План-конспект інтегрованого уроку з зарубіжної та української літератури із застосуванням Internet ресурсів

Про матеріал
Даний інтегрований урок спрямований на формування інтересу до читання в учнів 5-го класу, розвиток пам’яті, творчого мислення, уваги, уяви, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки, спрямований також на розвиток ключових компетентностей Нової української школи. Містить цікаві вправи та завдання.
Перегляд файлу

План-конспект

 інтегрованого уроку  з зарубіжної та української літератури із застосуванням Internet ресурсів

5 клас

Тема: Подорож у дивовижний світ казки

Мета: формувати інтерес до читання, розвивати пам’ять, творче мислення, увагу, уяву, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки, навички роботи в групах; розвивати  ключові компетентності Нової української школи; виховувати любов до рідної мови, толерантність, повагу один до одного, вміння відстоювати свою позицію, любов до книги.

Тип уроку: узагальнення й систематизації знань.

Форма проведення: урок-подорож

Обладнання: мультимедійні засоби, смартфони.

 

 Інтерактивні форми і методи навчання: елементи  компаративного аналізу, елементи критичного мислення, прийом «Мозковий штурм», гра «Мікрофон», елементи диференційованого підходу.

Очікувані результати: учні повинні закріпити поняття «народна казка» і «літературна казка», оперувати основними термінами з теорії літератури, вміти робити порівняльний аналіз, розвивати творчі здібності, вдосконалювати навички роботи в онлайн-режимі з різноманітними Internet ресурсами

                                                              Хід уроку

 (Учні об’єднуються у групи-екіпажі по 4-5 учнів, що відправляються у подорож)

І. Організація класу

Давайте привітаємось,

Давайте посміхнемося,

Давайте в очі глянемо,

І нам тепліше стане.

Раз рука,два рука,

Раз плече, два плече.

Голова вліво, вправо подивилась,

Посміхнулась, привіталась.

 

ІІ. Оголошення теми та завдань уроку.

     Учитель. Діти, розгляньте, будь ласка, хмаринку слів, як ви думаєте, про що будемо говорити сьогодні на уроці? (за словами, які містяться у вправі, діти намагаються самостійно визначити тему уроку)

  Вправа «Хмаринка слів»

 

 

Учитель. Так, дійсно, сьогодні будемо говорити про казку.

 

Діти наші, не зівайте.

Добру казку починайте.

 

В казку вирушим разом,

Перешкоди всі пройдем.

А хто буде сумувати,

Із собою не візьмем.

 

Раді бачити тут вас.

А тепер скажіть, будь ласка,

Що чекаєте від нас?

 

Орієнтовні відповіді учнів: (яскраві враження, позитивні емоції, цікаві зустрічі, завдання та ін.)

Учитель.

  • Казковий світ чарівний  і неповторний. Мандрувати його стежками завжди цікаво і повчально.
  • ІІІ. Актуалізація опорних знань. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

Учитель.  Діти, сьогодні ми з вами вирушаємо в подорож. А щоб нам не заблукати, скористаймося Путівником.

https://padlet.com/oksana_platova2017/i1zmt2m7fkxs

 

 

 

 

 

 

І так, вирушаймо в путь! (усі завдання розміщені на віртуальній дошці-путівнику)

Перша зупинка «Теоретична»

Перегляньте  відео та пригадайте деякі відомості про казку. Будьте уважні!

https://www.youtube.com/watch?time_continue=14&v=OhX3SwhK3Xg

 Учитель:

  • Діти, так що ж таке  казка?
  • Яку будову має казка?
  • Які види казок за змістом бувають?
  • А які казки виникли раніше?
  • Пригадайте, які особливості мають казки?

- Так, усе правильно! Ви чудово впоралися:  пригадали теорію, яка допоможе вам вирішити завдання на наступних зупинках нашої подорожі.

 Продовжуємо нашу подорож! Готові?

 Наступна зупинка має назву «Народна»

Завдання: Розгляньте, будь ласка, ілюстрації, назвіть назву казки та  визначте національну літературу, до якої належить та чи інша казка (кожний екіпаж по черзі називає казку, ілюстрація до якої міститься на слайдах презентації, дає відповіді на запитання)

  • «Фарбований Шакал» - індійська народна казка
  • «Про правду та кривду» - українська народна казка
  • «Момотаро, або Хлопчик-Персик» - японська народна казка
  • «Пензлик Маляна» - китайська народна казка
  • «Мудра дівчина» - українська народна казка
  • «Пані Метелиці» - німецька народна казка
  • «Івасик-Телесик» - українська народна казка
  • «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик» -  японська народна казка
  • «Летючий корабель» - українська народна казка
  • «Синдбад-мореплавець» - арабська народна казка
  • «Морозко» - російська народна казка
  • «Пан Коцький» - українська народна казка

Учитель: Все правильно, ви  чудово впоралися і з цим завданням! А за якими ознаками ви віднесли казки до певної національної літератури, що допомогло вам це зробити? (Орієнтовні відповіді дітей: зовнішній вигляд персонажів, національний одяг, предмети побуту, пейзаж, види мистецтва, міфічні істоти, традиційні  казкові персонажі).

Учитель: Діти, пригадаємо: чим відрізняється літературна казка від народної? (відповіді дітей)

Так, дійсно, у літературної казки є певний автор.

— Що ж, цікава в нас подорож, а ми рухаємося далі!

Отже, наступна наша зупинка  - «Літературна»

 Завдання: Діти, вам необхідно олівчиком, який у вас з’явиться,  поєднати  назву казки з її автором (екіпажі виконують за ноутбуками інтерактивну вправу, створену за допомогою сервісу liveworksheets.соm)

 

Учитель: Дуже чудово! Пригадаємо разом, чим ще відрізняється літературна казка від народної. (орієнтовані відповіді дітей: автор — письменник;  зазначено час і місце подій (як правило); подаються портрети героїв, дається авторська оцінка їхнім діям та вчинкам; наявні побутові подробиці, речі нового часу, пов’язані з науково-технічним прогресом; зачин і кінцівка можуть бути видозмінені)

Так, ви правильно виконали і це завдання. Продовжимо нашу подорож. Наступна зупинка - «Театральна»

Завдання: Капітан кожної команди, за допомогою пантоміми, показує казку («Мудра дівчина», «Ох», «Летючий Корабель», «Хлопчик-Зірка», «Пані Метелиця» та ін.), а члени команди  намагаються відгадати, що це за казка.

Учитель: Наша подорож дуже далека, тому я пропоную вам відпочити,  і наступна наша зупинка - «Весела перерва» (фізкультхвилинка)

Учитель: Ну що, відпочили? Вирушаймо далі! Наступна зупинка «Порівняльна»

Завдання: порівняйте казки «Фарбований Лис» і «Фарбований шакал» та визначте спільні та відмінні риси цих творів (екіпажі виконують за ноутбуками інтерактивну вправу, створену за допомогою сервісу liveworksheets.соm. Для правильного виконання вправи елементи необхідно брати за порядком та переносити їх за допомогою комп’ютерної миші до відповідного порожнього  віконечка)

 

Учитель: Так, діти, ви розумнички, гарно впоралися і з цим завданням. А ще у цих двох казках в алегоричній формі розкривається суть тогочасної влади, її керівників. Викриваються хитрі і підступні лиси, шакали, які живуть за рахунок інших звірів. І, як бачимо, така брехня дуже швидко розкрилася.

  • Чого ж вчать нас ці казки? (орієнтовні відповіді дітей: ці  казки  вчать ніколи не обманювати, не бути надміру гордим, ніколи не довіряти першому враженню, не вихвалятися і не обіцяти зробити те, чого не можеш)
  • А що ще є спільним для цих двох казок? (орієнтовні відповіді дітей: «мандрівний сюжет» )

 

  • Що ж, цікава в нас подорож? Рухаємося далі?

Зупинка «Збери пазл». Діти, якщо ви правильно розподілите казки за їх видами, то отримаєте бонус - побачите цікаве відео за мотивами казок відомого французького казкаря Шарля Перро.

Вікторина «Кращий знавець казок» (використовується для індивідуальної перевірки знань учнів, при виконанні завдання можна використовувати смартфони)

 

 

 

 

 

 

Запустити вікторину можна за цим посиланням http://www.triventy.com/my/games/edit/80729 або запропонувати учням пройти альтернативний тест https://onlinetestpad.com/hmpnekcfawl3y

 

 

ІV. Рефлексія. (складання асоціативного кросворду зі словом казка)

Діти, давайте доберемо слова, які асоціюються зі словом казка та дамо відповідь на запитання: «Чого нас може навчити казка?»

https://lh4.googleusercontent.com/JsKCq0PLFOB6NLqaubA_6cSU4afyUrLjIFxFUnl-F_BOciYQojBwfmDhemm6_v6Gjlc57yAkqs7L_5w2ELWofWQFHwbV2Fgpwpo=w1691-h789 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Підбиття підсумків

 

Метод «Мікрофон». Чи справдились ваші очікування? (Діти по черзі відповідають)

VІ. Оцінювання

VІІ. Домашнє завдання

Написати власну казку, або продовження будь-якої казки 

Заключне слово вчителя

          Казка – це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні. Вивчайте казки і переказуйте. Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас, хай виховують нас і вчать, як треба жити по правді. Сьогодні, я думаю, всім було цікаво і весело.  Ми пригадали знайомі казки, зустрілися знову з улюбленими героями. Але час повертатися додому.

  

            Всі разом казки згадали.

            Гостям нашим показали.

                     От і казочці кінець.

 Всі разом: А хто слухав – молодець!

docx
Додано
3 березня 2019
Переглядів
2127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку