План уроку Тема. Лексикографія. Сучасні лексикографічні джерела: словники, довідкова література. Інформативна й нормативна функції їх

Про матеріал

III. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

Мотивація діяльності учнів

Системне представлення розділу «Лексикографія»

  • -Назвіть розділи науки про мову. Який їхній зміст?

IV. Пояснення нового матеріалу

Викладач. Прочитайте слова. Визначте в них спільну частину. Що вона означає? Чим відрізняються ці слова? Що значить кожна ця частина?

Перегляд файлу

Тема. Лексикографія. Сучасні лексикографічні джерела: словники, довідкова література (у  числі на електронних носіях). Інформативна й нормативна функції їх

Мета : 

предметні: поняття про лексикографію; 

ключові: навички роботи зі словниками;

 комунікативні: спілкування з різними лексикографічними джерелами; 

інформаційні: вміння добувати знання про різні типи словників; 

загальнокультурні: знайомство зі словниками різних мов.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організаційний момент

Фронтальна бесіда

· У чому нам допомагають словники?

· Яким із словників ви найчастіше користуєтесь?

· У яких книгах зібрані майже всі слова будь-якої мови?

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок

  • Виразно прочитайте уривок вірша М. Рильського «Мова». Яку пораду нам дає поет? Поясніть правопис виділених слів.

III. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

 Мотивація діяльності учнів

Системне представлення розділу «Лексикографія»

  • Назвіть розділи науки про мову. Який їхній зміст?

IV. Пояснення нового матеріалу

Викладач. Прочитайте слова. Визначте в них спільну частину. Що вона означає? Чим відрізняються ці слова? Що значить кожна ця частина?

Орфографія, каліграфія, монографія, лексикографія.

Лексикографія — розділ мовознавства, який досліджує теорію і практику укладання словників.

V. Закріплення нового матеріалу

  • Робота з Інтернет-ресурсами

(uk.wikipedif.org/wiki/Список словників української мови)

Запишіть інформацію про словники, які викликали у вас підвищений інтерес.

  • Пояснювальний диктант

 Напишіть диктант. Назвіть у записаному тексті всі орфограми й пунктограми. На яку тему цей текст? Чи трапилось вам слово, значення якого ви б хотіли уточнити за словником?

VI. Систематизація й узагальнення нового матеріалу

 Випишіть назви 5-7 видів словників і складіть із цими словами

речення, запишіть.

  • З видами яких словників ви ознайомилися вперше?

VІІ. Підсумок уроку

Рефлексія

  • Що нового я дізнав(ла)ся на уроці?
  • Що таке лексикографія?

Підсумкове слово викладача

VIII. Домашнє завдання (на вибір)

1. Робота за підручником (теоретичні відомості та вправа).

2. Робота з конкретним (на вибір) словником і розповідь про це на наступному уроці.

 

docx
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
5139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку