Розівський будинок дитячої творчості
Розівської селищної ради Пологівського району Запорізької області
План-конспект гурткового заняття:
«В’язання килимка»
Підготувала:
Керівник гуртка
«В’язання гачком»
Рингель Л.П.
смт.Розівка
2022
Дата: 04.01.2022
Присутні: 10 (за списком 10)
Час 13.30 – 15.00
ІІ рік навчання, основний рівень.
Тема: «В’язання килимка»
Мета: Вивчити основні етапи творчого шляху в’язання килимка гачком.
Розвивати вміння мислити; уяву, фантазію, кругозір; здібності до творчості; дрібну моторику рук. Розвивати інтерес до пізнання різних сфер діяльності людей.
Виховувати естетичний смак.
Завдання:
1. Ознайомити з поняттями «палітра кольорів», «теплі, холодні відтінки», «інтер’єр», «дизайнер інтер’єру».
2. Закріпити вміння проводити розрахунки бажаного розміру готового виробу по вив’язаному пробному зразку.
3. Навчити підбирати кольорову гамму в’язаного килимка;
Інструменти та матеріали: пряжа різних кольорів та відтінків, гачки різних номерів, ножиці, сантиметр, кольорова схема в’язання килимка.
Обладнання: Проектор.
Тип заняття: інтегроване гурткове заняття.
Хід заняття
1. Організаційний етап.
Привітання. Перевірка присутніх.
2. Мотивація навчальної діяльності.
Де б ми не були та щоб не робили, завжди приємно повертатися додому де затишно та комфортно. А якщо вам здається, що у вашому домі (кімнаті) не досить затишно, це можна з легкістю виправити. І зовсім не обов’язково робити ремонт чи купувати якісь дорогі меблі.
Скажіть, як ви розумієте поняття «затишна оселя»? Як можна створити затишок? А чи знали ви, що відвідавши будинок у якому живе людина, можна багато розповісти про неї. Ви можете здивуватися – «Як це можливо»? Розстановка меблів, організація простору, колір стін, наявність дрібничок у кімнаті та багато іншого розповідають про особистість господаря.
Весь внутрішній простір будинку, чи кімнати називається інтер’єром. Це внутрішня частина будинку, що забезпечує комфорт людині та визначає функціональне призначення приміщення.
Якщо людина дуже хоче зробити внутрішній простір свого будинку, чи кімнати, особливим, але з певних причин не може цього зробити, то на допомогу приходить певні спеціалісти.
Мозковий штурм. Яких спеціалістів з дизайну інтер’єру ви знаєте?
Які функції вони виконують? Що вони повинні знати та вміти?
Дизайнер інтер’єру – це і художник, і проектувальник, і конструктор, і виконроб, дуже творча людина, яка допомагає створювати комфортний, затишний інтер’єр, що підкреслить індивідуальність господаря.
3. Актуалізація опорних знань.
А ви можете стати дизайнером?
Чи можете ви додати до своєї затишної оселі особливу родзинку?
Користуючись знаннями та навичками, які ви отримали на заняттях гуртка, яку деталь інтер’єру ви могли б вив’язати?
А як ми можемо «прикрасити» підлогу у своїй кімнаті?
Так, саме в’язані килимки додають певної особливості приміщенню. (Додаток №1)
4. Повідомлення теми та мети заняття.
Отже, сформулюйте тему заняття.
А які ж завдання ми можемо перед собою поставити? Напишемо їх на дошці та в кінці заняття подивимося, чи вдалося їх виконати.
Керівник гуртка доповнює та корегує.
5. Основний етап.
Я пропоную вам стати дизайнером-декоратором вашої кімнати та вив’язати килимок - особливу деталь інтер’єру. Підібрати його розмір, форму та колір. Він повинен підходити під колір меблів і загальний інтер’єр.
Враховуючи, у якій кімнаті буде розміщений килимок та які властивості він повинен мати, підбирають пряжу, форму та візерунок.
Вив’язати килимок можна з пряжі, з полос трикотажного одягу (Додаток №2), з колготок (Додаток №3), з джута (Додаток №4), з шнура (Додаток №5) і навіть з поліетиленових пакетів (Додаток №6). Кожен з цих варіантів має свої особливості, свої переваги та недоліки.
Сьогодні ми розпочнемо в’язати килимок із звичайної пряжі для в'язання. Для цього краще всього підійде товста нитка, грубуватої текстури, що для килимів є ідеальним варіантом. Поясніть чому?
Такі килимки м’які, відмінно передають фактуру, їх легко прати.
Чим користуються рукодільниці при в’язанні своїх виробів?
Так, саме схеми допомагають вив’язати гарний виріб. І килимки не є виключенням. Існує безліч різноманітних схем для їх в’язання, і за формою, і за візерунком. (Додаток №7) Пропоную вам зв’язати цілісний килимок з пряжі, так як цей варіант найбільше підходить для початківців. Накопичивши досвід в’язання килимків та різних узорів, ви можете спробувати зв’язати килимок з мотивів, ажурний чи з поліетиленових пакетів. Найпростіший спосіб – це кругове в’язання. По колу килимок в’яжеться дуже просто і швидко. А коли виріб досягне бажаного розміру, ви завжди можете закінчити в’язання.
Переглянувши схеми, скажіть у якій кімнаті вашого будинку ви разташували б такі килимки? Чому?
Погляньте на схеми, котрі знаходяться на ваших столах та скажіть, які килимки ви будете в’язати? (Додаток №8)
Отже, ми будемо в’язати овальний, кольоровий килимок, ниткою у два, або три складання.
Які ж кольори ви доберете? Обґрунтуйте.
Обирати пряжу потрібно відповідно до палітри кольорів вашої кімнати. (Додаток №9) А також щоб вони вдало поєднувалися між собою у вашому виробі.
Кольори прийнято поділяти на теплі та холодні. Перші створюють відчуття затишку, та актуальні для розміщення у великих кімнатах. А от холодні, навпаки, підходять для невеликого простору та дозволяють візуально збільшити площу кімнати.
Пам’ятаймо, що світлі відтінки візуально збільшують простір, теплі – навпаки.
Також уникайте пастельних світлих тонів. Такий килимок швидко втратить привабливий зовнішній вигляд.
Пригадаймо, як правильно підібрати гачок?
Від правильно підібраного розміру гачка залежить легкість роботи та щільність виробу.
Практична робота.
Перед початком роботи, давайте пригадаємо правила безпечної роботи гачком та ножицями.
Враховуємо, що є певні обмеження щодо розміру килимка, в залежності від розміру кімнати у якій він буде знаходитися. Користуємося наступним розрахунком — ширину бажаного виробу поділити навпіл і відняти від довжини виробу.
В’яжемо пробний зразок та визначаємося з розміром гачка, за необхідності додаємо, або зменшуємо кількість петель першого наборного ряду.
Практичне виконання завдання.
Вимірюємо готовий зразок. Проводимо відповідні розрахунки та вносимо зміни (за необхідності).
Відповідно до схеми в’язання килимка, набираємо необхідну кількість повітряних петель та дотримуємося схеми в'язання.
6. Заключна частина
Погляньте на дошку та скажіть, чи справилися ви із завданнями, поставленими на початку нашого заняття?
Пропоную виконати вправу «Одне речення». Необхідно завершити наступні речення:
Сьогодні я дізнався/дізналась…
Я навчився/навчилась…
Мені було важко….
Мені було незрозуміло…
Тепер я знаю, що…
Мене здивувало…
Я хотів/хотіла дізнатися…
Додаток №1
Додаток №2
Додаток №3
Додаток №4
Додаток №5
Додаток №6
Додаток №7
Додаток №8
Додаток №9