19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

План- конспект уроку "Олександр Грін (1880-1932). «Пурпурові вітрила». Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей"

Про матеріал

Життя і творчість письменника. Біблійні мотиви в повісті.

Формування основних вміннь аналізу та інтерпретації художнього твору. Сприяння формуванню поваги до духовних надбань людства та загальнолюдських цінностей, віри у мрію.

Перегляд файлу

 

Олександр Грін (1880-1932). «Пурпурові вітрила». Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей

 

Мета: Н - ознайомити учнів із життям і творчістю письменника; зацікавити ними; розвивальна:

            Р - розвивати образне та критичне мислення; формувати основні вміння аналізу та інтерпретації художнього твору;

            В - сприяти формуванню поваги до духовних надбань людства та загальнолюдських цінностей, віри у мрію.

 

Обладнання: портрет письменника, наочний матеріал до біографії, видання твору, ілюстрації до них, фрагменти кінофільму (за вибором учителя).

 

Тип уроку: урок вивчення нового навчального матеріалу.

 

Хід уроку

 

 

 

І. Організаційний момент

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань

1. Розповідь учнів від імені Бузі історії кохання Шимека і Бузі з «пісні над піснями» Шолом-Алейхема

2. Евристична бесіда

♦ Чому героя творів Шолом-Алейхема часто називають людина повітря?

♦ Чому Бузя заплакала, почувши освідчення від хлопця, а хлопець сумував, коли дізнався, що дівчина виходить заміж? Що завадило їм бути разом?

♦ Які моральні уроки можна винести з книги?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

Слово вчителя. «Я не хочу та й просто не маю ніякого права псувати вам, читачі, ту насолоду, яку ви обов’язково відчуєте, читаючи цю книгу. Тому я волію мовчати, і не розповідати заздалегідь, і не оцінювати бодай кількома словами зміст цієї повісті під такою звичайною і водночас загадковою назвою, як “Пурпурові вітрила”.

Та все ж я нашишу про Гріна хоч кілька сторінок. Про цього чудового письменника майже нічого не писали, життя його мало кому відоме, і тому він заслуговує, щоб зараз по-дружньому поговорити про нього.

Є стара легенда про те, як мирним і веселим містом пройшов невідомий чарівник, граючи на флейті, і повів за собою всіх міських дітей, зачарованих мелодійним свистом.

...Цю легенду я згадала, коли думала про нашого прекрасного письменника Олександра Гріна. Коли б він, увійшовши до якого-небудь міста, почав розповідати біля самої застави першу-ліпшу зі своїх чудових історій, то, можливо, він повів би за собою з міста не тільки дітей, а й усе доросле населення Повів би всіх людей, у яких залишилася в душі краплина бажання побачити весь світ, хоч краплина бажання щастя й краплина безстрашності.

Я заздрю тим із вас, юні читачі, які вперше прочитають цю книгу про корабель з пурпуровими вітрилами!.. »

 

IV. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

 

1. Опрацювання статті підручника про письменника Олександра Гріна.

2. Виразне читання першої умовної частини повісті Олександра Гріна «Пурпурові вітрила»

3. Словникова робота, обмін враженнями

4. Бесіда за запитаннями підручника, виконання завдань

5. Робота зі словником літературознавчих термінів.

6. Робота у парах

  Згадайте, що ви дізналися про морську справу, кораблі. У яких вивчених раніше творах теж ідеться про мореплавство? (У творі Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан»)

  Прокоментуйте уривок із повісті: «Небезпека, ризик, влада природи, світло далекої країни, чудесна невідомість, мерехтливе кохання, що квітне побаченням і розлукою; захопливе кипіння зустрічей, облич, подій; безмежна різноманітність життя, тим часом як високо в небі то Південний Хрест, то Віз, і всі материки — в зірких очах, хоч твоя каюта завжди сповнена батьківщиною, з її книжками, картинами, листами і сухими квітами, повитими шовковим локоном, у замшевій ладанці на твердих грудях...» (Це романтика моряка, те, що приваблює молодих людей, примушує їх терпіти злигодні, важку працю, щодня дивитися в очі небезпеці.)

 

V. Закріплення знань, умінь та навичок

 

  Розкажіть про країну «Грінландію». А якою є ваша особиста країна? Поділіться мріями

 

VII. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

  Продовжте речення.

«Для мене було відкриттям на уроці...»

 

 

 

VI. Домашнє завдання

 

Виразно читати, переказувати, коментувати першу умовну частину твору Олександра Гріна «Пурпурові вітрила», висловлювати свої думки та враження.

doc
Додано
17 липня 2018
Переглядів
621
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку