Ведучий .Зараз ми переходимо до конкурсу «Чорна скринька».
Капітан команди повинен відгадати, що знаходиться в середині (бачитимуть цей предмет, який має відношення до математики,члени команди).
Завдання учасника - вгадати, що це за предмет, ставлячи до членів команди запитання, на які вони можуть відповідати лише «так» або «ні». За відгаданий предмет команда отримує 3б.
1 команда (транспортир).
2 команда (куб).
Слово надається журі.
«Бліц»
Ведуча. Наш наступний конкурсу «Бліц». Ми будемо ставити запитання , команда має дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка», або чоловічого чи жіночого роду. За кожну правильну відповідь команда отримує 1б.
Ведуча. Отже, питання 1 команді.
(жінці С. Ковалевській)
Ведучий. Питання 2 команді.
( жінка - Ковалевська С.В.)
«Музичний»
Ведуча. Конкурс пісень. Вам потрі відгадати пісню, що містять у собі числа .За кожну правильну відповідь команда отримує 1б.
«Підказки»
Ведучий. Наступний конкурс«Підказки». Ведучий формулює три підказки, за якими слід відгадати , про що йдеться. Якщо слово відгадано після першої підказки, команда отримує 3 бали, якщо після другої – 2 бали, після третьої – 1 бал.
.
1.За це знижують оцінки.
2.Відмінники їх роблять рідко.
3. На них вчаться. Помилки.
1.Звичайно знаходяться в центрі міста.
2.Вимірюється у квадратних одиницях.
3. У прямокутника – це добуток довжини на ширину. Площа
1. У ній одних теорем штук сто.
2. Буває Евкліда ,а буває Лобачевського.
3. З грецької перекладається як землемірство. Геометрія
1. Вона потрібна ,щоб не говорити дурниць.
2. Коли одне випливає з іншого.
3. Буває математична , а буває жіноча. Логіка
1. На ній виступають акробати.
2. Буває в пташиній клітці.
3. Один із видів чотирикутників. Трапеція
1.Запам’ятати їх усі неможливо.
2. За ними обчислюють.
3. Їх багато у довідниках. Формули
1.У математиці без цього предмета важко обійтись, особливо в задачах на рух. 3б.
2.Цій речі властиві епітети: сонячний, водяний, механічний, електронний, протиударний.2б.
3.Цьому предмету присвячена загадка: маю диво на стіні, каже “так”, не каже “ні”. Годинник
1.Винахідник придумав гончарне коло, першу в світі пилку і цей предмет. 4б.
2. Необхідний для перенесення розмірів з одного креслення на інший, для побудови рівних кутів та інших фігур.
3. Цьому предмету присвячена загадка: “Зговорились дві ноги робити дуги і круги”. Циркуль
1. Вивченню його властивостей присвятили свої дослідження Ейлер, Наполеон і ще багато відомих особистостей.
2.Інженери люблять його за жорсткість його форми.
3 . Він буває любовним, бермудським, прямокутним, рівнобедреним. Трикутник
1. У 2003 році в наслідок оптичної ілюзії мешканці острова Хоккайдо побачили сонце у формі цієї геометричної фігури
2.Він має стільки кутів, сторін і вершин, скільки учасників у квартеті.
3.Він є одночасно чотирикутником, прямокутником, паралелограмом і ромбом. Квадрат
«Математичні терміни»
Ведуча.Кожній команді пропонується назвати якнайбільше математичних термінів, що починаються з літери, яку називає вчитель.За кожний термін команда отримує 1б.
Д - ( діаметр, діагональ,дотична,довжина…)
К — (кут, котангенс, косинус, квадрат, коло, куб, координата...);
С - (синус, сторона, стереометрія, сума, співвідношення, сантиметр, сім...)
П - (Похідна,піраміда,призма,пряма,перпендикуляр,похила,площина,
паралелограм, прямокутник,…)
«Ця багатогранна математика»
Ведучий. Кожне запитання оцінюється в 1 бал.
1.Назвіть “математичні” рослини.(тисячелистник, столітник)
2.В які цифри люди одягаються? (костюм-трійка)
3.Без чого не можуть обійтися мисливець, барабанщик, математика? (без дробу)
4.Що має кожне слово, рослина, рівняння? (корінь)
5.В якому слові можна знайти цілий метр літер “О”?(метро)
6.Яка цифра катається в електричці? (три)
7.Які геометричні фігури приятелюють з Сонцем?(промені)
8.Яка геометрична фігура треба батькам, щоб карати дітей?(кут)
Ведуча
9.На який кут повертаються солдати при команді “кругом”?(180)
10.Яку форму мають соти бджіл? (шестикутника)
11.Географічний конус – це....?(вулкан)
12.Вічнозелений конус – це ...?(кипарис ялинка)
13.Яку математичну фігуру носили на голові чоловіки часів О.С.Пушкіна?
(циліндр)
14.Багатогранник з Єгипту – це...?(піраміда)
15.Назвіть ім’я казкової героїні , ім’я якої вміщує одиницю виміру довжини?
(Дюймовочка)
16.Як називається предмет, який прокладений перпендикулярно рельсам?
(шпала)
«Яблуко Петра І. »
Ведуча. З легенд і книжок люди здавна знають про яблуко Адама і Єви, добре обізнані із знаменитим яблуком Ньютона. Та очевидно, мало хто знає про яблуко Петра І. Виявляється , що було і таке.
Ведучий .Солдати-ветерани, учасники битви зі шведами, любили розповідати таку історію.
Одного разу Петро І приймав іноземних послів. Коли вони ввійшли до зали, то побачили килим у центрі якого лежало яблуко. Цар запропонував їм дістати це яблуко, не ступаючи на килим, за умови, що брати його можна тільки рукою. Ніхто із послів не справився із завданням. Тоді цар підійшов до краю і … Пропонуємо вам самим закінчити історію та продемонструвати свою відповідь. Правильна відповідь - 3б.
Відповідь. Петро І підійшов до килима і почав його згортати. Дійшовши до яблука, він взяв його і поклав у кишеню.
«Вправно рахую»
Ведуча.Читається уривок з вірша К.І.Чуковського “Мойдодир”.
Одеяло убежало, улетела простыня,
И подушка, как лягушка, ускакала от меня.
Я – за свечку, свечка – в печку,
Я – за книжку, та – бежать
И вприпрыжку под кровать.
Я хочу напиться чаю, к самовару подбегаю,
Но пузатый от меня убежал, как от огня!
Что такое? Что случилось? Отчего же всё кругом
Завертелось, закружилось и помчалось колесом?
Утюги за сапогами, сапоги за пирогами,
Пироги за утюгами, кочерга за кушаком.
Всё вертится, всё кружится и несётся кувырком!..
Питання: скільки предметів втекло від бруднулі? (3 бали)
ВІДПОВІДЬ: 11
Підсумок гри. Слово надається журі.
Ведучий. На змаганнях усі були уважними і кмітливими. Зосередженими і спритними, доброзичливими і веселими.
Ведуча Ми переконалися, що кожен з вас може стати справжнім математиком, а допоможуть у цьому знання з математики, яку ви, без сумніву, любите і поважаєте.
Ведучий. І на завершення хочеться сказати.
Ведуча . Нехай у вас радість тільки додається,
Ведучий. Печалі і тривоги віднімаються,
Ведуча. Знання і достатки множаться,
Ведучий. Тепло Ваших сердець ділиться.
Ведуча. Хай всі негаразди зменшать показники свого степеня,
Ведучий. І все сказане буде коренем вашого існування.
Ведуча. Дякуємо всім! До нових зустрічей!
Конкурси |
1 команда |
2 команда |
«Хто більше» |
|
|
«Хто точніше» |
|
|
«Вірю - не вірю». |
|
|
«Чорна скринька» |
|
|
«Бліц» |
|
|
«Музичний» |
|
|
«Підказки» |
|
|
«Математичні терміни»
|
|
|
«Ця багатогранна математика»
|
|
|
«Яблуко Петра І. » |
|
|
«Вправно рахую» |
|
|