Календарно-тематичне планування для 4 класу на ІІ семестр за підручником А.Заїки.
ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ З МАТЕМАТИКИ 4 КЛАСУ
до підручника «Математика. 4 клас». У 2-х частинах
(автори А. М. Заїка, С. С. Тарнавська) видавництво «Підручники і посібники», 2021
v Для класів, що працюють за навчальним планом ТОП, розробленої під керівництвом Р. Б. Шияна |
5 год на тиждень (з них 1 год в інтегр. курсі «ЯДС») / 175 год на рік (з них 35 год в інтегр. курсі «ЯДС»)
І семестр: [64 год + 16 год «ЯДС»] 80 год (з них 20 % резерву)
ІІ семестр: [76 год + 19 год «ЯДС»] — 95 год (з них 20 % резерву) |
v Для класів, що працюють за навчальним планом ТОП, розробленої під керівництвом О. Я. Савченко |
5 год на тиждень/ 175 год на рік (з них — 20 % резерву — 35 год)
І семестр — 80 год (з них 20 % резерву) ІІ семестр — 95 год (з них 20 % резерву) |
У календарно-тематичному плануванні вказано орієнтовну кількість годин на вивчення кожного розділу / теми / параграфа. Учитель може самостійно розподілити години за темами програми, керуючись власним досвідом і враховуючи підготовленість учнів та умови роботи в певному класі.
Опис змісту навчального предмета Математика
Орієнтовну навчальну програму з математики (математична освітня галузь) укладено на основі Державного стандарту початкової освіти та Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Р. Б., Шияна з елементами конкретизації та деталізації.
Основною метою навчання математики є формування і розвиток математичного мислення дитини, уміння узагальнювати, робити висновки, уміти ними послуговуватися при розв’язанні навчальних і життєво зорієнтованих практичних завдань. Тому навчальний зміст програми в 4 класі спрямований на ознайомлення учнів / учениць з математичними фактами, поняттями, термінами, що розкривають реальні закономірності, властивості об’єктів навколишнього світу.
У програмі визначено основні освітні лінії, що системно, логічно, поступово, доступно, з певним рівнем диференціації розкривають і формують основи для сприймання учнями початкової школи азів арифметичного, алгебраїчного, геометричного матеріалів; розуміння сутності величин (довжина, маса, місткість, час, крім дати, вартість, площа) як спільної ознаки об’єктів, яку можна вимірювати, порівнювати, виконувати над ними дії; векторної величини (швидкість); навчальні, практичні та життєві ситуації, які потребують дослідження та розв’язуються математичними способами; і, звісно, робота з даними, яка передбачає ознайомлення учнів з першими кроками опрацювання даних, уміння їх бачити, читати, порівнювати, аналізувати, добирати тощо.
Навчальний контент є логічним продовженням того, з чим учні ознайомилися в попередніх класах:
- Розширення множини чисел – показано способи утворення нових чисел, їх спосіб називання та позиційний принцип запису. Звернено увагу на правопис числівників, їх відмінювання (без теоретичного пояснення, а на основі зразків читання, написання, говоріння). Особливу увагу приділено правильному називанню часу.
- Розгляд різних видів обчислень, у яких розкрито кілька способів його виконання. Кожен учень, кожна учениця має можливість використовувати той прийом/спосіб, який йому/їй є більш зрозумілим, прийнятним.
- Паралельно із ознайомленням з обчисленнями певного виду пропонуються теми з вивчення величин, одиниць їх вимірювання, порівняння, геометричного матеріалу та алгебраїчної пропедевтики, виконання навчальних вправ і завдань із використанням математичних відомостей. До кожної математичної проблеми пропонуються завдання практико зорієнтованого характеру.
Відповідно до завдань математичної освітньої галузі, що передбачають формування в учнів початкової школи розуміння ролі і значення математики в пізнанні явищ, структур і закономірностей навколишнього світу; користі математики для особистого і суспільного життя, до навчальної програми включено системне використання схем, схематичних рисунків, таблиць, блок-схем, графіків, діаграм, інфографіки, яка полегшує сприймання суті математичного факту, залежності чи закономірності, вчить моделювати процеси та ситуації для вирішення проблем, формувати математичні й інші ключові компетентності, необхідні учневі / учениці впродовж життя та неперервного навчання.
Невід’ємною складовою навчально-пізнавального, розвивального змісту курсу математики для 4 класу є наявність у програмі і, відповідно, у підручнику завдань логічного, нестереотипного характеру, які передбачають формування в дітей практичних умінь і навичок поєднувати засвоєнні відомості з власним дослідженням, баченням, розумінням, уявленням математичних дій для розв’язування навчальних і практичних задач математичними методами та способами.
Програмою передбачено формування і розвиток логічного, точного і творчого математичного мислення школярів, уміння аналізувати, виділяти істотне, порівнювати, класифікувати, групувати, робити висновки, узагальнення, уміння здійснювати дослідження, трансформувати побачене, почуте, прочитане за допомогою простих математичних моделей.
Навчальна програма спрямована на розвиток в учнів уміння планувати, визначати послідовність дій для розв’язання навчальних і повсякденних проблем математичного змісту, зокрема й сюжетних задач.
Засвоєння навчальної програми сприятиме:
- розвитку позитивного ставлення здобувачів освіти до вивчення математики, формування їх мотивуючої та активної освітньо-пізнавальної діяльності; відповідальність за власне навчання;
- формуванню в учнів логічного, критичного мислення (міркування), умінню оцінювати коректність і достатність даних для розв’язування навчальних і практичних задач;
- формуванню та розвитку усвідомлених, міцних обчислювальних навичок;
- розвитку математичного мовлення учнів, виробленню вміння описувати математичні факти, їх властивості, відношення і закономірності,
- формуванню і розвитку комунікативних навичок спілкування і взаємодії;
- формуванню відповідального ставлення щодо прогнозування, висування гіпотез, їх оцінювання, доведення або спростування, обґрунтування свого вибору і планів їх реалізації, досягнення;
- набуванню досвіду дослідження просторових відношень, форм об’єктів навколишнього світу, конструюванню площинних та об’ємних геометричних фігур;
- розвитку уміння сприймати, перетворювати та оцінювати здобуту інформацію, здібностей обробляти та розв’язувати проблеми, використовуючи різні джерела, зокрема й засоби інформаційно-комунікаційних технологій.
У вивченні математики в початковій школі важливими є практичний і дійовий підходи. Контент програми реалізується системним повторенням теоретичних відомостей, практичними вправами, дослідженнями, спостереженнями, постійним вправлянням.
У рамках усіх змістових ліній здійснюється формування в учнів початкових умінь з математичного моделювання, зокрема під час передбачення ймовірного результату, дослідження реальних об’єктів та процесів, розв’язування навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих задач тощо. Важливо, що вміння учнів початкової школи створювати прості математичні моделі (схеми, таблиці, діаграми тощо), застосовувати їх у повсякденних ситуаціях розвивається за принципом наступності (у дошкільному віці діти мали змогу працювати з предметними моделями — іграшками, фотографіями, глобусом тощо) .
Математику застосовують у вивченні інших предметів / освітніх галузей шляхом використання математичних методів та інших засобів у процесі пізнання дійсності, зокрема обчислень, порівнянь, узагальнень тощо; організації та виконання математичних та міжпредметних навчальних проєктів тощо.
Автори підручника
№№ За пор. |
|
|
Тема уроку |
Навчальна діяльність |
|
Змістова лінія |
|
|
|
|
1 ЧАСТИНА — 1 СЕМЕСТР |
||
|
|
|
РОЗДІЛ 1. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ ЗА 3 КЛАС |
|
||
1. |
|
4–6 |
Нумерація трицифрових чисел |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм; моделювання геометричних фігур; дослідження способів виконання арифметичних дій під час розв’язання повсякденних проблем математичного змісту
|
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Просторові відношення. Геометричні фігури |
2. |
|
6–8 |
Склад чисел з розрядних доданків |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм; моделювання геометричних фігур;
|
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Просторові відношення. Геометричні фігури |
3. |
|
9–10 |
Дослідження трицифрових чисел |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; дослідження реальних об’єктів та процесів; розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань; математичне моделювання розв’язання задач
|
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
4. |
|
11– 12 |
Порівняння трицифрових чисел |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; розв’язування задач з використанням математичного моделювання; дослідження законів і властивостей, способів виконання арифметичних дій під час розв’язання повсякденних проблем математичного змісту, зокрема й сюжетних задач
|
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
5. |
|
13– |
Арифметичні дії з числами |
Дослідження способів виконання арифметичних дій під час |
|
Лічба. Числа. Дії з |
|
|
15 |
|
розв’язання повсякденних проблем математичного змісту; Вправляння у складанні плану розв’язання та робота за ним; розв’язування задач з використанням математичного моделювання |
числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
6. |
|
15– 17 |
Додавання і віднімання чисел способом округлення. |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань; коментування, пояснення; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності); дослідження законів і властивостей арифметичних дій
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
7. |
|
17– 19 |
Письмове додавання і віднімання чисел |
Спостереження, обчислювальна діяльність; дослідження і застосування законів і властивостей арифметичних дій; дослідження способів виконання арифметичних дій під час розв’язання повсякденних проблем математичного змісту
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
8. |
|
19– 21 |
Обчислення значень виразів. Операції з грошима |
Спостереження, обчислювальна діяльність; дослідження способів розв’язання повсякденних проблем математичного змісту, зокрема й сюжетних задач; дослідження реальних об’єктів та процесів; використання джерел інформації
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
9. |
|
21– 23 |
Перевірка правильності додавання і віднімання |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; моделювання геометричних фігур; проведення вимірювань; вправляння у складанні плану розв’язання та робота за ним; дослідження способів виконання арифметичних дій під час розв’язання повсякденних проблем математичного змісту
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
10. |
|
23– 25 |
Зміна суми і різниці при зміні їх компонентів |
Спостереження, обчислювальна діяльність; дослідження і застосування законів і властивостей арифметичних дій; дослідження способів розв’язання повсякденних проблем математичного змісту, зокрема й сюжетних задач
|
Числа. Дії з числами Вимірювання величин. Робота з даними |
11. |
|
26– 27 |
Способи усного множення |
Дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм; виконання практико-зорієнтованих завдань; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності); дослідження способів виконання арифметичних дій під час розв’язання повсякденних проблем математичного змісту; схематичне моделювання способів додавання за допомогою моделей геометричних фігур;
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури |
12. |
|
28– 30 |
Зміна добутку при зміні множників. Стовпчикові діаграми |
Спостереження, обчислювальна діяльність; аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; дослідження і застосування законів і властивостей арифметичних дій; схематичне моделювання способів додавання за допомогою моделей геометричних фігур
|
Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Робота з даними |
13. |
|
30– 32 |
Обчислення значень виразів. Одиниці маси |
Проблемно-пошукове дослідження; виконання практикозорієнтованих завдань; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності); використання джерел інформації
|
Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Робота з даними |
14. |
|
32– 34 |
Множення і ділення. Їх взаємозв’язок |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань; дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм; дослідження способів розв’язання повсякденних проблем математичного змісту, зокрема й сюжетних задач; виконання практико-зорієнтованих завдань
|
Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури
|
15. |
|
34– 36 |
Зміна частки при зміні діленого, дільника |
Спостереження, обчислювальна діяльність; проблемно-пошукове дослідження; дослідження реальних об’єктів та процесів; дослідження способів виконання арифметичних дій під час розв’язання повсякденних проблем математичного змісту
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Робота з даними |
16. |
|
36– 38 |
Письмове додавання і віднімання трицифрових чисел. Лінійні геометричні фігури |
Дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм; моделювання геометричних фігур; виконання практико-зорієнтованих завдань; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, |
Лічба. Числа. Дії з числами. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
|
|
|
|
прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності)
|
|
17. |
|
39– 41 |
Ділення з остачею. Площинні геометричні фігури |
Висування гіпотез і їх доведення; дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм; схематичне моделювання способів дій за допомогою моделей геометричних фігур
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Просторові відношення. Геометричні фігури |
18. |
|
42– 43 |
Перевір себе |
Спостереження, обчислювальна діяльність; дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм; моделювання геометричних фігур.
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин |
19. |
|
Діагностувально-пізнавальна діяльність; практико-зорієнтована діяльність (самооцінювання, взаємооцінювання). Проведення діагностувальної роботи (у формі тестових завдань, комбінованої роботи, практичної роботи, усного опитування тощо). Тематичне оцінювання з розділу «ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ ЗА 3 КЛАС» |
|||
РОЗДІЛ 2. ПИСЬМОВЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ НА ОДНОЦИФРОВЕ ЧИСЛО |
|||||
20. |
|
44– 46 |
Алгоритм письмового множення |
Спостереження, обчислювальна діяльність; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності); розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань; дослідження реальних об’єктів та процесів; розв’язування задач з використанням математичного моделювання
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Робота з даними |
21. |
|
46– 48 |
Множення трицифрового числа на одноцифрове |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; висування гіпотез і їх доведення; дослідження способів виконання арифметичних дій під час розв’язання повсякденних проблем математичного змісту; дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм
|
Числа. Дії з числами. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
22. |
|
48– 50 |
Письмове множення чисел виду 203 ∙ 4, 170 ∙ 4 |
Спостереження, обчислювальна діяльність; дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних |
Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. |
|
|
|
|
форм; дослідження реальних об’єктів та процесів; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності)
|
Просторові відношення. Геометричні фігури |
23. |
|
50– 52 |
Алгоритм письмового ділення. Розв’язування рівнянь |
Проблемно-пошукове дослідження; виконання практико-зорієнтованих завдань; розв’язування задач з використанням математичного моделювання; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності)
|
Числа. Дії з числами. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
24. |
|
52– 54 |
Письмове ділення на одноцифрове число |
Спостереження, обчислювальна діяльність; дослідження способів виконання арифметичних дій під час розв’язання повсякденних проблем математичного змісту; дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм
|
Лічба. Числа. Дії з числами. |
25. |
|
55– 57 |
Визначення кількості цифр частки |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; моделювання геометричних фігур; виконання практико-зорієнтованих завдань; дослідження способів розв’язання повсякденних проблем математичного змісту, зокрема й сюжетних задач
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури |
26. |
|
57– 60 |
Письмове ділення чисел виду 306 : 3, 508 : 4 |
Висування гіпотез і їх доведення; спостереження, обчислювальна діяльність; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності)
|
Числа. Дії з числами. Вимірювання величин |
27. |
|
60– 61 |
Ділення чисел виду 424 : 4. Розв’язування задач |
Дослідження способів виконання арифметичних дій під час розв’язання повсякденних проблем математичного змісту; розв’язування задач з використанням математичного моделювання; вправляння у складанні плану розв’язання та робота за ним
|
Числа. Дії з числами |
28. |
|
62– 63 |
Кути. Види кутів |
Дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм;
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Просторові відношення. Геометричні |
|
|
|
|
|
фігури |
29 |
|
64– 65 |
Перевір себе |
Дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм; розв’язування задач з використанням математичного моделювання.
|
Числа. Дії з числами. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
30. |
|
Діагностувально-пізнавальна діяльність; практико-зорієнтована діяльність (самооцінювання, взаємооцінювання). Проведення діагностувальної роботи (у формі тестових завдань, комбінованої роботи, практичної роботи, усного опитування тощо). Тематичне оцінювання з розділу «ПИСЬМОВЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ НА ОДНОЦИФРОВЕ ЧИСЛО» |
|||
РОЗДІЛ 3. ПИСЬМОВЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ НА ДВОЦИФРОВЕ ЧИСЛО |
|||||
31. |
|
66– 67 |
Письмове множення на розрядне число. Одиниці довжини |
Дослідження і застосування законів і властивостей арифметичних дій; дослідження способів виконання арифметичних дій під час розв’язання повсякденних проблем математичного змісту; розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин |
32. |
|
68– 69 |
Письмове ділення на розрядне число |
Спостереження, обчислювальна діяльність; дослідження способів розв’язання повсякденних проблем математичного змісту, зокрема й сюжетних задач; розв’язування задач з використанням математичного моделювання; використання джерел інформації
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
33. |
|
70– 72 |
Дослідження і розв’язування задач різними способами |
Висування гіпотез і їх доведення; аналітична та дослідницькопізнавальна діяльність; дослідження способів виконання арифметичних дій під час розв’язання повсякденних проблем математичного змісту; використання джерел інформації
|
Числа. Дії з числами. Робота з даними |
34. |
|
72– 73 |
Множення і ділення на круглі числа |
Проблемно-пошукове дослідження; вправляння у складанні плану розв’язання та робота за ним; виконання практико-зорієнтованих завдань; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності)
|
Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Робота з даними |
35. |
|
74– 76 |
Множення двоцифрових чисел |
Висування гіпотез і їх доведення; спостереження, обчислювальна діяльність; дослідження способів виконання арифметичних дій під час розв’язання повсякденних проблем математичного змісту
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Робота з даними |
36. |
|
76– 78 |
Обчислення значень виразів. Прямокутник |
Спостереження, обчислювальна діяльність; дослідження і застосування законів і властивостей арифметичних дій; дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм; використання джерел інформації |
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури |
37. |
|
78– 80 |
Письмове ділення на двоцифрове число з одноцифровою часткою |
Вправляння у складанні плану розв’язання та робота за ним; дослідження способів розв’язання повсякденних проблем математичного змісту, зокрема й сюжетних задач; дослідження реальних об’єктів та процесів; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності);
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Робота з даними |
38. |
|
81– 82 |
Ділення на двоцифрове число способом округлення. Кругові діаграми |
Спостереження, обчислювальна діяльність; аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; розв’язування задач з використанням математичного моделювання; |
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Робота з даними |
39. |
|
83– 84 |
Письмове ділення чисел виду 768 : 24 |
Проблемно-пошукове дослідження; виконання практикозорієнтованих завдань; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності); дослідження реальних об’єктів та процесів (дій);
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Робота з даними |
40. |
|
85– 87 |
Письмове ділення з остачею |
Дослідження способів виконання арифметичних дій під час розв’язання повсякденних проблем математичного змісту
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
41. |
|
87– 89 |
Дослідження і розв’язування рівнянь |
Висування гіпотез і їх доведення; аналітична та дослідницькопізнавальна діяльність; дослідження способів виконання арифметичних дій під час розв’язання повсякденних проблем математичного змісту;
|
Лічба.. Числа. Дії з числами. Робота з даними |
42. |
|
89– 90 |
Письмове множення і ділення чисел. Одиниці часу |
Спостереження, обчислювальна діяльність; дослідження способів розв’язання повсякденних проблем математичного змісту, зокрема й сюжетних задач; виконання практико-зорієнтованих завдань
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин
|
43. |
|
91 |
Перевір себе |
Обчислювальна діяльність; розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань.
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Робота з даними |
44. |
|
Діагностувально-пізнавальна діяльність; практико-зорієнтована діяльність (самооцінювання, взаємооцінювання). Проведення діагностувальної роботи (у формі тестових завдань, комбінованої роботи, практичної роботи, усного опитування тощо). Тематичне оцінювання з розділу «ПИСЬМОВЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ НА ДВОЦИФРОВЕ ЧИСЛО» |
|||
|
РОЗДІЛ 4. НУМЕРАЦІЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ |
||||
45. |
|
92– 94 |
Тисяча. Розрядні числа четвертого розряду |
Висування гіпотез і їх доведення; дослідження способів виконання арифметичних дій під час розв’язання повсякденних проблем математичного змісту
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
46. |
|
94– 97 |
Розряди. Одиниці тисяч, десятки тисяч |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; дослідження способів розв’язання повсякденних проблем математичного змісту, зокрема й сюжетних задач; розв’язування задач з використанням математичного моделювання; вправляння у складанні плану розв’язання та робота за ним
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Робота з даними |
48. |
|
97– 99 |
Розрядні числа п’ятого розряду |
Дослідження способів виконання арифметичних дій під час розв’язання повсякденних проблем математичного змісту; вправляння у складанні плану розв’язання та робота за ним
|
Лічба.. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Робота з даними |
49. |
|
99– 102 |
Розрядні числа шостого розряду |
Проблемно-пошукове дослідження; дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм; виконання практико-зорієнтованих завдань |
Лічба. Числа. Дії з числами. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
|
|
|
|
|
|
50. |
|
102– 104 |
Розряди і класи багатоцифрових чисел |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; Розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань; коментування, пояснення
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Робота з даними |
51. |
|
104– 106 |
Утворення багатоцифрових чисел |
Висування гіпотез і їх доведення; спостереження, обчислювальна діяльність; коментування, пояснення
|
Лічба.. Числа. Дії з числами. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
52. |
|
106– 109 |
Співвідношення між розрядними одиницями. Розрядний склад числа |
Проблемно-пошукове – дослідження; |
Лічба. Числа. Дії з числами. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
53. |
|
109– 111 |
Усна та письмова нумерація багатоцифрових чисел |
Висування гіпотез і їх доведення; розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань;
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Робота з даними |
54. |
|
111– 112 |
Перевір себе |
спостереження, обчислювальна діяльність; розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань;
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Робота з даними |
55. |
|
Діагностувально-пізнавальна діяльність; практико-зорієнтована діяльність (самооцінювання, взаємооцінювання). Проведення діагностувальної роботи (у формі тестових завдань, комбінованої роботи, практичної роботи, усного опитування тощо). Тематичне оцінювання з розділу «НУМЕРАЦІЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ» |
|||
56.
|
|
113 |
Вчимося створювати навчальні проєкти «Цифри і числа: давні й сучасні» |
Виконання навчального проєкту; проблемно-пошукове – дослідження; аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; дослідження реальних об’єктів та процесів (дій); використання джерел інформації.
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
РОЗДІЛ 5. ВИКОРИСТАННЯ НУМЕРАЦІЇ ДЛЯ ВИКОНАННЯ ДІЙ. УСНІ ОБЧИСЛЕННЯ |
|||||
57. |
|
114– 115 |
Виконання дій на основі нумерації |
Висування гіпотез і їх доведення; розв’язування навчальнопізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності)
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Робота з даними |
58. |
|
116– 117 |
Порівняння багатоцифрових чисел |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; дослідження способів розв’язання повсякденних проблем математичного змісту, зокрема й сюжетних задач;
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Робота з даними |
59. |
|
118– 120 |
Визначення в числі загальної кількості одиниць кожного розряду |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності)
|
Числа. Дії з числами. Робота з даними |
60. |
|
120– 122 |
Множення багатоцифрових чисел на розрядні одиниці |
Висування гіпотез і їх доведення; спостереження, обчислювальна діяльність;
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Робота з даними |
61. |
|
122– 124 |
Ділення багатоцифрових чисел на розрядні одиниці |
Розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань; створення різних конструкцій з геометричних фігур
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Робота з даними |
62. |
|
124– 126 |
Додавання і віднімання багатоцифрових чисел на основі нумерації |
Спостереження, обчислювальна діяльність; дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм;
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
63. |
|
126– 129 |
Додавання і віднімання круглих багатоцифрових чисел. Куб |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності); дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм;
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
64. |
|
129– 131 |
Множення і ділення круглих багатоцифрових чисел на одноцифрове число |
Висування гіпотез і їх доведення; розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань; |
Лічба. Числа. Дії з числами. Робота з даними |
65. |
|
131– 134 |
Ділення круглих чисел на розрядні числа |
Спостереження, обчислювальна діяльність; дослідження і застосування законів і властивостей арифметичних дій; дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм;
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Робота з даними |
66. |
|
134– 136 |
Ділення круглих чисел на двоцифрові |
Розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань; дослідження і застосування законів і властивостей арифметичних дій; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності); проведення вимірювань
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Робота з даними |
67. |
|
137 |
Вчимося створювати навчальні проєкти «Арифметичні дії. Що це?» |
Виконання навчального проєкту; аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; дослідження реальних об’єктів та процесів (дій); використання джерел інформації |
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
68. |
|
138– 139 |
МОЇ МАТЕМАТИЧНІ УСПІХИ |
Розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань.
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
69. |
|
Діагностувально-пізнавальна діяльність; практико-зорієнтована діяльність (самооцінювання, взаємооцінювання). Проведення діагностувальної роботи (у формі тестових завдань, комбінованої роботи, практичної роботи, усного опитування тощо). Тематичне оцінювання з розділу «ВИКОРИСТАННЯ НУМЕРАЦІЇ ДЛЯ ВИКОНАННЯ ДІЙ. УСНІ ОБЧИСЛЕННЯ» |
|||
11 год - РЕЗЕРВ1 у І семестрі
|
|
|
2 ЧАСТИНА — 2 СЕМЕСТР |
|||
|
|
РОЗДІЛ 6. ДІЇ З БАГАТОЦИФРОВИМИ ЧИСЛАМИ. ПИСЬМОВЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ |
|||
1. |
|
4–6 |
Письмове додавання багатоцифрових чисел |
Спостереження, обчислювальна діяльність; коментування, пояснення; дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм; Створення різних конструкцій з геометричних фігур
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
2. |
|
6–8 |
Письмове додавання і віднімання іменованих чисел. Прямокутний паралелепіпед |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності); дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм; моделювання геометричних фігур; проведення вимірювань; створення різних конструкцій з геометричних фігур; розв’язування задач з використанням математичного моделювання
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
3. |
|
8–10 |
Письмове віднімання багатоцифрових чисел |
Висування гіпотез і їх доведення; спостереження, обчислювальна діяльність; розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань; коментування, пояснення;
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Робота з даними |
4. |
|
10– 12 |
Дослідження і розв’язування математичних завдань |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; коментування, пояснення; дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм; розв’язування задач з використанням математичного моделювання
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
5. |
|
12– 14 |
Перевірка додавання й віднімання чисел |
Схематичне моделювання способів виконання арифметичних дій за допомогою моделей геометричних фігур; дослідження і застосування законів і властивостей арифметичних дій розв’язування задач з використанням математичного моделювання
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Робота з даними |
6. |
|
14– 15 |
Письмові обчислення. Одиниці часу |
Спостереження, обчислювальна діяльність; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності); дослідження реальних об’єктів та процесів (дій); створення різних конструкцій з геометричних фігур. Розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань; коментування, пояснення.
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Робота з даними |
РОЗДІЛ 7. ПИСЬМОВЕ МНОЖЕННЯ БАГАТОЦИФРОВОГО ЧИСЛА НА ОДНОЦИФРОВЕ |
|||||
7. |
|
16– 17 |
Множення на одноцифрове число |
Висування гіпотез і їх доведення; розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань; коментування, пояснення; проведення вимірювань
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
8. |
|
18– 19 |
Обчислення значень виразів на 3-4 дії з дужками і без них |
Висування гіпотез і їх доведення; коментування, пояснення; створення різних конструкцій з геометричних фігур
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Робота з даними |
9. |
|
20– 21 |
Обчислення добутків |
Спостереження, обчислювальна діяльність; розв’язування задач з використанням математичного моделювання; вправляння у складанні плану розв’язання та робота за ним
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
10. |
|
21– 23 |
Множення чисел виду 56 000 ∙ 4, 5608 ∙ 4. Піраміда |
Тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності); розв’язування задач з використанням математичного моделювання; дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм;
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
11. |
|
Діагностувально-пізнавальна діяльність; практико-зорієнтована діяльність (самооцінювання, взаємооцінювання). Проведення діагностувальної роботи (у формі тестових завдань, комбінованої роботи, практичної роботи, усного опитування тощо). Тематичне оцінювання з розділів «ДІЇ З БАГАТОЦИФРОВИМИ ЧИСЛАМИ. ПИСЬМОВЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ» і «ПИСЬМОВЕ МНОЖЕННЯ БАГАТОЦИФРОВОГО ЧИСЛА НА ОДНОЦИФРОВЕ» |
РОЗДІЛ 8. ПЛОЩА |
|||||
12. |
|
24– 27 |
Площа фігури. Квадратний сантиметр |
Розв’язування задач з використанням математичного моделювання; дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм; створення різних конструкцій з геометричних фігур |
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
13. |
|
27– 29 |
Одиниці площі |
Розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань; проблемно-пошукове дослідження; коментування, пояснення; моделювання геометричних фігур; |
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
14. |
|
29– 31 |
Площа прямокутника |
Проблемно-пошукове – дослідження; коментування, пояснення; дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм. Проведення вимірювань
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
15. |
|
31– 33 |
Обчислення сторін прямокутника за відомими його площею та іншою стороною |
спостереження, обчислювальна діяльність; розв’язування задач з використанням математичного моделювання; дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм;
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
16. |
|
33– 35 |
Дослідження одиниць площі |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; проблемнопошукове – дослідження; коментування, пояснення; моделювання геометричних фігур; |
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
17. |
|
36– 37 |
Одиниці площі. Ар. Гектар |
Висування гіпотез і їх доведення; розв’язування навчальнопізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань; дослідження реальних об’єктів та процесів (дій); тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності)
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
18. |
|
38– 39 |
Дослідження і розв’язування задач на обчислення площі |
Проблемно-пошукове дослідження; дослідження реальних об’єктів та процесів (дій); коментування, пояснення; використання джерел інформації |
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
19. |
|
39– 42 |
Палетка. Вимірювання площі палеткою |
Проблемно-пошукове дослідження; коментування, пояснення; дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм;
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
20. |
|
42– 43 |
Іменовані числа. Дії з ними |
Висування гіпотез і їх доведення; спостереження, обчислювальна діяльність;
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
21. |
|
43– 45 |
Письмове множення іменованих чисел на число |
Розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності); розв’язування задач з використанням математичного моделювання
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
22. |
|
46 |
Перевір себе |
Розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань; тренування уваги, пам’яті розв’язування задач з використанням математичного моделювання.
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
23. |
|
Діагностувально-пізнавальна діяльність; практико-зорієнтована діяльність (самооцінювання, взаємооцінювання). Проведення діагностувальної роботи (у формі тестових завдань, комбінованої роботи, практичної роботи, усного опитування тощо). Тематичне оцінювання з розділу «ПЛОЩА».
|
РОЗДІЛ 9. ПИСЬМОВЕ ДІЛЕННЯ БАГАТОЦИФРОВОГО ЧИСЛА НА ОДНОЦИФРОВЕ |
|||||
24. |
|
47– 48 |
Алгоритм ділення на одноцифрове число |
Проблемно-пошукове дослідження; коментування, пояснення; дослідження реальних об’єктів та процесів (дій); тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності)
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Робота з даними |
25. |
|
49– 51 |
Письмове ділення іменованих чисел. Циліндр |
Розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань; дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм; створення різних конструкцій з геометричних фігур |
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
26. |
|
52– 54 |
Ділення з остачею. Конус |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; розв’язування задач з використанням математичного моделювання; дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
27. |
|
54– 56 |
Ділення у випадку, коли частка містить нулі |
Спостереження, обчислювальна діяльність; проблемно-пошукове дослідження; коментування, пояснення; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності)
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
28. |
|
57– 58 |
Перевір себе |
Обчислювальна діяльність; розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань; дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
29. |
|
Діагностувально-пізнавальна діяльність; практико-зорієнтована діяльність (самооцінювання, взаємооцінювання). Проведення діагностувальної роботи (у формі тестових завдань, комбінованої роботи, практичної роботи, усного опитування тощо). Тематичне оцінювання з розділу «ПИСЬМОВЕ ДІЛЕННЯ БАГАТОЦИФРОВОГО ЧИСЛА НА ОДНОЦИФРОВЕ» |
РОЗДІЛ 10. ШВИДКІСТЬ ТІЛА У ПРЯМОЛІНІЙНОМУ РІВНОМІРНОМУ РУСІ |
|||||
30. |
|
59– 61 |
Швидкість. Одиниці швидкості |
Висування гіпотез і їх доведення; проблемно-пошукове дослідження; дослідження реальних об’єктів та процесів (дій); коментування, пояснення; розв’язування задач з використанням математичного моделювання
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
31. |
|
61– 64 |
Формула обчислення швидкості. Куля |
Дослідження реальних об’єктів та процесів (дій); дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм; створення різних конструкцій з геометричних фігур; вправляння у складанні плану розв’язання та робота за ним; розв’язування задач з використанням математичного моделювання
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
32. |
|
64– 65 |
Дослідження і розв’язування задач. Графіки |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; проблемно-пошукове – дослідження; коментування, пояснення; розв’язування задач з використанням математичного моделювання
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
33. |
|
66– 67 |
Формула обчислення відстані |
Розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань; розв’язування задач з використанням математичного моделювання
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
34. |
|
67– 69 |
Дослідження і розв’язування математичних завдань |
Висування гіпотез і їх доведення; спостереження, обчислювальна діяльність; дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм; моделювання геометричних фігур;
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
35. |
|
69– 71 |
Формула обчислення часу |
Проблемно-пошукове дослідження; коментування, пояснення; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності); розв’язування задач з використанням математичного моделювання; |
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
|
|
|
|
|
|
36. |
|
72– 73 |
Перевір себе |
Розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань; обчислювальна діяльність.
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
37. |
|
Діагностувально-пізнавальна діяльність; практико-зорієнтована діяльність (самооцінювання, взаємооцінювання). Проведення діагностувальної роботи (у формі тестових завдань, комбінованої роботи, практичної роботи, усного опитування тощо). Тематичне оцінювання з розділу «ШВИДКІСТЬ ТІЛА У ПРЯМОЛІНІЙНОМУ РІВНОМІРНОМУ РУСІ». |
|||
38. |
|
74 |
Вчимося створювати навчальні проєкти. «Величини. Їх вимірювання» |
Виконання навчального проєкту; аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; проведення вимірювань; створення різних конструкцій з геометричних фігур; використання джерел інформації
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
|
РОЗДІЛ 11. ПИСЬМОВЕ МНОЖЕННЯ НА ДВОЦИФРОВЕ ЧИСЛО |
||||
39. |
|
75– 76 |
Обчислення. Задачі з буквеними даними |
Проблемно-пошукове дослідження; коментування, пояснення; дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм; створення різних конструкцій з геометричних фігур |
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
40. |
|
77– 79 |
Письмове множення багатоцифрового числа на розрядне число |
Обчислювальна діяльність; розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань; розв’язування задач з використанням математичного моделювання |
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
41. |
|
80– 81 |
Письмове множення багатоцифрового числа на двоцифрове |
Проблемно-пошукове дослідження; коментування, пояснення; спостереження, обчислювальна діяльність; розв’язування задач з використанням математичного моделювання |
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні |
|
|
|
|
|
фігури. Робота з даними |
42. |
|
82– 83 |
Розв’язування задач, пов’язаних з рухом |
Висування гіпотез і їх доведення; аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; проблемно-пошукове дослідження; коментування, пояснення;
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
43. |
|
83– 84 |
Множення чисел виду 305 ∙ 27 |
Обчислювальна діяльність; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності); розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Робота з даними |
44. |
|
84– 86 |
Множення круглих багатоцифрових чисел |
Проблемно-пошукове дослідження; обчислювальна діяльність; коментування, пояснення; розв’язування задач з використанням математичного моделювання |
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
45. |
|
86– 87 |
Обчислення значень виразів |
Спостереження, обчислювальна діяльність; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності)
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
46. |
|
88– 89 |
Перевір себе |
Проблемно-пошукове дослідження; розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань; коментування, пояснення; обчислювальна діяльність.
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
47. |
|
Діагностувально-пізнавальна діяльність; практико-зорієнтована діяльність (самооцінювання, взаємооцінювання). Проведення діагностувальної роботи (у формі тестових завдань, комбінованої роботи, практичної роботи, усного опитування тощо). Тематичне оцінювання з розділу «ПИСЬМОВЕ МНОЖЕННЯ НА ДВОЦИФРОВЕ ЧИСЛО».
|
РОЗДІЛ 12. ПИСЬМОВЕ ДІЛЕННЯ БАГАТОЦИФРОВОГО ЧИСЛА НА ДВОЦИФРОВЕ |
|||||
48. |
|
90– 91 |
Письмове ділення круглих багатоцифрових чисел |
Висування гіпотез і їх доведення; обчислювальна діяльність; розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань |
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
49. |
|
92– 93 |
Ділення багатоцифрових чисел з остачею |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності)
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
50. |
|
94– 96 |
Алгоритм письмового ділення на двоцифрове число |
Спостереження, обчислювальна діяльність; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності); дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
51. |
|
96– 98 |
Закони і властивості арифметичних дій. Ділення на двоцифрове число |
Висування гіпотез і їх доведення; дослідження реальних об’єктів та процесів (дій); дослідження і застосування законів і властивостей арифметичних дій; обчислювальна діяльність
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Робота з даними |
52. |
|
98– 100 |
Письмове ділення чисел виду 304 500 : 75 |
Проблемно-пошукове дослідження; розв’язування навчальнопізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань; коментування, пояснення; моделювання геометричних фігур
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Робота з даними |
53. |
|
100– 102 |
Математичні задання та їх дослідження |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; обчислювальна діяльність; розв’язування задач з використанням математичного моделювання |
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
54. |
|
102– |
Обчислення значень |
Обчислювальна діяльність; |
Лічба. Числа. Дії з |
|
|
103 |
числових і буквених виразів |
розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань |
числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
55. |
|
103– 104 |
Перевір себе |
Дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм; розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань.
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
56. |
|
Діагностувально-пізнавальна діяльність; практико-зорієнтована діяльність (самооцінювання, взаємооцінювання). Проведення діагностувальної роботи (у формі тестових завдань, комбінованої роботи, практичної роботи, усного опитування тощо). Тематичне оцінювання з розділу «ПИСЬМОВЕ ДІЛЕННЯ БАГАТОЦИФРОВОГО ЧИСЛА НА ДВОЦИФРОВЕ». |
|||
РОЗДІЛ 13. ПИСЬМОВЕ МНОЖЕННЯ НА ТРИЦИФРОВЕ ЧИСЛО |
|||||
57. |
|
105– 106 |
Алгоритм множення на трицифрове число |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності)
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
58. |
|
106– 108 |
Множення чисел виду 208 ∙ 135 |
Висування гіпотез і їх доведення; спостереження, обчислювальна діяльність; дослідження реальних об’єктів та процесів (дій); розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
59. |
|
109– 110 |
Множення чисел виду 483 ∙ 306 |
Проблемно-пошукове дослідження; дослідження реальних об’єктів та процесів (дій); коментування, пояснення; проведення вимірювань
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
60. |
|
111– |
Дослідження і |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; |
Лічба. Числа. Дії з |
|
|
112 |
розв’язування задач. Стовпчикові діаграми |
дослідження реальних об’єктів та процесів (дій); розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань |
числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними
|
РОЗДІЛ 14 . ПИСЬМОВЕ ДІЛЕННЯ НА ТРИЦИФРОВЕ ЧИСЛО |
|||||
61. |
|
113– 115 |
Письмове ділення на кругле трицифрове число |
Проблемно-пошукове дослідження; коментування, пояснення; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності)
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
62. |
|
115– 117 |
Обчислення часток. Кругові діаграми |
Проблемно-пошукове дослідження; дієво-конструктивна діяльність; коментування, пояснення; спостереження, обчислювальна діяльність
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
63. |
|
117– 119 |
Письмове ділення на трицифрове число з одноцифровою часткою |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань; дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм;
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
64. |
|
119– 121 |
Алгоритм письмового ділення на трицифрове число |
Проблемно-пошукове дослідження; коментування, пояснення; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності)
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Робота з даними |
65. |
|
121– 123 |
Обчислення значень виразів |
Спостереження, обчислювальна діяльність; розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань |
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
66. |
|
Діагностувально-пізнавальна діяльність; практико-зорієнтована діяльність (самооцінювання, взаємооцінювання). Проведення діагностувальної роботи (у формі тестових завдань, комбінованої роботи, практичної роботи, усного опитування тощо). Тематичне оцінювання з розділів «ПИСЬМОВЕ МНОЖЕННЯ НА ТРИЦИФРОВЕ ЧИСЛО» і «ПИСЬМОВЕ ДІЛЕННЯ НА ТРИЦИФРОВЕ ЧИСЛО». |
|||
|
РОЗДІЛ 15. ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ |
||||
67. |
|
124– 125 |
Частини. Утворення, порівняння частин |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; дослідження реальних об’єктів та процесів (дій); проблемно-пошукове дослідження; коментування, пояснення
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
68. |
|
126– 128 |
Звичайний дріб. Чисельник, знаменник дробу |
Висування гіпотез і їх доведення; дієво-конструктивна діяльність; розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань; дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм;
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
69. |
|
128– 129 |
Порівняння дробів |
Проблемно-пошукове дослідження; коментування, пояснення; дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм;
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
70. |
|
130– 131 |
Дроби, які дорівнюють одиниці |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; дієво-конструктивна діяльність; розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань |
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
71. |
|
132– 135 |
Знаходження дробу від числа |
Висування гіпотез і їх доведення; спостереження, обчислювальна діяльність; дослідження реальних об’єктів та процесів (дій); дослідження просторових відношень та геометричних фігур різних форм; тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності)
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
72. |
|
135– 136 |
Знаходження числа за значенням його дробу |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; спостереження, обчислювальна діяльність; дослідження реальних об’єктів та процесів (дій); тренування уваги, пам’яті (ознайомлення і застосування способів, прийомів, алгоритмів у навчальній діяльності); розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
73. |
|
137– 138 |
Розв’язування задач |
Аналітична та дослідницько-пізнавальна діяльність; розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань; розв’язування задач з використанням математичного моделювання
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
74. |
|
139 |
Вчимося створювати навчальні проєкти «Геометрія в моєму житті»» |
Виконання навчального проєкту; проблемно-пошукове – дослідження; дієво-конструктивна діяльність; створення різних конструкцій з геометричних фігур; використання джерел інформації
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
75. |
|
140– 141 |
МОЇ МАТЕМАТИЧНІ УСПІХИ |
Розв’язування навчально-пізнавальних і практико зорієнтованих задач і завдань.
|
Лічба. Числа. Дії з числами. Вимірювання величин. Просторові відношення. Геометричні фігури. Робота з даними |
76. |
|
Діагностувально-пізнавальна діяльність; практико-зорієнтована діяльність (самооцінювання, взаємооцінювання). Проведення діагностувальної роботи (у формі тестових завдань, комбінованої роботи, практичної роботи, усного опитування тощо). Тематичне оцінювання з розділу «ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ». |
|||
19 год РЕЗЕРВ1 у ІІ семестрі |
1
Резервний час в освітній програмі закладу загальної середньої освіти сприяє, зокрема, задоволенню освітніх потреб здобувачів освіти, вирівнюванню їх досягнень, розвитку наскрізних умінь [Державний стандарт початкової освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів
України від 21 лютого 2018 р. № 87].