Урок "Рух в одному напрямку"

Про матеріал
Урок математики за системою розвивального навчання ДРіМ (В.В.Давидова,В.В.Рєпкіна і Д.С.Максименка та ін.) для учнів 4 класу.
Перегляд файлу

Тема:«Рух в одному напрямку»

Мета: тренувати дітей зображати на схемі відношення величин під час односпрямованого  руху двох об’єктів; конкретизувати вміння знаходити швидкість віддалення та зближення під час односпрямованого руху; вчити моделювати відношення величин за допомогою таблиці та формул; вчити працювати в парі; розвивати самостійність мислення, навички дослідницької роботи; виховувати взаємоповагу, цікавість до предмету, почуття відповідальності за доручену справу.

Обладнання: опорні схеми, таблиці, картки для самооцінювання, аркуші для парноїроботи.

1. Усний рахунок «Морський бій»

 

А

Б

В

Г

Д

Е

Є

1

12*4

650-280

400-220

510-270

24*5

91*1

660-270

2

8*9

15*3

280:10

600-130

37*3

89:1

380-180

3

61-15

14*4

35*7

850-590

200*6

74*0

400-110

4

18:1

21*8

19*4

38*3

150:50

200:40

64*5

5

72*0

17*6

21*7

12*5

350:5

640-250

39*5

6

730-140

270+250

38*0

18*6

700:100

490+140

26*6

7

28*7

910-820

48*1

640+360

600:20

63*6

28*4

8

35:35

38-19

70:70

900-610

22*7

94*7

46*4

9

800-160

19*1

18*6

43*2

26*4

37*8

16*5

10

280+130

17*10

43*7

27*7

53*6

93*3

23*9

Роздати картки для усного рахунку. Роздати картки для само оцінювання.

1.»Морський бій»

2.Дії контролю (№121)-

3.Розв'язок задачі №122 –

4.Розв'язок задачі №123 –

(теплохід рухається у стоячій воді)

5. Розв'язок задачі №123 –

(теплохід рухається за течією ріки)

6. Розв'язок задачі №123 –

(теплохід рухається проти течії ріки)

Діти, за кожен вид роботи ви повинні зробити само оцінювання.

Максимальний бал – 2. В кінці уроку додаєте всі бали, а сума балів – ваша оцінка за урок.

Поставте оцінку за усний рахунок.

ІІ. Перевірка д/з. Ситуація успіху.

-Діти, як ви справились із д/з?

-Чи були труднощі? Які?

Що допомогло вам розв’язати задачі на рух в протилежних напрямках? (Знання, як знаходити швидкість зближення)

 

ІІІ. Ситуація розриву.

-Сьогодні до школи всі поспішали?

-А як їхали Яна і Владик?

Скажіть, будь ласка, яка швидкість автобуса від смт Подвірки до смт Солоницівка? (50 км/год)

З якою швидкістю може рухатися легковий автомобіль? (Зі швидкістю 60 км/год.)

- А чому не більшою?

(Тому, що за правилами дорожнього руху у населеному пункті швидкість не може перевищувати 60 км/год.)

- Скажіть, будь ласка, як рухалися об'єкти? (В одному напрямку)

- З цим рухом ви вже знайомі? (Ні.)

То як ви думаєте, чим ми будемо займатися на сьогоднішньому уроці?

Дівчинка завжди їде автобусом, а хлопчика підвозить тато на автомобілі.

 

 

 

 

 

 

 

 

Повторення правил дорожнього руху.

IV. Повідомлення теми і задач уроку.

-Ми будемо розглядати рух в одному напрямку.

 

V. Постановка нової задачі і розв’язання практичної задачі.

-Прочитайте задачу 121.

-Про що йде мова в цій задачі?

Як ми будемо знаходити швидкість об’єктів, що рухаються в одному напрямку?

- Як назвемо цю швидкість? (Швидкість віддалення)

 

VІ. Контрольно-оцінювальні дії.

- Чи правильно добрі друзі склали схеми і таблиці?

-У кого в таблиці записана швидкість віддалення?

- Визначте, яким виразом записане розв’язання Мальвіни, а яким – розв’язання П'єро?

Чиїм записом зручніше користуватися для розв’язання задачі?

Клас показує «згодні», «незгодні». Оцініть свої дії контролю.

VІІ.Розв'язування задачі 122.

-Хто може розв’язати задачу сам?

-Хто буде працювати в парі?

Робота в парі, 1 учень за закритою дошкою.

VІІІ. Перевірка розв’язання задачі. Самооцінювання.

- Підніміть руки ті, для кого це завдання було легким. Прокоментуйте розв’язання.

І спосіб

  1. 14.00-9.00=5(годин) – t;
  2. 17-4=13(км/год.) – V віддалення;
  3. 13*5=65 (км) – S$

- Хторозв’язав іншим способом?

  1. 14.00-9.00=5 (годин) – t;
  2. 17*5-4*5=65 (км) – S;

Відповідь: S=65 км.

–Що ще ми повинні зробити?

(Записати формулу для знаходження швидкості віддалення)

V1-V2=V віддалення

Оцініть свою роботу

ІХ. Самостійна робота із самоперевіркою за зразком.

Задача №123

- Про що йде мова в задачі?

- Що потрібно знайти? (Яка відстань буде між ними через 3 години?)

- Чи вистачає вам даних для розв’язання задачі?

Чи потрібно вам знати, по озеру чи по річці пливуть теплоходи? І якщо по річці – то за течією чи проти?

- Давайте домовимось, що катер пливе по озеру в стоячій воді?

Хто вже розв’язав задачу, оцініть себе. Розв'яжіть задачу за умови, що теплохід прямує за течією (додати швидкість течії ріки), або проти течії (відняти швидкість течії ріки).

 

 

1 учень за закритою частиною дошки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкрити дошку. 2 учні за закритими частинами дошки.

Оцініть свою роботу

Х. Підсумкова рефлексія.

-Оцініть свою роботу на уроці на графіку самооцінки успішності та наскрізних умінь.

-Підніміть руку, хто працював на високому та достатньому рівнях?

-Що ми навчилися знаходити?

(Швидкість віддалення, якщо об'єкти рухаються в одному напрямку)

-Що слід дослідити? (Якщо один об’єкт віддаляється, то другий буде до нього наближатися.)

 

ХІ. Прогнозування на наступний урок.

- То як ви думаєте, чим ми будемо займатися на наступному уроці?

(Знаходження швидкості віддалення та зближення під час односпрямованого руху.)

 

ХІІ. Д/з №124 (а,б)

  • Діти, дякую вам за урок!

Пояснення виконання д/з.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

8

7

6

 

 

9

7

5

3

1

2

4

6

8

9

7

5

 

 

2

6

4

8

1

5

9

3

5

7

2

3

 

 

9

8

7

6

5

4

3

2

1

2

3

4

 

 

8

1

3

4

2

7

5

1

4

5

8

3

 

 

9

5

1

4

8

2

3

7

6

4

1

5

 

 

1

3

7

2

5

1

4

2

8

2

6

2

 

 

8

2

6

4

5

7

3

1

9

3

7

6

 

 

9

1

5

6

7

4

3

2

8

9

1

5

 

 

2

4

7

1

8

4

3

5

2

7

4

4

 

 

5

4

3

2

1

3

4

5

7

9

8

6

 

 

3

7

9

3

4

2

6

8

8

1

3

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

+

+

-

+

+

-

-

+

+

+

-

-

=

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 січня 2022
Переглядів
892
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку