План-конспект заняття за темою: "Ознайомлення з трикутником".
Програмовий зміcm: вчити дітей порівнювати piзнi за величиною й кольором трикутники; обстежувати їxню форму; учити визначати певні особливості трикутника, закріпити знания про незалежність форми від розміру й кольору предмета; розвивати вміння орієнтуватися в npocтopi, сприймати предмети з наступним переміщенням їx. Розуміти та відповідати на запитання: де був предмет? де він знаходиться зараз? Вчити правильно будувати поширені речения.
Тема. Ознайомлення з трикутником.
Програмовий зміcm: вчити дітей порівнювати piзнi за величиною й кольором трикутники; обстежувати їxню форму; учити визначати певні особливості трикутника, закріпити знания про незалежність форми від розміру й кольору предмета; розвивати вміння орієнтуватися в npocтopi, сприймати предмети з наступним переміщенням їx. Розуміти та відповідати на запитання: де був предмет? де він знаходиться зараз? Вчити правильно будувати поширені речения.
Матеріал: демонстраційні та роздавальні геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник.
1.Вихователь демонструе дітям геометричні фігури: круг та квадрат.
-Як називаються ці геометричні фігури?
- Чим відрізняється круг від квадрата?
- На що схожий круг?
- На що схожий квадрат?
- Що є в квадрата?
2. Вихователь знайомить дітей з новою геометричною фігурою - трикутником.
Biн не круг i не квадрат,
I не прямокутник.
Має тільки три кути,
Звуть його трикутник. ,
3. Вихователь показує дітям кути, сторони трикутника та пропонує обстежити його.
— Скільки стopiн у трикутника?
4. Дидактична вправа «Покажи фігуру, яку я назву».
Вихователь пропонує дітям показати ту геометричну фігуру,
яку вона назве.
5. Фізкультхвилинка.
Швидко, діти, підлетіли,
Мов горобчики малі.
Руку вправо, руку вліво
Bci дружненько розвели.
А тепер до сонця руки
Й на носочки піднялись.
Руки в боки, два підскоки,
Bci прогнулись, підвелись.
Як горобчики, присіли,
. Поклювали зернятка.
Піднялись i полетіли.
Усміхнулись сонечку.
Зайцю холодно стояти,
Треба трішки пострибати.
Ось так, ось так — так!
Треба тріши пострибати.
6. Вихователь закріплює з дітьми назви геометричних фігур. Пропонує викласти з геометричних фігур пташку (тулуб — квадрат, голова — круг, хвicт — трикутник).
7. У зимовому лici пташкам теж складно. Чому? Вихователь пропонує дітям допомогти пташкам i знайти для них будиночки.
Дидактична гра «Знайди будиночок для пташки»
Мета: вчити дітей співідносити предмети за величиною, знаходити предмет за назвою величини; супроводжувати свої дії фразами, реченнями: «У мене велика пташка. Для великої пташки — великий будиночок»; розвивати увагу, стриманість.
Матеріал: об’ємні будиночки, piзнi за величиною; нaбip пташок piзнoї величини.
Вихователь пропонує дітям знайти будиночок для пташок.
Ускладнення: закріплювати назви птахів (голуб, ворона, синиця, горобчик), промовляючи: «У мене горобчик — це маленька пташка. Для горобчика — маленький будиночок».
Вчити дітей відповідати на запитання: де був предмет? де він знаходиться зараз? Вчити правильно будувати поширені речения(«Горобчик був на дереві. Тепер він у будиночку.»)