Урок "Елеонор Портер (1868–1920). Ідея радості життя й відкриття світу в романі Е.Портер «Полліанна»."

Про матеріал

Мета: навчальна: ознайомити гімназистів із життям і творчістю відомої американської письменниці, зацікавити гімназистів її книгами, ознайомити гімназистів із романом Е.Портер «Полліанна», допомогти глибше усвідомити зміст твору, його провідні думки; поглибити розуміння почуття радості;

розвивальна: розвивати увагу, спостережливість, уміння працювати в групах, розвивати творчі здібності гімназистів;

виховна: виховувати почуття радості, доброти, турботи про інших.

Перегляд файлу

Козівська державна українська гімназія ім. В. Герети

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

вчитель зарубіжної літератури

Простяк Леся Миколаївна

 

 

 

Козова - 2018

Тема. Елеонор Портер (18681920). Ідея радості життя й відкриття світу в романі Е.Портер «Полліанна».

 Мета: навчальна: ознайомити гімназистів із життям і творчістю відомої американської письменниці, зацікавити гімназистів її книгами, ознайомити гімназистів із романом Е.Портер «Полліанна», допомогти глибше усвідомити зміст твору, його провідні думки; поглибити розуміння почуття радості;

розвивальна: розвивати увагу, спостережливість, уміння працювати в групах, розвивати творчі здібності гімназистів;

виховна: виховувати почуття радості, доброти, турботи про інших.

 

Тип модуля: установчо-мотиваційний, змістовно-пошуковий, адаптивно-перетворюючий.

Обладнання: роман Елеонор Портер «Полліанна», презентація до модуля «Ідея радості життя й відкриття світу у романі Е.Портер «Полліанна», буктрейлер до книги Е.Портер «Полліанна», робочі зошити, підручник Є.Волощук «Світова література» 5 клас.

Теорія літератури: роман, сюжет.

Ключові компетентності: Гімназист:

  •      розуміє необхідність розв’язання проблем довкілля (НЛ-1);
  •      розуміє важливість вияву ініціативи в суспільному житті (НЛ-2);
  •      усвідомлює переваги позитивного мислення для збереження здоров’я (НЛ-3);
  •      характеризує героїв творів щодо їхньої винахідливості, підприємливості та кмітливості (НЛ-4).

Предметні компетентності: Гімназист:

  •      виразно читає фрагменти текстів ;
  •      має початкові уявлення про «сюжет» (як художню послідовність подій);
  •      називає елементи сюжету (експозиція, зав’язка, розвиток дії, кульмінація, розв’язка), визначає їх у творах;
  •      переказує окремі розділи (фрагменти) прозових текстів;
  •      має початкові уявлення про поняття «роман», визначає їхні жанрові ознаки на прикладі прочитаного твору.

Випереджувальні завдання: прочитати роман Елеонор Портер «Полліанна»;

двоє гімназистів готують інтерв’ю з письменницею .

Хід модуля

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Слово вчителя.

    Ми живемо у XXI столітті, в час високих технологій. Усе частіше люди спілкуються за допомогою мобільного зв’язку, мережі Інтернет. SMS та електронні листи суттєво відрізняються від традиційних листів, що писали люди протягом віків і тисячоліть. Листи написані на папері є дорогоцінні тим , що їх можна зберігати протягом багатьох років, перечитувати знову і знову... Вашим домашнім завданням було написати лист героєві літературного твору Тому Сойєру. Адже після того,  як ви прочитали повість Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра», напевно у вас виникли запитання до Тома, а можливо ви захотіли висловити своє враження про його пригоди та витівки, дати йому якусь слушну пораду.

(Огляд листів , написаних героєві літературного твору Тому Сойєру.) (Слайд №1)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Вправа «Смак почуттів».

Слово вчителя.

Епіграфом сьогоднішнього модуля буде девіз Полліанни:

" Жити - життю радіти!»,

« Радієш ти, радію я – радіє вся наша Земля!»,

« Придивись, навколо так багато РАДОСТІ! Живи і радій!»(Слайд №2)

- Панове гімназисти, прочитавши епіграф зверніть увагу на ключові слова  - «Живи і радій!». Чи є у вас причини, щоб радіти життю кожен день? Хтось скаже, що у нього їх тисячі, а хтось не назве ні однієї. Давайте попробуємо дізнатися , яку роль відіграє в нашому житті радість ? І ми це зробимо за допомогою дегустації.

Словник (Слайд №3)

  • Дегуста́ція (фр. degustation і від лат. degustare — спробувати на смак) — випробування або оцінка якості харчових продуктів за допомогою смаку.
  • Дегустацію здійснюють фахівці — люди, що мають строго перевірений і незмінний еталон смаку.
  • Дегустатор — гарант високої якості продукції, що виробляється підприємством.
  • Кожний дегустатор працює у власному “жанрі”: дехто знається на каві та чаї, дехто —на сирах чи солодощах. Дегустатор оцінює продукт на різних стадіях його виробництва
  • Ми будемо сьогодні оцінювати, який смак радості? Виходячи з поданої інформації про дегустацію , ми будемо гурманами радості. То яка вона на смак – радість ?

«Що таке радість?» ( вірш Тетяни Цитдзіної)                             (Слайд № 4-9)

Радість - це пісня, радість - це сонечко,

Радість - коли усміхається донечка.

Радість - із квітів килим строкатий,

Радість - це мамині руки і тата.

Радість - веселки шарфик барвистий,

Радість - із зірок сріблясте намисто.

Радість - дарунки, радість - це свято,

Радість - це сніг, перший, ніжний, лапатий.

Радість - оцінка, радість - це друзі,

Радість - метелик в зеленому лузі.

Радість - робота, радість - це успіх,

А після всього - втомлений усміх.

Радість - це усмішка й тепле слово,

Що з твоїх уст злетіти готове.

Радість - добро, без якого на світі

Не можуть жити й дорослі, і діти.

Найголовніше для вас, любі діти, -

Бачити радість навкруг і радіти,

Вміти її по краплинах збирати

І одне одному їх дарувати.

3.2. Сенкан до слова радість (Слайд №10)

Наприклад:              Радість

                                 Щаслива, добра

                                 Захоплює, перемагає, веселить

                                Усмішка на обличчі людини

                                 Задоволення (приємність)

Учитель.

  Отже,  радість у житті — це те, що ми живі, дихаємо, бачимо, ходимо, — це вже дає великий привід для радості. Також відчуваєш радість, коли досягаєш поставленої мети, коли є результат виконаної роботи.

ІV. Оголошення теми, мети модуля

Тема. Елеонор Портер (18681920). Ідея радості життя й відкриття світу в романі Е.Портер «Полліанна» (гімназисти записують в робочі зошити) (Слайд № 11)

Отже, сьогоднішня наша з вами мета навчальна: ознайомитися із життям і творчістю відомої американської письменниці Елеонор Портер , зацікавитися її книгами, ознайомитися із розділами роману «Полліанна», глибше усвідомити зміст твору, його провідні думки;

розвивальна: розвивати увагу, спостережливість, навички самостійної роботи, розвивати творчі здібності;

виховна: виховувати почуття радості, доброти, турботи про інших. (Слайд № 12)

V. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу

Учитель.

Героїню, яка вміла в усьому бачити радість і навчила цього інших людей, змінивши при цьому життя цілого містечка, створила американська письменниця Елеонор Портер. З її творчістю ми й ознайомимося сьогодні на модулі. (Слайд № 13)

5.1 . Гра «Інтерв’ю з Елеонор Портер» (випереджувальне завдання для двох гімназистів, один виконує роль журналіста, другий виконує роль письменниці)

Журналіст: - Доброго дня, ми раді вітати у стінах нашої гімназії і у нашому класі відому американську письменницю Елеонор Портер . Місіс Елеонор Портер, вітаю Вас! Дуже дякую, що знайшли час поспілкуватися з нами.

Елеонор Портер : - Доброго дня ! Мені також дуже приємно побувати у вас в гостях !

Журналіст: - Місіс Елеонор, розкажіть, будь ласка, про себе , коли і де ви народилися , в якій сімї виховувалися ?

Елеонор Портер : - Народилася я 19 грудня 1868 року в містечку Літлтон штату Нью-Гемпшир у родині англійських переселенців до Америки. Мій дідусь Френсіс Годгмен був першим годинникарем і ювеліром Літлтона.  Батько Френсіс Флетчер Годгмен – був власником аптеки. Мати Левелла Вулсон Годгмен – художниця, була інвалідом, але не корилася хворобі, писала картини, все своє життя вона присвятила моєму вихованню. В сім’ї я була другою дитиною, у мене ще був старший брат Фред. До речі, я була дуже хворобливою дитиною , в початкових класах навіть не ходила до школи, до мене запрошували вчителів на дім.

Журналіст: -  А чим ви найбільше захоплювалися, яке було найулюбленіше ваше заняття?

Елеонор Портер : - З дитинства я дуже любила музику. Я навіть навчалась у консерваторії м. Бостон, співала в церковному хорі. Як не дивно, але мені навіть пророкували славу великої співачки, деякий час я була солісткою Бостонського хорового ансамблю, але життя склалося інакше.

Журналіст: - А можна запитати про особисте? Місіс Елеонор, ходили плітки , що саме в той час , коли ви були солісткою Бостонського хорового ансамблю ви  познайомилися з вашим майбутнім чоловіком. Розкажіть нам, будь ласка, як це все відбувалося?

Елеонор Портер : - Одного дня я зустрілась з бізнесменом із Вермонта Джоном Лайманом Портером.  Ми листувалися протягом  п'яти років, в результаті чого у 1892 році одружилися. На цьому моя кар'єра співачки завершилася, бо відразу після весілля ми змушені були переїхати в Чаттанугу (Массачусетс), а потім - в Нью-Йорк. Справи чоловіка йшли вгору, скоро він став президентом однієї з американських машинобудівних компаній.

Журналіст: - Елеонор Портер, ви мріяли про те, що коли-небудь станете всесвітньовідомою письменницею?

Елеонор Портер : - Ні, ніколи! Після одруження я мріяла стати мамою та стан здоров'я не дозволив мені, та я знайшла розраду в тому, що почала придумувати різні історії для дітей. Ми з чоловіком жили в ошатному будинку, його окрасою був сад, що ріс прямо на пласкому даху (мешканці Нью-Йорка нерідко розташовують сади на дахах). Мені дуже подобалося відпочивати там, дивитися в небо, сидячи в кріслі посеред дерев, що посадила разом із чоловіком. Якось я захопила із собою зошит, олівець і почала писати... Кілька своїх перших оповідань, створених на теми біблійних сюжетів, я надіслала до відомого в Америці християнського журналу «Christian Herald» («Християнський вісник»), і їх одразу надрукували. Всі оповідання на біблійні сюжети я друкувала під псевдонімом Елеонор Стюарт.

Журналіст: - Скільки вам було на той час років?

Елеонор Портер : - Мені було на той час вже тридцять три роки.

Журналіст: - Що Вас найбільше надихало на творчість?

Елеонор Портер : - Напевно те, що я вбачала своє покликання в тому, щоб нести у світ моральні цінності християнства і допомагати людям ставати кращими.

Журналіст: - Також нам відомо, що у 1907 році побачив світ ваш перший роман, загалом з-під Вашого пера вийшло чотири томи коротких оповідань і чотирнадцять романів. Але найвідоміший Ваш твір завдяки якому ви стали знаменитою - «Полліанна», він вийшов друком 1913 року. Скажіть нам, а про що цей твір?

Елеонор Портер : - В романі «Полліанна» я розповіла про людське сприйняття дійсності. Це дуже важливе вміння, від якого залежить організація нашого життя.

Я хотіла показати як потрібно жити та правильно дивитися на складні ситуації. Це роман про виховання, дитячу мудрість, щирість, чистоту, грайливість.  Це вкрай потрібна книжка для сьогодення.

Журналіст: - Дуже дякую Вам, що ви завітали до нас . Нам було дуже цікаво.  Уже більше століття Елеонор Портер вчить радості, оптимізму, усмішкам. Саме такі риси змінюють наше життя на краще і допомагають долати труднощі. Полліанна вплинула на своїх рідних та ціле містечко, і після прочитання книжки, сподіваюся, вплине і на ваше життя. «Полліанна» -  це та книжка, із якою хочеться йти по життю. Це роман-мапа, роман-компас, роман-еліксир, роман-пігулка, роман-емоція, роман-тонус.

5.2. Анкета письменниці ( на основі почутої інформації гімназисти складають анкету письменниці і записують її в зошит) (Слайд № 14)

Анкета

1) Ім’я. Елеонор Портер (1868-1920) – американська письменниця

2) Дата та місце народження. Народилася 19 грудня 1868 року в місті Літлтон (США)

3) Сім’я. Батько Френсіс Флетчер Годгмен - власник аптеки. Мати - Левелла Вулсон Годгмен – художниця, інвалід; старший брат - Фред

3) Освіта. Бостонська консерваторія, церковний хор

4) Одруження. Чоловік - підприємець Джон Лайман Портер

5) Початок творчої діяльності у 33 роки. Оповідання на біблійні сюжети під псевдонімом Елеонор Стюарт.

6) Найвідоміший твір Портер «Полліанна» (1913 р.)

7) Літературна спадщина. 14 романів, чотири томи оповідань.

5.3. Повідомлення про історію створення роману Е. Портер «Полліанна» (Слайд № 15-19)

Слово вчителя .

  Справжню славу Елеонор Портер приніс роман «Полліанна». Історію «неординарної дитини» пані Портер писала в саду, що ріс просто на даху її будинку в Нью-Йорку. (Слайд № 15) Можливо, він був схожий на плаский дах солярій, куди потрапляє Полліанна невдовзі після свого приїзду до садиби Гаррінгтонів, і звідти так само було цікаво споглядати зорі й слухати , як відлунює бляха під ногами. Принаймні сама письменниця визнавала, що кращого кабінету для себе вона й уявити не могла.

   Роман «Полліанна» побачив світ 1913 року й відразу став шалено популярним. Мільйонні тиражі не могли задовольнити всіх, хто прагнув мати в своїй бібліотеці книжку про дивовижну дівчинку. (Слайд № 16) В Америці створювалися «Клуби Полліанни», члени яких змагалися між собою у вмінні гратися в радість. На її честь американці святкують День Радості, літературній героїні Елеонор Портер зведено пам’ятник , де щороку збираються ті , хто має в душі оптимізм і хоче змінити життя на краще. (слайд №17)

   Безпосередність і щирість Полліанни так захопили читачів, що на адресу Елеонор Портер надійшло безліч листів із проханням, а то й вимогами розповісти, що саме трапилося з дівчинкою далі. Уже 1915 року письменниця видала друком наступний роман – «Юність Полліанни», де розповіла про нові пригоди своєї героїні, яка подорослішала, але залишилася такою ж доброю і чуйною. (Слайд № 18) Нажаль, більше про неї Портер написати не встигла : 1920 року вона пішла із життя . Відтоді минуло майже сто років, проте й досі пригоди незвичайної дівчинки захоплюють читачів, учать їх любити життя і дарувати радість один одному.

    Роман перекладено багатьма мовами світу , знято фільми, в театрах відбуваються вистави. Відома американська актриса , зірка німого кіно Мері Пікфорд за право екранізувати роман заплатила її авторці астрономічну на той час суму. (Слайд № 19)

    У 2003 році на студії Волта Діснея вийшов британський фільм «Полліанна» (реж. Сара Хардінг) . Головну роль виконала десятирічна Джорджина Террі . (Слайд № 20)

Сюжет не завжди точно збігається з романом , але в цілому фільм дуже щирий, добрий, як і художній твір. Взагалі налічується понад 12 фільмів за творами Елеонор Портер.

5.4. Перегляд буктрейлеру до роману Е.Портер «Полліанна»  

Учитель . Гімназисти, ви читали роман «Полліанна» , переглянули буктрейлер до цієї книги, а зараз попрацюємо над елементами сюжету твору.

5.5. Елементи сюжету твору . (Слайд №21)

Учитель.

  • Твір Е. Портер «Полліанна» за жанром – великий прозовий твір , який має сюжет – художню послідовність подій. Його ми простежували за допомогою «сюжетного ланцюжка». Сюжет має свої складові, які й спробуємо визначити.

(Гімназисти визначають елементи сюжету твору Е. Портер «Полліанна»)

Експозиція — опис будинку міс Поллі Гаррінґтон червневого ранку, коли має приїхати Полліанна.

Зав'язка — лист Байта про те, що Полліанна відіслана до тітки.

Розвиток дії  знайомство Полліанни з тітонькою Поллі; нові звичаї в будинку після приїзду дівчинки; знайомство та дружба Полліанни з мешканцями Белдінґсвіла; «гра в радість».

Кульмінація — автомобільна аварія, після якої Полліанна стає нерухомою; випадково почутий діагноз про те, що хвороба невиліковна; прихід лікаря Чілтона, який подарував Полліанні надію на одужання.

Розв'язка — Полліанна пише листа своїй тітоньці про нові зроблені кроки до одужання (щодня збільшуючи їх на два).

5.6. Словникова робота. (Слайд № 22)

Роман – жанр епічного роду, прозовий твір, великий за обсягом, складний за будовою, в якому широко охоплено важливі проблеми, життєві події, розкрито історії багатьох персонажів протягом значного проміжку часу.

Жанри роману: пригодницький, історичний, фантастичний, автобіографічний, детективний.

Ознаки, які характеризують жанр «Полліанни» як роман(Слайд № 23-25)

Ознаки роману

Утілення у творі

Велика кількість персонажів

Полліанна Віттієр, міс Поллі Гаррінґтон, Ненсі, Тімоті, Том, місіс Сноу, містер Джон Пендлтон, Джиммі Бін, лікар Чилтон, лікар Воррен, преподобний Пол Форд, місіс Бентон

Значна кількість подій

Приїзд Полліанни, відвідини хворих мешканців містечка, знайомство з містером Пендлтоном, візит до Жіночої допомоги з проханням про допомогу Джиммі, порятунок і догляд за Джоном Пендлтоном, автомобільна аварія, терпіння та чекання Полліанни

Складний і розгалужений сюжет

Про життя Полліанни в домі тітки Поллі, історія життя родини Гаррінґтонів, історія стосунків матері Полліанни з містером Пендлтоном; історія стосунків міс Поллі з лікарем Чилтоном

Зображення тривалого періоду з життя героя

Життя Полліанни описане впродовж майже двох років (у червні дівчинка приїхала до Белдінґсвіла, у жовтні сталася автомобільна аварія, до весни Полліанна нерухомо лежала в ліжку, ще десять місяців тривало лікування, поки дівчинка встала на ноги); фрагменти життєвих історій персонажів роману тривають набагато довше (15 років)

Значення описів

Опис кімнатки на горищі, де мала поселитися Полліанна («Тут стояло дбайливо застелене ліжечко, два стільці зі спинками, умивальниця, комод без дзеркала і невеличкий столик. Ні штор на мансардних вікнах, ні картин на голих стінах. Сонце цілий день розжарювало крівлю, і в кімнатці через це було, як у грубці. Захисних сіток від комах на вікнах не було, тому вони не відчинялися») показує скупу вдачу міс Поллі, її неприязне ставлення до ще не знайомої небоги; опис двору позаду будинку тітки Поллі («Перед нею лежав садок... Поза садком стежинка бігла через широке поле до кручі, на якій самотня сосна стояла на сторожі великої скелі. Полліанні наразі здалося, що їй понад усе хочеться бути саме там — на вершечку великої скелі» допомагає читачеві зрозуміти настрій дівчинки, відчути ЇЇ самотність і душевний біль, її бажання опинитися далеко від непривітного будинку, де вона поселилася; опис ранку наступного дня після приїзду («Вікна кімнати виходили на південь і на захід, тому сонця вона ще не бачила. Але вона бачила тьмяну блакить ранкового неба і знала, що день обіцяє бути пречудовим») розкриває оптимістичний характер дівчинки, готовність у всьому якщо не побачити, то розпізнати щось добре та радісне. Таких описів знаходимо багато в тексті роману

Зображені життєві історії багатьох людей

3 твору дізнаємося про життя ІІолліанни Віттієр (яка залишилася сиротою вії років, була відіслана до рідної тітоньки і яка змінила життя багатьох мешканців Белдінґсвіла), про окремі моменти життя міс Поллі Гаррінґтон, яка згадує свою родину, своє кохання і поступово вчиться бути доброю та милосердною людиною, про добру й працьовиту служницю Ненсі, яка одразу полюбила Полліанну й узялася опікувати дівчинку, про місіс Сноу, котра весь час проводила в ліжку, бо вважала себе невиліковно хворою і яку Полліанна «поставила на ноги», про драматичну історію кохання містера Джона Пендлтона, який давно любив маму Полліанни, а втративши її, став сердитим і відлюдькуватим багатієм, про втікача із сиротинця Джиммі Біна (хлопчика-сироту, до якого нікому не було діла і якого Полліанна зробила названим сином місцевого багатія), про мудрого й терпеливого лікаря Чилтона (давно та безнадійно закоханого в міс Поллі), про преподобного Пола Форда, який намагався змінити й перевиховати байдужих і чванькуватих мешканців Белдінґсвіла, а також коротко про багатьох інших персонажів

Розкриті важливі проблеми суспільства

У романі розкриті проблеми: родинного виховання та родинних цінностей (пов'язані з образами тітоньки Поллі та Полліанни, Джона Пендлтона і Джиммі), складної долі сиріт (Полліанна, Джиммі), ставлення суспільства до проблем окремих людей (байдужість Жіночої допомоги до прохання Полліанни), проблеми бідності та багатства (з одного боку, Поллі Гаррінґтон, містер Джон Пендлтон, з іншого — Ненсі, Тімоті, Том)

5.7. Фізкультхвилинка (Слайд № 26)

Трава - низенька-низенька, (присісти)

Дерева - високі-високі  (потягнутися)

Вітер дерева колише, гойдає, (нахили тулуба)

То вправо, то вліво хитає,

То вперед, то назад, то вниз пригинає.

Птахи летять, відлітають, (помахати руками, як крилами)

А гімназисти тихенько за парти сідають

І зарубіжну літературу вивчають.

5.8. Робота з текстом твору. Виконання завдань пошуково-дослідницького характеру (в групах). (Слайд №27)

 (Формуються групи, кожна група отримує завдання і за відведений час його виконує, після чого представляє класу)

Завдання для І групи: Скласти  правила  «гри в радість», користуючись підручником (С. 182, « Літературна кухня») (Слайд №28)

   Відповідь:                           Правила  гри в радість»:

  1. Кожна людина може грати в цю гру.
  2. Щиро радій життю.
  3. Будь вдячний за все, що дає життя.
  4. У будь-якій ситуації  знаходь щось таке. З чого можна було б порадіти.
  5. Перетвори кожен день на маленьке свято.
  6. Подаруй собі і людям  щастя.

Завдання для ІІ групи:  «Як « гра в радість» робить світ кращим?»

 (Слайд №29)

Знайдіть у тексті, як Полліанна  намагається радіти  навіть за неприємних ситуацій .

  • Втрата батька.
  • Тітка поселила Полліанну на горищі.
  • Дівчинку залишили без вечері.
  • Хотіла ляльку, прислали милиці.

Відповідь:

Втрата батька: « Радіти, що тато пішов на небо, щоб бути там із мамою та іншими дітьми. Він казав, що я маю «радіти за них»  (с. 186)

Тітка поселила Полліанну на горищі : « - А я навіть рада, що тут немає люстра! Не доведеться дивитися на моє ластовиння!»; « - О, Ненсі, я ще ніколи не бачила такого гарного краєвиду! Ти тільки поглянь на всі ці дерева й будинки! А он видніється церква, і річка виблискує немов справжнісіньке срібло! Що ж, Ненсі, з таким краєвидом жодні квартини не потрібні. Яка ж я рада, що тітонька дала мені саме цю кімнату!»  (с. 192)

Дівчинку залишили без вечері:  « - Бо я люблю хліб з молоком  і буду рада розділити ,Ненсі,з тобою вечерю! Чому ж не радіти?» ( с. 192)

Хотіла ляльку, прислали милиці: «« Треба радіти з того, що милиці виявились непотрібними»  (с.193)

Завдання для ІІІ групи: Своєю «грою в радість» Полліанна змінила життя багатьох мешканців Белдінгсвіл.  А як саме змінилося їхнє  життя ? (Слайд №30)

Продовж речення: 

Завдяки Полліанні

Ненсі...

лікар Чілтон і тітка Поллі...

священик Пол Форд...

Джон Пендлтон...

Відповідь:

Завдяки Полліанні Ненсі полюбила своє ім’я.

Завдяки Полліанні лікар Чілтон і тітка Поллі забули давнє непорозуміння і одружилися.

Завдяки Полліанні священик Пол Форд змінив настрій своїх проповідей, почав проголошувати їх, починаючи словами «Радійте, люди».

Завдяки Полліанні Джон Пендлтон став батьком, дав опіку, притулок і увагу Джиммі.

Завдання для ІV групи :

Скласти ланцюжок  « Кого Полліанна залучила до « гри  в радість»?» (Слайд №31)

Щоб скласти ланцюжок, потрібно впізнати героя.

Впізнай героя

1. «Худорлява дівчинка в сукенці у червону клітинку, брилику із двома грубенькими світло-жовтими косами… веснянкувате личко поверталося то праворуч, то ліворуч».

2. «...строга жінка з суворим обличчям, котра похмурніла щоразу, коли ніж падав на підлогу чи грюкали двері. Але навіть якщо усі ножі лежали на місці і з дверима нічого не відбувалося, вона однаково не усміхалась».

3. «Чоловік завжди був вбраний у довгий чорний сурдут та шовковий циліндр. Його бліде обличчя завжди чисто поголене, а волосся було позначене сивиною. Ідучи, він тримав спину, а ходив переважно швидко і завжди сам.»

4. «До неї ніхто не любить ходити. Як би тільки людям не було її шкода, жодна душа й раз на день не навідалась би до неї, така вона уїдлива.»

5. «Мені щойно минуло десять років. Торік я жив у сиротинці, Я хотів мати власну домівку. Ну звичайну, щоб була мама, а не доглядачка.»

6. «Бадьоро наближався найвищий з гурту чоловік із чисто виголеним обличчям і добрими очима.»

7. Вона засуджувала господиню за безсердечне ставлення до сироти і зустрічала Полліанну на станції.

Відповідь:

Ланцюжок

Полліанна - Міс  Поллі – Містер Пендлтон - місіс Сноу – Джиммі – лікар Чилтон  - Ненсі.

VІ. Підбиття підсумків модуля

6.1. Рефлексія. Гра «Ланцюжок радісних відкриттів»

Кожен гімназист по черзі має сказати одне речення на тему

«Чого я навчився (-лася) у Полліанни?». (Слайд № 32)

(Очікувані відповіді гімназистів):

  • Бачити світ в яскравих фарбах;
  • Бути оптимістом (оптимісткою);
  • Цінувати все, що в мене є;
  • Усюди знаходити привід для радості;
  • Долати всі труднощі, які випадають на моєму шляху;
  • Безкорисливо допомагати людям;
  • Бути добрішим і щирішим;
  • Більше посміхатися.

6.2. Вправа «Букет настрою». (Слайд № 33-34)

Учитель. Панове гімназисти, вашій увазі пропоную із представлених на екрані (малюнків) букетів квітів вибрати один і записати у ваш зошит його колір. Якого кольору квіти ви візьмете сьогодні з модуля?

Розшифровується значення обраного букету:

жовті квіти – радісний настрій;

темний букет – сумний настрій;

зелений букет – душевний настрій;

букет з синіми (блакитними) квітами – спокійний настрій;

червоний букет – активний настрій;

бузкові квіти – творчий настрій.

6.3. Оцінювання гімназистів за роботу на модулі .

Учитель. Діти, дякую вам за роботу на модулі та за підготовку до нього. Нехай в кожному з вас живе Полліанна. І як говорила наша героїня : "Треба любити все, що є справжнім життям. Життю не можна навчитися, треба просто жити і РАДІТИ!". (Слайд № 35)

 VІІ. Домашнє завдання (Слайд № 36)

  • Дізнатися  кому і як допомогла гра Полліанни в радість?
  • Висловлювати власні судження про героїв та їхні вчинки.
  • Скласти «Правила життя від Полліанни.»

 

doc
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
19 липня 2018
Переглядів
5949
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку