План конспект з фітнес-аеробіки на тему: «Здоров’язберігаюча компетентність як основа розвитку внутрішньої рівноваги та самовдосконалення»

Про матеріал
Формування свідомої індивідуальної позиції вихованців на необхідність розвивати свої здоров’язберігаючі здібності та якості. Удосконалення техніки виконання правильного дихання, опанування елементів йоги.
Перегляд файлу

План конспект з фітнес-аеробіки на тему:

«Здоров’язберігаюча компетентність як основа розвитку внутрішньої рівноваги та самовдосконалення»

Цілі заняття: Формування свідомої індивідуальної позиції вихованців на необхідність розвивати свої здоров’язберігаючі здібності та якості. Удосконалення техніки виконання правильного дихання, опанування елементів йоги.

Оздоровчі задачі:

1. Формувати здоров'язберігаючі компетентності учнів;

2. Розвивати координаційні здібності й фізичні якості шляхом виконання здоров’язберігаючих комплексів та вправ (точність виконання рухів, ритм, узгодженість рухів, орієнтація в просторі, гнучкість, пластичність);

3. Укріпити здоров`я, покращити фізичний стан;

4. Набути знання про йогу;

5. Опанувати методику правильного дихання під час виконання вправ.

Виховні задачі:

2. Виховувати у дітей інтерес та звичку до системної здоров’язберігаючої життєвої позиції;

3. Формувати естетичну насолоду від виконаної роботи.

4. Виховувати у дітей цікавості до систематичних занять фітнес-аеробікою.

Інвентар: музичний центр, CD диски, гімнастичні килимки.

Частини заняття

Учбовий матеріал

Дозуваннячасу

Організаціонно-методичні вказівки

1.

Вступна частина

 

 

 

Теорія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Самоконтроль

-привітання

-інструктаж з правил поведінки та техніки безпеки;

-перевірка відсутніх;

-тема та мета заняття. Ознайомлення із поняттям здоров’язберігаючої компетентності, поняттям про йогу та методи виконання йога вправ. Додаток 1. Теорія №1, №2.

 

 

 

Перевірка пульсу (пульсометрія)

5хв.

 

 

 

 

15хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Націлити вихованців на мету заняття, що вони повинні засвоїти і чому навчитись, яких результатів досягнути.

Сформувати уявлення про необхідність здорового способу життя, життя без стресу. Звернути увагу на техніку виконання йога комплексів. Націлити вихованців на поступове формування у них здоров’язберігаючої життєвої позиції.

- на шиї 80 уд/хв; два пальці розташувати  на сонній артерії або променевозап`ястному суглобі.

2.

Основна частина

Розминка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Само

контроль

Основна частина

 

 

 

 

 

 

 

 

Само

контроль

 

 

Додаток 2. Комплекс вправ №1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пульсометрія

 

-виконання йога-комплексу вправ на розвиток гнучкості,  правильного дихання, та розслаблення     (комплекс вправ «антистрес»)

Додаток 2. Комплекс вправ №2.

 

 

 

 

Пульсометрія

60хв.

Потоковий метод організації діяльності учнів. Темп середній, виконувати за командами. Виправляти помилки, розпорядженням, вказівкою, порадою, зауваженням, підрахунком, повторним поясненням, повторним виконанням.

Намагаємося не зупинятися, хто не витримує темпу, виконує ходьбу на місці, для того, щоб навантаження зменшувалося поступово;

100-110 уд/хв.- норма

 

-пояснити техніку виконання вправ

-корекція помилок при виконанні рухів, індивідуальний підхід;

Вправи на розслаблення виконуються під повільну музику, всі рухи повинні бути плавними, не поспішними, м`язи розслабленні.

80 уд/хв. Норма

3.

Заключна частина

Підведення підсумків заняття.

Оцінка роботи кожного з вихованців.

Визначення кращих.

Оголошення домашнього завдання.

10 хв.

Пояснити об’єктивність оцінювання. Уточнити чи всі діти зрозуміли.

 

Додаток 1.

Теорія №1. Здоровязберігаюча компетентність-це…..

Основними або ключовими компетентностями кожної людини є: уміння вчитись (навчальна), громадянська, загальнокультурна, компетентність з інформаційних та комунікаційних технологій, соціальна, підприємницька,  та здоров'язберігаюча.

Здоров'язберігаюча компетентність розуміється як цілісне індивідуальне психологічне утворення особистості, спрямоване на збереження фізичного, соціального, психічного та духовного здоров'я–свого та оточення. Передбачає наявність у людини комплексу сформованих навичок, до яких належать

Навички раціонального харчування (дотримання режиму харчування; уміння складати харчовий раціон, враховуючи реальні можливості та користь для здоров'я; уміння визначати й зберігати високу якість харчових продуктів).

Навички рухової активності (виконання ранкової зарядки; регулярні заняття фізичною культурою, спортом, рухливими іграми, фізичною працею).

Санітарно-гігієнічні навички (навички особистої гігієни; уміння виконувати гігієнічні процедури).

Режим праці та відпочинку (вміння чергувати розумову та фізичну активність; уміння знаходити час для регулярного харчування й повноцінного відпочинку).

Навички ефективного спілкування (уміння слухати; уміння чітко висловлювати свої думки; уміння відкрито виражати свої почуття; володіння невербальними засобами комунікації (жести, міміка, інтонація тощо); адекватна реакція на критику; уміння просити про послугу або допомогу).

Навички спільної діяльності та співробітництва (уміння бути „членом команди”; уміння визнавати внесок інших у спільну роботу; уміння адекватно оцінювати свої здібності та свій внесок у спільну діяльність).

Самоусвідомлення та самооцінка (уміння усвідомлювати власну унікальність; позитивне ставлення до себе, інших людей, до життєвих перспектив; адекватна самооцінка: уміння реально оцінювати свої здібності й можливості, а також адекватно сприймати оцінки інших людей).

Аналіз проблем і прийняття рішень (уміння визначати суть проблеми та причини її виникнення; здатність сформулювати декілька варіантів розв'язання проблеми; уміння передбачати наслідки кожного з варіантів для себе та інших людей; уміння оцінювати реальність кожного варіанта, враховуючи власні можливості та життєві обставини; здатність обирати оптимальні рішення).

Визначення життєвих цілей та програм (уміння визначати життєві цілі, керуючись своїми потребами, нахилами, здібностями; уміння планувати свою діяльність, враховуючи аналіз можливостей і обставин; уміння визначати пріоритети й раціонально використовувати час).

Навички самоконтролю (уміння правильно виражати свої почуття; уміння контролювати прояви гніву; уміння долати тривогу; уміння переживати невдачі; уміння раціонально планувати час).

Мотивація успіху та тренування волі (віра в те, що ти є господарем свого життя; установка на успіх; уміння зосереджуватися на досягненні мети; розвиток наполегливості та працьовитості).

Теорія №2. Стрес та методи боротьби з ним. Йога, як метод розвитку гнучкості та внутрішньої рівноваги

http://world-and-man.ru/uploads/img/9617cd6ab5efd7d903db6215dbca4163.jpg

Стрес може відчувати будь-яка людина, в тому числі і діти. Стрес у дитинице специфічний стан, при якому спостерігається підвищене емоційне напруження унаслідок інтелектуальних і емоційних перевантажень.

Проблемою є те, що розпізнати стрес у дитини буває досить складно, оскільки малюк не завжди розуміє і може висловити те, що з ним відбувається.

 Треба бути дуже уважними до дітей, щоб вчасно розпізнати стрес. Нас повинні насторожити наступні симптоми: поганий настрій дитини, сильна стомлюваність, зниження працездатності, головні болі, істотне погіршення пам’яті, пригніченість і дратівливість, порушення сну, іноді агресивність дитини, плаксивість, відмова від їжі.

Стрес забирає в нас сон, посилює роздратування, руйнує дію структури ДНК і покриває шкіру зморшками. Одним з покликаних борцем зі стресом є йога. Недавні дослідження довели, що заняття йогою уповільнюють процеси старіння організму, покращують емоційний стан як у дорослих, так і у дітей. Заняття йогою - це значить геть будь-який стрес!

Крім того, йога повертає гнучкість нашим суглобам і полегшує біль у спині.

Комплекс вправ з йоги спеціально розроблений для боротьби зі стресом. Перебуваючи в будь-якій позі, ми будемо виконувати повільний глибокий вдих через ніс протягом п'яти секунд і так само не поспішаючи роби видих. Намагаємося в цей час не думати ні про що, сконцентруємося тільки на своєму диханні. Повторювати дихальну розминку необхідно 4 - 6 разів і потім переходити до наступної вправи.

 

Додаток 2.

Комплекс вправ №1. Розминка.

H:\konspekt\i-1.jpg

1.В.п.-ноги разом, руки на таліі. 1-4 - починаючи з лівої три кроки вперед і приставити ногу; 5-6-- поворот кругом; 7-8-- поворот кругом.

 2. В. п. - те ж. 1- крок лівої, праву руку до плеча; 2—крок правою, ліву руку до плеча; 3 - крок лівої, руки вгору; 4 - приставити ліву; 5- присід, руки в сторони; 6 - встати, руки вгору; 7 - присід; 8-в.п.

3. В. п. - лівим боком до напряму руху, руки на пояс. 1- випад вліво, ліва рука вгору, нахил управо; 2-приставляючи праву, в. п.; 3-6 - повторити теж двічі; 7-8 – поворот кругом; 9-16- те ж правим боком до напряму руху.

4. В. п. - о. с. 1-4- три кроки вперед, упор присів; 5-праву вбік; 6 - стрибком змінити положення ніг; 7 – упор присів; 8- в. п.

5. В. п. - о. с. 1-4 - нахилом вперед, спираючись на підлогу, "крокувати" руками до упору лежачи; 5 - зігнути руки; 6 – розігнути руки; 7 - упор присів; 8- в. п.

6. В. п. - о. с, руки на пояс. 1- крок лівою, руки вперед; 2-3 - два кроки вперед, круг руками донизу на кожен рахунок; 4 - приставляючи праву, руки на пояс; 5 - поворот тулуба наліво руки в сторони; 6 - в. п.; 7-8 - те ж з поворотом направо.

 7. В. п. - о. с, руки в сторони. 1 -- мах лівої вперед, рукивперед долонями донизу; 2 - крок лівою, руки в сторони; 3-4—те же правою; 5 – приставляючи ліву, упор сівши; 6 – встати дугами назовні руки вгору, оплеск в долоні; 7 - упор сівши; 8 -- в. п.

 8. В. п. - о. с, руки на пояс. 1-2 - просуваючись вперед, два стрибка на лівій; 3-4 - те ж на правій; 5 - стрибком стійка ноги нарізно; 6 - стрибком стійка ноги схресно, права попереду; 7 - стрибком стійка ноги нарізно; 8 - стрибком в. п.; 9-16 - те ж з правої ноги.

Комплекс вправ №2. Йога-комплекс.

C:\Users\Valera\Desktop\f9f576c006af2a0451f7d1e07ff8a449.jpg

 

 Медитація. Розтягує м'язи внутрішньої сторони стегна

У першу чергу необхідно сісти на килимок, підошви ніг з'єднанні, коліна розведені в сторони, випрямити спину, при цьому голова має дивитися вперед. Підтягнути п'яти руками якомога ближче до паху. Обхопити великі пальці ніг руками і зафіксувати положення. Стежити, щоб під час виконання дихальних вправ спина не прогиналася. Виконуємо повільний глибокий вдих через ніс протягом п'яти секунд і так само не поспішаючи робимо видих. Повторити 4-6 раз.

Натяг. Розминає стегна, сідниці і спину.

З положення, стоячи на колінах опустити сідниці на п'яту, а коліна роздвинути на ширину плечей. Нахилиться вперед. Розташувати плечі між стегнами. Руки випрямити прямо перед собою долонями до низу, чолом торкайся полу. Зберегати це положення, виконуючи дихальну гімнастику. Виконуємо повільний глибокий вдих через ніс протягом п'яти секунд і так само не поспішаючи робимо видих. Повторити 4-6 раз.

Місток з підтримкою. Розтягує м'язи спини, грудей, живота. Розслаблює поперек.

Лягти на спину, коліна зігнути, п'ятами на підлозі, а руки покласти по сторонам долонями до низу. Спираючись на п'яти, відірвати сідниці від поверхні. Виконувати дихальні вправи, залишаючись в цій позі. Виконуємо повільний глибокий вдих через ніс протягом п'яти секунд і так само не поспішаючи робимо видих. Повторити 4-6 раз.

Поза корови. Розслабляє м’язи попереку.

В.п-стати на чотири кінцівки, з упором на руки і коліна. Стегна над колінами, перпендикулярно підлозі, а плечі розташовані над зап’ястями. Таким чином, руки стоять на ширині плечей, а коліна – на ширині стегон, спина пряма. На вдиху почніть тягнутися куприком вгору до стелі, опускаючи живіт до підлоги. Дивіться вгору, стежачи за тим, щоб не затискати шию. На видиху повернутися у в.п. Повторити вправу 4 рази.

Поза кішки. Розтягує і розслаблює м’язи попереку і спини.

В.п як у попередній вправі.На видиху, починаємо навпаки тягнути куприк до землі, а живіт притискати до хребта, округляючи верхню частину спини. Добре притискаємо руки до килимка і намагаємося якомога глибше розтягнути простір між лопатками. Опустити голову вниз. Повертаємося у в.п. Повторити 4 рази.

Поєднуємо 2 останні вправи в одну. Виконуємо4 підходи «корова-кішка», а потім повертаємося до прямого положення спини.

Замок. Розтягує і розслаблює м’язи попереку і спини.

В.п як у попередній вправі. Відвести ліву руку назад і, зігнувши праве коліно, взятися за правуногу лівою рукою. Намагатися розслабитися і прогнутися в попереку, наскільки можливо, щоб розкрити грудну клітку. Повернути ліве плече вліво вгору, голова повертається за плечем. Праве коліно при цьому не повинно вивертатися вправо. Затримайтеся на 5 вдихів і видихів. Щоб вийти з пози, потрібно повільно розчепити замок, розігнути і опустити ногу, потім руку. Повторити з іншої ноги.

Собака мордою униз. Розслаблює м'язи спини, рук, живота.

В.п-на чотирьох кінцівках, спираючись на долоні істопи, ноги і руки випрямлені. Підняти таз уверх, голова внизу, шия розслаблена, руки у верхній частині мату, ноги – у нижній. Зробити упор на долоні, спина пряма, хребет і шия на одній лінії з руками. Стегна прагнуть вгору і назад. Повинна відчуватися внутрішня поверхня стегон, квадріцепс, а п’яти тягнутися до землі. Голова залишається опущеною, погляд вниз. Утримувати протягом 5 вдихів і видихів. Повернутися у в.п. Повторити 4-6 раз.

Шавасан. Повне розслаблення всіх м’язів і думок.

Лягти на спину, ноги витягнуті, руки лежать вздовж тулуба. Зробити глибокий вдих і напружити м'язи всього тіла. Видих. Не розслаблюємо м'язи, виконуємо 5 глибоких вдихів и видихів. Закрити очі і розслабитися, уявити щось гарне і приємне. Дихання вільне.

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Блістун Ірина
Додано
27 березня 2020
Переглядів
336
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку