план-конспект профорієнтаційного заняття "Калейдоскоп професій"

Про матеріал
ПЛАН-КОНСПЕКТ заняття гуртка «Види праці в іграшковому світі професій. Калейдоскоп професій» (для вихованців молодшого шкільного віку)
Перегляд файлу

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ

заняття гуртка «Види праці в іграшковому світі професій.

Калейдоскоп професій»

(для вихованців молодшого шкільного віку)

 

Підготувала:

Шарик Наталія Олександрівна,

керівник гуртка «Дизайн і технології»

 

Мета заняття:

ознайомити вихованців з видами професій, чим вони корисні, які технології використовують;

розвивати образне мислення, уяву та дрібну моторику;

виховувати естетичні почуття.

Міжпредметні зв’язки:

Я досліджую світ.

Обладнання:

Комп’ютер, інтерактивна дошка, демонстраційний матеріал.

Тип заняття:

Засвоєння нових знань, умінь та навичок.

Інструменти та матеріали:

Кольорові картки з малюнками людьми різних професій, кольорова друкована основа формату А4.

Складова моделі успішного випускника:

Фахівець.

Орієнтир складової моделі успішного випускника:

Світогляд.

Педагогічний інструментарій для формування успішного випускника:

Заняття-гра.

Ознаки успішного зростання випускника (очікувані результати):

Розвиток обізнаності про професії.

Використані джерела:

  1.               Картинки з загадками. [Електронний режим доступу] https://videouroki.net/razrabotki/svit-profesiy-prezentatsiya.html
  2.               Настільна гра - «Калейдоскоп професій». [Електронний режим доступу] http://www.kidbook.com.ua/tvorchist-ta-dozvillya/ihry-z-kartkamy/hra-profesiji

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

 

  1. ВСТУПНА ЧАСТИНА

 

Організаційний момент

Повідомлення теми та мети заняття, очікувані результати.

 

  1. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Керівник гуртка:

Добрий день, діти!

Сьогодні ви дізнаєтеся про різні види професії, відгадаєте загадки і пограєте у настільну гру «Калейдоскоп професій».

Професії і спеціальності виникли в історії людства в результаті суспільного розподілу праці. Відповідно з цим в суспільстві існують різні види і місця роботи, посади. Кожна така посада не тільки має традиційно склалося оснащення, обладнання,. Але і характеризується системою прав, обов'язків, норм поведінки, вимог до знань, навичок, культурі працівника.

 

Посада може існувати без людини, тобто бути вакантною, незайнятою. Таким чином, у суспільстві об’єктивно, реально існує система посад. Кожну таку посаду, з усією системою її вимог, можна назвати спеціальністю, нею треба опанувати, а для цього потрібно вчитися. Коли людина опанувала спеціальність , тобто засвоїла суму відповідних знань, умінь і навичок, кажуть: у нього є спеціальність.

Спеціальність - це необхідна для суспільства обмежена (внаслідок розподілу праці) область програми фізичних і духовних сил людини, що дає йому можливість одержати натомість прикладеного (витраченого) ім праці необхідні засоби існування та розвитку.

Професія - це група споріднених спеціальностей. Наприклад, немає токаря взагалі, є токар-карусельник, токар-розточувальник, токар - револьверник, токар - універсал і т.д. Всі ці спеціальності теоретично об'єднуються в групу, що позначається як «токарна професія». Ні вчителі взагалі, а є вчитель математики, вчитель української мови, що об'єднуються в групу «педагогічна професія».

Керівник гуртка:

Пропоную зараз відгадати загадки.

 

Почали! Перша загадка-віршик.

Він дуже чудові картинки малює,

В музеї милуюсь пейзажами я,

Там рідна природа, річки і долини,

Лани золоті, Україно моя!

Хто це, діти? Художник

(Діти відповідають)

Керівник гуртка:

Молодці! Які різновиди картин ви знаєте? Портрет, пейзаж, натюрморт.

(Діти відповідають)

Керівник гуртка:

Молодці! Друга загадка.

Треба знати, що без плану

Не збудуєш і майдану,

Точно вирахує вектор

Геніальний..? Архітектор.

(Діти відповідають)

Керівник гуртка:

Молодці! Наступна загадка.

Рівно цеглу викладає,

Дах старанно покриває,

Каменяр і покрівельник,

Носять назву..? Будівельник.

(Діти відповідають)

Керівник гуртка:

Так. Молодці! Ще така загадка.

Він в лікарні по палаті

Ходить в білому халаті

Він людей з біди рятує, їх хвороби всі лікує? Лікар

(Діти відповідають)

Керівник гуртка:

Які спеціальності лікарів ви знаєте?

Діти:

Ветеринар, стоматолог, ЛОР, уролог, хірург.

Керівник гуртка:

Добре! Які ж ви розумні! Наступна загадка.

Прийдуть до школи діти малі,

Там їх зустрінуть учителі,

Будуть навчати читати, писати,

І один одному допомагати! Учитель

(Діти відповідають)

Керівник гуртка:

А ви знаєте, що у кожного учителя є своя спеціальність?

Діти:

Так! Учитель інформатики, учитель з математики, з української мови та літератури!

Керівник гуртка:

Молодці! А тепер трошки порухаємось.

Фізкультхвилинка:

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд!

Керівник гуртка:

Молодці!

Висновки:

Діти отримали інформацію про професії, дізналися про нову для них професію - архітектор.

 

  1. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

Керівник гуртка:

Для закріплення знань про професії пограємо у гру  «Калейдоскоп професій».

Правила гри: керівник гуртка роздає великі картки із зображеними представниками професій (поліцейський, учитель, лікар, повар, швачка, пожежник, фермер тощо). Далі показує маленьку картинку із зображеним на ній предметом. Діти називають цей предмет і професію, до якої він належить. Вихованці кладуть картинку на відповідне місце на картці. Переможе той, хто перший повністю заповнить свою картку.

Керівник гуртка:

Ура! Перемогла дружба!

Молодці! Дякую за гарну роботу! До побачення!

Діти:

Дякую! До побачення!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

 

Профессии-игра-1

Профессии-игра-2

 

Профессии-игра-3

 

 

ДОДАТОК 2

 

Профессии-игра-4

 

Профессии-игра-5

 

docx
Додано
15 листопада
Переглядів
17
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку