Пізнавально – розважальний вечір «Я люблю математику».

Про матеріал

Кожен учитель прагне зацікавити учнів предметом, який він викладає, бо це є запорукою успішного навчання. Важливу роль в активізації пізнавальної діяльності учнів відіграє робота учителя в позаурочний час. Вміло організована робота сприяє вихованню учнів, розширює і поглиблює здобуті на уроках знання, а також сприяє зацікавленню предметом.

«Я люблю математику» - пізнавально – розважальний вечір , який можна провести в рамках тижня математики серед учнів 8-11 кл.

Перегляд файлу

Пізнавально  – розважальний вечір «Я люблю математику».

8-11 кл.

Мета: прищеплювати любов до математики, виробляти  вміння використовувати здобуті  теоретичні знання на практиці;

розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до математики як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді.

Ведуча.  Всіх,  хто навчає математики ,

Всіх , хто вивчає математику,

Всіх,  хто любить математику,

Всіх,  хто ще не знає , що може любити математику.

Радо вітаємо на пізнавально – розважальному вечорі «Я люблю математику».

Ведучий.  «Я люблю математику» – це інтелектуальна  гра  для кмітливих та винахідливих. І хоча це гра, проте ми не стільки розважимо вас, скільки будемо активізувати думку, перевірятимемо на терезах мудрості ваш рівень знань, вашу здатність дотепно жартувати.

Ведуча.Ця гра - свято інтелекту. На шквал наших запитань ми очікуємо феєрверк ваших відповідей. Розв’язування завдань стимулюватимуть вміння міркувати. Можливо, комусь із вас захочеться навіть зайнятися самоосвітою, а хтось полюбить розв’язувати задачі

Ведучий.Не кожному пощастить вибороти першість, але ніхто не програє. Адже головна винагорода - це задоволення від власної винахідливості, спостережливості і логічного мислення.

Ведуча .Кожен з нас може сказати :«Я люблю математику!». Довести свої слова на практиці зможуть учасники сьогоднішньої гри. Привітайте цих сміливців!

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ведучий.Вони озброєнні знаннями з математики і бажанням перемогти. На учасників чекають різноманітні випробування, переможе сильніший, тобто команда, яка набере більшу кількість балів. А визначати переможців нам допоможе поважне журі у складі

___________________________________________________________________________________________________________________________________

Хід гри

«Хто більше»

Ведуча.  Ми позмагаємося в конкурсі «Хто більше»

Я по черзі буду зачитувати питання командам, якщо відповідь правильна – то команда отримує 2 б., якщо команда не дала правильну відповідь то 1б. має шанс заробити інша команда.

1) Найменше натуральне число ? (один)

2) Назви компоненти при додаванні. (1-й доданок, 2-й доданок, сума)

3) Відрізок, що сполучає дві точки кола і проходить через його центр називається … (діаметр).

4) Наочне зображення різних відомостей і даних. (діаграма)

5) Перевести 3дм в сантиметри. (30см)

6) Найбільше натуральне число. (не існує)

7) Як називається дріб, записаний з допомогою риски? (звичайний)

8) Чому дорівнює округлене до десятих значення числа 15,73? (15,7)

9) Як називається результат віднімання двох чисел? (різниця)

10) Як називається результат ділення двох чисел? (частка)

11) Як називається результат множення двох чисел? (добуток)

12) Дроби бувають звичайні і … (десяткові)

 

 

«Хто точніше»

  Ведучий.  Ми позмагаємося в конкурсі «Хто точніше»

Я задаю запитання, ви записуєте відповідь на листочку, перемагає та команда, яка дала точнішу відповідь. Кожне питання 1 бал.

  1. Скільки сходинок веде із 2-го поверху на перший?
  2. Скільки хлопців навчається у старшій  школі?
  3. Скільки вчителів працюють в Отрадівській ЗОШ I – III ступенів?
  4. Скільки дверей на 1 поверсі школи ?
  5. Скільки місяців існує група  « Отрадівська ЗОШ» на фейсбук ?

 

«Вірю - не вірю».

Ведуча. Наступний конкурс «Вірю - не вірю». Кожній команді по черзі ми читатимемо  твердження, а члени команди повинні вирішити - правдиве воно чи ні. За кожне правильно вгадане твердження команда отримає 1 бал.

Ведучий.     Твердження для команди1:

  1.   Вірите, що Шарль Перро, автор «Червоної шапочки», написав казку «Любов циркуля та лінійки», (так, є така казка)
  2.   Вірите, що Наполеон Бонапарт писав математичні праці? 

   (так, один геометричний факт носить назву «Задача Наполеона»)

  1.   Вірите, що брати Гримм, автори казки «Бременські музиканти», написали Казку «Цікаві пригоди трикутника»?     (ні)
  2.   Вірите, що іспанського математика Паоло Вальмеса за те, що він розв'язав рівняння четвертого степеня, спалили на вогнищі.   (Так. Він був першою людиною, яка змогла розв'язати рівняння четвертого степеня)
  3.   Чи вірите ви, що теорему Фалеса назвали «міст віслюка»?

   (Ні. Так називали теорему Піфагора. А учнів, які вчили її напам’ять

     без розуміння, називали «віслюками»)

  1.   Чи вірите ви, що кути паралелограма, прилеглі до однієї сторони дорівнюють 40º і 120º? 

       і, сума внутрішніх односторонніх кутів дорівнює 180º).

  1.   Чи вірите ви, що у довільного рівнобедреного трикутника з кутом 60º бічна сторона дорівнює основі                           ( Так)
  2.   Якщо сума кутів дорівнює 180, то вони суміжні?    (Ні, не обов’язково,

     вони повинні мати спільну сторону)

  1.   Лінійне рівняння завжди має лише один корінь? (Ні)
  2. Фалес був уболівальником і помер на трибуні Олімпійського стадіону під час бою Піфагора. (Так)

Ведуча.  Твердження для команди 2:

  1. Чи вірите ви, що Рене Декарт першим запропонував метод нумерації крісел в театрі по рядах і місцях? (Так. Аристократи-театрали, навіть, просили короля нагородити вченого, та король відповів:»Так, те, що винайшов Декарт - чудово, так, це заслуговує на орден! Але дать його філософу!? Ні, це вже занадто!)
  2. Чи вірите ви, що великий російський поет М.Ю.Лермонтов захоплювався математикою і міг до пізньої ночі розв'язувати яку-небудь математичну задачу? (Так,про це писав його товариш по кавалерійському училищу О.ОЛопухін)
  3. Чи вірите ви, що якщо кожного дня по десять годин переписувати праці Леонардо Ейлера, не вистачить і 76 років? (Так. Зібрання його праць становлять 75 великих томів. Про нього говорили, що він «рахує так, як люди дихають»)
  4. Вірите, що Піфагор приймав участь в кулачному бою на 58 Олімпіаді? (Так. Він був чемпіоном з цього виду спорту )
  5. Вірите, що будь-який прямокутний трикутник називають єгипетським? (Ні. Тільки такий прямокутний трикутник, в якого сторони пропорційні числам 3,4,5)
  6. Чи вірите ви, що Лев Толстой, автор роману «Війна і мир», був автором підручника з арифметики?   (Вірю. Він написав підручники для початкової школи.)
  7. Чи вірите ви, що середня лінія трапеції з основами 10 см і 20 см дорівнює 30см? ( Не вірю. Вона дорівнює 15 см)
  8. Будь-який прямокутник має рівні діагоналі.  (Так)
  9. Квадрат від’ємного числа є числом від’ємним. (Ні)
  10.  Найменше натуральне число нуль?  (Ні)

 

«Чорна скринька»

Ведучий .Зараз ми переходимо до конкурсу  «Чорна скринька».

 Капітан команди повинен відгадати, що знаходиться в середині (бачитимуть  цей предмет, який має відношення до математики,члени команди).

Завдання  учасника -  вгадати, що це за предмет, ставлячи до членів команди запитання, на які вони можуть відповідати лише «так» або «ні». За відгаданий предмет команда отримує 3б.

1 команда (транспортир).

         2 команда   (куб).

 

Слово надається журі.

«Бліц»

Ведуча. Наш наступний конкурсу «Бліц». Ми будемо ставити запитання , команда має дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка», або чоловічого чи жіночого роду. За кожну правильну відповідь команда отримує 1б.

 Ведуча. Отже, питання 1 команді.

  1. Хто вперше сказав, що планета Земля за формою куля? (чоловік, Піфагор)
  2. Секунди та хвилини придумав       (чоловік)
  3. Кому належать слова... у математиків існує своя мова - це формули.

                                                                                    (жінці С. Ковалевській)

  1. Вчений математик Феано (Теано), який жив у  6 ст. до нашої ери чоловік чи жінка    ( жінка)
  2. Лікарі заборонили йому працювати, але він продовжував писати, в ре­зультаті чого втратив зір.       ( чоловік - Ейлер Л.)
  3. Найбільша сторона прямокутного трикутника?  (Жінка - гіпотенуза)
  4. Назва якої держави ховається в математичному виразі а³ ( а в третьому степені)?  (Жінка – Куба)
  5. Обманний фінансовий багатогранник – це …(Жінка – піраміда)
  6. Пів-пряма, яка  має початок, але не має кінця  (чоловік – промінь)
  7. Результат дії додавання   ( жінка - сума)

Ведучий. Питання 2 команді.

  1. Кого у світі більше, чоловіків чи жінок? (чоловіків)
  2. Кому належать слова «Знання – сила»? (чоловіку, Ф. Бекон)
  3. Кому належать слова « Математики - свого роду французи: коли говориш з ними, вони перекладають твої слова на свою мову, і от зразу виходить щось зовсім інше»       ( чоловік - Й. Гете)
  4. Ця людина вперше почала вивчати математику за... шпалерами. Стіни дитячої кімнати були обклеєні фрагментами лекцій з математики.      

                                               ( жінка - Ковалевська С.В.)

  1. Яку математичну фігуру носять на голові чоловіка? (чоловік- циліндр)
  2. Чотирикутник, в якого лише дві сторони паралельні (жінка–трапеція)
  3. Результат дії  множення  (чоловік-добуток)
  4. Відрізок, що сполучає вершину і середину протилежної сторони трикутника? (жінка - медіана)
  5. Графіком квадратичної функції є (жінка- парабола)
  6. Як називається сума одночленів?    ( чоловік – многочлен)

 

«Музичний»

Ведуча. Конкурс пісень. Вам потрі відгадати  пісню, що містять у собі числа .За кожну правильну відповідь команда отримує 1б.

 

«Підказки»

Ведучий.  Наступний конкурс«Підказки». Ведучий формулює три підказки, за якими слід відгадати , про що йдеться. Якщо слово відгадано після першої підказки, команда отримує 3 бали, якщо після другої – 2 бали, після третьої – 1 бал.

.

1.За це знижують оцінки.

2.Відмінники їх роблять рідко.

3. На них вчаться.  Помилки.

 

 

1.Звичайно знаходяться в центрі міста.

2.Вимірюється у квадратних одиницях.

3. У прямокутника – це добуток довжини на ширину.  Площа

 

 

1. У ній одних теорем штук сто.

2. Буває Евкліда ,а буває Лобачевського.

3. З грецької перекладається як землемірство.  Геометрія

 

1. Вона потрібна ,щоб не говорити дурниць.

2. Коли одне випливає з іншого.

3. Буває математична , а буває жіноча.  Логіка

 

1. На ній виступають акробати.

2. Буває в пташиній клітці.

3. Один із видів чотирикутників.  Трапеція

 

1.Запам’ятати їх усі неможливо.

2. За ними обчислюють.

3. Їх багато у довідниках.    Формули   

   

1.У математиці без цього предмета важко обійтись, особливо в задачах на рух. 3б.

2.Цій речі властиві епітети: сонячний, водяний, механічний,  електронний, протиударний.2б.

3.Цьому предмету присвячена загадка: маю диво на стіні, каже “так”, не каже “ні”.  Годинник

 

1.Винахідник придумав гончарне  коло, першу в світі пилку і цей предмет. 4б.

2. Необхідний для перенесення розмірів з одного креслення на інший, для побудови рівних кутів та інших фігур.

3. Цьому предмету присвячена загадка: “Зговорились дві ноги робити дуги і круги”. Циркуль

 

1. Вивченню його властивостей присвятили свої дослідження Ейлер, Наполеон і ще багато відомих особистостей.

2.Інженери люблять його за жорсткість його форми.

3 . Він буває любовним, бермудським, прямокутним, рівнобедреним. Трикутник

 

1. У 2003 році в наслідок оптичної ілюзії мешканці острова Хоккайдо побачили сонце у формі цієї геометричної фігури

2.Він має стільки кутів, сторін і вершин, скільки учасників у квартеті.

3.Він є одночасно чотирикутником, прямокутником, паралелограмом і ромбом. Квадрат

 

«Математичні терміни»

Ведуча.Кожній команді пропонується назвати якнайбільше математичних термінів, що починаються з літери, яку називає вчитель.За кожний термін команда отримує 1б.

Д - ( діаметр, діагональ,дотична,довжина…)

К — (кут, котангенс, косинус, квадрат, коло, куб, координата...);

С - (синус, сторона, стереометрія, сума, співвідношення, сантиметр, сім...)

П -    (Похідна,піраміда,призма,пряма,перпендикуляр,похила,площина,

паралелограм, прямокутник,…)

 

 

 «Ця багатогранна математика»

Ведучий. Кожне запитання  оцінюється в 1 бал.

1.Назвіть “математичні” рослини.(тисячелистник, столітник)
2.В які цифри люди одягаються? (костюм-трійка)
3.Без чого не можуть обійтися мисливець, барабанщик, математика? (без дробу)
4.Що має кожне слово, рослина, рівняння? (корінь)
5.В якому слові можна знайти цілий метр літер “О”?(метро)
6.Яка цифра катається в електричці? (три)
7.Які геометричні фігури приятелюють з Сонцем?(промені)
8.Яка геометрична фігура треба батькам, щоб карати дітей?(кут)
Ведуча

9.На який кут повертаються солдати при команді “кругом”?(180)
10.Яку форму мають соти бджіл? (шестикутника)

11.Географічний конус – це....?(вулкан)
12.Вічнозелений конус – це ...?(кипарис ялинка)
13.Яку математичну фігуру носили на голові чоловіки часів О.С.Пушкіна?
(циліндр)
14.Багатогранник з Єгипту – це...?(піраміда)
15.Назвіть ім’я казкової героїні , ім’я якої вміщує одиницю виміру довжини?
(Дюймовочка)
16.Як називається предмет, який прокладений перпендикулярно рельсам?
(шпала)

 

«Яблуко Петра І. »

Ведуча. З легенд і книжок  люди здавна знають про яблуко Адама і Єви, добре обізнані із знаменитим яблуком Ньютона. Та очевидно, мало хто знає про яблуко Петра І. Виявляється , що було і таке.

Ведучий .Солдати-ветерани, учасники битви зі шведами, любили розповідати таку історію.

 Одного разу Петро І приймав іноземних послів. Коли вони ввійшли до зали, то побачили килим у центрі якого лежало яблуко. Цар запропонував їм дістати це яблуко, не ступаючи на килим, за умови, що брати  його можна тільки рукою. Ніхто із послів не справився із завданням. Тоді цар підійшов до краю і … Пропонуємо вам самим закінчити історію та продемонструвати свою відповідь. Правильна  відповідь - 3б.

Відповідь. Петро І підійшов до килима і почав його згортати. Дійшовши до яблука, він взяв його і поклав у кишеню.

 

«Вправно рахую»


Ведуча.Читається уривок з вірша К.І.Чуковського “Мойдодир”.

Одеяло убежало, улетела простыня,
И подушка, как лягушка, ускакала от меня.
Я – за свечку, свечка – в печку,
Я – за книжку, та – бежать
И вприпрыжку под кровать.
Я хочу напиться чаю, к самовару подбегаю,
Но пузатый от меня убежал, как от огня!
Что такое? Что случилось? Отчего же всё кругом
Завертелось, закружилось и помчалось колесом?
Утюги за сапогами, сапоги за пирогами,
Пироги за утюгами, кочерга за кушаком.
Всё вертится, всё кружится и несётся кувырком!..

Питання: скільки предметів втекло від бруднулі?    (3 бали)

ВІДПОВІДЬ: 11

 

Підсумок гри. Слово надається журі.

Ведучий. На змаганнях усі були уважними і кмітливими. Зосередженими і спритними, доброзичливими і веселими.

Ведуча Ми переконалися, що кожен з вас може стати справжнім математиком, а допоможуть у цьому знання з математики, яку ви,  без сумніву,  любите і поважаєте.

Ведучий.  І на завершення хочеться сказати. 

Ведуча .   Нехай у вас радість тільки додається,

Ведучий.  Печалі і тривоги віднімаються,

Ведуча.    Знання і достатки множаться,

Ведучий.  Тепло Ваших сердець ділиться. 

Ведуча.    Хай всі негаразди зменшать показники свого степеня,

Ведучий.  І все сказане буде коренем вашого існування.

Ведуча.    Дякуємо всім! До нових зустрічей!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конкурси

1 команда

     2 команда

«Хто більше»

 

 

«Хто точніше»

 

 

«Вірю - не вірю».

 

 

«Чорна скринька»

 

 

«Бліц»

 

 

«Музичний»

 

 

«Підказки»

 

 

«Математичні терміни»

 

 

 

«Ця багатогранна математика»

 

 

 

«Яблуко Петра І. »

 

 

«Вправно рахую»

 

 

 

docx
Додано
4 січня 2019
Переглядів
1114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку