План-копспект до уроку з музичного мистецтва у 3 класі. Урок 4 «Таємниці танцювальної музики» (за підручником Аристової, Сергієнко)

Про матеріал

План-копспект до уроку з музичного мистецтва у 3 класі загальноосвітньої школи. Урок 4 «Таємниці танцювальної музики» (за підручником Аристової, Сергієнко)

Перегляд файлу

Урок 4 «Таємниці танцювальної музики»

Тема. Танцювальність як особливість музики, пронизаної танцювальними ритмами, але не обов’язково призначено для танців. Жанна Колодуб «Гуцульський танець», невідомий автор першої половини XIX ст. Сим­фонія (козачок)— слухання. Слова М. Івенсен, музика Т. Попатенко «Шпачок прощається» — повторення (с. 20—21).

Мета. Охарактеризувати творців та виконавців пісень; перечислити та охарак­теризувати елементи музичної мови; на прикладах пояснити, як людські емоції передаються в музиці та поєднуються в одному творі; роз’яснити поняття «ансамбль»; розвивати чуттєву сферу учнів.

Методично-дидактичне забезпечення уроку. Музичний інструмент,  програвач СО, «Хрестоматія» та «Фонохрестоматія» з музики 3 клас.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

1. Вхід до класу під звучання  «Баркароли» П.Чайковського.

. Музичне привітання.

- Доброго дня, діти!

- Доброго дня, вчитель!

ІІ. Розспівування

C:\Users\2106~1\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image1.jpeg

C:\Users\2106~1\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image21.jpeg

 

IV. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ми з вами проведемо наш урок разом із другим музичним китом – із Танцем.

Він також як і Пісня  мешкає в країні Музики і має багато друзів, із якими хоче нас познайомити. Деякі із них полюбляють веселі народні гуляння, інші – урочисті бали.

Якщо ви будете уважними на уроці, то зможете з легкістю здогадатися, хто є другом нашого кита.

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

  • Які танці вам подобаються?
  • Які танці ви знаєте?
  • Які українські танці знаєте?
  • Які особливості виконання цих танців ви знаєте?
  • Який характер цієї музики?
  • Якщо на концерті оголосять український народний танець козачок, чи можете ви передбачити, яка музика звучатиме?

На Заході нашої країни дуже популярний гуцульський танець.

  • Як ви гадаєте, чому він має таку назву?
  • Хто такі гуцули?

 

Послухайте «Гуцульський танець», який написала Жанна Колодуб.

Слухання музики. Жанна Колодуб,«Гуцульський танець».

 

  • Розгляньте ілюстрації і визначте, на якій з них зображено цей танець?

   

Гопак, Гуцульський танець, Козачок.

 

  • Який характер танцю? Доберіть відповідні слова:

УРОЧИСТИЙ, ВЕСЕЛИЙ, ЖВАВИЙ, ЕНЕРГІЙНИЙ, РАДІСНИЙ, СУМНИЙ, ЗАПАЛЬНИЙ.

 

Пригадайте, у 2 класі ми з вами вже зустрічалися з українським народним танцем, але це був не гуцульський танець, а козачок.

Слухання музики. Укр.. нар. танець «Козачок»

 І зараз ми з вами почуємо цей народний танець у симфонічному творі.

Слухання музики. Невідомий автор І половини 19 ст. Симфонія (козачок)

  • Як змінився народний танець у симфонічному творі?
  • Який настрій створює ця музика?
  • На яких музичних інструментах виконують танець у симфонії?
  • Пригадайте, що означає слово «симфонія»?

МУЗИЧНА АБЕТКА

Почуті слова ми можемо написати, а потім прочитати. Так само і з мелодією, але для її запису використовують «музичні» літери – ноти. Як і вбудь-якій мові, у музичній також є свої правила. Щоб читати музичні твори, треба опанувати музичну грамоту. Для цього існують спеціальні навчальні заклади., в яких музиканти навчаються багато років. Спершу 8 років у музичній школі, потім 4 роки в музичному училищі, далі – 5 років в вищому навчальному закладі – в консерваторії.

VІ. Робота над піснею.

 «Шпачок прощається», музика Т.Потапенко, слова М.Івенсен — повторення.

1. Слухання пісні у виконанні вчителя чи фонограми +.

2. Робота над піснею.

Осінь. Дощик сіється.
Клен весь пожовтів,
А шпачок на гілочці
Пісеньку завів.

 

Приспів:  

Гілка ледь гойдається,
Дощик не кінчається,
З нами шпак старесенький
До весни прощається.

 

 

В путь-доріжку дальнюю
Треба відлітать.
Пісеньку прощальную
Як не заспівать?

 

Приспів:  

 

Де ясні веселі дні,

Сонце золоте?

Сумно над шпаківнею

Пісню шпак веде.

Приспів:  

VIІ.   Фізкультхвилинка. Їжачок

Йшов по лісу їжачок, (ходьба на місці)

В нього шубка з голочок.

Ніс багато грушечок, (нахиляння тулуба в сторони)

Аж болів йому бочок.

Раз, два, три, чотири, п’ять! (стрибки)

Зупинився спочивать.

Піклувався їжачок (вправи для кистей рук)

Про маленьких діточок,

Чарівних, непосидючих,

Дуже милих і колючих.

Десять, дев’ять, вісім, сім! (стрибки)

Грушечки ці ніс він їм.

 

IX. Підсумок уроку

Сьогодні на уроці ми познайомились із друзями другого музичного кита Танцю.

  • Назвіть їх.
  • Чим відрізняються між собою козачок і гуцульський танець?
  • Що в них спільного?

Учні виходять із класу під музичний супровід

(Жанна Колодуб,«Гуцульський танець)

1

 

docx
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
3450
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку