Тема:«Рух в одному напрямку»
Мета: тренувати дітей зображати на схемі відношення величин під час односпрямованого руху двох об’єктів; конкретизувати вміння знаходити швидкість віддалення та зближення під час односпрямованого руху; вчити моделювати відношення величин за допомогою таблиці та формул; вчити працювати в парі; розвивати самостійність мислення, навички дослідницької роботи; виховувати взаємоповагу, цікавість до предмету, почуття відповідальності за доручену справу.
Обладнання: опорні схеми, таблиці, картки для самооцінювання, аркуші для парноїроботи.
1. Усний рахунок «Морський бій»
|
Роздати картки для усного рахунку. Роздати картки для само оцінювання. 1.»Морський бій» 2.Дії контролю (№121)- 3.Розв'язок задачі №122 – 4.Розв'язок задачі №123 – (теплохід рухається у стоячій воді) 5. Розв'язок задачі №123 – (теплохід рухається за течією ріки) 6. Розв'язок задачі №123 – (теплохід рухається проти течії ріки) Діти, за кожен вид роботи ви повинні зробити само оцінювання. Максимальний бал – 2. В кінці уроку додаєте всі бали, а сума балів – ваша оцінка за урок. Поставте оцінку за усний рахунок. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІІ. Перевірка д/з. Ситуація успіху. -Діти, як ви справились із д/з? -Чи були труднощі? Які? Що допомогло вам розв’язати задачі на рух в протилежних напрямках? (Знання, як знаходити швидкість зближення) |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІІІ. Ситуація розриву. -Сьогодні до школи всі поспішали? -А як їхали Яна і Владик? Скажіть, будь ласка, яка швидкість автобуса від смт Подвірки до смт Солоницівка? (50 км/год) З якою швидкістю може рухатися легковий автомобіль? (Зі швидкістю 60 км/год.) - А чому не більшою? (Тому, що за правилами дорожнього руху у населеному пункті швидкість не може перевищувати 60 км/год.) - Скажіть, будь ласка, як рухалися об'єкти? (В одному напрямку) - З цим рухом ви вже знайомі? (Ні.) То як ви думаєте, чим ми будемо займатися на сьогоднішньому уроці? |
Дівчинка завжди їде автобусом, а хлопчика підвозить тато на автомобілі.
Повторення правил дорожнього руху. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IV. Повідомлення теми і задач уроку. -Ми будемо розглядати рух в одному напрямку. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V. Постановка нової задачі і розв’язання практичної задачі. -Прочитайте задачу 121. -Про що йде мова в цій задачі? Як ми будемо знаходити швидкість об’єктів, що рухаються в одному напрямку? - Як назвемо цю швидкість? (Швидкість віддалення) |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VІ. Контрольно-оцінювальні дії. - Чи правильно добрі друзі склали схеми і таблиці? -У кого в таблиці записана швидкість віддалення? - Визначте, яким виразом записане розв’язання Мальвіни, а яким – розв’язання П'єро? Чиїм записом зручніше користуватися для розв’язання задачі? |
Клас показує «згодні», «незгодні». Оцініть свої дії контролю. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VІІ.Розв'язування задачі 122. -Хто може розв’язати задачу сам? -Хто буде працювати в парі? |
Робота в парі, 1 учень за закритою дошкою. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VІІІ. Перевірка розв’язання задачі. Самооцінювання. - Підніміть руки ті, для кого це завдання було легким. Прокоментуйте розв’язання. І спосіб
- Хторозв’язав іншим способом?
Відповідь: S=65 км. –Що ще ми повинні зробити? (Записати формулу для знаходження швидкості віддалення) V1-V2=V віддалення |
Оцініть свою роботу |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІХ. Самостійна робота із самоперевіркою за зразком. Задача №123 - Про що йде мова в задачі? - Що потрібно знайти? (Яка відстань буде між ними через 3 години?) - Чи вистачає вам даних для розв’язання задачі? Чи потрібно вам знати, по озеру чи по річці пливуть теплоходи? І якщо по річці – то за течією чи проти? - Давайте домовимось, що катер пливе по озеру в стоячій воді? Хто вже розв’язав задачу, оцініть себе. Розв'яжіть задачу за умови, що теплохід прямує за течією (додати швидкість течії ріки), або проти течії (відняти швидкість течії ріки). |
1 учень за закритою частиною дошки.
Відкрити дошку. 2 учні за закритими частинами дошки. Оцініть свою роботу |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Х. Підсумкова рефлексія. -Оцініть свою роботу на уроці на графіку самооцінки успішності та наскрізних умінь. -Підніміть руку, хто працював на високому та достатньому рівнях? -Що ми навчилися знаходити? (Швидкість віддалення, якщо об'єкти рухаються в одному напрямку) -Що слід дослідити? (Якщо один об’єкт віддаляється, то другий буде до нього наближатися.) |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ХІ. Прогнозування на наступний урок. - То як ви думаєте, чим ми будемо займатися на наступному уроці? (Знаходження швидкості віддалення та зближення під час односпрямованого руху.) |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ХІІ. Д/з №124 (а,б)
|
Пояснення виконання д/з. |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
8 |
7 |
6 |
|
|
9 |
7 |
5 |
3 |
1 |
2 |
4 |
6 |
8 |
9 |
7 |
5 |
|
|
2 |
6 |
4 |
8 |
1 |
5 |
9 |
3 |
5 |
7 |
2 |
3 |
|
|
9 |
8 |
7 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
8 |
1 |
3 |
4 |
2 |
7 |
5 |
1 |
4 |
5 |
8 |
3 |
|
|
9 |
5 |
1 |
4 |
8 |
2 |
3 |
7 |
6 |
4 |
1 |
5 |
|
|
1 |
3 |
7 |
2 |
5 |
1 |
4 |
2 |
8 |
2 |
6 |
2 |
|
|
8 |
2 |
6 |
4 |
5 |
7 |
3 |
1 |
9 |
3 |
7 |
6 |
|
|
9 |
1 |
5 |
6 |
7 |
4 |
3 |
2 |
8 |
9 |
1 |
5 |
|
|
2 |
4 |
7 |
1 |
8 |
4 |
3 |
5 |
2 |
7 |
4 |
4 |
|
|
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
3 |
4 |
5 |
7 |
9 |
8 |
6 |
|
|
3 |
7 |
9 |
3 |
4 |
2 |
6 |
8 |
8 |
1 |
3 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
- |
- |
+ |
+ |
+ |
- |
- |
= |