Планування фронтальних занять у слуховому кабінеті з розвитку слухо-зоро-вібраційного сприймання усного мовлення та формування вимови

Про матеріал
Планування фронтальних занять у слуховому кабінеті з розвитку слухо-зоро-вібраційного сприймання усного мовлення та формування вимови за програмою для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для глухих дітей Рекомендовано Міністерством освіти і науки, молоді і спорту України. Лист Міністерства освіти і науки, молоді і спорту України № 1/11-12927 від 07.08.2012р. (автор К.В. Луцько)
Перегляд файлу

 

 

«СХВАЛЕНО»

ШМО вчителів корекційної роботи

протокол № 1

 

30.08.2021  р.

«ПЕРЕВІРЕНО»

Заступник директора з НВР

 

___________

 

01.09.2021 р.

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

Директор школи

 

___________

 

02.09.2021 р.

 

 

Планування фронтальних занять у слуховому кабінеті з розвитку

слухо-зоро-вібраційного сприймання усного мовлення

та формування вимови

на

2021/2022 навчальний рік

Підготовчий, 1-4 класи

 

Програма для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів

для глухих дітей

Рекомендовано Міністерством освіти і науки, молоді і спорту України.

Лист  Міністерства освіти і науки, молоді і спорту України

№ 1/11-12927 від 07.08.2012р.

 (автор К.В. Луцько)

 

 

 

 

Яриш Світлани Анатоліївни

 

Підготовчий клас

№ п.п.

Зміст програмового матеріалу

Дата

Формування готовності до спілкування

1

Формування умінь та навичок спілкування. Орієнтування  в ситуації

 

2

Добирання   фотографій    до  різних тем спілкування

 

3

Називання можливих  тем спілкування з урахуванням особистості співрозмовника (з опорою на комп’ютерні програми)

 

4

Називання можливих  тем спілкування з урахуванням особистості співрозмовника (з опорою на ситуації)

 

5

Рольове відтворення ситуації, зображеної на фотографії, малюнку з елементами словесного спілкування

 

Розвиток слухового сприймання та мовлення

6

Моніторинг реакції на звуки на певній відстані. Формування  миттєвої реакції на звуки  швидким підняттям руки, розплющуванням очей, поворотом голови   

 

7

Розрізнення немовленнєвих та мовленнєвих звуків, їх кількості та визначення напрямку їх джерела, характеру

 

8

Розпізнавання музичного твору та відтворення музичних ритмів-голосом

 

9

Сприймання немовленнєвих звуків із попереднім ознайомленням з ними

 

10

Злитне відтворення мовленнєвого матеріалу на основі вслуховування у мовлення вчителя  та самовслуховування у власне мовлення

 

Удосконалення голосоутворення,  мовленнєвого дихання та звуковимови

11

Формування подовженого видоху із задіянням черевних та внутрішніх міжреберних м’язів

 

12

Розвиток вокальних умінь та навичок, співання голосних, ритміко-мелодійне  наспівування фраз пісні  за допомогою окремого складу чи голосного та з використанням слів тексту пісні

 

13

Вслуховування  та самовслуховування у вимовляння звуків

 

14

Удосконалення вимови голосних звуків, щілинних (В,Ф,Ж, Ш,З,С тощо), проривних (Б,П,Д,Т тощо ) їх порівняння, встановлення подібності та відмінності

 

15

Чітке вимовляння складів, слів зі звуками, які дитина добре чує та розрізняє. Регулювання сили голосу - гучне, тихе, нормальне  вимовляння, співання

 

Розвиток  моторики артикуляційного апарата, формування внутрішнього мовлення

16

Повільне, прискорене та швидке промовляння прямих складів, слів, словосполучень, речень

 

17

Називання складів, слів, словосполучень, речень голосно, тихо, «про себе»

 

18

Спряжене промовляння добре знайомих словосполучень та коротких речень

 

19

Відстрочене пришвидшене відтворення  знайомого мовленнєвого матеріалу, який використовувався на уроці

 

Формування  мовленнєвого ритму (складоритму) та внутрішнього мовлення

20

Формування відчуття мовленнєвого ритму  на масивах слів однакової складоритмічної будови

 

21

Називання та запам’ятання  масивів  слів з однаковим складоритмом

 

22

Добір до схеми складоритму масивів слів з пам’яті

 

23

Перекодування з мовлення вчителя  слів у складоритми

 

24

Формування умінь та навичок перекодування слів, словосполучень, коротких речень у складоритми та  відтворення складоритму з пам’яті

 

25

Добір до відтвореного з пам’яті складоритму мовленнєвого матеріалу, який використовувався на уроці

 

Формування умінь та навичок  говоріння, сприймання, розпізнавання та розуміння  знайомого мовленнєвого матеріалу за опорними звуками, доступними для слухового та слухо-зорового сприймання на основі складоритму

26

Розпізнавання голосних,  окремих приголосних, доступних слуховому  сприйманню та розпізнаванню на початку слова, в кінці слова, посередині слова

 

27

Розпізнавання артикуляційних образів фонем (реалізатори фонем) при «читанні з губ» на початку слова, в кінці слова, посередині слова

 

28

Розпізнавання знайомих   слів за опорними звуками (які сприймає на слух та  при «читанні з губ»), відтворення їх з пам'яті

 

29

Розпізнавання знайомих   словосполучень за опорними звуками (які сприймає на слух та  при «читанні з губ»), відтворення їх з пам'яті

 

30

Розпізнавання знайомих   речень за опорними звуками (які сприймає на слух та  при «читанні з губ»), відтворення їх з пам'яті

 

Розвиток словесної пам’яті та мовлення

31

Перекодування (відтворення, передавання) ритму  вірша

 

32

Розпізнавання у мовленні вчителя складоритмічної основи  масивів слів однакової складоритмічної структури

 

33

Називання та відтворення слів однакової складоритмічної структури з пам'яті

 

34

Відстрочене відтворення мовленнєвого матеріалу з пам’яті

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 клас

№ п.п.

Зміст програмового матеріалу

Дата

Формування готовності до спілкування

1

Формування умінь та навичок спілкування. Орієнтування  в ситуації

 

2

Добирання   фотографій    до  різних тем спілкування

 

3

Розгортання діалогу з товаришем на задану вчителем тему з опорою на конкретну ситуацію, предмети

 

4

Рольове спілкування, спілкування з уявним співрозмовником, розуміння однозначності та багатозначності практичних ситуацій

 

5

Розповіді з опорою на практичні ситуації та наочний матеріал

 

Розвиток слухового сприймання та мовлення

6

Формування природної (мимовільної) реакції дитини на немовленнєві та мовленнєві звуки, збільшення  відстані, на якій дитина реагує на звуки

 

7

Формування  миттєвої реакції на звуки, реакція на подовжений звук, на мовлення, на короткі звукові сигнали, на звуки музики

 

8

Визначення напрямку джерела звучання, розрізнення мовленнєвих звуків, протилежних за характером звучання, розрізнення звуків за силою звучання і  відтворення їх голосом   та/ або за допомогою музичних інструментів

 

9

Регулювання гучності приймача, телевізора з врахуванням ситуації. Розрізнення звучання ,визначення характеру   музики та музичних ритмів. Розпізнавання музичного твору

 

10

Розпізнавання на слух знайомих мовленнєвих та не мовленнєвих звуків, слів, словосполучень. Злитне відтворення мовленнєвого матеріалу. Самооцінка звучання власного мовлення, відтворення змісту мовлення вчителя

 

Удосконалення голосоутворення,  мовленнєвого дихання та звуковимови

11

Опанування техніки подовженого видоху із задіянням черевних та внутрішніх міжреберних м’язів. співання голосних, ритміко-мелодійне  наспівування фраз пісні 

 

12

Розвиток вокальних умінь та навичок з використанням  звуків, у яких переважають низькі частоти (а, і, у, о, е, и), наявні низькі  частоти (ж, р, з) та високі (д, ш, с)

 

13

Мелодійне вимовляння, наспівування звуків, складів, слів з ними

 

14

Регулювання сили голосу, удосконалення звуковимови голосних звуків та розуміння їх значення для запам’ятання слова.

 

15

Удосконалення вимови щілинних (В,Ф.Г,Х,Ж,Ш,З,С) та проривних звуків (Б,П,Д,Т тощо)

 

Розвиток  моторики артикуляційного апарата, формування внутрішнього мовлення

16

Повільне, пришвидшене  та швидке злитне промовляння прямих складів, слів, словосполучень, речень  у поєднанні з рухами тіла та без такого поєднання

 

17

Відтворення з пам’яті матеріалу урока (2-3 реченні), який передає основний зміст прочитаного на уроці

 

18

Називання складів, слів, словосполучень, речень голосно, тихо, «про себе»

 

19

Відстрочене пришвидшене відтворення  знайомого мовленнєвого матеріалу, який використовувався на уроці. Спряжене промовляння знайомого матеріалу

 

Формування  мовленнєвого ритму (складоритму) та внутрішнього мовлення

20

Формування складоритму на масивах слів однакової складоритмічної будови

 

21

Називання та запам’ятання  масивів  слів з однаковим складоритмом з текстів, які учні читають

 

22

Добір до схеми складоритму масивів слів з пам’яті

 

23

Перекодування з мовлення вчителя  слів у складоритми

 

24

Формування умінь та навичок перекодування слів, словосполучень, коротких речень у складоритми та  відтворення складоритму з пам’яті

 

25

Добір до відтвореного з пам’яті складоритму мовленнєвого матеріалу, який використовувався на уроці

 

Формування умінь та навичок  говоріння, сприймання, розпізнавання та розуміння  знайомого мовленнєвого матеріалу за опорними звуками, доступними для слухового та слухо-зорового сприймання на основі складоритму

26

Спряжене промовляння знайомих фраз або щойно прочитаних у текстах, які вивчались на предметних уроках

 

27

Самостійне відтворення змісту мовлення, яке промовлялось спряжено з вчителем

 

28

Сприймання та розпізнавання голосних,  окремих приголосних, доступних слуховому  сприйманню та розпізнаванню при «читанні з губ»,  на початку слова, в кінці слова, посередині слова

 

29

Прогнозування змісту мовлення - доповнення у даному писемному тексті пропущених букв, слів за даними опорними звуками

 

30

Добір до даного основного слова тих слів,  які з ним пов'язуються, утворюючи словосполучення. Доповнення пропущених слів у реченні.           

 

Розвиток словесної пам’яті та мовлення

31

Розпізнавання у мовленні вчителя масивів слів однакової складо-ритмічної структури

 

32

Відтворення складоритмічної структури  тих слів, які учень запам’ятав і утримує в пам’яті

 

33

Перекодування (відтворення, передавання) ритму  вірша, який вивчався

 

34

Відстрочене відтворення мовленнєвого матеріалу з пам’яті

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 клас

№ п.п.

Зміст програмового матеріалу

Дата

Формування  в учнів  умінь та навичок спілкування

1

Орієнтування в ситуації. Прогнозування  теми та змістової лінії спілкування з урахуванням особистості співрозмовника

 

2

Добирання фотографій, малюнків із книг, журналів, до різних тем спілкування

 

3

Формування запитань-відповідей до  практичних ситуацій та ілюстративного матеріалу. Розуміння однозначності та багатозначності тих чи інших практичних ситуацій

 

4

Розгортання спілкування з товаришем в уявній ситуації  з опорою на фотографії близьких, відомих людей,сюжетний малюнок чи серію сюжетних малюнків

 

5

Спілкування з уявним співрозмовником на запропоновану вчителем тему

 

Розвиток слухового (слухо-зорового) сприймання

6

Сприймання немовленнєвих звуків на слух із попереднім ознайомленням з ними та співвіднесенням із тваринами, птахами, механізмами, які їх породжують

 

7

Сприймання голосних звуків, окремих приголосних на слух та слів, словосполучень, коротких знайомих речень з ними

 

8

Злитне відтворення знайомого  мовленнєвого матеріалу на основі вслуховування у мовлення вчителя. Визначення кількості слів у знайомому та незнайомому  реченні

 

9

Самовслуховування у власне мовлення, самооцінка звучання власного мовлення, його мелодійності, злитності, виразності

 

10

Збереження в  своїй пам’яті акустичних образів  слів, словосполучень, речень, сприйнятих із власного мовлення та мовлення вчителя і їх відтворення

 

Удосконалення голосоутворення,  мовленнєвого дихання та звуковимови

11

Формування подовженого видиху із задіянням черевних та внутрішніх міжреберних м’язів. Удосконалення звучання голосу через формування  уміння використовувати кісткові  резонатори ротової порожнини

 

12

Формування уявлень дитини про звуки, в яких переважають низькі частоти (а, і, у,о,е,и), наявні низькі  частоти (ж,р,л,з) та високі (наприклад, ш,с), вслуховування  та самовслуховування у вимовляння цих звуків

 

13

Співання голосних, ритміко-мелодійне  наспівування фраз пісні  за допомогою окремого складу чи голосного та з використанням слів тексту пісні. Удосконалення звуковимови голосних звуків та розуміння їх значення для запам’ятання слова

 

14

Удосконалення вимови щілинних (В,Ф.Г,Х,Ж,Ш,З,С) та проривних звуків (Б,П,Д,Т тощо)

 

15

Регулювання сили голосу - гучне, тихе вимовляння, співання

 

Розвиток  моторики артикуляційного апарата, формування внутрішнього мовлення

16

Злитне промовляння прямих складів, слів, словосполучень, речень у поєднанні з рухами рук, тупотінням ніжкою тощо та без такого поєднання

 

17

Спряжене промовляння прямих складів, знайомих слів, словосполучень, фраз. Спряжене промовляння мовленнєвого матеріалу зі зміною вчителем темпу

 

18

Спряжене промовляння віршів, відтворення їх без артикуляційних труднощів, наслідування мовлення вчителя, без участі голосу, а лише артикулюючи

 

19

Називання складів, слів, словосполучень, речень, повідомлень, віршів  голосно, тихо, «про себе». Відстрочене відтворення мовленнєвого матеріалу з пам’яті

 

Формування  мовленнєвого ритму (складоритму) та внутрішнього мовлення

20

Засвоєння складоритмічної структури слів, словосполучень, запитань-відповідей, які учні вживають,  відтворення їх з пам’яті. Запам’ятання мовленнєвого матеріалу на основі  складоритмічної  основи фрази

 

21

Відтворення мовленнєвого матеріалу (слів, словосполучень, речень) після  засвоєння їх складоритмічної структури. Відтворення ритмомелодики

 

22

Повторення слів, словосполучень, фраз після опанування структури складоритму. Схематичне  писемне зображення  складоритму діалогу  із 2-4 фраз на побутові теми чи на матеріалі тексту

 

23

Гра-спілкування лише за допомогою ритму

 

24

Відтворення     діалогу на основі складоритму

 

25

Розгортання діалогів у парах

 

Формування умінь та навичок  говоріння, сприймання, розпізнавання та розуміння  знайомого мовленнєвого матеріалу за опорними звуками, доступними для слухового та слухо-зорового сприймання на основі складоритму

26

Відтворення  з пам’яті  кожного із 2-4 прочитаних  речень, пов’язаних за змістом, передаючи  їх короткий зміст.

 

27

Чітке  вимовляння  голосних, дзвінких  приголосних, інших  звуків, які дитина розрізняє на слух або за артикуляцією. Опанування умінь  та навичок прогнозування мовлення на основі формування асоціативних зв’язків між словами

 

28

Добирання до головного слова тих  слів, які можуть бути з ним пов’язані

 

29

Прогнозування вживання тих чи інших слів на місці  пропущених у знайомому  реченні та доповнення  їх

 

30

Доповнення  в усному мовлені пропущених слів та  відтворення  змісту речення

 

Розвиток словесної пам’яті та мовлення

31

Перекодування (відтворення ,передавання) ритму  вірша, запам’ятання ритму вірша.

 

32

Відтворення ритмомелодики вірша, сприйнятої з мовлення вчителя, та самовслуховування в неї. Запам’ятання слів вірша на основі  його складоритму

 

33

Відтворення мовленнєвого матеріалу (слів, словосполучень, речень) після      засвоєння їх складо-ритмічної структури

 

34

Повторне відтворення складо-ритмічної структури засвоєної фрази

 

 

 

 

 

 

3 клас

№ п.п.

Зміст програмового матеріалу

Дата

Формування  в учнів  умінь та навичок спілкування

1

Cпілкування  в практичних ситуаціях на задану вчителем тему з використанням опорного  наочного матеріалу - комп’ютерних програм, фотографій дітей з рідними, друзями, ілюстрацій до оповідань, журнальних статей тощо

 

2

Розгортання короткого діалогу на задану вчителем тему

 

3

Розгортання короткого діалогу на задану вчителем тему

 

4

Спілкування з уявним співрозмовником у звичних та нових умовах, у яких дитина ніколи не перебувала

 

5

Спілкування з уявним співрозмовником у звичних та нових умовах, у яких дитина ніколи не перебувала

 

Розвиток слухового (слухо-зорового) сприймання

6

Сприймання немовленнєвих звуків на слух із попереднім ознайомленням з ними та співвіднесенням із тваринами, птахами, механізмами, які їх породжують

 

7

Сприймання голосних звуків, окремих приголосних на слух та слів, словосполучень, коротких знайомих речень з ними

 

8

Злитне відтворення знайомого  мовленнєвого матеріалу на основі вслуховування у мовлення вчителя. Визначення кількості слів у знайомому та незнайомому  реченні

 

9

Самовслуховування у власне мовлення, самооцінка звучання власного мовлення, його мелодійності, злитності, виразності. Послідовне записування  фонем, які учень  сприйняв і розпізнав на слух при називанні слів вчителем та відтворення на їх основі знайомих слів, словосполучень, коротких речень.

 

10

Вироблення слухових диференціацій звуків - розрізнення голосних, окремих приголосних, визначення проривних звуків, характеру слухових відчуттів при їх сприйманні у мовленні вчителя та у власному мовленні. визначення звуків, акустичні образи яких недоступні слуховому сприйманню

 

Удосконалення голосоутворення,  мовленнєвого дихання та звуковимови

11

Формування подовженого видиху із задіянням черевних та внутрішніх міжреберних м’язів. Вимовляння на одному видиху 7-9 слів, формування уміння ділити довші речення на синтагми та правильно дихати при називанні (читанні) таких речень

 

12

Співання голосних, ритміко-мелодійне  наспівування фраз пісні  за допомогою окремого складу чи голосного та з використанням слів тексту пісні.

 

13

Удосконалення уявлень дитини про звуки, у яких переважають низькі частоти (а,і, у,о,е,и), наявні низькі  частоти (ж,р,л,з) та високі. Вслуховування  та самовслуховування у вимовляння цих звуків

 

14

Удосконалення звуковимови голосних звуків та розуміння їх значення для запам’ятання слова, його сприймання з усного мовлення

 

15

Удосконалення вимови щілинних (В,Ф.Г,Х,Ж,Ш,З,С) та проривних звуків (Б,П,Д,Т тощо). Регулювання сили голосу - гучне, тихе вимовляння, співання

 

Розвиток  моторики артикуляційного апарата, формування внутрішнього мовлення

16

Злитне промовляння  прямих складів, слів, словосполучень, речень повільно, прискорено та швидко у поєднанні з рухами тіла та без такого поєднання

 

17

Спряжене називання словосполучень типу: «мама хороша, добра, красива», «дерево високе, зелене, красиве» тощо, речень, наприклад, «Ми будемо прибирати класну кімнату»

 

18

Спряжене з вчителем називання  словосполучень, речень голосно, тихо, «про себе». Виразне злитне  багаторазове читання розповідних речень

 

19

Виразне злитне  читання та відтворення тексту. Відстрочене відтворення мовленнєвого матеріалу, який опрацьовувався на уроці, з пам’яті

 

Формування  мовленнєвого ритму (складоритму) та внутрішнього мовлення

20

Засвоєння складо-ритмічної структури словосполучень, запитань-відповідей, які учні вживають у побуті, на уроках читання, розвитку мовлення, відтворення їх з пам’яті

 

21

Запам’ятання мовленнєвого матеріалу на основі  складо-ритмічної основи фрази

 

22

Відтворення мовленнєвого матеріалу (слів, словосполучень, речень) після      засвоєння їх складо-ритмічної  структури

 

23

Відтворення мовленнєвого матеріалу (слів, словосполучень, речень) після      засвоєння їх складо-ритмічної  структури

 

24

Відтворення ритмомелодики (складо-ритмічної структури ) словосполучень, фраз, вірша, промовлених самостійно, повторення слів, словосполучень, фраз після називання складоритму)

 

25

Відтворення ритмомелодики (складо-ритмічної структури ) словосполучень, фраз, вірша, промовлених самостійно, повторення слів, словосполучень, фраз після називання складоритму)

 

Формування умінь та навичок говоріння, сприймання,   розпізнавання та розуміння знайомого мовленнєвого матеріалу за опорними звуками, доступними для слухового та слухо-зорового сприймання на основі складоритму

26

Сприймання та розпізнавання зверненого мовлення на побутові або навчальні  теми за доступними слуховому  сприйманню та розпізнаванню при «читанні з губ» голосними, приголосними, орієнтуючись на їх місце у слові

 

27

Сприймання та розпізнавання зверненого мовлення на побутові або навчальні  теми за доступними слуховому  сприйманню та розпізнаванню при «читанні з губ» голосними, приголосними, орієнтуючись на їх місце у слові

 

28

Переказування короткого фрагменту тексту, який читався на уроках  читання, домагаючись якісної звуковимови, злитності мовлення (з пам’яті)

 

29

Переказування короткого фрагменту тексту, який читався на уроках  читання, домагаючись якісної звуковимови, злитності мовлення (з пам’яті)

 

30

Спряжене без голосу проговорювання мовленнєвого матеріалу, який промовляє вчитель, товариш.

 

Розвиток словесної пам’яті та мовлення

31

Перекодування в ритм частини або всього вірша, поданого у писемному вигляді. Відтворення, повторення з пам’яті ритму частини або всього  вірша

 

32

Перекодування  в ритм двох - п’яти розповідних та питальних речень, взятих із знайомих текстів. Запам’ятання текстів речень на основі попередньо засвоєної складоритмічної структури

 

33

Перекодування в ритм фраз, мовлених вчителем, товаришем, повторення складоритму фраз

 

34

Відтворення складоритму текстів речень, віршів, які учень  утримує в пам’яті

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 клас

№ п.п.

Зміст програмового матеріалу

Дата

Формування  в учнів  умінь та навичок спілкування

1

Cпілкування  в практичних ситуаціях на задану вчителем тему з використанням опорного  наочного матеріалу - комп’ютерних програм, фотографій дітей з рідними, друзями, ілюстрацій до оповідань, журнальних статей тощо

 

2

Рольове спілкування від імені близької людини та від імені героїв текстів оповідань, інших незнайомих людей з використанням фотографій

 

3

Рольове спілкування з товаришем, вчителем з вільним , творчим використання тексту  знайомого оповідання чи  казки, яку діти добре знають

 

4

Спілкування з уявним співрозмовником

 

5

Запис учнем діалогу з уявним співрозмовником ( по дві-три репліки-фрази від власного імені та імені співрозмовника); відтворення та розгортання діалогу в усній формі

 

Розвиток слухового (слухо-зорового) сприймання

6

Сприймання немовленнєвих звуків на слух із попереднім ознайомленням з ними та співвіднесенням із тваринами, птахами, механізмами, які їх породжують

 

7

Визначення кількості звукових сигналів, їх гучність, тривалість і характер звучання,  відтворення їх голосом та з використанням музичних інструментів. Сприймання голосних звуків, окремих приголосних на слух та слів, словосполучень, коротких речень з ними

 

8

Послідовне записування  фонем, які учень  сприйняв і розпізнав на слух при називанні слів вчителем та відтворення на їх основі знайомих слів, словосполучень, коротких речень

 

9

Вслуховування у мовлення вчителя та його відтворення з дотриманням мелодико-інтонаційних  особливостей

 

10

Самовслуховування у власне мовлення, його співвіднесення із зразком мовлення вчителя

 

Удосконалення голосоутворення,  мовленнєвого дихання та звуковимови

11

Формування подовженого видоху. Співання голосних, ритміко-мелодійне наспівування фраз пісні  за допомогою окремого складу чи голосного та з використанням слів тексту пісні.

 

12

Удосконалення  уявлень дитини про звуки, в яких переважають низькі частоти (а,і, у,о,е,и), наявні низькі  частоти (ж,р,л,з) та високі. Вслуховування  та самовслуховування у вимовляння звуків, доступних слуховому сприйманню, закріплення в своїй пам’яті акустичних образів цих звуків. Удосконалення звуковимови, орієнтуючись на фонеми, доступні слуховому сприйманню дитини

 

13

Розвиток вокальних умінь та навичок при співанні пісень спряжено з вчителем, товаришами, вслуховуючись у  звучання їх голосів. Співання пісень самостійно, вслуховуючись у свій голос, у звучання мелодії. слухання співу у запису чи співу товаришів, визначення, скільки голосів звучить.

 

14

Удосконалення звуковимови голосних звуків та розуміння їх значення для запам’ятання слова, його сприймання з усного мовлення. Удосконалення вимови щілинних (В,Ф.Г,Х,Ж,Ш,З,С) та проривних звуків(Б,П,Д,Т тощо)

 

15

Удосконалення артикуляційно-акустичних особливостей звуків у словах, словосполученнях, фразах. Регулювання сили голосу-гучне, тихе вимовляння, співання. Проспівування, промовляння на одному видиху фрази із п’яти-дев’яти і більше слів

 

Розвиток  моторики артикуляційного апарата, формування внутрішнього мовлення

16

Повільне, прискорене та швидке злитне  читання речення , схематичний запис його складоритмічної структури, а потім відтворення ритмомелодики речення за допомогою одного й того ж відкритого складу з опорою на схему. Промовляння слів, словосполучень, речень          у поєднанні з рухами тіла та без такого поєднання

 

17

Називання складів, слів, словосполучень, речень голосно, тихо, «про себе». Відстрочене відтворення мовленнєвого матеріалу з пам’яті

 

18

Спряжене (повільне, пришвидшене та швидке) промовляння знайомого матеріалу - віршів, коротких речень.

 

19

Спряжене промовляння нового мовленнєвого  матеріалу. Відтворення мовленнєвого матеріалу, який промовлявся спряжено

 

Формування  мовленнєвого ритму (складоритму) та внутрішнього мовлення

20

Засвоєння складо-ритмічної структури слів, словосполучень, запитань-відповідей, які учні вживають, відтворення її з пам’яті. Запам’ятання та відтворення  мовленнєвого матеріалу

 

21

Промовляння засвоєних слів, словосполучень, фраз та усне відтворення їх складоритму

 

22

Перекодування з мовлення вчителя слів, словосполучень, речень у складо-ритми з наступним відтворенням  сказаного вчителем

 

23

Читання тексту вірша(або його фрагмента), перекодування його в ритм

 

24

Запам’ятання тексту вірша та перекодування його в складоритм з пам’яті

 

25

Запам’ятання  діалогу  із 7-9 речень та відтворення їх  у складоритми

 

Формування умінь та навичок говоріння, сприймання,   розпізнавання та розуміння знайомого мовленнєвого матеріалу за опорними звуками, доступними для слухового та слухо-зорового сприймання на основі складоритму

26

Розпізнавання, аналіз та розуміння  знайомого мовленнєвого матеріалу за опорними звуками, доступними для слухового та слухо-зорового сприймання на основі складоритму. Орієнтування на голосні,  окремі приголосні, доступні слуховому  сприйманню та розпізнаванню при «читанні з губ»

 

27

Розпізнавання в усному мовленні граматичних форм дієслів, іменників, прикметників за фонемами, доступними зоровому, слуховому сприйманню. Встановлення асоціативних зв’язків між словами у словосполученні, реченні. Добір до даного слова тих, які можуть з ним поєднуватись та утворювати пару головних членів речення та словосполучення

 

28

Розпізнавання фраз в усному мовленні та їх розмежування. Удосконалення умінь та навичок    прогнозування усного мовлення на основі писемного тексту. Прогнозування змісту фрази в усному мовленні за  її головними членами

 

29

Доповнення  кінцівки повідомлення  за його початком. Творча розповідь із 5 речень на побутову тематику

 

30

Слухо-зоро-вібраційне сприймання усної розповіді із 5 речень

 

Розвиток словесної пам’яті та мовлення

31

Вслуховування у власне мовлення; запам’ятання, відтворення слів, словосполучень, речень. Перекодування в ритм частини або всього вірша, спираючись на писемний текст

 

32

Відтворення ,повторення з пам’яті ритму частини або всього вивченого напам’ять вірша. Перекодування  в ритм   2-7 розповідних та питальних речень, пов’язаних з практично –побутовою діяльністю учнів

 

33

Перекодування в ритм 2-7 розповідних та питальних речень усно. запам’ятання складоритмічної структури цих речень та відтворення її з пам’яті у формі    ведення складоритмічного діалогу.

 

34

Вільне  творче спілкування із використанням знайомого мовленнєвого матеріалу. Запам’ятання текстів речень на основі попередньо засвоєної складо-ритмічної структури та відтворення їх з пам»яті. відтворення складоритму текстів речень, які учень  утримує в пам’яті

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Михальська Наталія Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Коник Юлія Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Логопедія, Планування
Інкл
Додано
2 жовтня 2021
Переглядів
1182
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку