Планування "Корекція розвитку"

Про матеріал
Календарне планування з корекції розвитку для учнів 1 класу з порушеннями опорно-рухового апарату
Перегляд файлу

ПРОГРАМИ З КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНОЇ РОБОТИ

ДЛЯ ПІДГОТОВЧОГО, 1-4 КЛАСІВ

СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ДІТЕЙ ІЗ ПОРУШЕННЯМИ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ

КОРЕКЦІЯ РОЗВИТКУ

Підготовчий, 1-4 класи

Автори: Чеботарьова О.В., Іоганова Н. А.

Київ – 2015

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ

1 КЛАС

І семестр

№ п/п

Дата

Тема

Зміст корекційно-розвивальної

роботи

Завдання корекційно-розвивальної роботи

Примітка

 

1-2

 

Вивчення рівнів мовленнєвого, загального розвитку та готовності до навчання.

Вивчення:

1) ступеня орієнтації дитини в найближчому оточенні (сім’я, іграшки, розваги, уявлення про пори року тощо);

2) стану елементарних математичних уявлень;

3) уміння використовувати наявні знання;

4) стану розвитку узагальнень (уміння називати узагальнюючим словом групи споріднених предметів і вміння називати предмети, що входять в споріднену групу);

5) здатності розрізняти форму, колір;

6) кількісні і просторові співвідношення;

7) стану розвитку моторики.

Вивчення стану психофізичної готовності до навчання дітей.

 

 

 

 

3-6

 

Розвиток і вдосконалення рухових функцій.

Розвиток загальної моторики.

Рухливі ігри та фізичні вправи на свіжому повітрі.

 

 

1. Привітання.

2. Ігри з м’ячем.

3. Ігри на копіювання поз і рухів ведучого.

4. Релаксація: "Посміхнись".

5. Прощання.

 

Розвиток координації рухів, удосконалення

вміння орієнтуватися у власному тілі під час виконання вправ на координацію; тренування швидкості переключення з одного руху на інший.

 

 

7-8

 

Розвиток дрібної моторики.

Складання пазлів.

 

1. Привітання.

2. Гімнастичні вправи для кистей рук:

Олівець в руці катаю.

Поміж пальчиків кручу.

Неодмінно кожен палець

Будь слухняним я навчу.

3. Складання пазлів.

4. Динамічна вправа «Млинці»

5. Вправа на релаксацію: «Слон»

 

Навчання точності виконання рухів пальцями рук; розвивати силу і спритність рухів рук; розвивати довільне регулювання м’язового тонусу кистей і пальців рук.

 

8-9

 

 

Ігри із мозаїкою.

 

1. Привітання.

2. Гімнастичні вправи для кистей рук:

Пальчику, пальчику,

Де ти бував?

Я з цим братом в ліс ходив.

А з цим братом борщ варив.

З цим я кашки скуштував.

А з найменшим заспівав.

3. Ігри із мозаїкою.

4. Динамічна вправа «Щітка»

5. Вправа на релаксацію: «Бубенчик»

 

 

10-11

 

Шнурування.

 

1. Привітання.

2. Гімнастичні вправи для кистей рук:

Жук у жолудя питав:

-  Де ти шапочку придбав?

От якби мені таку –

Був би красень я в ліску.

3. Шнурування.

4. Динамічна вправа «Віник»

5. Вправа на релаксацію: «Літній день».

 

 

12-13

 

 

Робота з пластичними матеріалами.

 

1. Привітання.

2. Гімнастичні вправи для кистей рук:

Лиса з лісу у село

«Ку-ку-рі-ку занесло.

Заглядає лис у вікна:

Де ж це півень кукурікнув?»

3. Робота з пластичними матеріалами.

4. Динамічна вправа: «Кішка».

5. Вправа на релаксацію: «Бажання»

 

 

14-15

 

Обведення контурів.

 

1. Привітання.

2. Гімнастичні вправи для кистей рук:

На дереві грається,

Угору підіймається,

На хвостику гойдається.

І зветься це малятко –

Веселе… (мавпенятко).

3. Обведення контурів.

4. Динамічна вправа: «Смачне варення»

5. Вправа на релаксацію: «Зозуля»

 

 

 

16-17

 

Проходження лабіринтів.

 

1. Привітання.

2. Гімнастичні вправи для кистей рук:

У сови великі очі –

Бо не спить вона щоночі.

Сутінки надворі,

А сова - вдозорі.

3. Проходження лабіринтів.

4. Динамічна вправа: «Фарба»

5. Вправа на релаксацію: «Рибки»

 

 

 

18-19

 

Малювання за опорами.

1. Привітання.

2. Гімнастичні вправи для кистей рук:

Вовк ведмедя розбудив:

- Вже весна, гуляти йди!

Виліз велетень з барлоги –

Вовк тікає в ліс від нього.

3. Малювання за опорами.

4. Динамічна вправа «Гойдалка»

5. Вправа на релаксацію: «Дружні діти»

 

 

20-21

 

Домальовування та розфарбовування різноманітних предметів.

 

1. Привітання.

2. Гімнастичні вправи для кистей рук:

Равлик лізе вздовж доріжки,

То сховав, то випнув ріжки.

3. Домальовування та розфарбовування різноманітних предметів.

4. Динамічна вправа: «Гармошка»

5. Вправа на релаксацію: «Берег»

 

 

22

 

Розвиток артикуляційної моторики.

Логопедичні розминки.

Заучування чистомовок, скоромовок, віршів.

1. Артикуляційна гімнастика. Динамічна вправа «Трубочка».

2. Фонетична зарядка:

- Як шумлять у птаха крила: ш-ш-ш!

- У морі синьому вітрила: ш-ш-ш!

- Вітер з гаєм розмовляє: ш-ш-ш!

- Поміж листячком гуляє: ш-ш-ш!

Й ми трохи пошуміли,

Візьмемось тепер за діло.

3. Артикуляційна вправа. Чистомовки:

Ша-ша-ша – пригоріла каша.

Шо-шо-шо – купили борошно.

Шу-шу-шу – нову шубу я ношу.

Уш-уш-уш- ми підемо в душ.

4. Артикуляційна розминка. Заучування скоромовки:

Шпак шпачисі каже гнівно:

«Шершень захопив шпаківню!

Швидше шибеника гнати,

Шпаченят обороняти!».

5. Підсумок заняття.

 

 

Розвивати вміння виконувати комплекс

артикуляційних вправ на шиплячі, свистячі та сонорні звуки; чітко й правильно вимовляти звуки у складах, словах.

 

 

23

 

 

1. Артикуляційна гімнастика. Динамічна вправа «Годинник».

2. Фонетична зарядка:

- Як шумить травичка в лузі?

- Хвилі в морі-океані?

3. Артикуляційна вправа. Чистомовка:

Ши-ши-ши – листа мені напиши.

Ші-ші-ші – там бігають миші.

Шу-шу-шу – багато яблук натрушу.

4. Відгадування та заучування загадки:

Спить на ліжку

Біла сплюшка.

В неї є чотири вушка.

Всі цю сплюшку звуть… (подушка)

5. Підсумок заняття.

 

 

 

24

 

 

1. Артикуляційна гімнастика. «Динамічна вправа «Барабан».

2. Фонетична зарядка. Дихальна вправа: чергування швидкого вдиху через ніс і довільного видиху через рот.

3. Артикуляційна вправа. Чистомовка:

Са-са-са – навколо краса.

Са-са-са – мене вкусила оса.

Со-со-со- у Соні колесо.

Си-си-си – вуса довгі у оси.

Су-су-су – ми побачили косу.

4. Мовно-фонетична вправа. Гра «Впіймай звуки с, сь»:

Сіло сонце на сосну,

Сонно мовило: «Засну».

Сосни сонечко гойдали.

Сосни сонечко благали.

- Сонце, сонечко, не треба,

Стане темно нам без тебе!

5. Підсумок заняття.

 

 

 

25

 

 

1. Артикуляційна гімнастика. Динамічна вправа «Коник».

2. Дихальна вправа «Задуй кульку».

3. Чистомовки:

Са-са-са – у кота Василька вуса.

Со-со-со – велике колесо.

Су-су-су – відро несу.

Си-си-си – саночки свої неси.

4. Відгадування і вивчення загадок:

Собою не птиця,

Співати не співає,

А хто до хазяїна йде,

Знати дає.

5. Підсумок заняття.

 

26

 

 

1. Артикуляційна гімнастика. Динамічна вправа «Лопаточка».

2. Дихальна вправа «Задуй кульку».

3. Чистомовки:

 «Се-се-се – Сергійко сумку несе.

Ус-ус-ус – сивий вус.

Ас-ас-ас – гас погас.

Ос-ос-ос – вимикай пилосос.

4. Гра «Швидко слово називай. До нього слово добирай»:

Лисичка – сестричка, кусок - , сорока - , совок - , пасу - .

5. Гра «Знайди «дивне слово»:

Сонечко червоне,

Сонечко-жучок,

Полети з долоні

В небо до хмарок,

Відчини віконечко, -

Хай всміхнеться сонечко

До усіх діток. (І. Нехода).

6. Підсумок заняття.

 

 

27

 

 

1. Артикуляційна гімнастика. Динамічна вправа «Змійка».

2. Фонетична зарядка «Знайди помилку»:

Зуб-зуб-зуб-суп-зуб–зуб-суп-зуб-зуб.

Коза-коза-коса-коза-коза-коза-коса.

3.Дихальна вправа:

- Що просить сказати лікар, коли дивиться у горло?

- Як грають на дудочці?

- Як співають комарики?

4. Чистомовки:

Зу-Зу-Зу – ми побачили козу.

За-За-За там іде коза.

Зи-Зи-Зи – довгі роги у кози.

Уз-Уз-Уз – там великий гарбуз.

Аз-Аз-Аз – великий таз.

5. Робота над загадками:

Влітку носить сіру шубку,

Взимку - білого кожуха.

Має з тріщиною губу,

Косі очі й довгі вуха.

6. Підсумок заняття.

 

28

 

 

1. Артикуляційна гімнастика.

Динамічна вправа «Маляр».

2. Дихальна вправа «Задуй кульку».

3. Чистомовки:

За-За-За – йде додому коза.

Зу-Зу-Зу – погодуй козу.

Аз-Аз-Аз – проводять газ.

Аз-Аз-Аз – загубив алмаз.

4. Вправа «Вимов слова»:

За: замітка, замок, замша, забава…

Зу: зуб, зупинка, зустріч…

Зо: зошит, зоопарк, зоря…

5. Робота над загадками:

Батьків не знає,

В лісах літає,

Кладе яєчка

В чужі гніздечка.

6. Підсумок заняття.

 

 

29

 

 

1. Артикуляційна гімнастика.

Динамічна вправа «Котушка».

2. Дихальна вправа «Дмухни на кульку».

3. Чистомовки:

Жа-Жа-Жа – ми побачили вужа.

Жи-Жи-Жи – ти мені допоможи.

Жі-Жі-Жі – дуже гострі в нас ножі.

Жу-Жу-Жу – книжки я бережу.

4. Гра «Назви спільний звук»:

Журавель, стриж, жайворонок, їжа, важко, жінка.

5. Вимов скоромовку:

Я жук, я жук,

Я тут живу.

Весь час дзижчу:

Жу-Жу-Жу-Жу!

6. Підсумок заняття.

 

 

30

 

 

1. Артикуляційна гімнастика.

Динамічна вправа «Лопаточка».

2. Дихальна вправа «Дмухни на кульку».

3. Чистомовки:

Жі-Жі-Жі – в мене нові лижі.

Жа-Жа-Жа – не чіпай ножа.

Же-Же-Же – цуцик м’ячик стереже.

Жу-Жу-Жу – я горіхи стережу.

4. Вивчення скоромовок:

Жовте жито жук жував,

Із Женею жартував,

Жартом-жартом – і в Жені

Жвавий жук живе в кишені.

5. Підсумок заняття.

 

 

31

 

 

 

1. Артикуляційна гімнастика.

Динамічна вправа «Голочка».

2. Дихальна вправа «Хто далі».

3. Чистомовки:

Ча-Ча-Ча – у мене немає м’яча.

Чу-Чу-Чу – всім дамо по калачу.

Чі-Чі-Чі – ми печемо калачі.

Че-Че-Че – сонечко пече.

4. Вивчення скоромовок:

У чотирьох черепах

По чотири черепашеняти.

Черепаха чаювала.

Чаплю чаєм пригощала.

5. Підсумок заняття.

 

 

 

32

 

 

1. Артикуляційна гімнастика.

Динамічна вправа «Гірка».

2. Дихальна вправа «Хто далі».

3. Чистомовки:

Ач-Ач-Ач – закричав деркач.

Чи-Чи-Чи – трохи помовчи.

Че-Че-Че – сонечко пече.

Чу-Чу-Чу – віршика учу.

4. Вивчення скоромовок:

В чаплі чорні черевички,

Чапля чапа до водички.

Перчив, перчив, поки не переперчив.

5. Підсумок заняття.

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Бондарчук Алла
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Інкл
Додано
5 березня
Переглядів
71
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку