План - конспект заняття "Виготовлення кульки - кусудами".

Про матеріал
Ознайомити дітей із кульками – кусудамами. Навчити гуртківців володіти техніками роботи з папером, інструментами, пристосуваннями, необхідними у роботі. Створити умови для розвитку особистості кожного гуртківця, розкриття його творчих здібностей . Розвивати образне та просторове мислення, уяву, увагу, дрібну моторику рук .
Перегляд файлу

 Тема:  Виготовлення    кульки - кусудами.

Мета  заняття : 

  • Навчальна: ознайомити  дітей із   кульками – кусудамами; навчити гуртківців володіти техніками роботи з папером, інструментами, пристосуваннями, необхідними у роботі; навчити виготовляти основні  деталі  обраної  кусудами;
  • Розвивальна: створити  умови  для  розвитку  особистості  кожного  гуртківця,розкриття його творчих  здібностей  ; розвивати  образне  та  просторове мислення,  уяву,  увагу; розвивати  моторику  рук ;
  •  Виховна : формувати стійкий інтерес до   виготовлення  виробів; виховувати естетичний смак; уміння підбирати кольори; виховувати уважність, старанність, терпіння. 

Тип заняття: Комбінований .

Методи і прийоми: словесні, практичні , наочні.

Обладнання: Демонстраційний  матеріал(картинка обраної  кусудами), клей  ПВА(або термопістолет),схема  виготовлення  елементів  кусудами, папір  кольоровий, ножиці, лінійка, олівець.

                                                 

  Хід  заняття

  1. Організаційний  момент

1.Вправа «Привітання»  (діти стають у коло, беруться за руки, промовляють   слова:

Я всміхаюсь сонечку:

«Здрастуй, золоте!»

Я всміхаюсь квіточці,

Хай вона цвіте.

Я всміхаюсь дощику:

«Лийся, мов із відра!»

І тобі всміхаюся,

Зичу я добра!)

 (Передаючи один одному м’яку іграшку, діти вітаються словами «Добрий день» або «Привіт»)

                2.  Вправа «Компліменти»  (створення гарного настрою)                 

                –Діти, давайте пригадаємо, як ми створюємо собі гарний настрій?

(Говоримо один одному приємні слова, не забуваючи про слова подяки) Діти виконують вправу.

 ІІ. Актуалізація  опорних  знань

Вправа «Запитую — відповідай»

  • Насамперед пригадаємо те, що нам відомо про орігамі.

 Що означає це слово? («Орі» — складати, «гамі» — папір)

  •  Які фігурки в цій техніці ви готовляли? (Кораблики, літачки, тюльпанчики, журавликів та ін.)
  •  Де виникло це мистецтво? (Виникло в Давній Японії)
  •  Як передавалося це мистецтво? (По жіночій лінії) .

ІІІ. Повідомлення  теми  та  мети  заняття.

  • На попередніх заняттях з орігамі  ми з вами багато чого навчилися й дізналися, але це лише незначна частка того, що може це  мистецтво. Орігамі надає чудові можливості для декоративного оформлення приміщень. Що може бути кращим за подарунок, зроблений власноруч? А так – як у нас незабаром свято Новий рік ми виготовимо кульку – кусудаму , яка буде і гарним подарунком, і її можна використати як ялинкову прикрасу.  На цю роботу не потріно витрачати багато часу, долучіть лише свою фантазію.

IV. Робота  над  темою  заняття.

1)Вступне  слово  керівника.

 - Сьогодні  ми  з  вами  почнемо   виготовляти  кусудаму( демонстрація виробу).

Добрый день, вечер! Эту кусудаму я нашла на просторах инета, модули собираются легко, и сборка шара очень простая! Желаю всем удачи в творчестве! фото 1

  • А  чи знаєте ви , що означає слово кусудама?

             - Кусудама (яп. , букв « лікарська  куля ». ) - паперова   модель , яка зазвичай (але не завжди),формується зшиванням разом  безлічі однакових пірамідальних модулів ( зазвичай це стилізовані квіти , складені з квадратного аркуша паперу ) , так що виходить тіло кулястої форми. Як варіант , окремі компоненти можуть бути склеєні разом.

 Сучасні майстри орігамі, такі як Томоко Фусе, створили нові конструкції кусудам, які повністю збираються без розрізання, клею або ниток (окрім підвісу).

http://i034.radikal.ru/0901/14/82a28b928e51.jpg

Томоко Фусе (яп. 布施 知子), народилася в 1951 р. - японський дизайнер моделей орігамі і автор  книг, присвячених цьому мистецтву. Фусе є почесним членом Британського товариства оригамі і Японської асоціації ори гамі.

Іноді , як прикраса , знизу прикріплюється пензлик . У стародавній Японії кусудами використовувалися для цілющих зборів і пахощів. 

- Що ж означає саме слово « кусудама » ? « Кусурі » у перекладі з           японської - ліки  ,  « тама » -  куля . Слово « кусудама » можна перекласти як « лікарська куля ». Виявляється, спочатку кусудами використовувалися японцями під час релігійних обрядів.   І сьогодні жодне японське свято на вулиці , в храмі , або в будинку не обходиться без кусудам .
     Для когось вони просто прикраса , а хтось надає їм магічний сенс . Таку кулю можна підвісити над ліжком хворого і  зарядити позитивною енергією , піднісши до нього долоні. Містика ? Дивлячись з якого боку подивитися ...Отримавши в подарунок подібну роботу , хвора  людина мимоволі буде сприймати її як символ побажання якнайшвидшого одужання. Тобто як своєрідний знак загальної уваги і турботи. Така психологічна підтримка безумовно наближатиме момент одужання!
        Кусудама є важливою частиною орігамі , зокрема , як попередниця модульного орігамі. Її часто плутають з модульним орігамі , що невірно , оскільки елементи , складові кусудами , зшиті або склеєні , а не вкладені один в одного , як припускає модульне орігамі. Однак кусудаму все ж розглядають як різновид  орігамі.

Значна частина сучасних модульних орігами-конструкцій, у тому числі і кусудам, базується на сонобе-модулі, винайденому у кінці ХХ століття японським орігамістом Міцунобу Сонобе.

http://origami-modul.ru/uploads/posts/2014-04/1396527833_kusudama1.jpg http://origami-modul.ru/uploads/posts/2014-04/1396519327_kusudama2.jpg

  •    Існує декілька легенд про кусудаму. Ось одна з них.

     Колись  давно  була  країна. Вона  була  невеликою, тож  нагадувала  прекрасне , мальовниче   село. У  тій  країні  завжди  було  тепло  та  яскраво  світило  сонечко. Лише  над  вечір  воно  ховалося   за  високі  гори   та  високі  зелені  трави, що  буяли  скрізь, де  не  було  стежинок, які  протоптали  мешканці  тієї  країни. А вранці, разом  із  сонцем,прокидалися  та  підіймали  свої  голівки    різні  квіточки, які  ніби  посміхалися  перехожим   і  дарували  чудовий, а  часом  чудодійний  аромат  і  настрій.

    Жив  у  тій    країні  невеликого  зросту  дідусь  , з  блакитними  очима  та  сивою  бородою  до  колін. Всі  мешканці  вважали  його  дивакуватим, бо  коли  від  палючого  сонця  всі  ховались, то  він  ніжився, як  дитина, під  яскравими  променями. Ніхто  не  розумів, чому  це  дідусь  розмовляє  з  птахами, квітами, вітром  та  навіть  дощем, який  інколи  накрапав.

    Також  у  тій  країні  був  цар, який  усім  управляв. Він  був  ненависним  і  злим, особливо  до  того  дивакуватого  дідуся. А  причиною  було  те, що  біля  хатинки  дідуся  росла  дуже  красива  квітка, яку  дідусь  відмовився  зрізати  та  віддати   правителю  для   його  колекц ,засушених  квітів. За  такий  зухвалий  вчинок,правитель  наказав  посадити  дідуся  в  сиру, темну  землянку. Ніхто  з  мешканців  не  заступився  за  дідуся. Проте  були  два  маленькі  хлопчаки, які  вирішили  провідати  дідуся. У  холодній  ямі  лежав  змарнілий  дідусь. Він  не  мав  сили, бо  не  було  сонечка, його  чудової  квітки. Хлопчики  вирішили  врятувати  його, подумали  як  вони  це  зроблять. Їз  паперу  вони  зробили  багато  квіточок, пофарбувавши  у  яскраво-жовтий  колір, сформували  з  них  кулю, яка  нагадувала  сонечко. На  пелюстки  квітки  наклеїли  пилок  з  його  улюбленої  квітки   та  кілька  насінинок. Потайки  від  батьків, хлопчаки    прив’язали   мотузку  до  кулі   та  опустили  її   дідусеві  в  яму. А  самі  повернулися  додому. Дідусь  дивився  на  кулю, вдихав  її  аромат  та  наповнювався  силою. Через  деякий  час  дідуся  звільнили, а  чудо  куля  була  з  ним  завжди. З  того  часу  було  створено  багато  таких  куль, які  допомагали  хворим.

 

 - Ми сьогодні  будемо  створювати  кульку -   кусудаму, яка може бути прикрасою для приміщення.

 

2) Аналіз  зразка  виробу

 - Робота  займає не дуже   багато часу . Спочатку ми   виготовимо  елементи  кусудами, потім  зробимо     перерву, а далі скріпимо модулі у кульку.

     Тепер  розберемо  послідовність  виготовлення  виробу  за  детальним майстер – класом.

Добрый день, вечер! Эту кусудаму я нашла на просторах инета, модули собираются легко, и сборка шара очень простая! Желаю всем удачи в творчестве! фото 2 Добрый день, вечер! Эту кусудаму я нашла на просторах инета, модули собираются легко, и сборка шара очень простая! Желаю всем удачи в творчестве! фото 3 Добрый день, вечер! Эту кусудаму я нашла на просторах инета, модули собираются легко, и сборка шара очень простая! Желаю всем удачи в творчестве! фото 4

 

Добрый день, вечер! Эту кусудаму я нашла на просторах инета, модули собираются легко, и сборка шара очень простая! Желаю всем удачи в творчестве! фото 5 Добрый день, вечер! Эту кусудаму я нашла на просторах инета, модули собираются легко, и сборка шара очень простая! Желаю всем удачи в творчестве! фото 7 Добрый день, вечер! Эту кусудаму я нашла на просторах инета, модули собираются легко, и сборка шара очень простая! Желаю всем удачи в творчестве! фото 9

 

Добрый день, вечер! Эту кусудаму я нашла на просторах инета, модули собираются легко, и сборка шара очень простая! Желаю всем удачи в творчестве! фото 12 Добрый день, вечер! Эту кусудаму я нашла на просторах инета, модули собираются легко, и сборка шара очень простая! Желаю всем удачи в творчестве! фото 13 Добрый день, вечер! Эту кусудаму я нашла на просторах инета, модули собираются легко, и сборка шара очень простая! Желаю всем удачи в творчестве! фото 15

 

Добрый день, вечер! Эту кусудаму я нашла на просторах инета, модули собираются легко, и сборка шара очень простая! Желаю всем удачи в творчестве! фото 17 Добрый день, вечер! Эту кусудаму я нашла на просторах инета, модули собираются легко, и сборка шара очень простая! Желаю всем удачи в творчестве! фото 19

 

3)  Правила  техніки  безпеки.

    (Перед  початком  роботи  керівник  гуртка  нагадує  учням  правила  техніки  безпеки    користування  ножицями).

Техніка  безпеки  при  роботі  з  ножицями.

1. Під час практичної роботи учні виконують тільки ті види робіт, які доручив вчитель.

2. Використовуйте справний, добре налагоджений інструмент.

3. Використовуйте інструмент за призначенням, тому,  що можна не тільки зіпсувати його, а й отримати травму.

4. Ножиці зберігайте з зімкнутими лезами в спеціально відведеному місці.

5. Передавайте ножиці з зімкнутими лезами кільцями вреред.

6. На столі чи парті ножиці лежать з зімкнутими лезами на тій стороні якою рукою працює учень

7. Слідкуйте, щоб вузьке лезо ножиць під час роботи знаходилося знизу.

8. Не відволікайтесь під час роботи і не відволікайте інших.

9. Утримуйте в чистоті робоче місце.

4)Практична  робота.

 - Тепер  перейдемо  до  виготовлення  елементів  кусудами  та  її  створення. Для  цього  спочатку  розкреслимо  кольоровий  папір  на  квадрати  і  розріжемо  їх. Таких  квадратиків  потрібно  12 ,в  залежності  який по розміру   квадрат  така  й  кусудама (чим  більший  квадрат,тим  більша  кусудама)

Далі  будемо  працювати  за майстер - класом .

Діти виготовляють заготовки для кусудами .

5) Хвилинка відпочинку.

-  А зараз щоб трохи відпочити давайте пригадаємо казки. Спочатку пригадайте казки  у яких дія відбувається взимку.(« Рукавичка», «Зимівля звірів», «Лисичка – сестричка і Вовк – панібрат», «Снігова королева»,» «Зима в Простоквашино», « Дванадцять Місяців», «  Мороз Іванович».

-  Дайте відповіді на запитання:

Як звали корову кота Матроскіна?(Мурка)

Скільки разів  старий кидав в море невід?(3)

Скількох розбійників перехитрив Алі-Баба?(40)

Що втратив ослик Іа?

Дівчинка, у якої блакитне волосся?

Як звали тата Буратіно?

З чого зроблена Снігуронька?

Якого зросту був хлопчик з пальчик?

Яке яєчко знесла Курочка Ряба?

Як звали дівчинку з казки «Морозко»? Відповідь: Настуся.

Скільки героїв хотіли з'їсти колобка? Відповідь: Шість.

Хто розламав теремок? Відповідь: Ведмідь.

Хто забрав Іванушку? Відповідь: Гуси-лебеді.

Кого лисиця пригощала кашею? Відповідь: Журавля, «Лисиця і журавель».

Хто тягнув ріпку останнім? Відповідь: Мишка.

Транспорт Баби Яги.

Що купила на базарі Муха-Цокотуха?

Скільки людей тягнуло ріпку? (Три)

  • А зараз намалюємо сніговика із закритими очима.( малюємо голову, тулуб, ніс , руки , очі, ноги , відро на голові, мітлу у руках, рот., ґудзики.)

6)Практична робота

 

V.Підсумок  заняття.

 - Наша  кусудама  готова. Кожен  учасник  вклав  частинку  своєї  праці. Тепер  ваша  колекція  поповнилась  ще  одним  чудовим  виробом.

Я  бажаю  вам  творити  і  далі  прекрасне  своїми  руками, радувати  рідних, друзів  чудовими  подарунками.

VI.Прибирання  робочих  місць.

 

 

 

docx
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
1117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку