План-конспект групового інтегрованого логопедичного заняття з використанням нетрадиційної техніки малювання з лексичної теми «Пори року. Осінь» ЗНМ 3 рівень. Старша група ДНЗ

Про матеріал
План-конспект групового інтегрованого логопедичного заняття з використанням нетрадиційної техніки малювання з лексичної теми «Пори року. Осінь» ЗНМ 3 рівень. Старша група ДНЗ
Перегляд файлу

План-конспект групового інтегрованого логопедичного заняття з використанням нетрадиційної техніки малювання з лексичної теми «Пори року. Осінь»

ЗНМ 3 рівень. Старша група ДНЗ

Тема: «Барви осені»

Мета:       * навчальна (формування знань про пори року, зміни в природі восени, формувати вміння розповідати про них, формувати вміння малювати нетрадиційним матеріалом, продовжувати знайомити вихованців з художніми творами та відповідати на запитання за змістом твору);

* корекційно-розвивальна (встановлення атмосфери взаємодовіри, викликати емоційний відгук під час малювання, розвиток зв’язного мовлення, дихання, артикуляції, спостережливості, пам’яті, уваги, уяви, дрібної моторики та формувати творчі здібності);

*  виховна (виховувати акуратність в роботі з фарбами, виховувати любов до природи).

Обладнання: артикуляційна гімнастика, пейзажні картини «Осінь», аркуш паперу, пензлі, гуашеві фарби, ємність з водою, мильний розчин, коктейльні трубочки, аудіозапис

Хід заняття

І. Вступна частина

Психогімнастика: Діти, а давайте привітаємось і позичимо добра присутнім і подаруємо свої теплі усмішки, щоб від них стало тепліше, веселіше та радісніше.

Я всміхаюсь сонечку:

Здравствуй, золоте!

Я всміхаюсь квітоньці

Хай вона цвіте

Я всміхаюсь дощику

Лийся, мов з відра!

Людям усміхаюся –

Зичу їм добра.

ІІ. Основна частина

Артикуляційна вправа

У будиночку своєму язичок шукає двері     (вправа "Горішки")

На прогулянку зібрався він умився  (вправа "Смачне варення")

Причесався  (рухи язиком згори вниз, торкаючись губ)

На сусідів озирнувся вправо-вліво обернувся (рухи язичком вправо-вліво)

Вниз упав (витягнути язик)

Вгору забрався (підняти язик вгору до носика)

Раз, і в ротику сховався ( закрити рот)

Знову вийшов язичок погуляти до діточок

Заглядав у віконечка  (рухи язиком вправо-вліво )

Гріється на сонечку (витягнути і широко розпластати язик)

Тут повіяв вітерець заховався пустунець  (закрити рот)

В гості кішечка прийшла. Просить: "Дайте молочка". (язичок облизує)

Потім коник прискакав. Все копитом вибивав. (прицмокування язика до піднебіння)

"Тпр-ру",- сказав і геть помчав

А тут двері відчинились. Появились гості товсті (надути щічки)

За ними худі - лиш шкіра та кості (втягнути щічки всередину рота)

Ми їм щиро усміхнулись  (вправа "Усмішка")

Поцілувати потягнулись  (вправа " Хоботок")

І співати будем ми з ними звуки голосні (фонетична зарядка)

(проспівування голосних А, О, У, І, Е, И)

Подивіться, діти, яка краса навколо! (показ ілюстрації з осінніми пейзажами).

  •          Скажіть, яка пора року зображена на цих картинах?
  •          Вам подобається осінь?
  •          Які ознаки осені ви знаєте? (дні поступово стають коротшими, сонечко гріє дедалі менше, за один день погода може змінитися кілька разів, ранком і ввечері холоднішає, птахи починають збиратись у вирій).

Давайте кожен з вас спробує описати осінь (описові розповіді дітей).

Так, дійсно, восени ми спостерігаємо як змінюється наша природа. Осінь для мене, наче художниця, яка розфарбовує все навкруги – вона неповторна. Дерева та кущі одягають своє святкове вбрання.

  •          Діти, якого кольору стають наші дерева та кущі? (відповіді дітей)

Подивіться, що у мене є. Коли я йшла до дитячого садочка, то знайшла декілька листочків, але не можу зрозуміти з яких дерев вони, ви мені допоможете? 

Дидактична гра «З якого дерева листочок»

Діти роздивляються запропоновані їм листочки, вони намагаються з’ясувати з якого вони дерева.

Як добре, ми впоралися із завданням, і тепер я пропоную вам все ж спробувати створити власний чарівний ліс на аркуші паперу.

Для цього беремо склянку з мильним розчином, додати в нього фарбу (жовту, зелену, червону) та за допомогою трубочки для напоїв дуємо в нього, поки не утвориться велика кількість бульбашок.  Прикладаємо  до піни аркуш паперу — з’являться візерунки, як силуети крон дерев, зверху паперу утворюємо сині «хмаринки».

Пальчикова гімнастика «Вітер»

Налетів із-за лісу вітер (помахати руками до себе).

Та сердитий і рвучкий.

Покрутив в садку нам квіти (кругові рухи кулачками)

Розгойдав усі гілки (руки вгору, похитати зі сторони в сторону)

У вікно, у двері грюкнув, (поплескати в долоні)

Розстелив по хаті дим (показати пальчиками),

Впав на шлях і мчить на луки (руки покласти долонями вниз)

Я наввипередки з ним (постукати пальчиками по столу)

  •          Діти, поки ми відпочивали, наші незвичайні дерева підсохли і ми можемо їх домалювати, намалюйте до них стовбури  (Діти доводять роботу до кінця, а поки підсихають роботи, з допомогою вологих серветок протираємо руки і столи, наводимо лад на робочому місці)

ІІІ.Заключна частина

Що ми сьогодні малювали?

Яку техніку використовували у малюванні?

Молодці, ви сьогодні гарно попрацювали. У кожного з вас вийшли чарівні осінні пейзажі.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
11 вересня 2024
Переглядів
352
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку