План-копспект до уроку з музичного мистецтва у 3 класі загальноосвітньої школи. Урок 4 «Таємниці танцювальної музики» (за підручником Аристової, Сергієнко)
Урок 4 «Таємниці танцювальної музики»
Тема. Танцювальність як особливість музики, пронизаної танцювальними ритмами, але не обов’язково призначено для танців. Жанна Колодуб «Гуцульський танець», невідомий автор першої половини XIX ст. Симфонія (козачок)— слухання. Слова М. Івенсен, музика Т. Попатенко «Шпачок прощається» — повторення (с. 20—21).
Мета. Охарактеризувати творців та виконавців пісень; перечислити та охарактеризувати елементи музичної мови; на прикладах пояснити, як людські емоції передаються в музиці та поєднуються в одному творі; роз’яснити поняття «ансамбль»; розвивати чуттєву сферу учнів.
Методично-дидактичне забезпечення уроку. Музичний інструмент, програвач СО, «Хрестоматія» та «Фонохрестоматія» з музики 3 клас.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
1. Вхід до класу під звучання «Баркароли» П.Чайковського.
. Музичне привітання.
- Доброго дня, діти!
- Доброго дня, вчитель!
ІІ. Розспівування
IV. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні ми з вами проведемо наш урок разом із другим музичним китом – із Танцем.
Він також як і Пісня мешкає в країні Музики і має багато друзів, із якими хоче нас познайомити. Деякі із них полюбляють веселі народні гуляння, інші – урочисті бали.
Якщо ви будете уважними на уроці, то зможете з легкістю здогадатися, хто є другом нашого кита.
V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Бесіда
На Заході нашої країни дуже популярний гуцульський танець.
Послухайте «Гуцульський танець», який написала Жанна Колодуб.
Слухання музики. Жанна Колодуб,«Гуцульський танець».
Гопак, Гуцульський танець, Козачок.
УРОЧИСТИЙ, ВЕСЕЛИЙ, ЖВАВИЙ, ЕНЕРГІЙНИЙ, РАДІСНИЙ, СУМНИЙ, ЗАПАЛЬНИЙ.
Пригадайте, у 2 класі ми з вами вже зустрічалися з українським народним танцем, але це був не гуцульський танець, а козачок.
Слухання музики. Укр.. нар. танець «Козачок»
І зараз ми з вами почуємо цей народний танець у симфонічному творі.
Слухання музики. Невідомий автор І половини 19 ст. Симфонія (козачок)
МУЗИЧНА АБЕТКА
Почуті слова ми можемо написати, а потім прочитати. Так само і з мелодією, але для її запису використовують «музичні» літери – ноти. Як і вбудь-якій мові, у музичній також є свої правила. Щоб читати музичні твори, треба опанувати музичну грамоту. Для цього існують спеціальні навчальні заклади., в яких музиканти навчаються багато років. Спершу 8 років у музичній школі, потім 4 роки в музичному училищі, далі – 5 років в вищому навчальному закладі – в консерваторії.
VІ. Робота над піснею.
«Шпачок прощається», музика Т.Потапенко, слова М.Івенсен — повторення.
1. Слухання пісні у виконанні вчителя чи фонограми +.
2. Робота над піснею.
Осінь. Дощик сіється.
Приспів:
Гілка ледь гойдається,
|
В путь-доріжку дальнюю
Приспів:
Де ясні веселі дні, Сонце золоте? Сумно над шпаківнею Пісню шпак веде. Приспів: |
VIІ. Фізкультхвилинка. Їжачок
Йшов по лісу їжачок, (ходьба на місці)
В нього шубка з голочок.
Ніс багато грушечок, (нахиляння тулуба в сторони)
Аж болів йому бочок.
Раз, два, три, чотири, п’ять! (стрибки)
Зупинився спочивать.
Піклувався їжачок (вправи для кистей рук)
Про маленьких діточок,
Чарівних, непосидючих,
Дуже милих і колючих.
Десять, дев’ять, вісім, сім! (стрибки)
Грушечки ці ніс він їм.
IX. Підсумок уроку
Сьогодні на уроці ми познайомились із друзями другого музичного кита Танцю.
Учні виходять із класу під музичний супровід
(Жанна Колодуб,«Гуцульський танець)
1