План - конспект заняття з розвитку лексико – граматичних категорій та зв’язного мовлення. Тема: “В гостях у Зимоньки”. Підсумкове. Бінарне.

Про матеріал
Бінарне заняття з розвитку лексико – граматичних категорій та зв’язного мовлення дає можливість разом із вихователем уточнити та поглибити знання дітей про особливості зимової погоди, закріпити в словнику назви зимових місяців, зимуючих птахів. Продовжувати вчити малят добирати спільнокореневі – споріднені слова, будувати речення різних типів на зимову тематику. Формувати пояснювальне мовлення ; комунікативні здібності – драматизація казки “Теремок”. Закріплювати навички читання слів, звукового аналізу, поділу слів на склади. Розвивати: мовне дихання, загальну та дрібну моторику; пам'ять, вміння розподіляти увагу; уяву, монологічне мовлення за допомогою панно із геометричних фігур “ Пригоди дівчинки в лісі ”. Виховувати культуру мовлення, дружні стосунки під час ігор – завдань у міні групах та колективно.
Перегляд файлу

   План - конспект

заняття з розвитку лексико – граматичних категорій та зв’язного мовлення.

Тема: В гостях у Зимоньки.

Підсумкове. Бінарне.

Мета:Разом із вихователем уточнити та поглибити знання дітей про особливості зимової погоди, закріпити в словнику назви зимових місяців, зимуючих птахів. Продовжувати вчити малят добирати спільнокореневі – споріднені слова, будувати речення різних типів на зимову тематику. Формувати пояснювальне мовлення ; комунікативні здібності – драматизація казки Теремок. Закріплювати навички читання слів, звукового аналізу, поділу слів на склади. Розвивати: мовне дихання, загальну та дрібну моторику; пам'ять, вміння розподіляти увагу; уяву, монологічне мовлення за допомогою панно із геометричних фігур “ Пригоди дівчинки в лісі ”. Виховувати культуру мовлення, дружні стосунки під час ігор – завдань у міні групах та колективно.

Матеріал: будиночок Теремок + накидка замет; ялинка + літери на неї; замок – зашифровані літери; схематичні зображення героїв казки -  “Теремок”; наголовники героїв казки; велика сніжинка; карточки для читання; фішки звукового аналізу;будинок (демонстраційний матеріал) – посібник для поділу слів на склади;предметні малюнки - односкладові, двоскладові, трискладові іменники з лексичних тем: зима, одяг, дикі тварини, новий рік, птахи; карточки із зимуючими, перелітніми птахами, олівці синій, зелений по кількості дітей; фланелеграф,набір геометричних фігур; розрізні сніжинки; карточки для письма ; нитки, бусини для нанизування; мольберт; годинник - пори року; карточки “4 зайвий” ( заєць, лисиця, вовк, ведмідь; снігур, горобець, синичка, ластівка).

Попередня робота: під час прогулянок звертати увагу дітей на снігопад, іній, мороз, метелицю тощо, учити вихованців відрізняти та називати ці природні явища; проводити зимові ігри та розваги, опрацювати лексичні теми( Зима, зимові розваги, життя тварин узимку, зимуючі птахи), під час занять з ізодіяльності виховувати креативність.

                                                     Хід заняття

         1.Організаційний момент.

Логопед: Діти , які пори року ви знаєте?

Яка ваша улюблена пора року? Чому?

Відгадування загадки:

Холодна, біла,

Ліс оголила,

Скувала річку,

 Струмочок спинила.

                                ( Зима)

  • Про яку пору року ідеться у цій загадці?

      2.Актуалізація опорних знань.

            Сюрпризний момент.

(Під музику зявляється зима – вихователь).

Добрий день, діти.

Я зима - чарівниця.

В білих валянках і білім кожусі

Ходжу зимонька в полі і в лузі.

Ношу зимонька білий мішок,

Трушу з нього на землю сніжок.

Декламація вірша – звертання до зими дітей.

Ой ти ,зимонька – зима,

В тебе жалощів нема;

Снігом вкрила наш садок,

 Розігнала всіх пташок.

Вітер твій гуде, шумить,

За вікном мороз тріщить.

А та віхола не раз

Заганяє в хату нас.

Зима: Не лякайтесь, любі діти ,буду вас я веселити. Допоможіть мені, малята, в цих питаннях розібратись. Скажіть, так буває чи ні?

Пояснювальне мовлення дітей( речення із сполучником тому що).

  • Сніг надворі , а дерева вкрилися ніжним білим цвітом, зацвіли вишні, яблуні, абрикоси.
  • Сніг білий, а зайчик сірий.
  • Сніжок землю покриває, а в саду яблука дозрівають.
  • Зозулька в лісі кує, а сніжок іде, іде.

Зима: За гарні відповіді я вам дарую сніжинку. І запрошую вас до себе в казковий ліс.

Логопед: Дякуємо тобі, зимонько”.

Психогімнастика (співвідношення загальних рухів із віршованим супроводом)

Білий сніг, білий сніг,(Обертаються навколо себе, руки вгорі)

Заміта стежинки.

Цілий день, цілий день,(Присідають)

Падають сніжинки.

Вітерець - жартівник, ( Руки вгорі, нахили в сторони)

Віхолу здіймає,

А мороз - чарівник

З діточками грає.(“Ліплення” сніжок)

Дихальна гімнастика.(Схематичні зображення героїв казки “Теремок” засипані снігом).

Логопед:                           Скільки снігу намело.

Ви подуйте на сніжинки,

Роздивіться ці картинки,

Хто захований, скажіть?

                                           З якої казки назвіть?

  • Діти , а в якій казці  зустрічаються всі ці герої?

Логопед, роздивляючись  сніжинку, яку дала Зима:

Ця сніжинка не проста

А, напевно, чарівна.(підкидає сніжинку) .

Як сніжиночка злетить,

 Перетворимось умить на казкових ми героїв.(діти одягають наголовники героїв казки Теремок).

Драматизація казки Теремок.

Логопед:                          В чистім полі теремок, теремок,

Мов барвистий килимок.

Стоїть красень теремок ,

А на дверях, бач, замок.

  • Мишко, допоможи, цей замочок відчини.
  • Ну, а ви, звірята, із Зимою до неї в оселю ідіть. Зимовий малюнок із фігурок складіть.(Діти, крім мишки, ідуть із Зимою до неї у палац).

 

логопед

вихователь

  • Біжить полем Мишка – Шкряботушка:

Мишка: Що це за теремок,

А на дверях,  бач, замок?

  • Мишко, до ялинки підбіжи, букву- ключик покажи.

Читання зашифрованих літер, знаходження їх серед інших літер.

( замок на теремку – зашифровані літери, на ялинці висять різні літери).

  • Заходь, Мишко, в теремок. Будемо з тобою грати, вчитися читати.

Читання слів на карточці, підбір   відповідного малюнка.

  • Поселилась в теремочку Мишка – Шряботушка. Коли це скаче Жабка – Скрекотушка.

Жабка: Що це, що за теремок,

Мов барвистий килимок.

Хто – хто в теремочку живе?

Хто – хто в невисокім живе?

Мишка: я, Мишка – шкряботушка .

А ти хто?

Жабка:  Я Жабка – Скрекотушка.

Пусти мене в теремок,

Будем разом жити,

Разом працювати,

Та удвох дружити.

Мишка: Заходь скоріш, удвох буде       веселіш.

  • Жабко, в теремок ти зайдеш, коли зимові місяці назвеш.

Д/ігра Назви зимові місяці.

Звуковий аналіз слів.(санки, ліс)

(завданя для миші та жабки в теремку).

  • Це біжить Зайчик – побігайчик.

Зайчик:  Що це, що за теремок,

Хто, хто в теремочку живе?

Хто – хто в невисокім живе?

Мишка: Я Мишка – Шкряботушка.

абка:  Я Жабка – Скрекотушка.

А ти хто?

Зайчик: То я ж  Зайчик – Побігайчик.

Пустіть мене в теремок –

Будем разом жити, разом працювати.

Та удвох дружити.

  • Зайчик, в теремок ти зайдеш, коли прислів’я про зиму назвеш.

Пригадування прислів’їв про зиму.

Зайчик: Багато снігу, багато хліба.

Зимою носок, як комарів носок.

Зимою сонце, як мачуха – світить,    а не гріє.

  • А ви, звірята, які прислів’я про зиму пам’ятаєте?

Жабка: Що ж заходь, заходь скоріш, втрьох нам буде веселіш.

Поділ слів на склади. Д/ігра Розселити звірят на поверхи будиночка.

(виконують: Мишка, Жабка, Зайчик.)

  • На дім цей подивіться .

Як словам там розселиться?

На склади їх поділіть.

І на поверх поселіть.

  • Коли це іде Лисичка – сестричка.

Лисичка: Що це, що за теремок,

Хто, хто в теремочку живе?

Хто, хто в невисокім живе?

Мишка: Я Мишка – Шкряботушка.

Жабка:   Я Жабка – Скрекотушка.

Зайчик:  Я Зайчик – побігайчик. А ти хто?

Лисичка: Я руда лисичка,

Буду всім сестричка.

Пустіть мене в теремок.

Зайчик: А що ти вмієш робити?

Лисиця: Ви працювали, потомились.

Я можу вас розвеселити

І разом з вами відпочити.

Гра з м’ячем. Назви споріднені слова до слова сніг.

Зайчик: Що ж,  заходь скоріш.Вчотирьох нам буде веселіш.

  •          Коли це біжить Вовчок сірий бочок.

Вовк: Що це, що за теремок,

Мов барвистий килимок.

Хто, хто в теремочку живе?

Хто, хто в невисокім живе?

Мишка: Я Мишка – Шкряботушка.

Жабка:   Я Жабка – Скрекотушка.

Зайчик:   Я Зайчик – Побігайчик.

Лисичка:  Я Лисичка – сестричка.

Вовк:   То я ж Вовчок сірий бочок

Пустіть мене до себе,

Лякатися не треба,

Будем в мирі  разом жити,

Працювати і дружити.

  • В теремок тебе пустимо, коли зайве слово скажеш.

Д/ігра “Четвертий зайвий”.

(Заєць, лисиця, вовк, ведмідь; санчата, лижі, ковзани, велосипед; снігур, горобець, синичка, ластівка.)

Лисиця :  Що ж, заходь, заходь скоріш.

Уп’ятьох нам буде веселіш.

Д/ ігра Перелітні, зимуючі.

  • Роздивіться малюнок і обведіть червоним олівцем перелітніх пташок, а синім зимуючих.
  • Коли це ледве йде Ведмідь.

Ведмідь: Що це, що за теремок,

Мов барвистий килимок.

Хто, хто в теремочку живе?

Хто, хто в невисокім живе?

Я М., Я Ж., Я З., Я Л., Я В., А ти хто?

Ведмідь:  Я ведмідь волохатий, пустіть мене до своєї хати.

  • Ти, Ведмедику, заходь та малюнок про зимові пригоди дівчинки принеси.

Складання речень за виконаною колективною роботою , обєднання їх у розповідь.

  • Де і коли відбуваються події?
  • Як звати дівчинку?
  • Навіщо дівчинка прийшла в зимовий ліс?
  • Кого вона зустріла в лісі?
  • Що відбувалося потім?
  • Розкажіть про пригоди дівчинки у лісі.

 

Підведення підсумків.

Вихователь: Чи  сподобалася вам зимова казка?

Що сподобалося найбільше?

Що запам’яталося?

Про що згадали?

Логопед: Давайте на прощання Зимі заспіваємо улюблену пісню Ой Метелиця – зима.

Вихователь – зима: Звірята, ось ви і в гостях у мене в палаці.

 Колективна робота : викладання панно із геометричних фігур Пригоди в зимовому лісі.

  • Ці фігурки складемо і малюнок зберемо.
  • Які геометричні фігури використали? Якого кольору?
  • Де розташували на картинці?

Складання сніжинок із частин. Ковдра для травички.

  • Вітер в гості завітав і усе перемішав. Допоможіть сніжинки   зібрати, ковдру для травички приготувати.

Обведення по контуру зображення Зимовий пейзаж.

Нанизування бусин  Намисто для ялинки.

Знайди дві однакові рукавички.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
27 травня 2020
Переглядів
1853
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку