Пропоновані плани 5-ти засідань - роботи з учасниками Школи Педагогічної Адаптації. Кожен план містить розширений зміст методичної та практичної роботи на засіданні, а також рекомендоване завдання для опрацювання в період між засіданнями. Кожен пункт має епіграф чи цитату великих математиків, що відображає емоційний зміст роботи з даного питання.
Школа молодого вчителя
Засідання 1 Якщо оркестр гра врізнобій,
диригент смішний.
Коли оркестр зіграний,
диригент здається чарівником.
Те ж саме і в школі.
Якщо клас зіграний, то урок – як музика
План роботи
1. Професійна спрямованість особистості педагога (психолог Сокальського
округу Бурчин Л.Б.)
2 Прийоми педагогічної техніки (вч.математики Зджанська Г.О.)
Не існує педагогічної панацеї. Немає одного, «найголовнішого» прийому. Веселка з одного кольору – не веселка. Тільки підтримуючи один одного, прийоми дають ефект «веселки». Багатокольорову картину не малюють одним помахом. Терпіння і поступовість! Найкращий засіб загубити педтехніку – хапатися за все одразу.
Прийоми педтехніки – щоденний інструмент учителя. Інструмент без діла ржавіє… А в роботі – удосконалюється.
3. Опрацювання «Методичного банку ігрових форм роботи» :
обговорення екологічних проблем на уроках математики – фізики
(вч. математики Зджанська Г.О.):
а)проходження тесту «Скільки ресурсів в перерахунку на гектари споживаєш ти?
б) презентація «Галереї мертвих міст світу».
За дослідженням відповідних служб ЮНЕСКО у 2070 році в Україні при бездіяльності і впливів на покращення стану здоров’я українця, нас залишиться 20млн, тобто у 2 рази менше в порівнянні з 2005 роком!
4.Критерії оцінки навчальних досягнень учнів. Опрацювання Методичного листа МОН «Орієнтовні вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів…»
Словничок: Відмінно працювали разом! Чудова відповідь (робота)! Ти сьогодні дуже уважна! (активний)! Дуже точна відповідь! Тебе було приємно слухати!
Зла людина схожа на вугілля:
якщо не обпікає, то вимазує тебе…
Анахарсіс
Жвирківська зш І-ІІІст.
Засідання №2
«Розум, розтягнутий новою ідеєю,
ніколи не набуває попередніх розмірів»
Олівер Венцелл Галмс, американський письменник
«Мандруючи в світ іншої людини,
добре було б наперед погодитись з тим,
що у неї все по-іншому, не так як у тебе»
Інна Колом бет, психолог
«Дозвольте дітям приймати свої рішення
і нести за них відповідальність»
Олександр Макєєв, психолог
(поради вчителю).
«Якщо ви мрієте про щось – значить,
ви можете це здійснити.»
Волт Дісней, кінорежисер.
Сомерсет Моем, англійський письменник
Школа молодого вчителя
Заняття 4
Понад 2400р тому Конфуцій сказав:
Те, що я чую, я забуваю.
Те, що я бачу й чую, я трохи пам’ятаю.
Те, що я чую, бачу й обговорюю, починаю розуміти.
Коли я чую, бачу, обговорюю і роблю, я набуваю знань і навичок.
Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.
План роботи.
1.Відвідування уроків математики у Тартаківській ЗШ І-ІІІ ст..
2. Розбір аналізу уроку, самоаналізу уроку.
3. Складання конспекту уроку .
(мета : акцентувати увагу педагога на тому, що перш, ніж виконувати завдання,треба ретельно підготувати інформацію або ретельно вивчити її)
Школа молодого вчителя
Заняття 5
План роботи.
а) опрацювання критеріїв оцінювання знань учнів;
б) використання різних форм контролю при оцінюванні знань.
2. Практична робота «П’ять підструктур логічного мислення»
( ціль: навчити вчителів розрізняти тип учнівського логічного мислення;
розглянути практичний завдання; показати способи розв’язання
завдань з погляду кожного із видів логічного мислення.
3. Майстер клас «Я роблю це так»:
4. З циклу «Зацікавленість учнів точними науками»: робота над проектами:
позакласної роботи вчителя)
5. Психологічна служба на допомогу вчителю:
наслідками – це перший крок навчитись оптимізму).
завершальне слово, скільки включитись в інтелектуально-
пізнавальну діяльність, щоб удосконалити оцінно-прогностичні
здібності).
.
Чим більше активність,самоорганізація учнів, тим вище ідеальність навчальної або керуючої дії. Якщо узгодимо зміст та форми навчання з захопленнями школярів, то САМІ ШКОЛЯРІ будуть прагнути взнати: а що ж там далі?Узгодимо темп, ритм, складність навчання з можливостями учнів – і тоді вони відчують свою успішність і САМІ захочуть її закріпити.
Жвирківська ЗШ І-ІІІст.
Всілякі є обдарування, що прикрашають розум людський,
але жоден з них не оздоблює і не прикрашає його
такою великою мірою,
як обдарування математичне.
Г. Біллінгслі.
Засідання №6
План.
Капусти Н.Д. Тема «Особистісний підхід у вивченні
математики»
Необхідно, щоб школа розвивала в дітей
уміння спостерігати явища життя крізь
“математичні окуляри”
Н.Крупська