План-конспект уроку "Осінній пейзаж"

Про матеріал
План -конспект містить цікавий та корисний матеріал для роботи на уроках Я досліджую світ+Мистецтво для учнів 1 класу.Учні знайомляться з новою технікою малювання (по-мокрому),розвивають зв'язне мовлення,завдяки цікавим матеріалам,які підібрано до інтегрованого уроку.
Перегляд файлу

 

Конспект інтегрованого уроку

МИСТЕЦТВО (малювання+ЯДС)

1 клас

Осінній пейзаж. Зображення дощового дня   технікою «по вологому паперу» (акварель)

 

 

                                               

 

 

 

 

 

 

                                                              Підготувала: Давиденко Н.В.

                          

 

 

 

 

 

                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План - конспект уроку

 

 

Мистецтво. Автори Т.Є. Рубля. Т.Л. Щеглова. І.Л. Мед  (За програмою О. Савченко)

Тема: Осінній пейзаж. Зображення дощового дня технікою «по вологому паперу» (акварель)  

1 клас

Тип уроку: інтегрований урок.

Форма уроку: подорож до картинної галереї.

Дидактичні задачі уроку: формування в дітей художньо-естетичного ставлення до навколишньої дійсності, художньої оцінки довколишнього, відчуття краси і гармонії, потреби в милуванні та спогляданні. Розвиток художньо-творчої уяви, оригінального, нестандартного, асоціативно-творчого мислення, художньо-образних якостей зорового сприймання, спостережливості, зорової пам’яті. Ознайомити учнів із технічними прийомами роботи акварельними фарбами, технікою малювання «акварель по вологому паперу»; навчити виконувати швидкі колірні замальовки; формувати естетичні почуття, смак, активізувати ініціативу учнів; прищеплювати любов до природи.

Smart-мета уроку: навчити дітей малювати пейзаж, використовуючи техніку «по вологому  папері»,  передаючи правильне розміщення, розмір, форму і колір предметів. Розвивати вміння, виконувати малюнок у певній послідовності.

Навчально – методичне забезпечення уроку: Online-сервіс, презентація, роздатковий матеріал, ілюстративний матеріал, мультимедійний комплект.

 

 

 

 

План уроку

  1.               Підготовчий етап (5хв)
    1.             Організаційний момент (1хв)
    2.             Актуалізація опорних знань, умінь та уявлень учнів (2хв)
    3.             Мотивація навчальної діяльності (1хв)
    4.             Оголошення теми, представлення іі змісту і очікуваних результатів (1хв)
  1.               Основна частина (26 хв)
    1.             Вивчення нового матеріалу (8хв)
    2.             Осмислення знань і умінь (6хв)
    3.             Систематизація й узагальнення нових знань і умінь (12 хв)
  2.               Підсумковий етап (4 хв)
    1.             Підведення підсумків уроку (2хв)
    2.             Рефлексія (2хв)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                               Хід уроку

  1. Підготовчий етап
    1.   Організаційний момент.

Ось і осінь закружляла у танку,

У чарівнім, різнобарвнім вінку.

Дзвоник кличе нас у  клас-

Працювати  прийшов час!

  1.   Актуалізація опорних знань, умінь та уявлень учнів

Діти, для того щоб дізнатись про що ми будемо говорити сьогодні ви повинні розгадати загадки нашого гостя Барвика:

  1. Прийшла дівчина до хати,
    Узялась хазяйнувати:
    Вправно скриню відімкнула,
    В жовту свитку ліс вдягнула.
    (Осінь)
     

  2.  Щось  холодне і сердите
      Сіється, немов крізь сито,
      На сади, луги й поля.
       Стала мокрою земля.
      Як, скажіть, ті сльози звуться,
      Що з очей небесних ллються?
(Дощ)

Дайте відповіді на запитання.

  • Які кольори вам вже відомі?
  • Пригадайте, на які дві групи їх поділяють художники. Чому?
  • Що  потрібно знати,щоб вдало працювати з фарбами?Які інструменти та матеріали потрібні для цього?

 

 Погляньте у вікно. Які зміни ви помітили? Чим відрізняється  листопад від інших місяців?

  • Яких кольорів стало більше?
  • Чи змінюються кольори ,коли йде дощ?
  • Які кольори переважають восени?

           Прослухайте пісню «Чарівниця Осінь» Н.Май та виконайте  руханку разом зі мною.

         (Виконання руханки-пісні “Чарівниця-осінь”)

  https://www.youtube.com/watch?v=My53NJWC3n8

Сьогодні у нас незвичайний урок. Наша розмова піде про нову техніку малювання, за допомогою якої ми створимо картину, на якій буде зображено осінній пейзаж. Що ж таке пейзаж?Про це нам розповість наш гість - Барвик!

https://www.youtube.com/watch?v=qNoJzzCtO0M

Отже,зображення картин природи називають-пейзажами.

Мотивація навчальної діяльності

Перед тим як розпочати працювати, давайте ми разом повторимо правила організації робочого місця.

- Фарбу і воду  зручно розмістити праворуч.

- Аркуш має лежати прямо, а не під кутом.

- Пензлик не залишайте у воді, бо щетинки можуть зіпсуватися.

  1.             Оголошення теми, представлення іі змісту і очікуваних результатів.

Тема нашого уроку «Осінній пейзаж. Зображення похмурого дня технікою «по вологому паперу» (акварель).

 Настання осені спричиняє дощову погоду. Восени дощі не теплі, як улітку: вони холодні та затяжні. Саме таку погоду краще писати у техніці, яку ми сьогодні вивчимо.

  1.               Основна частина
    1.             Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя

— На уроці  ми ознайомимось ще з одною цікавою технікою зображення. Саме тому ми сьогодні працюємо  з аквареллю. Це не випадково!

Ця фарба легка і прозора. Вам уже відомо, що назва цієї фарби походить від латинського слова «аква» — вода.

Роботи, виконані в техніці акварелі, легкі, немов хмарки, тому що крізь шар фарби ми навіть можемо побачити білизну паперу. Пам'ятайте: працюючи з нею, слід бути дуже обережним, добре обмірковувати, які кольори змішати на палітрі, щоб отримати гарний колір .

А тепер погляньте на роботи, що художники створювали акварельними фарбами на вологому папері. Що ви відчуваєте,коли переглядаєте їх? Чи подобаються вони вам ? Чи хочете  попрацювати у цій техніці?

(Перегляд картин-ілюстрацій)

 

Робота аквареллю по вологому паперу — дуже цікава техніка. Такий живопис називають англійською аквареллю. Цей прийом надає акварелі глибини та створює відчуття сонячного світла. Для збереження вологості паперу, щоб мати тривалішу за часом можливість працювати, легко змішуючи фарби на вологому аркуші, художники вдавалися до численних хитрощів.

Під час роботи аквареллю під вологий аркуш паперу підкладали змочене у воді сукно або фланель, що тривалий час живили папір вологою. Цю техніку використовують і як основний технічний прийом, коли все зображення виконують на вологому фоні, і частково, коли здебільшого працюють на сухому папері. На сухій поверхні паперу акварельний мазок лягає чіткою плямою, а на вологій — розтікається, утворюючи переходи та переливи кольору.  Необхідно навчитися керувати пензликом і  фарбою. (Учитель демонструє зразки дитячих робіт виконанні технікою малювання «акварель по вологому паперу»)

РУХАНКА ДЛЯ ДІТЕЙ «Дощик»

https://www.youtube.com/watch?v=dcJ9uGl_-CE

 

 

 

  1.             Осмислення знань і умінь.

Ознайомлення з послідовністю малювання.

Вчитель демонструє на мультимедійній дошці послідовність та прийоми малювання.

https://www.youtube.com/watch?v=FaRR74_ewxQ&t=21s

2.3 Систематизація й узагальнення нових знань і умінь

. Спочатку необхідно зволожити весь аркуш паперу водою за допомогою губки або пензля. Тільки звертайте увагу на те, щоб аркуш паперу був вологим трішки. А потім почніть малювати аквареллю. Дуже добре, коли папір цупкий із шорсткою поверхнею.

 Спершу необхідно визначити місце,на якому ми зобразимо явища природи на  папері. Проведемо рівно лінію горизонту. Далі починаємо створювати наш пейзаж.

Ознайомтеся із послідовністю малювання похмурого дня акварельними фарбами по вологому папері за зразком.

Творче завдання.

Створіть безпредметні композиції осіннього,дощового дня у листопаді (аквареллю по вологому паперу). Доберіть кольори та відтінки, що відповідають стану осінньої природи. Намагайтеся тримати свій пензлик чистим,не сильно забруднювати  при малюванні.

А поки ви малюєте свої шедеври , ми послухаємо заспокійливу музику .

(Музикотерапія -хвилинка релаксації)

 

https://www.youtube.com/watch?v=BiFztL6N1AM

 

 

  1.               Підсумковий етап
    1.             Підведення підсумків уроку.

Рухлива вправа.

  •                 Продемонструйте власні малюнки.
  •                 Розгляньте картини своїх однокласників.
  •                 Які роботи вам сподобались найбільше за все?
  •                 Як називається техніка, у якій ми працювали?
    1.             Рефлексія
  •                 Самооцінювання та взаємооцінювання за допомогою цеглинок лего.
  •                 Створимо пірамідку нашого настрою.

 

                             Список використаних джерел

1. Білан О. І. Навчаємо розповідати за ілюстраціями: [навч.-метод. посіб.] / О. І. Білан. – Тернопіль : Мандрівець, 2012. – 160 с.

2. Кардашов В.М. Теорія і методика викладання образотворчого мистецтва / навч. посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К. : Видавничій Дім «Слово», 2007.

 

3. Online-сервіси:

          https://www.youtube.com/watch?v=BiFztL6N1AM

          https://www.youtube.com/watch?v=FaRR74_ewxQ&t=21s

           https://www.youtube.com/watch?v=dcJ9uGl_-CE

            https://www.youtube.com/watch?v=qNoJzzCtO0M

 

 

1

 

docx
Додано
5 червня 2023
Переглядів
657
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку