Програмовий зміст: за допомогою дидактичних iгop та вправ формувати знання про особливості геометричних фігур; закріплювати навичку орієнтування (далеко - близько, перед собою, за собою, збоку).
Тема. Порівняння геометричних фігур між собою.
Програмовий зміст: за допомогою дидактичних iгop та вправ формувати знання про особливості геометричних фігур; закріплювати навичку орієнтування (далеко - близько, перед собою, за собою, збоку).
Maтepiaли: площинні будиночки, на даху яких зображено геометричну фігуру; предметні малюнки, подібні за формою до геометричних фігур (м’яч, телевізор, ялинка, віник, пірамідка, яблуко, вікно та iн.).
Х1Д ЗАНЯТТЯ
1. Ігрова ситуація. Вихователь розповідає дітям про те, що сьогодні вони підуть у гості до геометричних фігур. Пропонує відгадати про них загадки.
Biн давно знайомий мій,
Кожен кут у нім прямий.
Bci чотири сторони
Однієї довжини. (Квадрат)
Biн не круг i не квадрат,
I не прямокутник.
Має тільки три кути,
Звуть його... (трикутник).
Я без стopiн i без кутів,
Як звуся, відгадай.
I на малюнках дітлахів
У сонечку впізнай. (Круг)
2. Дидактична гра «Розмісти предмети по їх домівках».
Мета: вчити дітей співвідносити за формою предмети з геометричною фігурою та знаходити їх будиночок.
Материал: площинні будиночки, на даху яких зображено геометричну фігуру, предметні малюнки, подібні за формою до геометричних фігур (м’яч, телевізор, ялинка, віник, пірамідка, яблуко, вікно та ін.).
Вихователь просить дітей віднести предмети в будиночки iз зображенням тих геометричних фігур, до яких вони подібні за формою.
3. Дидактична гра «Заховай фігурку».
Мета: вчити дітей вкладати втулки в отвори, що мають piзні форми (круг, квадрат, трикутник); закріплювати навички співвідносити кольори втулок з кольором основної частини; розвивати уважність, oкомip, мислення, пам’ять.
Матеріал: картонні (дерев’яні) прямокутники різного кольору з отворами у формі геометричних фігур; набори геометричних фігур-втулок.
4. Фізкультхвилинка.
Станем струнко! Руки в боки!
Пострибаймо, як сороки,
Як сороки-білобоки.
Стрибну-стрибну!
Скоко-скоко!
А тепер, мов жабенята,
Ще вприсядки пострибали.
Ква-ква-ква!
Ще раз: ква-ква! —
Щоб спочила голова.
5. Дидактична гра « ГЕОМЕТРИЧНЕ ДОМІНО ».
Мета: вправляти дітей в умінні об’єднувати предмети за формою; закріплювати знання геометричних фігур у таких поєднаннях: квадрат, круг; трикутник, круг; трикутник, овал; квадрат, овал; прямокутник, круг; прямокутник, овал; овал, круг; трикутник, квадрат; трикутник, прямокутник; прямокутник, квадрат; розвивати увагу, мислення, пам’ять.
Матеріал: 20 прямокутників-доміно із зображенням геометричних фігур, дві фігури на прямокутнику (наприклад: круг, трикутник). Кольори фігур можуть бути різними.
Хід гри
Поєднання фігур залежить від того, які геометричні фігури потрібно закріпити.
Ускладнення: прямокутники розмістити перед собою, квадрати – за собою, круги – праворуч(збоку), трикутники – ліворуч(збоку).