ЗАТВЕРДЖУЮ Директор |
ПОГОДЖУЮ Завідувач
|
РІЧНИЙ ПЛАН
роботи практичного психолога
Очеретяної Віти Валеріївни
на 2019-2020 навчальний рік
Вступ
І. Аналітична частина
Психологічної служби школи протягом 2018-2019 н. р. здійснювала діяльність за наступними напрямками: психодіагностична робота, консультаційна, психологічна просвіта, корекційно — відновлювальна та розвивальна робота, організаційно – методична робота.
Робота практичного психолога була організована відповідно плану роботи психологічної служби.
Психологічна служба школи працювала згідно навчально – виховної теми школи та теми методичного об’єднання працівників психологічної служби. Проводилася діагностична та корекційно – розвивальна робота з учнями, які цього потребують, а також робота по запиту адміністрації закладу, вчителів та батьків.
ІІ. Цілепокладаюча частина
Метою діяльності психологічної служби є сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти. А також організація психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання.
Завдання діяльності психологічної служби закладу є: підвищення ефективності навчально-виховного процесу на основі практичного впровадження новітніх досягнень психологічної науки; сприяння повноцінному особистісному й інтелектуальному зростанню дітей на кожному віковому етапі їх розвитку; забезпечення індивідуального, особистісно-орієнтованого підходу до кожної дитини на основі її психолого-педагогічного вивчення; профілактика і корекція відхилень в інтелектуальному і особистісному розвиткові учнів.
Тема методичного об’єднання працівників психологічної служби
у 2019-2020 н. р.: «Створення сприятливого соціально-психологічного клімату в закладі освіти та оптимізація змісту і форм психологічної просвіти педагогічних працівників і батьків».
Тема роботи навчального закладу:
«Якісна освіта – запорука самореалізації особистості».
Тема роботи практичного психолога : «Створення максимально сприятливих умов для розвитку особистості кожного учня: запобігання насильству в учнівському колективі та домашнього насильства».
ІІІ. Змістова частина
№ з\п |
Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти. Види та форми роботи |
Термін проведення |
Цільова група/ аудиторія |
Відмітка про виконання |
1. |
Діагностика |
|
|
|
1.1. |
Спостереження за адаптації першокласників до шкільного навчання; вивчення чинників , які впливають на процес адаптації. |
вересень/ жовтень |
учні 1-х класів |
|
1.2 |
Дослідження загальних зон труднощів у адаптації п’ятикласників. |
жовтень\ листопад |
учні 5-х класів |
|
1.3 |
Вивчення психологічного клімату в учнівських колективах, дітей з проблемами у спілкуванні та поведінці. |
протягом року |
учні 1-11класів |
|
1.4 |
Діагностика професійних інтересів, схильностей учнів, розширення уявлень просвіт професій та їх особливостей. |
протягом року |
учні 1-11класів |
|
1.5 |
Вивчення соціально – психологічних причин негативних явищ, що мають місце в школі. |
протягом року |
учні 1-11класів |
|
1.6 |
Дослідження мотивів навчання |
протягом року |
учні 1-11класів |
|
1.7 |
Діагностика психофізіологічних особливостей учнів |
протягом року |
учні 1-11класів |
|
1.8 |
Вивчення особливостей взаємовідносин у класному колективі |
протягом року |
учні 1-11класів |
|
1.9 |
Дослідження дітей з особливими потребами |
протягом року |
учні 1-11класів |
|
1.10 |
Дослідження індивідуальних особливостей поведінки учнів «групи ризику « (за запитом учасників освітнього процесу). |
протягом року |
учні 1-11класів |
|
1.11 |
Моніторинг « Насилля в сучасному суспільстві» |
грудень |
учні 8-9 класів |
|
1.12 |
Моніторинг з теми: « Здоровий спосіб життя » серед учнів 7-8 класів в рамках реалізації програми « Сімейна розмова». |
листопад |
учні 7-8 класів |
|
1.13 |
Анкетування , щодо обізнаності дітей у проблемі « Торгівля людьми ». |
листопад |
учні 6-9 класів |
|
1.14 |
Діагностика агресивності дітей підліткового віку (за запитом учасників освітнього процесу). |
протягом року |
учні 1-11класів |
|
1.15 |
Моніторинг розвитку пізнавальних процесів учнів 1-их класів |
лютий |
учні 1-х класів |
|
2. |
Профілактика |
|
|
|
2.1. |
Здійснювати контроль за відвідуванням занять учнями школи з метою профілактики пропусків уроків без поважних причин, ігроманії та комп’ютероманії. |
протягом навч. року (кожної п’ятниці) |
Кл.керівники 1-11 класів спільно з ЗДНВР, соц. пед. |
|
2.2 |
Відвідування проблемних дітей з неблагополучних сімей вдома. |
протягом навч. року |
Класні кер. 1-11 класів, соц. пед. |
|
2.3 |
Участь в організації та проведенні рад профілактики. |
протягом навч. року |
кл.кер. 1-11 класів, соц. пед.
|
|
2.4 |
Здійснення психологічного супроводу сімей, що потрапили в складні життєві обставини. |
протягом навч. року |
Спільно з кл. кер. 1-11кл. |
|
2.5 |
Проведення занять з елементами тренінгу щодо формування здорового способу життя та правового виховання учнів, протидії торгівлі людьми, насильства в сім’ї. |
протягом навч. року |
Спільно з Соц. пед., учні 9-11 кл |
|
2.6 |
Посилення профілактичної роботи щодо протидії торгівлі людьми(в рамках декади профілактики негативних проявів) . |
листопад/ квітень |
Спільно з Соц.пед. |
|
2.7 |
Проведення профілактичної роботи із учасниками освітнього процесу з питань запобігання та протидії насильству, злочинності, алкоголізму, наркоманії. |
24.11.19 – 11.12.19 |
Спільно з кл. кер. 1-11кл. Соц.пед.
|
|
3. |
Корекція |
|
|
|
3.1. |
Групові та індивідуальні корекційно – розвивальні заняття з дітьми із особливими освітніми потребами. |
протягом року |
учні 1-11 класів |
|
3.2 |
Індивідуальні та групові заняття щодо подолання проявів дезадаптації учнів. |
листопад |
1-х та 5-х класів |
за потреби |
3.3 |
Індивідуальна робота з ВПО та дітьми , батьки яких є учасниками АТО. |
протягом року |
учні та батьки |
за потреби |
3.4 |
Групові та індивідуальні корекційно – розвивальні заняття з дітьми схильних до правопорушень. |
протягом року |
учні 1-11 класів |
|
3.5 |
Групові та індивідуальні корекційно – розвивальні заняття з дітьми які пережили насилля. |
протягом року |
учні 1-11 класів |
|
4. |
Навчальна діяльність |
|
|
|
5. |
Консультування |
|
|
|
5.1. |
Групове та індивідуальне консультування батьків про вікові особливості першокласників та шляхи їх психологічної підтримки. |
протягом навч. року |
батьки |
|
5.2 |
Групове та індивідуальне консультування батьків про вікові особливості п’ятикласників та їх проблеми. |
протягом навч. року |
батьки |
|
5.3 |
Індивідуальні та групові консультації з учнями «групи ризику».
|
протягом навч. року |
учні |
|
5.4 |
Консультування адміністрації школи з питань покращення психологічного мікроклімату в колективі. |
протягом навч. року |
адміністрація школи |
|
5.5 |
Консультування учнів, батьків та вчителів (за запитом). |
протягом навч. року |
вчителі \ батьки \учні\ адміністрація школи |
|
5.6 |
Інша тематика консультацій за результатами психодіагностики . |
протягом навч. року |
вчителі \ батьки \учні\ адміністрація школи |
|
6. |
Просвіта |
|
|
|
6.1. |
Надання методичної допомоги вчителям у підборі психологічної літератури з різних проблем виховання і розвитку дитини. |
протягом навч. року |
вчителі |
|
6.2 |
Надання допомоги батькам у вихованні дітей. |
протягом навч. року |
батьки |
|
6.3 |
Виступ на батьківських зборах на тему: «Булінг», «Адаптація першокласників», «Гіперативна дитина», «Щаслива сім’я». |
протягом навч. року |
батьки |
|
6.4 |
Проведення заходів просвітницького спрямування в рамках « Години психолога». |
протягом навч. року |
учні 1-11 класів |
за запитом |
6.5 |
Проведення просвітницької роботи із учасниками освітнього процесу з питань запобігання та протидії насильству, злочинності, алкоголізму, наркоманії. |
протягом навч. року |
соц. пед. |
|
6.6 |
Участь в організації та проведенні «Тижня Толерантності» |
11.11.2019-15.11.2019
|
соц. пед. |
|
6.7 |
Участь в організації та проведенні Всеукраїнської акції «16 днів проти насилля!» |
25.11.2019-10.12.2019
|
соц. пед. |
|
6.8 |
Проведення заходів з психологічної просвіти в рамках «Тижня психології» |
20.04.2020-24.04.2020 |
соц. пед. |
|
6.9 |
Виступи на педагогічних радах .(за запитом) |
серпень, січень |
пед.працівники |
|
6.10 |
Відзначення Європейського дня захисту дітей від сексуального насильства |
18.11.2019 |
соц.пед. |
|
6.11 |
Захист соціальних проектів в УДПУ |
листопад |
учні школи |
|
6.12 |
Участь у фестивалі «Повір у себе» |
03.12.2019 |
учні школи |
УДПУ |
6.13 |
Презентація виступів шкільних соціально – психологічних театрів |
березень |
учні, соц.пед. |
|
6.14 |
Фестиваль соціально-психологічної драми «Почуй! Побач!» |
квітень |
учні соц.пед. |
УДПУ |
7. |
Інше (організаційно-методична функція, зв’язки з громадськістю) |
|
|
|
7.1. |
Підготовка до виступів на батьківських зборах, педагогічних нарадах, семінарах для педагогів (по запиту) |
протягом навч. року |
прак. психолог |
|
7.2 |
Участь у навчально-методичних семінарах та Інтернет – конференціях працівників психологічної служби міста. |
за планом відділу освіти |
прак. психолог |
|
7.3 |
Оформлення та поновлення даних для стендів соціально-психологічної служби |
двічі на рік |
спільно з соц. пед. |
|
7.4 |
Складання плану роботи практичного психолога на 2020-2021 н. р. |
червень-серпень |
прак. психолог |
|
7.5 |
Організація надання психологічної допомоги постраждалим внутрішньо переміщеним учням їхнім батькам та членам родини в адаптації до нових умов проживання і навчання, дітям і сім’ям учасників АТО. |
протягом навч. року |
прак. психолог |
|
7.6 |
Відвідування вдома, обстеження житлово-побутових умов проживання дітей пільгового контингенту. |
тричі на рік |
Класні кер. 1-11класів, соц.пед. |
|
7.7 |
Співпраця з громадськими організаціями та державними установами : УДПУ ім.П.Тичини , КДМ , УГПК ім.Т.Г.Шевченка , CCД. |
протягом навч. року |
громад. орган. та державні установи |
|
Перевірено