В цій роботі подано план-конспект уроку виробничого навчання з професії "Адміністратор" на тему "Організація та проведення презентацій" для учнів професійно-технічної освіти.
Міністерство освіти і науки України
Департамент освіти і науки
Львівської обласної державної адміністрації
Управління дошкільної, загальної середньої,
Професійної освіти, соціального захисту,
Позашкільної та виховної роботи, координації діяльності
Вищих навчальних закладів і науки
Бориславський професійний ліцей
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ
Тема програми: «Організація обслуговування відвідувачів»
Тема уроку: «Організація та проведення презентацій»
Професія: 4112 Оператор комп’ютерного набору;
4222 Адміністратор
Розробила майстер виробничого навчання: Паращак Іванна Богданівна
Борислав, 2017
Погоджено на засіданні методичної комісії: Протокол № _____ від ___________ 2017 р. Голова методкомісії _______________ Р.М. Андрухів Розробив майстер в/н _______________ І.Б. Паращак Погоджено: ст. майстер ______________ О.М. Ільків |
ЗАТВЕРДЖУЮ: Заступник директора з НВР _______________ Л.В.Дум’як «____»_________2017 р.
|
ПЛАН-КОНСПЕКТ
уроку виробничого навчання №28 в групі О-53
Професія – адміністратор
Курс – ІІ
Тема програми: Обслуговування відвідувачів.
Тема уроку: Організація та проведення презентацій.
Мета уроку:
навчальна: сформувати вміння проводити презентації, публічні виступи, відповідати на запитання слухачів;
виховна: формувати позитивне ставлення до навчання, ввічливість, дисциплінованість, відповідальність, ініціативність, вміння працювати в команді;
розвиваюча: розвивати вміння сконцентрувати свою увагу, вміння аналізувати, порівнювати та висловлювати свої думки, пізнавальний інтерес, самостійність та творчість при виконанні навчально-виробничих робіт, впевненість виступаючи прилюдно;
методична: продемонструвати використання інтерактивних методів на уроках виробничого навчання.
Тип уроку: формування складних вмінь.
Вид уроку: ділова гра «Презентація рекламної компанії».
Міжпредметні зв’язки: Планування, організація та технології управління персоналом, Основи рекламного маркетингу та дизайну, Організація обслуговування відвідувачів
Матеріально-технічне
і дидактичне забезпечення уроку: мультимедійне устаткування, інструкції з техніки безпеки, критерії оцінювання, презентація до уроку, презентації учнів, готова рекламна продукція.
Форма організації учнів: групова.
Використана література:
ХІД УРОКУ
1. Організаційна частина уроку – 2 хв.
2. Вступний інструктаж – 43 хв.
Реклама - найбільше мистецтво ХХ століття.
Маршалл МакЛухан. Філософ, фахівець в області комунікації
2.1. Актуалізація опорних знань (гра «Хто швидше?»):
2.2. Мотивація уроку.
Одним із найпопулярніших термінів в рекламній діяльності є слово «піар». Так читається абревіатура «PR». Як вона розшифровується? Паблік рилейшинз – система заходів, направлена на створення і підтримки доброзичливих відносин і взаєморозуміння між організацією і суспільством. До основних заходів відносяться:
2.3. Повідомлення теми та мети уроку.
Сьогодні ми розглянемо один із таких заходів – презентація. Тема уроку: «Організація та проведення презентацій». Сьогодні на уроці ви будете виробляти вміння виступати публічно та застосуєте ці вміння і навички під час проведення презентації.
2.4. Пояснення характеру та призначення наступної роботи й порядку виконання вправ. (лекція з допомогою учнів)
Оскільки презентація – це завершальний етап довготривалої проектної роботи, то давайте спочатку пригадаємо всі пройдені вже нами етапи організації презентації. Прошу моїх помічників розповісти про кожен з цих етапів:
1. Організація команди і постановка завдання
Підготовка презентації вимагає чимало зусиль і засобів, але і користь від них буває великою. Тобто, це подія на якій Ви стоїте перед певною аудиторією і розповідаєте про свою організацію, продукти чи послуги, які вона пропонує.
Успіх презентації в більшості залежить від попередньої підготовки, в якій переважно приймають участь декілька чоловік (співробітників). Відповідно спочатку потрібно обговорити склад команди для підготовки цього заходу, сценарій і способи його проведення з керівником.
2. Мета презентації.
З самого початку потрібно поставити собі запитання:
Таким чином, ефективна презентація починається з визначення її задач.
Наприклад, якщо метою презентації є демонстрація переваг Вашої організації та послуг, які вона надає, то для цього Ваша команда повинна вирішити такі питання:
3. Підготовка до проведення презентації.
Визначивши основні задачі, постарайтесь скласти логічну послідовність всього заходу:
4. Проведення презентації.
В день презентації постарайтеся, щоб всі учасники від Вашої організації прибули на місце завчасно. Підготуйте приміщення (квіти, провітрювання) та обладнання. На презентаціях використовують різні наочні способи представлення інформації. Серед них:
Дякую за інформацію. Наступні етапи організації та проведення презентації ми будемо розглядати сьогодні на уроці.
5. Виступи, демонстрації.
Презентація переважно вимагає невеликого і динамічного виступу. Він помагає налагодити відношення з аудиторією, відчути її настрій. При проголошенні вступного слова потрібно:
Представляти фірму на презентації, проголошуючи вступне слово, не обов’язково повинен перший керівник. До цього можна підключити спеціаліста, який добре знає предмет обговорення, вміє про нього професійно розповісти і відповісти на запитання.
До виступу (промови) потрібно попередньо підготуватися:
Для того, щоб розвити впевненість в собі, відомі оратори і психологи пропонують такі рекомендації:
6. Запитання слухачів та відповіді на них.
Будь-яку презентацію не можна вважати завершеною без відповіді на запитання аудиторії. Декого це лякає. Хоча, готуючись до презентації, потрібно спрогнозувати запитання і бути готовими відповідати на них. Зробивши аналіз аудиторії, можна зрозуміти, що саме зацікавить ваших слухачів, чому вони надають перевагу і якими знаннями володіють. Отже, якщо виникли запитання:
Не на всі запитання потрібно відповідати. Можна скористатися різноманітними альтернативними запитаннями, які допоможуть уникнути прямої відповіді:
Хоча часто цю альтернативу використовувати не можна!
7. Завершення презентації.
Завершення переважно включає:
Після презентації або іншого представницького заходу прийнято організовувати фуршет, який стає їх продовженням і дозволяє в неформальній обстановці отримати якісь нові і часто ексклюзивні відомості, встановити дружні ділові контакти.
Типи прийомів (презентації учнів «Ділові прийоми»)
2.5. Закріплення матеріалу та пробне виконання прийомів:
2.6. Розглядання типових помилок та способів їх попередження.
2.7. Повідомлення критеріїв оцінювання.
ПІБ |
Ввічливість, посмішка |
Користування записами |
Темп промови, висота і гучність звуку |
Жести, рухи, погляд |
Використання ілюстрацій, коментарів |
Відповідь на запитання |
Робота в команді |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.8. Розглядання правил безпеки життєдіяльності.
Під час експлуатації мультимедійної установки ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
Розетки, до яких підключені вилки кабелів живлення ноутбука та проектора, повинна знаходитися у доступному місці для швидкого відключення виробу від мережі електроживлення у разі виникнення небезпеки займання або в інших непередбачених ситуаціях.
У разі виникнення несправностей у роботі виробу – НЕ НАМАГАЙТЕСЯ ПРОВОДИТИ РЕМОНТ САМОСТІЙНО. Зверніться по допомогу до майстра в/н (відповідальної особи).
Під час проведення репетицій:
3. Поточний інструктаж – 3 год.
Виконання завдань учнями.
Цільові обходи робочих місць майстром виробничого навчання:
1-й обхід – перевірка розподілу членів команди за ролями;
2-й обхід – перевірка дотримання учнями правил гри;
3-й обхід – перевірка правильності виконання учнями завдання; надання, при необхідності, додаткового інструктажу на робочому місці;
4-й обхід – перевірка готовності до заключного інструктажу (презентації).
4. Заключний інструктаж – 2 год.
4.1. Вступне слово майстра в/н:
Гра – це величезне світле вікно, крізь яке в духовний світ дитини вливається життєдайний потік уявлень, понять про навколишній світ.
В.О. Сухомлинський
Шановні гості, колеги, учні! Щиро рада бачити Вас сьогодні на нашому уроці. Цей урок – презентація – є завершальним етапом великого проекту під назвою «Рекламна компанія ресторанів нашого міста». Проект охоплював декілька тем уроків виробничого навчання з теми «Організація обслуговування відвідувачів».
Перший крок – вибір лідерів у групі, які б могли організувати роботу своїх команд. Лідери методом жеребкування підібрали собі команди.
Команди вибрали ресторани, з якими мали працювати і відвідали їх. В ресторанах ознайомилися з роботою адміністраторів, вивчили меню та послуги.
Після цього лідери команд провели наради, на яких розподілили обов’язки членів команди для підготовки рекламної компанії та вибрали тематику святкового заходу. Рішення нарад висвітлили в протоколах.
Наступний етап, найбільш довготривалий – розробка рекламної продукції. Учні працювали в парах та малих групах (3 чол.). Коли робота була завершена, ми визначилися з датою презентації цих робіт.
Учні прийняли активну участь у розробці запрошень та організації презентації.
Також вони підготували свої промови. І сьогодні на уроці виробляли вміння виступати з цими промовами. Результати своєї роботи вони зараз продемонструють. Прошу підтримати їх і на закінчення виступу задати їм декілька запитань, щоб вони могли показати вміння відповідати на запитання. Також прошу оцінити роботу команди в цілому за 12-тибальною системою у запропонованих табелях.
Табель оцінювання виступу команди |
||||||||
Команда |
Ввічливість, посмішка |
Користування записами |
Темп промови, висота і гучність звуку |
Жести, рухи, погляд |
Використання ілюстрацій, коментарів |
Відповідь на запитання |
Середній бал |
Рекламна продукція |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.2. Прийняти та оцінити виконані роботи:
4.3. Підбиття підсумків уроку:
Ця ділова гра, завершення якої ми спостерігали дозволила учням цілісно побачити і пройти весь процес організації та проведення презентацій. Відповідно вони поглибили та поширили діапазон своїх знань, сформували вміння проведення публічних виступів.
Урок завершено
1