План-конспект уроку 9 класу за творчістю Євгена Гребінки "Ведмежий суд", "Човен"

Про матеріал
План-конспект урок для 9 класу,що передбачає вивчення біографічних відомостей про письменника, а також аналіз його байок "Ведмежий суд" та "Човен".
Перегляд файлу

9 клас. Євген Гребінка «Ведмежий суд», «Човен» (за підручником О. М. Авраменко)

  1. Організаційний момент
  2. Повторення вивченого матеріалу

«Мозковий штурм»

  1. Що таке балада? (невеликий ліро-епічний твір казково-фантастичного, легендарно-історичного або героїчного змісту з драматичним сюжетом.
  2. Назвіть головні особливості балади (1 або 2 персонажі, переважно трагічні події, героїчні або фантастичні герої, віршована форма, стислий опис подій або персонажів, використання великої кількості художніх засобів)
  3. Прочитання біографічних відомостей про Гребінку (с. 149-150)
  4. Виразне прочитання твору Гребінки «Ведмежий суд» (с.150)
  5. Згадати що таке байка і які її ознаки (байка – це невеликий віршований твір алегоричного змісту з моралю)
  6. Робота зі словником

Бомага — тут: заява; попеластий — сіро-коричневий, кольору попелу; винниця — підприємство з виготовлення спиртних напоїв; м'ясиво — м'ясо; брага — початковий продукт при виготовленні спиртного, що отримується після бродіння (або відходи); сутки — доба; ситенький — жирненький, справний; опреділили — визначили; понеже — тому що, оскільки; сласті — солодощі, смачне; ратиці — нижня частина копит.

  1. Аналіз твору

Діти обирають собі запитання, усно обдумують відповідь та потім її озвучують

  1. В чому був гріх Вола? (в тому, що він їв сіно, і овес, і сіль)
  2. Хто подав бумагу на Вола до суду? (Лисичка)
  3. Хто був суддею? (Ведмідь)
  4. Який вирок винесли Волу? (Четвертувати)
  5. Охарактеризуйте образ Лисички та Вовків. Кого вони уособлюють? (Лисичка – донощик, Вовки – підлабузники)
  6. Охарактеризуйте образ Ведмедя та Вола. Кого вони уособлюють? (Віл – простий трудівник, Ведмідь – несправедливий суддя)
  7. Які вади суспільного устрою критикує автор? (тогочасну несправедливу судову систему)
  8. Чи актуальною є байка у наш час? Чому? (так)
  9. Поясніть, який суд можна назвати ведмежим? (несправедливий, як ведмежа послуга)
  10. Що врешті-решт отримала Лисичка? (ратиці)
  11. Яка мораль цієї байки?
  12. Чому цей твір належить до розряду байки? Які її ознаки?
  13. Чому Волові не дали слово для виправдання? (тому що воно було неважливим для суду)
  14. Яка тема твору? (змалювання панського суду у царській Росії, його знущання з простих людей, показано безправність людини перед цим судом)
  15. Чи помилували б Вола якби він не їв м'ясиво? (Ні, тому що головною метою суду було власне збагачення)
  16. Поясніть значення слова «сласті» (солодощі)
  17. Поясність значення слова «ратиці» (копита)

 

Короткий запис у зошиті

Тема: змалювання панського суду.

Ідея: демонстрація несправедливості суду, його корисливості, та безправності людини перед судом.

Образи: Ведмідь – не чесний суддя, Вовки – судові чиновники для яких суд – особиста нажива, Лисиця – дрібний, прислужливий чиновник, Віл – простий трудівник, якого несправедливо засуджують.

  1. Прочитання твору «Човен».
  2. Аналіз твору.
  •    До якого жанру належить твір? (Балада)
  •    Що уособлює море у творі? (Життя)
  •    Символом чого є човен? (Людини)
  •    Знайдіть зменшено-пестливі слова у творі. (Нічка весельце)
  •    Знайдіть у тексті порівняння. (хвиля мов чорнії гори, хмари як темная нічка)

Короткий запис у зошиті

Тема: роздуми поета про майбутнє життя

Ідея: зображення всіх негараздів та випробувань життя людини.

Жанр: балада.

  1. Знайдіть і запишіть з твору Гребінки «Човен» по 2-3 приклади епітетів, персоніфікації, порівняння .
  2. Підсумки
  3. Завдання домашнього завдання – вивчити байку «Ведмежий суд» або створити малюнок до одного з творів Гребінки.

 

Роздатковий матеріал (учні обирають собі запитання за листочках наосліп)

1. В чому був гріх Вола?

2. Хто подав бумагу на Вола до суду?

3. Хто був суддею?

4. Який вирок винесли Волу?

5. Охарактеризуйте образ Лисички та Вовків. Кого вони уособлюють?

6. Охарактеризуйте образ Ведмедя та Вола. Кого вони уособлюють?

7. Які вади суспільного устрою критикує автор?

8. Чи актуальною є байка у наш час? Чому?

9. Поясніть, який суд можна назвати ведмежим?

10. Що врешті-решт отримала Лисичка?

11. Яка мораль цієї байки?

12. Чому цей твір належить до розряду байки? Які її ознаки?

13. Чому Волові не дали слово для виправдання?

14. Яка тема твору?

15. Чи помилували б Вола якби він не їв м'ясиво?

16. Поясніть значення слова «сласті».

17. Поясність значення слова «ратиці».

docx
Додав(-ла)
Іваненко Ірина
Додано
30 січня 2020
Переглядів
9058
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку