«СХВАЛЕНО» ШМО вчителів корекційної роботи протокол № 1
30.08.2021 р. |
«ПЕРЕВІРЕНО» Заступник директора з НВР
___________
01.09.2021 р. |
«ЗАТВЕРДЖЕНО» Директор школи
___________
02.09.2021 р. |
Планування фронтальних занять у слуховому кабінеті з розвитку
слухо-зоро-вібраційного сприймання усного мовлення
та формування вимови
на
2021/2022 навчальний рік
Підготовчий, 1-4 класи
Програма для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів
для глухих дітей
Рекомендовано Міністерством освіти і науки, молоді і спорту України.
Лист Міністерства освіти і науки, молоді і спорту України
№ 1/11-12927 від 07.08.2012р.
(автор К.В. Луцько)
Яриш Світлани Анатоліївни
Підготовчий клас
№ п.п. |
Зміст програмового матеріалу |
Дата |
Формування готовності до спілкування |
||
1 |
Формування умінь та навичок спілкування. Орієнтування в ситуації |
|
2 |
Добирання фотографій до різних тем спілкування |
|
3 |
Називання можливих тем спілкування з урахуванням особистості співрозмовника (з опорою на комп’ютерні програми) |
|
4 |
Називання можливих тем спілкування з урахуванням особистості співрозмовника (з опорою на ситуації) |
|
5 |
Рольове відтворення ситуації, зображеної на фотографії, малюнку з елементами словесного спілкування |
|
Розвиток слухового сприймання та мовлення |
||
6 |
Моніторинг реакції на звуки на певній відстані. Формування миттєвої реакції на звуки швидким підняттям руки, розплющуванням очей, поворотом голови |
|
7 |
Розрізнення немовленнєвих та мовленнєвих звуків, їх кількості та визначення напрямку їх джерела, характеру |
|
8 |
Розпізнавання музичного твору та відтворення музичних ритмів-голосом |
|
9 |
Сприймання немовленнєвих звуків із попереднім ознайомленням з ними |
|
10 |
Злитне відтворення мовленнєвого матеріалу на основі вслуховування у мовлення вчителя та самовслуховування у власне мовлення |
|
Удосконалення голосоутворення, мовленнєвого дихання та звуковимови |
||
11 |
Формування подовженого видоху із задіянням черевних та внутрішніх міжреберних м’язів |
|
12 |
Розвиток вокальних умінь та навичок, співання голосних, ритміко-мелодійне наспівування фраз пісні за допомогою окремого складу чи голосного та з використанням слів тексту пісні |
|
13 |
Вслуховування та самовслуховування у вимовляння звуків |
|
14 |
Удосконалення вимови голосних звуків, щілинних (В,Ф,Ж, Ш,З,С тощо), проривних (Б,П,Д,Т тощо ) їх порівняння, встановлення подібності та відмінності |
|
15 |
Чітке вимовляння складів, слів зі звуками, які дитина добре чує та розрізняє. Регулювання сили голосу - гучне, тихе, нормальне вимовляння, співання |
|
Розвиток моторики артикуляційного апарата, формування внутрішнього мовлення |
||
16 |
Повільне, прискорене та швидке промовляння прямих складів, слів, словосполучень, речень |
|
17 |
Називання складів, слів, словосполучень, речень голосно, тихо, «про себе» |
|
18 |
Спряжене промовляння добре знайомих словосполучень та коротких речень |
|
19 |
Відстрочене пришвидшене відтворення знайомого мовленнєвого матеріалу, який використовувався на уроці |
|
Формування мовленнєвого ритму (складоритму) та внутрішнього мовлення |
||
20 |
Формування відчуття мовленнєвого ритму на масивах слів однакової складоритмічної будови |
|
21 |
Називання та запам’ятання масивів слів з однаковим складоритмом |
|
22 |
Добір до схеми складоритму масивів слів з пам’яті |
|
23 |
Перекодування з мовлення вчителя слів у складоритми |
|
24 |
Формування умінь та навичок перекодування слів, словосполучень, коротких речень у складоритми та відтворення складоритму з пам’яті |
|
25 |
Добір до відтвореного з пам’яті складоритму мовленнєвого матеріалу, який використовувався на уроці |
|
Формування умінь та навичок говоріння, сприймання, розпізнавання та розуміння знайомого мовленнєвого матеріалу за опорними звуками, доступними для слухового та слухо-зорового сприймання на основі складоритму |
||
26 |
Розпізнавання голосних, окремих приголосних, доступних слуховому сприйманню та розпізнаванню на початку слова, в кінці слова, посередині слова |
|
27 |
Розпізнавання артикуляційних образів фонем (реалізатори фонем) при «читанні з губ» на початку слова, в кінці слова, посередині слова |
|
28 |
Розпізнавання знайомих слів за опорними звуками (які сприймає на слух та при «читанні з губ»), відтворення їх з пам'яті |
|
29 |
Розпізнавання знайомих словосполучень за опорними звуками (які сприймає на слух та при «читанні з губ»), відтворення їх з пам'яті |
|
30 |
Розпізнавання знайомих речень за опорними звуками (які сприймає на слух та при «читанні з губ»), відтворення їх з пам'яті |
|
Розвиток словесної пам’яті та мовлення |
||
31 |
Перекодування (відтворення, передавання) ритму вірша |
|
32 |
Розпізнавання у мовленні вчителя складоритмічної основи масивів слів однакової складоритмічної структури |
|
33 |
Називання та відтворення слів однакової складоритмічної структури з пам'яті |
|
34 |
Відстрочене відтворення мовленнєвого матеріалу з пам’яті |
|
1 клас
№ п.п. |
Зміст програмового матеріалу |
Дата |
Формування готовності до спілкування |
||
1 |
Формування умінь та навичок спілкування. Орієнтування в ситуації |
|
2 |
Добирання фотографій до різних тем спілкування |
|
3 |
Розгортання діалогу з товаришем на задану вчителем тему з опорою на конкретну ситуацію, предмети |
|
4 |
Рольове спілкування, спілкування з уявним співрозмовником, розуміння однозначності та багатозначності практичних ситуацій |
|
5 |
Розповіді з опорою на практичні ситуації та наочний матеріал |
|
Розвиток слухового сприймання та мовлення |
||
6 |
Формування природної (мимовільної) реакції дитини на немовленнєві та мовленнєві звуки, збільшення відстані, на якій дитина реагує на звуки |
|
7 |
Формування миттєвої реакції на звуки, реакція на подовжений звук, на мовлення, на короткі звукові сигнали, на звуки музики |
|
8 |
Визначення напрямку джерела звучання, розрізнення мовленнєвих звуків, протилежних за характером звучання, розрізнення звуків за силою звучання і відтворення їх голосом та/ або за допомогою музичних інструментів |
|
9 |
Регулювання гучності приймача, телевізора з врахуванням ситуації. Розрізнення звучання ,визначення характеру музики та музичних ритмів. Розпізнавання музичного твору |
|
10 |
Розпізнавання на слух знайомих мовленнєвих та не мовленнєвих звуків, слів, словосполучень. Злитне відтворення мовленнєвого матеріалу. Самооцінка звучання власного мовлення, відтворення змісту мовлення вчителя |
|
Удосконалення голосоутворення, мовленнєвого дихання та звуковимови |
||
11 |
Опанування техніки подовженого видоху із задіянням черевних та внутрішніх міжреберних м’язів. співання голосних, ритміко-мелодійне наспівування фраз пісні |
|
12 |
Розвиток вокальних умінь та навичок з використанням звуків, у яких переважають низькі частоти (а, і, у, о, е, и), наявні низькі частоти (ж, р, з) та високі (д, ш, с) |
|
13 |
Мелодійне вимовляння, наспівування звуків, складів, слів з ними |
|
14 |
Регулювання сили голосу, удосконалення звуковимови голосних звуків та розуміння їх значення для запам’ятання слова. |
|
15 |
Удосконалення вимови щілинних (В,Ф.Г,Х,Ж,Ш,З,С) та проривних звуків (Б,П,Д,Т тощо) |
|
Розвиток моторики артикуляційного апарата, формування внутрішнього мовлення |
||
16 |
Повільне, пришвидшене та швидке злитне промовляння прямих складів, слів, словосполучень, речень у поєднанні з рухами тіла та без такого поєднання |
|
17 |
Відтворення з пам’яті матеріалу урока (2-3 реченні), який передає основний зміст прочитаного на уроці |
|
18 |
Називання складів, слів, словосполучень, речень голосно, тихо, «про себе» |
|
19 |
Відстрочене пришвидшене відтворення знайомого мовленнєвого матеріалу, який використовувався на уроці. Спряжене промовляння знайомого матеріалу |
|
Формування мовленнєвого ритму (складоритму) та внутрішнього мовлення |
||
20 |
Формування складоритму на масивах слів однакової складоритмічної будови |
|
21 |
Називання та запам’ятання масивів слів з однаковим складоритмом з текстів, які учні читають |
|
22 |
Добір до схеми складоритму масивів слів з пам’яті |
|
23 |
Перекодування з мовлення вчителя слів у складоритми |
|
24 |
Формування умінь та навичок перекодування слів, словосполучень, коротких речень у складоритми та відтворення складоритму з пам’яті |
|
25 |
Добір до відтвореного з пам’яті складоритму мовленнєвого матеріалу, який використовувався на уроці |
|
Формування умінь та навичок говоріння, сприймання, розпізнавання та розуміння знайомого мовленнєвого матеріалу за опорними звуками, доступними для слухового та слухо-зорового сприймання на основі складоритму |
||
26 |
Спряжене промовляння знайомих фраз або щойно прочитаних у текстах, які вивчались на предметних уроках |
|
27 |
Самостійне відтворення змісту мовлення, яке промовлялось спряжено з вчителем |
|
28 |
Сприймання та розпізнавання голосних, окремих приголосних, доступних слуховому сприйманню та розпізнаванню при «читанні з губ», на початку слова, в кінці слова, посередині слова |
|
29 |
Прогнозування змісту мовлення - доповнення у даному писемному тексті пропущених букв, слів за даними опорними звуками |
|
30 |
Добір до даного основного слова тих слів, які з ним пов'язуються, утворюючи словосполучення. Доповнення пропущених слів у реченні. |
|
Розвиток словесної пам’яті та мовлення |
||
31 |
Розпізнавання у мовленні вчителя масивів слів однакової складо-ритмічної структури |
|
32 |
Відтворення складоритмічної структури тих слів, які учень запам’ятав і утримує в пам’яті |
|
33 |
Перекодування (відтворення, передавання) ритму вірша, який вивчався |
|
34 |
Відстрочене відтворення мовленнєвого матеріалу з пам’яті |
|
2 клас
№ п.п. |
Зміст програмового матеріалу |
Дата |
Формування в учнів умінь та навичок спілкування |
||
1 |
Орієнтування в ситуації. Прогнозування теми та змістової лінії спілкування з урахуванням особистості співрозмовника |
|
2 |
Добирання фотографій, малюнків із книг, журналів, до різних тем спілкування |
|
3 |
Формування запитань-відповідей до практичних ситуацій та ілюстративного матеріалу. Розуміння однозначності та багатозначності тих чи інших практичних ситуацій |
|
4 |
Розгортання спілкування з товаришем в уявній ситуації з опорою на фотографії близьких, відомих людей,сюжетний малюнок чи серію сюжетних малюнків |
|
5 |
Спілкування з уявним співрозмовником на запропоновану вчителем тему |
|
Розвиток слухового (слухо-зорового) сприймання |
||
6 |
Сприймання немовленнєвих звуків на слух із попереднім ознайомленням з ними та співвіднесенням із тваринами, птахами, механізмами, які їх породжують |
|
7 |
Сприймання голосних звуків, окремих приголосних на слух та слів, словосполучень, коротких знайомих речень з ними |
|
8 |
Злитне відтворення знайомого мовленнєвого матеріалу на основі вслуховування у мовлення вчителя. Визначення кількості слів у знайомому та незнайомому реченні |
|
9 |
Самовслуховування у власне мовлення, самооцінка звучання власного мовлення, його мелодійності, злитності, виразності |
|
10 |
Збереження в своїй пам’яті акустичних образів слів, словосполучень, речень, сприйнятих із власного мовлення та мовлення вчителя і їх відтворення |
|
Удосконалення голосоутворення, мовленнєвого дихання та звуковимови |
||
11 |
Формування подовженого видиху із задіянням черевних та внутрішніх міжреберних м’язів. Удосконалення звучання голосу через формування уміння використовувати кісткові резонатори ротової порожнини |
|
12 |
Формування уявлень дитини про звуки, в яких переважають низькі частоти (а, і, у,о,е,и), наявні низькі частоти (ж,р,л,з) та високі (наприклад, ш,с), вслуховування та самовслуховування у вимовляння цих звуків |
|
13 |
Співання голосних, ритміко-мелодійне наспівування фраз пісні за допомогою окремого складу чи голосного та з використанням слів тексту пісні. Удосконалення звуковимови голосних звуків та розуміння їх значення для запам’ятання слова |
|
14 |
Удосконалення вимови щілинних (В,Ф.Г,Х,Ж,Ш,З,С) та проривних звуків (Б,П,Д,Т тощо) |
|
15 |
Регулювання сили голосу - гучне, тихе вимовляння, співання |
|
Розвиток моторики артикуляційного апарата, формування внутрішнього мовлення |
||
16 |
Злитне промовляння прямих складів, слів, словосполучень, речень у поєднанні з рухами рук, тупотінням ніжкою тощо та без такого поєднання |
|
17 |
Спряжене промовляння прямих складів, знайомих слів, словосполучень, фраз. Спряжене промовляння мовленнєвого матеріалу зі зміною вчителем темпу |
|
18 |
Спряжене промовляння віршів, відтворення їх без артикуляційних труднощів, наслідування мовлення вчителя, без участі голосу, а лише артикулюючи |
|
19 |
Називання складів, слів, словосполучень, речень, повідомлень, віршів голосно, тихо, «про себе». Відстрочене відтворення мовленнєвого матеріалу з пам’яті |
|
Формування мовленнєвого ритму (складоритму) та внутрішнього мовлення |
||
20 |
Засвоєння складоритмічної структури слів, словосполучень, запитань-відповідей, які учні вживають, відтворення їх з пам’яті. Запам’ятання мовленнєвого матеріалу на основі складоритмічної основи фрази |
|
21 |
Відтворення мовленнєвого матеріалу (слів, словосполучень, речень) після засвоєння їх складоритмічної структури. Відтворення ритмомелодики |
|
22 |
Повторення слів, словосполучень, фраз після опанування структури складоритму. Схематичне писемне зображення складоритму діалогу із 2-4 фраз на побутові теми чи на матеріалі тексту |
|
23 |
Гра-спілкування лише за допомогою ритму |
|
24 |
Відтворення діалогу на основі складоритму |
|
25 |
Розгортання діалогів у парах |
|
Формування умінь та навичок говоріння, сприймання, розпізнавання та розуміння знайомого мовленнєвого матеріалу за опорними звуками, доступними для слухового та слухо-зорового сприймання на основі складоритму |
||
26 |
Відтворення з пам’яті кожного із 2-4 прочитаних речень, пов’язаних за змістом, передаючи їх короткий зміст. |
|
27 |
Чітке вимовляння голосних, дзвінких приголосних, інших звуків, які дитина розрізняє на слух або за артикуляцією. Опанування умінь та навичок прогнозування мовлення на основі формування асоціативних зв’язків між словами |
|
28 |
Добирання до головного слова тих слів, які можуть бути з ним пов’язані |
|
29 |
Прогнозування вживання тих чи інших слів на місці пропущених у знайомому реченні та доповнення їх |
|
30 |
Доповнення в усному мовлені пропущених слів та відтворення змісту речення |
|
Розвиток словесної пам’яті та мовлення |
||
31 |
Перекодування (відтворення ,передавання) ритму вірша, запам’ятання ритму вірша. |
|
32 |
Відтворення ритмомелодики вірша, сприйнятої з мовлення вчителя, та самовслуховування в неї. Запам’ятання слів вірша на основі його складоритму |
|
33 |
Відтворення мовленнєвого матеріалу (слів, словосполучень, речень) після засвоєння їх складо-ритмічної структури |
|
34 |
Повторне відтворення складо-ритмічної структури засвоєної фрази |
|
3 клас
№ п.п. |
Зміст програмового матеріалу |
Дата |
Формування в учнів умінь та навичок спілкування |
||
1 |
Cпілкування в практичних ситуаціях на задану вчителем тему з використанням опорного наочного матеріалу - комп’ютерних програм, фотографій дітей з рідними, друзями, ілюстрацій до оповідань, журнальних статей тощо |
|
2 |
Розгортання короткого діалогу на задану вчителем тему |
|
3 |
Розгортання короткого діалогу на задану вчителем тему |
|
4 |
Спілкування з уявним співрозмовником у звичних та нових умовах, у яких дитина ніколи не перебувала |
|
5 |
Спілкування з уявним співрозмовником у звичних та нових умовах, у яких дитина ніколи не перебувала |
|
Розвиток слухового (слухо-зорового) сприймання |
||
6 |
Сприймання немовленнєвих звуків на слух із попереднім ознайомленням з ними та співвіднесенням із тваринами, птахами, механізмами, які їх породжують |
|
7 |
Сприймання голосних звуків, окремих приголосних на слух та слів, словосполучень, коротких знайомих речень з ними |
|
8 |
Злитне відтворення знайомого мовленнєвого матеріалу на основі вслуховування у мовлення вчителя. Визначення кількості слів у знайомому та незнайомому реченні |
|
9 |
Самовслуховування у власне мовлення, самооцінка звучання власного мовлення, його мелодійності, злитності, виразності. Послідовне записування фонем, які учень сприйняв і розпізнав на слух при називанні слів вчителем та відтворення на їх основі знайомих слів, словосполучень, коротких речень. |
|
10 |
Вироблення слухових диференціацій звуків - розрізнення голосних, окремих приголосних, визначення проривних звуків, характеру слухових відчуттів при їх сприйманні у мовленні вчителя та у власному мовленні. визначення звуків, акустичні образи яких недоступні слуховому сприйманню |
|
Удосконалення голосоутворення, мовленнєвого дихання та звуковимови |
||
11 |
Формування подовженого видиху із задіянням черевних та внутрішніх міжреберних м’язів. Вимовляння на одному видиху 7-9 слів, формування уміння ділити довші речення на синтагми та правильно дихати при називанні (читанні) таких речень |
|
12 |
Співання голосних, ритміко-мелодійне наспівування фраз пісні за допомогою окремого складу чи голосного та з використанням слів тексту пісні. |
|
13 |
Удосконалення уявлень дитини про звуки, у яких переважають низькі частоти (а,і, у,о,е,и), наявні низькі частоти (ж,р,л,з) та високі. Вслуховування та самовслуховування у вимовляння цих звуків |
|
14 |
Удосконалення звуковимови голосних звуків та розуміння їх значення для запам’ятання слова, його сприймання з усного мовлення |
|
15 |
Удосконалення вимови щілинних (В,Ф.Г,Х,Ж,Ш,З,С) та проривних звуків (Б,П,Д,Т тощо). Регулювання сили голосу - гучне, тихе вимовляння, співання |
|
Розвиток моторики артикуляційного апарата, формування внутрішнього мовлення |
||
16 |
Злитне промовляння прямих складів, слів, словосполучень, речень повільно, прискорено та швидко у поєднанні з рухами тіла та без такого поєднання |
|
17 |
Спряжене називання словосполучень типу: «мама хороша, добра, красива», «дерево високе, зелене, красиве» тощо, речень, наприклад, «Ми будемо прибирати класну кімнату» |
|
18 |
Спряжене з вчителем називання словосполучень, речень голосно, тихо, «про себе». Виразне злитне багаторазове читання розповідних речень |
|
19 |
Виразне злитне читання та відтворення тексту. Відстрочене відтворення мовленнєвого матеріалу, який опрацьовувався на уроці, з пам’яті |
|
Формування мовленнєвого ритму (складоритму) та внутрішнього мовлення |
||
20 |
Засвоєння складо-ритмічної структури словосполучень, запитань-відповідей, які учні вживають у побуті, на уроках читання, розвитку мовлення, відтворення їх з пам’яті |
|
21 |
Запам’ятання мовленнєвого матеріалу на основі складо-ритмічної основи фрази |
|
22 |
Відтворення мовленнєвого матеріалу (слів, словосполучень, речень) після засвоєння їх складо-ритмічної структури |
|
23 |
Відтворення мовленнєвого матеріалу (слів, словосполучень, речень) після засвоєння їх складо-ритмічної структури |
|
24 |
Відтворення ритмомелодики (складо-ритмічної структури ) словосполучень, фраз, вірша, промовлених самостійно, повторення слів, словосполучень, фраз після називання складоритму) |
|
25 |
Відтворення ритмомелодики (складо-ритмічної структури ) словосполучень, фраз, вірша, промовлених самостійно, повторення слів, словосполучень, фраз після називання складоритму) |
|
Формування умінь та навичок говоріння, сприймання, розпізнавання та розуміння знайомого мовленнєвого матеріалу за опорними звуками, доступними для слухового та слухо-зорового сприймання на основі складоритму |
||
26 |
Сприймання та розпізнавання зверненого мовлення на побутові або навчальні теми за доступними слуховому сприйманню та розпізнаванню при «читанні з губ» голосними, приголосними, орієнтуючись на їх місце у слові |
|
27 |
Сприймання та розпізнавання зверненого мовлення на побутові або навчальні теми за доступними слуховому сприйманню та розпізнаванню при «читанні з губ» голосними, приголосними, орієнтуючись на їх місце у слові |
|
28 |
Переказування короткого фрагменту тексту, який читався на уроках читання, домагаючись якісної звуковимови, злитності мовлення (з пам’яті) |
|
29 |
Переказування короткого фрагменту тексту, який читався на уроках читання, домагаючись якісної звуковимови, злитності мовлення (з пам’яті) |
|
30 |
Спряжене без голосу проговорювання мовленнєвого матеріалу, який промовляє вчитель, товариш. |
|
Розвиток словесної пам’яті та мовлення |
||
31 |
Перекодування в ритм частини або всього вірша, поданого у писемному вигляді. Відтворення, повторення з пам’яті ритму частини або всього вірша |
|
32 |
Перекодування в ритм двох - п’яти розповідних та питальних речень, взятих із знайомих текстів. Запам’ятання текстів речень на основі попередньо засвоєної складоритмічної структури |
|
33 |
Перекодування в ритм фраз, мовлених вчителем, товаришем, повторення складоритму фраз |
|
34 |
Відтворення складоритму текстів речень, віршів, які учень утримує в пам’яті |
|
4 клас
№ п.п. |
Зміст програмового матеріалу |
Дата |
Формування в учнів умінь та навичок спілкування |
||
1 |
Cпілкування в практичних ситуаціях на задану вчителем тему з використанням опорного наочного матеріалу - комп’ютерних програм, фотографій дітей з рідними, друзями, ілюстрацій до оповідань, журнальних статей тощо |
|
2 |
Рольове спілкування від імені близької людини та від імені героїв текстів оповідань, інших незнайомих людей з використанням фотографій |
|
3 |
Рольове спілкування з товаришем, вчителем з вільним , творчим використання тексту знайомого оповідання чи казки, яку діти добре знають |
|
4 |
Спілкування з уявним співрозмовником |
|
5 |
Запис учнем діалогу з уявним співрозмовником ( по дві-три репліки-фрази від власного імені та імені співрозмовника); відтворення та розгортання діалогу в усній формі |
|
Розвиток слухового (слухо-зорового) сприймання |
||
6 |
Сприймання немовленнєвих звуків на слух із попереднім ознайомленням з ними та співвіднесенням із тваринами, птахами, механізмами, які їх породжують |
|
7 |
Визначення кількості звукових сигналів, їх гучність, тривалість і характер звучання, відтворення їх голосом та з використанням музичних інструментів. Сприймання голосних звуків, окремих приголосних на слух та слів, словосполучень, коротких речень з ними |
|
8 |
Послідовне записування фонем, які учень сприйняв і розпізнав на слух при називанні слів вчителем та відтворення на їх основі знайомих слів, словосполучень, коротких речень |
|
9 |
Вслуховування у мовлення вчителя та його відтворення з дотриманням мелодико-інтонаційних особливостей |
|
10 |
Самовслуховування у власне мовлення, його співвіднесення із зразком мовлення вчителя |
|
Удосконалення голосоутворення, мовленнєвого дихання та звуковимови |
||
11 |
Формування подовженого видоху. Співання голосних, ритміко-мелодійне наспівування фраз пісні за допомогою окремого складу чи голосного та з використанням слів тексту пісні. |
|
12 |
Удосконалення уявлень дитини про звуки, в яких переважають низькі частоти (а,і, у,о,е,и), наявні низькі частоти (ж,р,л,з) та високі. Вслуховування та самовслуховування у вимовляння звуків, доступних слуховому сприйманню, закріплення в своїй пам’яті акустичних образів цих звуків. Удосконалення звуковимови, орієнтуючись на фонеми, доступні слуховому сприйманню дитини |
|
13 |
Розвиток вокальних умінь та навичок при співанні пісень спряжено з вчителем, товаришами, вслуховуючись у звучання їх голосів. Співання пісень самостійно, вслуховуючись у свій голос, у звучання мелодії. слухання співу у запису чи співу товаришів, визначення, скільки голосів звучить. |
|
14 |
Удосконалення звуковимови голосних звуків та розуміння їх значення для запам’ятання слова, його сприймання з усного мовлення. Удосконалення вимови щілинних (В,Ф.Г,Х,Ж,Ш,З,С) та проривних звуків(Б,П,Д,Т тощо) |
|
15 |
Удосконалення артикуляційно-акустичних особливостей звуків у словах, словосполученнях, фразах. Регулювання сили голосу-гучне, тихе вимовляння, співання. Проспівування, промовляння на одному видиху фрази із п’яти-дев’яти і більше слів |
|
Розвиток моторики артикуляційного апарата, формування внутрішнього мовлення |
||
16 |
Повільне, прискорене та швидке злитне читання речення , схематичний запис його складоритмічної структури, а потім відтворення ритмомелодики речення за допомогою одного й того ж відкритого складу з опорою на схему. Промовляння слів, словосполучень, речень у поєднанні з рухами тіла та без такого поєднання |
|
17 |
Називання складів, слів, словосполучень, речень голосно, тихо, «про себе». Відстрочене відтворення мовленнєвого матеріалу з пам’яті |
|
18 |
Спряжене (повільне, пришвидшене та швидке) промовляння знайомого матеріалу - віршів, коротких речень. |
|
19 |
Спряжене промовляння нового мовленнєвого матеріалу. Відтворення мовленнєвого матеріалу, який промовлявся спряжено |
|
Формування мовленнєвого ритму (складоритму) та внутрішнього мовлення |
||
20 |
Засвоєння складо-ритмічної структури слів, словосполучень, запитань-відповідей, які учні вживають, відтворення її з пам’яті. Запам’ятання та відтворення мовленнєвого матеріалу |
|
21 |
Промовляння засвоєних слів, словосполучень, фраз та усне відтворення їх складоритму |
|
22 |
Перекодування з мовлення вчителя слів, словосполучень, речень у складо-ритми з наступним відтворенням сказаного вчителем |
|
23 |
Читання тексту вірша(або його фрагмента), перекодування його в ритм |
|
24 |
Запам’ятання тексту вірша та перекодування його в складоритм з пам’яті |
|
25 |
Запам’ятання діалогу із 7-9 речень та відтворення їх у складоритми |
|
Формування умінь та навичок говоріння, сприймання, розпізнавання та розуміння знайомого мовленнєвого матеріалу за опорними звуками, доступними для слухового та слухо-зорового сприймання на основі складоритму |
||
26 |
Розпізнавання, аналіз та розуміння знайомого мовленнєвого матеріалу за опорними звуками, доступними для слухового та слухо-зорового сприймання на основі складоритму. Орієнтування на голосні, окремі приголосні, доступні слуховому сприйманню та розпізнаванню при «читанні з губ» |
|
27 |
Розпізнавання в усному мовленні граматичних форм дієслів, іменників, прикметників за фонемами, доступними зоровому, слуховому сприйманню. Встановлення асоціативних зв’язків між словами у словосполученні, реченні. Добір до даного слова тих, які можуть з ним поєднуватись та утворювати пару головних членів речення та словосполучення |
|
28 |
Розпізнавання фраз в усному мовленні та їх розмежування. Удосконалення умінь та навичок прогнозування усного мовлення на основі писемного тексту. Прогнозування змісту фрази в усному мовленні за її головними членами |
|
29 |
Доповнення кінцівки повідомлення за його початком. Творча розповідь із 5 речень на побутову тематику |
|
30 |
Слухо-зоро-вібраційне сприймання усної розповіді із 5 речень |
|
Розвиток словесної пам’яті та мовлення |
||
31 |
Вслуховування у власне мовлення; запам’ятання, відтворення слів, словосполучень, речень. Перекодування в ритм частини або всього вірша, спираючись на писемний текст |
|
32 |
Відтворення ,повторення з пам’яті ритму частини або всього вивченого напам’ять вірша. Перекодування в ритм 2-7 розповідних та питальних речень, пов’язаних з практично –побутовою діяльністю учнів |
|
33 |
Перекодування в ритм 2-7 розповідних та питальних речень усно. запам’ятання складоритмічної структури цих речень та відтворення її з пам’яті у формі ведення складоритмічного діалогу. |
|
34 |
Вільне творче спілкування із використанням знайомого мовленнєвого матеріалу. Запам’ятання текстів речень на основі попередньо засвоєної складо-ритмічної структури та відтворення їх з пам»яті. відтворення складоритму текстів речень, які учень утримує в пам’яті |
|