Урок миру 1
Тема: Первісний стан усіх створінь (природи)
Мета уроку:
• Ознайомити з поняттям первісного стану природи, де всі творіння жили в гармонії.
• Розвивати вміння учнів уявляти та описувати гармонійні відносини в природі.
• Формувати у дітей емоційне ставлення до природи та бажання її оберігати.
Вступ (актуалізація знань):
• Вчитель створює емоційну атмосферу, пропонуючи дітям заплющити очі та уявити себе в тихому лісі, де співають пташки, шелестить листя, дзюрчить струмок.
• Вчитель запитує дітей, які звуки вони почули, що відчули.
• Вчитель підводить дітей до думки, що колись природа була ще більш гармонійною, де всі істоти жили в мирі та злагоді.
Запитання вчителя:
• Як ви думаєте, якою була природа, коли ще не було міст і машин?
• Чи могли тварини тоді дружити між собою?
• Чи було тоді місце для сварок і образ?
(Ці запитання допоможуть створити уявлення про первісний стан природи)
Основний зміст:
• Вчитель розповідає дітям про первісний стан природи, коли всі творіння жили в гармонії, не завдаючи шкоди один одному.
• Вчитель пояснює, що тоді не було хижаків і жертв, всі істоти харчувалися рослинною їжею та жили в мирі.
• Вчитель наводить приклади: травоїдні тварини паслися поруч, пташки співали для всіх, дерева дарували тінь і плоди.
• Вчитель підкреслює, що в первісному стані всі творіння були рівними та важливими для збереження гармонії.
Висновок:
• Вчитель підсумовує, що первісний стан природи – це ідеальний стан, до якого потрібно прагнути.
• Вчитель запитує дітей, що вони зрозуміли про первісний стан природи.
• Діти відповідають, що це час, коли всі жили в мирі та злагоді.
Практичні завдання під час уроку:
• Малювання: Вчитель пропонує дітям намалювати картину, як вони уявляють собі первісний стан природи.
• Створення аплікації: Діти можуть створити аплікацію з природних матеріалів (листя, гілочки, квіти), що символізує гармонію в природі.
• Гра "Звуки природи": Вчитель відтворює звуки різних тварин і явищ природи, а діти відгадують, що це.
Домашнє завдання:
• Поспостерігати за природою навколо себе та знайти приклади взаємодії між різними істотами.
• Попросити батьків розповісти казку або легенду про тварин, які живуть в мирі.
Додаткові матеріали, посилання на відео і т.д.:
• Фотографії та відео дикої природи.
• Мультфільми про тварин, що живуть в мирі.
• Аудіозаписи зі звуками природи.
Особливості адаптації уроку:
• Використання наочних матеріалів: картинок, фотографій, ілюстрацій.
• Прості та зрозумілі пояснення.
• Ігрова форма проведення уроку.
• Короткі та чіткі завдання.
• Створення позитивної та доброзичливої атмосфери.