28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

План уроку Урок № Тема. Ліна Костенко. Життєвий і творчий шлях. Риси індивідуального стилю

Про матеріал

I. Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

Розповідь напам'ять поезії М. Вінграновського «Сеньйорито акаціє, добрий вечір…».

II. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово викладача.

Перегляд файлу

План уроку

Урок №

Тема.  Ліна Костенко. Життєвий і творчий шлях.

Риси індивідуального стилю

  Мета:  ознайомити учнів із життям і творчістю сучасної письменниці; розвивати навички виразного читання напам’ять, сприйняття інформації на слух, виділення головного, оцінювання його; виховувати активну громадянську позицію, любов до літератури, пошану до митців.

Очікувані результати:  учні знають матеріал про життєвий і творчий шлях письменниці, її творчі пошуки та знахідки, вміють визначати риси індивідуального стилю.

Обладнання:  портрет письменниці, видання творів, ілюстративні матеріали до біографії, аудіозаписи пісень на слова Ліни Костенко.

  Тип уроку:  комбінований.

Перебіг уроку

  I.  Актуалізація опорних знань учнів

  Перевірка домашнього завдання.

Розповідь напам’ять поезії М. Вінграновського «Сеньйорито акаціє, добрий вечір…».

 II.  Мотивація навчальної діяльності учнів.

Оголошення теми й мети уроку

  Вступне слово викладача.

III.  Сприйняття  та  засвоєння  учнями  навчального  матеріалу

  Прослуховування аудіозаписів.

(Прослуховуються пісні на слова Ліни Костенко у виконанні                      О. Богомолець та ін.; художнє читання віршів поетеси.)

  Обмін враженнями.

  Розповідь викладача (біографія письменниці).

  Ознайомлення з афористичними висловлюваннями Ліни Костенко.

  •  Цінує розум вигуки прогресу, / душа скарби прадавні стереже.
  •  Душа належить людству і епохам.
  •  Душа тисячоліть шукає себе в слові.
  •  Блаженний сон душі мистецтву не сприяє.
  •  Душа шукає слів, як молитов.
  •  Поет природний, як природа, / од фальші в нього слово заболить.
  •  Хто труїв, собою ж затруївся, / музики Сальєрі не бува.
  •  Великий або дволикий. Середини тут нема.
  •  Блажен той муж, воістину блажен, / котрий не був ні блазнем, ні вужем.
  •  Глибина, вона що ж? — потойбічна сестра висоти.
  •  В безсмертя також повні очі сліз.
  •  Неповторність кожної хвилини / шукає шлях від болю до перлини.
  •  Любов відкрити важче, ніж Америку.
  •  Усміхається правда очима легенд / і свобода — очима неволі.
  •  Моя свобода завжди при мені.
  •  Оця реальна мить вже завтра буде спомином.
  •  З суми безконечно малих / виникає безконечно велике.
  •  Немає кращого гримера, / ніж добросовісна брехня.
  •  Марудна справа — жити без баталій.
  •  Люди, будьте взаємно красивими!
  •  Поети — це біографи народу, / а в нього біографія тяжка.
  •  В Червону книгу запишіть поетів, / Поети теж зникають на землі!
  •  Життя іде і все без коректур.
  •  Життя людського строки стислі. / Не має часу на поразку.

  Завдання учням.

Прокоментуйте висловлювання письменників, літературознавців  про письменницю.

«Українській літературі поталанило, що є в ній постать, яка життям і творчістю утверджує благородство вищих мистецьких принципів».                           

 (В. Базилевський, літературознавець)

«…Критерії поетеси високі — вона вимагає від митця, а отже і від себе, не лише щирості і викінченості, а й гаряче обстоює думку: право на існування має лише те, що потрібно сучасності».

(В. Симоненко)

«Ліна Костенко — це мужність і зрілість сучасної української поезії, її безкомпромісність, непоступливість у принципових, доленосних питаннях, небуденний талант у поєднанні з почуттям відповідальності перед  минулим,  сучасним  і  майбутнім    то  могутня  опора  потужного дару».      (В. Неділько, літературознавець)

 IV.  Закріплення знань, умінь та навичок

  Проблемне завдання.

Визначне мистецьке кредо Л. Костенко за її віршами, риси індивідуального стилю.

Орієнтовна відповідь. Ліна Костенко усвідомлює високу роль митця в суспільстві, його відповідальність перед своїм народом, від якого себе не відділяє. Вона готова розділити всі труднощі, не нарікає на свою важку долю, адже це її власний вибір. Риси індивідуального стилю — філософічність, інтелектуалізм, традиційність, активна громадянська позиція митця.

 V.  Підбиття підсумків уроку

  Інтерактивна вправа «Мікрофон».

  Мені хотілося б спитати у Ліни Костенко…

 VI.  Домашнє завдання

Знати біографію поетеси, вміти характеризувати її творчість; підготувати виразне читання вірша, що найбільше вразив, запам’ятався.

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку