Тема. Рівняння. Основні властивості рівнянь.
Мета: повторити та узагальнити знання учнів про зміст поняття «рівняння» та пов'язаних з ним понять і способи розв'язання рівнянь, що відомі учням з початкової школи та 5 класу; сформувати уявлення про основні види рівносильних перетворень лінійних рівнянь з однією змінною; розпочати роботу з вироблення вмінь виконувати основні рівносильні перетворення рівнянь для їх розв'язування; розвивати абстрактне мислення; виховувати в учнів бажання вдосконалювати свої знання, бути наполегливими та старанними.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: комп'ютер, презентація вчителя, таблиця.
Урок №108. Математика 6 клас ______________
Тема. Рівняння. Основні властивості рівнянь.
Мета: повторити та узагальнити знання учнів про зміст поняття «рівняння» та пов'язаних з ним понять і способи розв'язання рівнянь, що відомі учням з початкової школи та 5 класу; сформувати уявлення про основні види рівносильних перетворень лінійних рівнянь з однією змінною; розпочати роботу з вироблення вмінь виконувати основні рівносильні перетворення рівнянь для їх розв'язування; розвивати абстрактне мислення; виховувати в учнів бажання вдосконалювати свої знання, бути наполегливими та старанними.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: комп’ютер, презентація вчителя, таблиця.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
На перерві перевіряються зошити учнів (наявність домашнього завдання допомагають перевірити учні-асистенти вчителя). На уроці — асистенти доповідають.
IIІ. Мотивація навчальної діяльності
Задача. На одній шальці терезів лежать два однакових бруски мила, на іншій один такий брусок та ще гирка масою 100 г. Скільки важить один брусок мила?
Розв'язання. Зрозуміло, що один брусок важить 100 г. Але якщо записати рівняння, що відповідає умові задачі, прийнявши масу бруска мила за х (г), будемо мати: 2х = х + 100 — бачимо, що невідоме знаходиться в різних частинах рівняння. Такі рівняння ми поки що розв'язувати не вміємо. Отже, треба дізнатись про певну властивість, яка допоможе нам розв'язати рівняння, що мають невідомі в різних частинах рівняння (вчитель повідомляє тему уроку).
IV. Формування теми і завдань уроку
V. Актуалізація опорних знань
г) х : (-2,2) = -0,8; д) -2,2 : х = -0,8; е) -2,2 - х = -0,8;
г) –(х + 1) + (х - 1); д) -2(а - 3); г) -0,2(-2а + 0,3).
VІ. Повторення та систематизація знань
Систематизувати знання про рівняння:
VІІ. Вивчення нового матеріалу
До цього часу ми розв’язували рівняння, використовуючи залежності між компонентами дій. Розглянемо основні властивості рівняння, що нададуть можливість значно спростити процес розв’язування знайомих нам видів рівнянь та навчитися розв’язувати нові види рівнянь.
VІІI. Закріплення знань.
Усні вправи: № 1324
Письмові вправи: № 1334, 1341
а) 7х - 5 = 6х + 1; б) 4х - 3 = 2х + 5; в) 9 - 8у = -6у + 1;
г) 6m + 3 = 7m + 8; д) -9m – 2 = 9m - 2; е) -9а + 6 = -10а + 15;
ж) 4у + 7 = -5 + 4у; з) 0,7х + 1,6 = -0,1х; к) -4,5х - 3 = 2,7х + 15;
л) 39 - 7у + 17 = 3y + 16; м) 15 – 6х = 2х - 5х - 3.
(Перш ніж переносити доданки, треба спростити вирази в правій та лівій частинах окремо (звести подібні доданки, якщо вони є).
ІХ. Підсумки уроку.
Сформулюйте правило переносу доданків з однієї частини рівняння в іншу. Чи однакові корені мають рівняння 2х - 3 = х + 5 та 2х – х = 5 - 3? Чому?
Х. Домашнє завдання
§ 48, №№ 1342; 1335; 1352**
Х. Рефлексія
Що вдалося?
Над чим треба ще попрацювати?