Тема: «Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами. Розділові знаки при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами».
Мета: поглиблювати знання учнів про однорідні члени й узагальнювальні слова в реченнях з ОЧР, познайомити учнів з правилами вживання розділових знаків при узагальнювальних словах, виробляти вміння правильно розставляти розділові знаки в реченнях з однорідними членами; інтонувати речення з однорідними членами при узагальнювальних словах; поширювати речення узагальнювальними словами, будувати речення з узагальнювальними словами, розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, вміння висловлювати власну думку; виховувати бережливе ставлення до природних надбань нашої країни, шанобливе ставлення до вивчення рідної мови.
Правопис: двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.
Обладнання: підручник, презентація, дидактичний матеріал (картки).
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку:
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку
ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів
Лінгвістичне дослідження
Порівняйте два речення.
Чим друге речення відрізняється на письмі від першого речення?
V. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу
Пояснення вчителя
VІ. Усвідомлення навчального матеріалу в процесі виконання практичних завдань
Інтерактивна гра «Знайди слово»
Завдання: прочитати ряди слів. Виділити серед них ті, що мають загальне, об’єднуюче значення.
Пунктуаційний практикум
Завдання: Записати речення, розставляючи розділові знаки. Указати однорідні члени речення та узагальнювальні слова при них. З’ясувати, якими членами речення є узагальнювальні слова.
Лінгвістичне конструювання
Завдання: дібрати потрібне за змістом узагальнювальне слово.
Інтерактивна гра «Незакінчене речення» (робота в парах)
Завдання: доповніть речення однорідними членами речення.
Синтаксичний розбір речень з однорідними членами
Завдання: зробити синтаксичний розбір речень з однорідними членами.
Творча робота в групах
VІІ. Узагальнення та систематизація знань
VІІІ. Підведення підсумків уроку
Рефлексія
Інтерактивна вправа «Продовж думку»
Сьогодні на уроці я навчився (навчилася) …
VІІІ. Домашнє завдання