План-конспект уроку з інтегрованого курсу «Всесвітня історія. Історія України» в 6 класі з теми «Військова експансія Риму»

Про матеріал

План-конспект уроку з інтегрованого курсу «Всесвітня історія. Історія України» в 6 класі з теми «Військова експансія Риму», урок формування нових знань, вмінь та навичок учнів, під час уроку розглядаються війни Риму в Східному Середземномор'ї; визначаються причини та наслідки суспільно-політичної боротьби в Римі в II-I ст. до н. е. В учнів формуються вміння узагальнювати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, робити висновки щодо історичних подій; прищеплюється інтерес до вивчення історичного минулого.

Після цього уроку учні зможуть: називати історичних осіб цієї доби; показувати на карті території, завойовані Римською республікою в ІІ ст. до н. е.; застосовувати та пояснювати на прикладах поняття й терміни: «тріумф», «провінція»; наводити приклади суспільно-політичної боротьби в Римі в ІІ-І ст. до н.е.; пояснювати причини та наслідки суспільно-політичної боротьби в Римі в II-I ст. до н. е.

Перегляд файлу

План-конспект уроку 

з інтегрованого курсу «Всесвітня історія. Історія України»  в 6 класі

з теми «Військова експансія Риму»

 

Мета:  - розглянути війни Риму в Східному Середземномор’ї;

            - визначити причини та наслідки суспільно-політичної боротьби в Римі в

               II-I ст. до н. е.

       - формувати вміння узагальнювати, порівнювати, встановлювати

         причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки щодо історичних подій;

            - прищеплювати інтерес до вивчення історичного минулого.

 

Тип уроку: урок формування нових знань, вмінь та навичок.

 

Форма проведення: інтерактивний урок.

 

Очікувані результати:

після цього уроку учні зможуть:

  • називати історичних осіб цієї доби;
  • показувати на карті території, завойовані Римською республікою в ІІ ст. до н. е.;
  • застосовувати та пояснювати на прикладах поняття й терміни: «тріумф», «провінція»;
  • наводити приклади суспільно-політичної боротьби в Римі в ІІ-І ст. до н.е.;
  • пояснювати причини та наслідки суспільно-політичної боротьби в Римі в

II-I ст. до н. е.

 

Зміст навчального матеріалу:

1. Війни Риму в Східному Середземномор’ї.

2. Суспільно-політична боротьба в Римі.

3. Римське суспільство II-I ст. до н.е.

 

Підручник: Всесвітня історія. Історія України: підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів / О.Г. Бандровський, В.С. Власов. – К.: Генеза, 2014. – 272 с.: іл., карти, рекомендований Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 07.02.2014 №123)

 

Проблемне питання:

                    Які зміни сталися в Римській державі протягом II-I ст. до н.е.?

 

Хід уроку

 

Етап уроку

Час, хв.

Прийоми й методи

Зміст діяльності

1. Організаційний

1

Привітання

Привітання, перевірка готовності робочих місць учнів до уроку, організація учнів до роботи на уроці.

2. Мотиваційний

3

Показ слайдів з історичними картами «Зростання території Римської республіки в III-II ст. до н.е.», «Зростання території Римської імперії в I ст. до н.е.-II ст. н.е.»

Який процес відображають дані історичні карти?

- зростання території Римської держави в результаті завойовницьких війн

3. Визначення 

    мети та

    очікуваних  

    результатів уроку

2

Мультимедіа

Електронна презентація

Повідомлення мети, очікуваних результатів уроку, проблемного питання

4. Актуалізація 

    опорних знань

5

Робота в парах з таблицею «Війни Риму і Карфагена», «мозковий штурм».

Встановити відповідність (з окремих карток учні складають-відновлюють таблицю). Обговорення результатів виконання завдання, визначення наслідків за стор.216 підручника.

5. Вивчення

    нового матеріалу

7

1) перегляд відеоматеріалу про завоювання Римом Понтійського царства.

Проект «Країна» — цикл навчально-освітніх фільмів, присвячених історії України. 3 серія (11.55-14.12)) -

https://www.youtube.com/watch?v=G0SNhBZB-kM

Обговорення-відповіді на питання:

1. З яким царством на стародавніх

    землях України воювали

    римляни?

2. Назвіть імена царя та його сина.

3. Чим завершилося дане

    протистояння? 

7

2) робота в групах

Розгляд війн Риму в Східному Середземномор’ї та визначення їхніх наслідків.

10

3) повідомлення груп

Групи повідомляють результати роботи.

3

4) робота з підручником 

    (стор. 221, 224)

Визначення наслідків війн Риму та причин суспільно-політичної боротьби.

6. Закріплення.

3

Складання логічного ланцюжка

Встановлення причинно-наслідкових зв’язків

7. Підсумок уроку.

 

2

Відповідь на проблемне питання.

Учні оголошують свої судження щодо проблемного питання.

8. Домашнє завдання

2

Параграф 44 (стор.216-217) прочитати, розглянути усно пит. на стор.217

Підготувати повідомлення із залученням додаткової інформації:

- про гладіаторів (прізвища учнів – по 2 учні),

- про римську армію (прізвища учнів – по 2 учні)

- про повстання рабів під проводом Спартака (прізвища учнів – по 2 учні)

Додатки

 

 

1. Робота з таблицею «Війни Риму і Карфагена»

 

Коментар. Учні в парах отримують у конвертиках дану таблицю, розрізану на окремі частини. Завдання: встановити відповідність, обговорити отримані результати та визначити загальні наслідки за підсумками війн Риму і Карфагена.

 

Назва війни

Роки війни

Причини

Наслідки

 

Перша Пунічна

264-241 рр. до н.е.

Боротьба за острів Сицилія.

Перемога римлян, захоплення островів Сицилія, Сардинія, Корсика.

Перетворення Римської держави на наймогутнішу в Зх. Середземномор’ї

Друга Пунічна

218-201 рр. до н.е.

Прагнення Карфагену повернути втрачене

 

Перемога римлян, втрата Карфагеном заморських володінь, військового флоту

Третя Пунічна

149-146 рр. до н.е.

Прагнення римлян знищити Карфаген

 

Знищення Карфагену

 

 

2. Коментар. У результаті обговорення наслідків за підсумками війн Риму і Карфагена із застосуванням прийому «мозковий штурм», учні з допомогою вчителя приходять до такого висновку щодо наслідків Пунічних війн:

 

Наслідки Пунічних війн:

- усунено небезпечного супротивника,

- Рим набув великого досвіду ведення війни як на морі, так і на суходолі,

- Рим перетворився на одну з могутніх держав свого часу.

 

 

 

 

3. Завдання для організації роботи в групах

 

Завдання для 1-ої групи

  1. Прочитати на стор.216-217 «Війни з Македонією та Грецією» (стор.212 – карта).
  2. Визначте, коли і як римляни підкорили Македонію та Грецію.
  3. Покажіть на карті Македонію та Грецію.

 

Завдання для 2-ої групи

  1. Прочитати на стор.217 «Війна з Сирійським царством» (стор.212 – карта).
  2. Визначте, коли і як римляни підкорили Сирію.
  3. Покажіть на карті Сирію.

 

Завдання для 3-ої групи

  1. Прочитати на стор.218 «Управління провінціями» (стор.212 – карта).
  2. Дайте визначення поняття «провінція».
  3. Розкажіть, як здійснювалося управління провінціями.
  4. Покажіть на карті найбільші римські провінції.

 

Завдання для 4-ої групи

  1. Прочитати на стор.219 «Тріумф у Римі».
  2. Дайте визначення поняття «тріумф».
  3. Розкажіть, як влаштовували тріумф.

 

 

4. Вигляд логічного ланцюжка, який є відповіддю на питання «Які зміни сталися в Римській державі протягом II—I ст. до н.е.?».

 

Коментар. Учням пропонується скласти із заздалегідь підготовлених вчителем окремих карток скласти ланцюжок, поєднавши окремі картки стрілками (встановити причинно-наслідкові зв’язки)

 

Завоювання                                   зростання території 

 

збільшення кількості рабів                      розорення селян

 

ослаблення армії                    наймана армія 

 

підвищення ролі полководців                        криза республіки

 

doc
Додано
12 липня 2018
Переглядів
3070
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку