Тема тижня: Подорож крапельки, або в гостях у Н2О.
Тема дня: Крапелька – вічна мандрівниця.
Тема уроку. Щоб завжди до всіх встигати
Воді потрібно мандрувати!
Мета уроку. Познайомити учнів з кругообігом води в природі, розвивати логічне мислення, спостережливість, вчити міркувати на запропоновану тему, вдосконалювати навички роботи з додатковою літературою, роботи з папером, виховувати самостійність, любов до природи, бережне відношення до неї.
Тип уроку. Урок відкриття нового знання
Зміст |
Матеріал до уроку |
І. Самовизначення до діяльності (3 хв) |
|
1. Привітання, побажання хорошого настрою. Діти разом з учителем сідають на килимок колом. Вправа «Долонька добра» Звучить спокійна музика. -Уявіть, що у ваших долоньках - дрібка гарного настрою. Поділіться ним, щоб зробити день приємнішим для всіх, хто зараз поряд з вами.Почнімо наш урок. - Девіз нашого уроку(хором) : «Вигадуй, пробуй, твори! Розум, фантазію прояви!»
|
|
ІІ. Актуалізація знань і створення проблемної ситуації (7 хв) |
|
Гра «Ланцюжок» "Ланцюжок" Вчитель роздає предметні малюнки пов’язані з темою тижня . Спочатку учитель, а потім і діти ланцюжком називають одну ознаку свого об'єкту. Створення проблемної ситуації. У синьої мами – хмаринки Жила собі донька Краплинка. Хмаринка у небі блукала Й сьогодні до нас завітала. Проблемне питання: - Куди зникає вода з калюжі? Куди вона потрапляє далі? |
|
ІІІ. Пошук рішення проблеми (5 хв) |
|
Руханка на подвір’ї. Моделювання кругообігу води в природі. Рухлива гра «Ходять крапельки по колу»
|
Учитель пропонує дітям пограти в цікаву і чарівну гру. Але для цього треба перетворитися на маленькі крапельки дощу. Вчитель вимовляє чарівні слова і гра починається.
Я ваша мама-хмаринка, Учитель говорить, що вона - мама Хмаринка, а діти - її дітки крапельки, їм пора вирушати в дорогу. (Музика) Крапельки стрибають, розбігаються, танцюють. Мама Хмаринка показує, що їм робити. - Полетіли крапельки на землю. Пострибали, пограли. Нудно їм стало поодинці стрибати. Зібралися вони разом і потекли маленькими веселими струмочками. (Крапельки складають струмок, взявшись за руки.) – - Зустрілися струмочки і стали великою річкою. (Струмочки з'єднуються в один ланцюжок.) - Пливуть крапельки у великій річці, подорожують. Текла-текла річка і потрапила в океан (діти перебудовуються в хоровод і рухаються по колу). – - Плавали-плавали крапельки в океані, а потім згадали, що мама хмаринка наказала їм додому повернутися. А тут як раз сонечко пригріло.(присіли) - Стали крапельки легенькими, потягнулися вгору (крапельки, що сіли, піднімаються і витягають руки вгору). - Випарувалися вони під променями сонечка, повернулися до мами Хмаринки. Молодці, крапельки, добре поводилися, перехожим за коміри не лізли, не бризкалися. Тепер з мамою побудьте, вона без вас сумувала. |
ІV. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні (5 хв.) |
|
1.Робота з комп’ютером. Правила техніки безпеки при роботі з комп’ютером. Діти слухають загадку - Наведіть мишкою курсор на відгадку. |
Летить орлиця по синьому небу, Крила розкрила, сонце закрила.(Хмара)
|
V. Самостійна робота із самоперевіркою. (8 хв) |
|
1. Художнє конструювання «Дощик» Повторення техніки безпеки під час роботи з пластиліном. - Утворіть хмарку і дощик з пластиліну.
|
Матеріали: пластилін синього або блакитного кольору , стеки, дощечка, вологі серветки, заготовка з картону.
|
Фізкультхвилинка |
Хмарка сонечко закрила, Слізки срібнії зронила. Ми ті слізки пошукаєм, У травичці позбираєм. Пострибаєм , як зайчата, Політаєм, як пташата, Потанцюємо трішки, Щоб спочили, ручки, ніжки. Всі веселі? От чудово! А тепер до праці знову. |
VІ. Включення в систему знань і повторення (5хв.) |
|
1.Перегляд мультфільму про кругообіг води в природі. - Вода не тільки краплинками дощу падає на землю , а й снігом, градом, росою. |
|
VІІ. Рефлексія діяльності (2хв.) |
Старанно працювали нині всі ми – Про це говорять результати рефлексії. |
1 Групова робота. Виготовлення колажів Учням пропонується зробити коллаж, як вони зрозуміли кругообіг води в природі. Учні виконують , потім демонструють їх та пояснюють, що зробили та чому.
2. Інтерактивна гра «Упіймай слово». Учитель ставить до школярів запитання й пропонує їм декілька варіантів відповідей. Учні мають обрати правильну відповідь і плескають у долоні, коли її почують. - Куди зникає вода з калюжі? (Випаровується, вибовтується, тікає) - Куди вона потрапляє далі? (На небо, на взуття, у річку) - Якою вона знову впала на землю взимку? ( У вигляді снігу, роси) |
Заготовки для роботи, клей.
|
• ― зрозумів, можу пояснити іншим; • ― зрозумів, але потрібна консультація. |
|