Тема: Означено-особові речення
Мета: дати поняття про означено-особові речення, пояснити способи вираження присудка з означено-особових реченнях; формувати вміння впізнавати такі речення, визначати в них головний член та другорядні члени; виховувати патріотичні почуття, повагу до людської індивідуальності; розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять.
План-конспект уроку з української мови для 8 класу
Тема: Означено-особові речення
Мета: дати поняття про означено-особові речення, пояснити способи вираження присудка з означено-особових реченнях; формувати вміння впізнавати такі речення, визначати в них головний член та другорядні члени; виховувати патріотичні почуття, повагу до людської індивідуальності; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: підручник, таблиці, тексти.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Не сиджу, а все стрибаю,
Дерева не полишаю.
Все кручуся, все верчуся.
Все ніяк не вгомонюся.
І банани, й ананаси,
Й інший плід з’їдаю ласо.
Людям – родич я далекий.
Хто ж я? Швидше розкумекай. (Мавпа).
Робота з підручником. Опрацювання теоретичного матеріалу (с.76).
ІV. Усвідомлення теоретичного матеріалу в процесі практичної роботи
Творче спостереження на основі вірша з елементами аналізу
Навчаймося добра, як вчаться мови діти,
Щоб потім все життя його творить святе.
Плекаймо крізь роки троянди ніжні й жито,
Тримаймо у серцях, як сонце золоте.
Даруймо для людей погожі дні весняні,
Щоб щедрим садом вік святився небокрай,
Щоби беріз пісні лунали до нестями
І повнився добром наш дім і рідний край.
Лікуймо наші зболені серця,
Лікуймо наші душі зачерствілі,
Несімо правди непогасний стяг –
І кривда в нашу долю не поцілить.
Є ще спасіння від недуг людських,
Джерела віднайдімо лиш цілющі…
Мов подорожником торкнімося до них
Й добром розквітнуть, просвітліють душі.
Скропімо серце щире, не черстве
Людського милосердя еліксиром.
Воно, хоч кволе, знову оживе.
У справедливість й людяність повірить.
Лінгвістичний експеримент (на основі вірша з попереднього завдання)
Дослідження-характеристика
Заплету віночок,
Заплету шовковий
На щастя, на долю,
На чорнії брови.
Ой пущу віночок
На биструю воду,
На щастя, на долю,
На милого вроду.
Ой, поплинь, віночку,
Прудко за водою,
На щастя, на долю
Милому зі мною.
Творче конструювання
10 умов успішного навчання
(Приклад учениці)
Щоб стати щасливим маєш:
V. Систематизація й узагальнення знань, умінь і навичок
Термінологічний диктант
1) Підмет і присудок – це головні члени речення, (граматична основа).
2) Речення, граматична основа якого складається з одного головного члена речення, називається односкладним.
3) Дієслово має два числа – однину і множину.
4) Дієслово має три способи – дійсний, умовний,наказовий.
5) Є такі види односкладних речень з головним членом у формі присудка: означено-особові; неозначено-особові; узагальнено-особові; безособові.
6) Дієслово має три часи – теперішній, минулий, майбутній.
7)Односкладне речення головний член якого означає дію, яку виконує конкретна особа називається означено-особовим.
8) Головним членом в означено-особових реченнях можуть виступати дієслова у формах: 1-ї та 2-ї особи однини і множини теперішнього чи майбутнього часу дійсного способу; 2-ї особи однини й множини називного способу.
VІ. Підбиття підсумків уроку
VІІ. Домашнє завдання. П. 17.
Поради