ПРОГРАМИ З КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНОЇ РОБОТИ
ДЛЯ ПІДГОТОВЧОГО, 1-4 КЛАСІВ
СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ДІТЕЙ ІЗ ПОРУШЕННЯМИ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ
КОРЕКЦІЯ РОЗВИТКУ
Підготовчий, 1-4 класи
Автори: Чеботарьова О.В., Іоганова Н. А.
Київ – 2015
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
1 КЛАС
І семестр
№ п/п |
Дата |
Тема |
Зміст корекційно-розвивальної роботи |
Завдання корекційно-розвивальної роботи |
Примітка |
1-2 |
|
Вивчення рівнів мовленнєвого, загального розвитку та готовності до навчання. |
Вивчення: 1) ступеня орієнтації дитини в найближчому оточенні (сім’я, іграшки, розваги, уявлення про пори року тощо); 2) стану елементарних математичних уявлень; 3) уміння використовувати наявні знання; 4) стану розвитку узагальнень (уміння називати узагальнюючим словом групи споріднених предметів і вміння називати предмети, що входять в споріднену групу); 5) здатності розрізняти форму, колір; 6) кількісні і просторові співвідношення; 7) стану розвитку моторики. |
Вивчення стану психофізичної готовності до навчання дітей. |
|
3-6 |
|
Розвиток і вдосконалення рухових функцій. Розвиток загальної моторики. Рухливі ігри та фізичні вправи на свіжому повітрі. |
1. Привітання. 2. Ігри з м’ячем. 3. Ігри на копіювання поз і рухів ведучого. 4. Релаксація: "Посміхнись". 5. Прощання.
|
Розвиток координації рухів, удосконалення вміння орієнтуватися у власному тілі під час виконання вправ на координацію; тренування швидкості переключення з одного руху на інший.
|
|
7-8 |
|
Розвиток дрібної моторики. Складання пазлів.
|
1. Привітання. 2. Гімнастичні вправи для кистей рук: Олівець в руці катаю. Поміж пальчиків кручу. Неодмінно кожен палець Будь слухняним я навчу. 3. Складання пазлів. 4. Динамічна вправа «Млинці» 5. Вправа на релаксацію: «Слон»
|
Навчання точності виконання рухів пальцями рук; розвивати силу і спритність рухів рук; розвивати довільне регулювання м’язового тонусу кистей і пальців рук. |
|
8-9
|
|
Ігри із мозаїкою.
|
1. Привітання. 2. Гімнастичні вправи для кистей рук: Пальчику, пальчику, Де ти бував? Я з цим братом в ліс ходив. А з цим братом борщ варив. З цим я кашки скуштував. А з найменшим заспівав. 3. Ігри із мозаїкою. 4. Динамічна вправа «Щітка» 5. Вправа на релаксацію: «Бубенчик»
|
|
|
10-11 |
|
Шнурування.
|
1. Привітання. 2. Гімнастичні вправи для кистей рук: Жук у жолудя питав: - Де ти шапочку придбав? От якби мені таку – Був би красень я в ліску. 3. Шнурування. 4. Динамічна вправа «Віник» 5. Вправа на релаксацію: «Літній день».
|
|
|
12-13
|
|
Робота з пластичними матеріалами.
|
1. Привітання. 2. Гімнастичні вправи для кистей рук: Лиса з лісу у село «Ку-ку-рі-ку занесло. Заглядає лис у вікна: Де ж це півень кукурікнув?» 3. Робота з пластичними матеріалами. 4. Динамічна вправа: «Кішка». 5. Вправа на релаксацію: «Бажання»
|
|
|
14-15 |
|
Обведення контурів.
|
1. Привітання. 2. Гімнастичні вправи для кистей рук: На дереві грається, Угору підіймається, На хвостику гойдається. І зветься це малятко – Веселе… (мавпенятко). 3. Обведення контурів. 4. Динамічна вправа: «Смачне варення» 5. Вправа на релаксацію: «Зозуля»
|
|
|
16-17 |
|
Проходження лабіринтів.
|
1. Привітання. 2. Гімнастичні вправи для кистей рук: У сови великі очі – Бо не спить вона щоночі. Сутінки надворі, А сова - вдозорі. 3. Проходження лабіринтів. 4. Динамічна вправа: «Фарба» 5. Вправа на релаксацію: «Рибки»
|
|
|
18-19 |
|
Малювання за опорами. |
1. Привітання. 2. Гімнастичні вправи для кистей рук: Вовк ведмедя розбудив: - Вже весна, гуляти йди! Виліз велетень з барлоги – Вовк тікає в ліс від нього. 3. Малювання за опорами. 4. Динамічна вправа «Гойдалка» 5. Вправа на релаксацію: «Дружні діти»
|
|
|
20-21 |
|
Домальовування та розфарбовування різноманітних предметів.
|
1. Привітання. 2. Гімнастичні вправи для кистей рук: Равлик лізе вздовж доріжки, То сховав, то випнув ріжки. 3. Домальовування та розфарбовування різноманітних предметів. 4. Динамічна вправа: «Гармошка» 5. Вправа на релаксацію: «Берег»
|
|
|
22 |
|
Розвиток артикуляційної моторики. Логопедичні розминки. Заучування чистомовок, скоромовок, віршів. |
1. Артикуляційна гімнастика. Динамічна вправа «Трубочка». 2. Фонетична зарядка: - Як шумлять у птаха крила: ш-ш-ш! - У морі синьому вітрила: ш-ш-ш! - Вітер з гаєм розмовляє: ш-ш-ш! - Поміж листячком гуляє: ш-ш-ш! Й ми трохи пошуміли, Візьмемось тепер за діло. 3. Артикуляційна вправа. Чистомовки: Ша-ша-ша – пригоріла каша. Шо-шо-шо – купили борошно. Шу-шу-шу – нову шубу я ношу. Уш-уш-уш- ми підемо в душ. 4. Артикуляційна розминка. Заучування скоромовки: Шпак шпачисі каже гнівно: «Шершень захопив шпаківню! Швидше шибеника гнати, Шпаченят обороняти!». 5. Підсумок заняття.
|
Розвивати вміння виконувати комплекс артикуляційних вправ на шиплячі, свистячі та сонорні звуки; чітко й правильно вимовляти звуки у складах, словах. |
|
23 |
|
|
1. Артикуляційна гімнастика. Динамічна вправа «Годинник». 2. Фонетична зарядка: - Як шумить травичка в лузі? - Хвилі в морі-океані? 3. Артикуляційна вправа. Чистомовка: Ши-ши-ши – листа мені напиши. Ші-ші-ші – там бігають миші. Шу-шу-шу – багато яблук натрушу. 4. Відгадування та заучування загадки: Спить на ліжку Біла сплюшка. В неї є чотири вушка. Всі цю сплюшку звуть… (подушка) 5. Підсумок заняття.
|
|
|
24 |
|
|
1. Артикуляційна гімнастика. «Динамічна вправа «Барабан». 2. Фонетична зарядка. Дихальна вправа: чергування швидкого вдиху через ніс і довільного видиху через рот. 3. Артикуляційна вправа. Чистомовка: Са-са-са – навколо краса. Са-са-са – мене вкусила оса. Со-со-со- у Соні колесо. Си-си-си – вуса довгі у оси. Су-су-су – ми побачили косу. 4. Мовно-фонетична вправа. Гра «Впіймай звуки с, сь»: Сіло сонце на сосну, Сонно мовило: «Засну». Сосни сонечко гойдали. Сосни сонечко благали. - Сонце, сонечко, не треба, Стане темно нам без тебе! 5. Підсумок заняття.
|
|
|
25 |
|
|
1. Артикуляційна гімнастика. Динамічна вправа «Коник». 2. Дихальна вправа «Задуй кульку». 3. Чистомовки: Са-са-са – у кота Василька вуса. Со-со-со – велике колесо. Су-су-су – відро несу. Си-си-си – саночки свої неси. 4. Відгадування і вивчення загадок: Собою не птиця, Співати не співає, А хто до хазяїна йде, Знати дає. 5. Підсумок заняття. |
|
|
26 |
|
|
1. Артикуляційна гімнастика. Динамічна вправа «Лопаточка». 2. Дихальна вправа «Задуй кульку». 3. Чистомовки: «Се-се-се – Сергійко сумку несе. Ус-ус-ус – сивий вус. Ас-ас-ас – гас погас. Ос-ос-ос – вимикай пилосос. 4. Гра «Швидко слово називай. До нього слово добирай»: Лисичка – сестричка, кусок - , сорока - , совок - , пасу - . 5. Гра «Знайди «дивне слово»: Сонечко червоне, Сонечко-жучок, Полети з долоні В небо до хмарок, Відчини віконечко, - Хай всміхнеться сонечко До усіх діток. (І. Нехода). 6. Підсумок заняття. |
|
|
27 |
|
|
1. Артикуляційна гімнастика. Динамічна вправа «Змійка». 2. Фонетична зарядка «Знайди помилку»: Зуб-зуб-зуб-суп-зуб–зуб-суп-зуб-зуб. Коза-коза-коса-коза-коза-коза-коса. 3.Дихальна вправа: - Що просить сказати лікар, коли дивиться у горло? - Як грають на дудочці? - Як співають комарики? 4. Чистомовки: Зу-Зу-Зу – ми побачили козу. За-За-За там іде коза. Зи-Зи-Зи – довгі роги у кози. Уз-Уз-Уз – там великий гарбуз. Аз-Аз-Аз – великий таз. 5. Робота над загадками: Влітку носить сіру шубку, Взимку - білого кожуха. Має з тріщиною губу, Косі очі й довгі вуха. 6. Підсумок заняття. |
|
|
28 |
|
|
1. Артикуляційна гімнастика. Динамічна вправа «Маляр». 2. Дихальна вправа «Задуй кульку». 3. Чистомовки: За-За-За – йде додому коза. Зу-Зу-Зу – погодуй козу. Аз-Аз-Аз – проводять газ. Аз-Аз-Аз – загубив алмаз. 4. Вправа «Вимов слова»: За: замітка, замок, замша, забава… Зу: зуб, зупинка, зустріч… Зо: зошит, зоопарк, зоря… 5. Робота над загадками: Батьків не знає, В лісах літає, Кладе яєчка В чужі гніздечка. 6. Підсумок заняття. |
|
|
29 |
|
|
1. Артикуляційна гімнастика. Динамічна вправа «Котушка». 2. Дихальна вправа «Дмухни на кульку». 3. Чистомовки: Жа-Жа-Жа – ми побачили вужа. Жи-Жи-Жи – ти мені допоможи. Жі-Жі-Жі – дуже гострі в нас ножі. Жу-Жу-Жу – книжки я бережу. 4. Гра «Назви спільний звук»: Журавель, стриж, жайворонок, їжа, важко, жінка. 5. Вимов скоромовку: Я жук, я жук, Я тут живу. Весь час дзижчу: Жу-Жу-Жу-Жу! 6. Підсумок заняття. |
|
|
30 |
|
|
1. Артикуляційна гімнастика. Динамічна вправа «Лопаточка». 2. Дихальна вправа «Дмухни на кульку». 3. Чистомовки: Жі-Жі-Жі – в мене нові лижі. Жа-Жа-Жа – не чіпай ножа. Же-Же-Же – цуцик м’ячик стереже. Жу-Жу-Жу – я горіхи стережу. 4. Вивчення скоромовок: Жовте жито жук жував, Із Женею жартував, Жартом-жартом – і в Жені Жвавий жук живе в кишені. 5. Підсумок заняття. |
|
|
31
|
|
|
1. Артикуляційна гімнастика. Динамічна вправа «Голочка». 2. Дихальна вправа «Хто далі». 3. Чистомовки: Ча-Ча-Ча – у мене немає м’яча. Чу-Чу-Чу – всім дамо по калачу. Чі-Чі-Чі – ми печемо калачі. Че-Че-Че – сонечко пече. 4. Вивчення скоромовок: У чотирьох черепах По чотири черепашеняти. Черепаха чаювала. Чаплю чаєм пригощала. 5. Підсумок заняття.
|
|
|
32 |
|
|
1. Артикуляційна гімнастика. Динамічна вправа «Гірка». 2. Дихальна вправа «Хто далі». 3. Чистомовки: Ач-Ач-Ач – закричав деркач. Чи-Чи-Чи – трохи помовчи. Че-Че-Че – сонечко пече. Чу-Чу-Чу – віршика учу. 4. Вивчення скоромовок: В чаплі чорні черевички, Чапля чапа до водички. Перчив, перчив, поки не переперчив. 5. Підсумок заняття.
|
|
|