Подорож на планету "Доброта"

Про матеріал
З метою розвиватку в учнів впевненість, що успіх залежить від власних зусиль, від того, наскільки ми будемо людяними, гуманними, толерантними у стосунках; навчити оволодівати мистецтвом спілкування та навичками взаємодопомоги; пробуджувати у дітей щирий інтерес до всього корисного, морального, бажання берегти людську гідність; виховувати повагу до людей, доброзичливість.
Перегляд файлу

ПОДОРОЖ НА ПЛАНЕТУ «ДОБРОТА» 

 

МЕТА: розвивати в учнів впевненість, що успіх залежить від власних зусиль, від того, наскільки ми будемо людяними, гуманними, толерантними у стосунках; навчити оволодівати мистецтвом спілкування та навичками взаємодопомоги; пробуджувати у дітей щирий інтерес до всього корисного, морального, бажання берегти людську гідність; виховувати повагу до людей, доброзичливість. 
ОБЛАДНАННЯ: ПРОЕКТОР, ОЛІВЦІ, КОНВЕРТИ ІЗ ЗАВДАННЯМ, СИГНАЛЬНІ КАРТКИ, МІКРОФОН, ПЛАКАТ ІЗ ЗОБРАЖЕННЯМ СТОВБУРА ДЕРЕВА, СЕРДЕЧКА 

ХІД ВИХОВНОЇ ГОДИНИ

 

Вчитель: Діти, сьогодні на нас з вами чекає подорож на планету у міжпланетному просторі. А, щоб подорож ця була успішною і цікавою, давайте візьмемося за руки і скажемо один одному: «Я бажаю тобі і собі добра!» Наш клас поділено на групи. І працювати сьогодні ви будете не самостійно, а разом із своїми товаришами. Тож давайте пригадаємо правила роботи у групах. 
СЛАЙД І Основні правила дискусії групі. 
☼ Поважай права і думки інших. Кожен член групи має можливість висловитись. 
☼ Будь готовий слухати інших не перебиваючи. 
☼ Будь готовий до співпраці. 
☼ Підтримуй ідеї інших товаришів. 
☼ Не говори занадто довго та часто. 
☼ Водночас має говорити лише одна особа. 
☼ Не критикуй себе та інших. 
Вчитель: Отже сьогодні ми мандруємо до незвичайної планети, а якої, саме ми зараз з вами дізнаємося. І в цьому як завжди нам допоможе казка. 
СЛАЙД ІІ    3р.
КАЗКА 
Жила-була на землі дівчинка, яка мала ім’я Любов. Самотньо їй було на світі без подружки. Ось вона й звернулася до старця, який прожив вже понад сто років і був чарівником. 
- Допоможи мені, дідусю, обрати собі подружку, щоб я могла з нею дружити все своє життя. 
Замислився чарівник й сказав: 
- Приходь до мене завтра вранці, коли перші птахи заспівають та роса ще не висохне. 
СЛАЙД ІІІ     3р.
Так і зробила дівчинка. Вранці, коли сонце ледь-ледь з’явилося на горизонті, прийшла Любов в умовлене місце. Прийшла та бачить: стоять п’ять прекрасних дівчаток, одна другої краще. 
- Ось, обирай,- говорить Чарівник,- одну звуть Радість, другу – Вдача, третю – Красота, четверту – Печаль, п’яту - Доброта, 
- Вони всі прекрасні – сказала Любов,- не знаю кого і обрати. 
- Твоя правда,- відповів Чарівник,- вони всі прекрасні, і ти в своєму житті обов’язково з кожною з них зустрінешся, можливо ще й подружишся, але сьогодні і зараз тобі потрібно обрати лише одну. Саме вона і буде тобі подружкою і опорою на все твоє життя. 
Підійшла Любов до дівчаток ближче, подивилася кожній прямо в очі і замислилась… 
Запитання до дітей: А кого б обрали ви? Чому? 
Так вірно. Любов підійшла саме до дівчинки, яка мала ім’я Доброта. Доброта протягла їй руки. Так от, сьогодні ми з вами помандруємо на планету під назвою «Доброта». Але на цій планеті трапилося лихо: жителі планети Добра забули девіз за яким їм потрібно жити і все в них пішло шкереберть. От вони і розіслали повідомлення з закликами про допомогу. Один з таких повідомлень потрапило до нашого класу, давайте зачитаємо. 
СЛАЙД ІV    2р.
ЛИСТ 
«Любі діти! Допоможіть нам, будь ласка. Шлях до нашої планети буде нелегким. Долаючи перешкоди, які будуть траплятися на вашому шляху, ви маєте допомагати один одному, бути ввічливішими один з одним, добрішими, гуманнішими, щирішими та вихованішими. 
Сподіваємося, що ви впораєтеся і зможете знайти розгадку. Девіз написаний на окремих папірцях і вам його потрібно зібрати. На кожній планеті, яка буде траплятися на вашому шляху ви будете отримувати по слову-підказці і наприкінці подорожі ви зможете скласти цілий вираз, який допоможе встановити мир та злагоду на нашій планеті. Бажаємо вам успіхів!» 
СЛАЙД V    4р.
Вчитель. Ну що, діти, допоможемо? Отже вирушаємо у подорож. От і з’явилася перша планета на нашому шляху. Назва цієї планети «Компліменти». 
СЛАЙД VІ 
ПОВІДОМЛЕННЯ: Необхідно скласти прислівя.
Учні складають прислів’я:

  1.  Від доброго слова і лід розмерзає.
  2.  Г остре словечко коле сердечко.
  3.  Рана загоїться, зле слово - ніколи.
  4.  Усе добре переймай, а злого - уникай.
  5.  Добрий чоловік - надійніше кам’яного мосту.
  6.  Не одяг красить людину, а добрі діла.
  7.  Хто людям добра бажає, той і собі має.
  8.  Робиш добро - не кайся, робиш зло - зла й сподівайся.

СЛАЙД VІІ 
Вчитель. Добре. Молодці, добре попрацювали. А ось і перша підказка - це слово ДОБРО.

 Полетіли далі. Ось і друга планета під назвою «Протилежності» 
СЛАЙД VІІІ       4р.
ПОВІДОМЛЕННЯ: 
Щоб отримати слово - підказку вам потрібно скласти пари слів-протилежностей і словесний портрет «Доброї людини». 
Вчитель. Перш ніж ми приступимо до виконання завдання я хочу вам розповісти легенду про добро і зло. 
Жили на вулиці двоє сусідів. Одного разу один зробив другому зло. Ображений чоловік, прагнучи відповісти помстою, вирушив до мудреця за порадою. Що ж мудрець йому запропонував? Відповісти зловмиснику добром. Сусід послухався, а у відповідь знову отримав зло. Мудрець і тут порадив не шкодувати добра. Сусід ще раз послухався, віддячив добром. Але через деякий час у відповідь знову одержав зло. Сусід прийшов до мудреця і той йому знову порадив віддячити добром. 
- Але я вже стомився віддячувати йому добром,- заперечив сусід. 
- Якщо зловмисник не стомився від зла, то чому ж ти стомився від добра?- відповів йому мудрець. 
ОБГОВОРЕННЯ: Яка головна думка цієї легенди? Який висновок можна зробити? А тепер дайте мені відповіді на наступні питання: 
1. Які почуття можуть жити у душі людини? 
2. Які з них ми вважаємо позитивними? 
3. Які з них ми вважаємо негативними? 
РОБОТА В ГРУПАХ 
Вчитель. 
У вас на столах лежать папірці з переліком позитивних і негативних рис характеру. Ваше завдання утворити пари протилежностей: наприклад – добро - зло і так далі. Починайте працювати. (1 хв.) 
СЛАЙД ІХ   1р.
І група 
Сміх – сум 
любов – ненависть 
повага – зневага 
СЛАЙД Х   1р.
ІІ група 
Щедрість – скупість 
сила – слабкість 
доброзичливість – грубість 

СЛАЙД ХІ    2р.
ІІІ група 
Доброта – жорстокість 
дружба – ворожнеча 
мир – війна 
СЛАЙД ХІІ    1р.
ІV група 
Спокій – тривога 
радість – злість 
добро - зло 

СЛАЙД ХІІІ  1р.

Вчитель. Так, добре, ось ми і отримали другу підказку НЕ ПРОПАДАЄ,

ПОВІДОМЛЕННЯ: 
Дорогі діти! Жителі нашої планети дуже сумують від того, що втратили надію на порятунок. Допоможіть нам як найшвидше! 
Вчитель. Що ж, діти, давайте спробуємо підтримати жителів планети ДОБРОТА. А допоможе нам в цьому пісня. 

СЛАЙД ХІV 
Вчитель. А тепер уперед до нової планети. А ось і вона: планета «Вихованості». 
ПОВІДОМЛЕННЯ: 
На нашій планеті слова загубилися, або втратили своє значення. Тому вам потрібно повернути всі слова на своє місце і ви зможете отримати третю підказку. 
Вчитель. Ну що, діти, готові? Допоможемо жителям цієї планети виправити помилки? Тоді почали. 
(На партах у дітей лежать правила, треба виправити помилки) . (1 хв.) 
СЛАЙД ХV
Речення з помилками: 
І група 
1. Проходити на своє місце в кінотеатрі треба спиною до тих, хто сидить. 
2. Чемний хлопчик завжди смикає дівчаток за коси. 
ІІ група 
3. Ввічливі діти ніколи не поступаються своїм місцем у тролейбусі або в автобусі старшим. 
4. Виховані діти обгортку від цукерки викидають на тротуар. 
ІІІ група 
5. Усі діти переходять вулицю на червоне світло світлофора. 
6. Виховані діти завжди лазять по деревах. 
ІV група 
7. Дівчатам слід витирати руки об сукню. 
8. Виховані діти завжди кричать, коли вітаються. 
Вчитель. Молодці! Ви отримали третю підказку

СЛАЙД XVI А ЗЛО. Полетіли далі.

СЛАЙД ХVІІ 
А ось і наступна планета «Ввічливості» 
ПОВІДОМЛЕННЯ: 
Вам потрібно вірно і швидко відповісти на питання і тоді шлях четвертої підказки буде 
відкрито. 
Вчитель. Тепер, діти, все залежить від вас, чи зможемо ми рухатися далі. У вас на столах лежать сигнальні картки червоного та зеленого кольору. Я буду зачитувати вам репліки. А ви повинні сказати де правильно поводяться діти, а де ні. Якщо правильно – зелений, неправильно – червоний. 
РЕПЛІКИ: 
1. «Дайте мені хлібину», - звертається хлопчик у магазині до продавця. (червона) 
2. « Вибачте, будь ласка, я штовхнула вас ненавмисне»,- говорить дівчинка в автобусі дідусю. (зелена) 
3. «Покличте до телефону Марину», - просить дівчинка. (червона) 
4. «Я трохи порвала цю книжку, підклейте її самі», - сказав хлопчик бібліотекареві. (червона) 
5. «Люба бабусю! Я із задоволенням Вам допоможу!» - говорить дівчинка своїй бабусі. (зелена) 
СЛАЙД ХVІІІ 
Вчитель: А ось і четверта підказка - ПОМИРАЄ. Молодці! Добре попрацювали. 

З'являється напис «Добро не пропадає, а зло умирає» 
Вчитель. Діти, як ви розумієте цей девіз? (Обговорення). 
Людина не може жити серед людей і бути самотньою. Нас оточує велика кількість людей, ми спілкуємося між собою. З одними нам легко, з іншими ми почуваємося дещо напружено, з кимось товаришуємо, дружимо, з кимось – просто підтримуємо ділові стосунки. 

РОБОТА В ГРУПАХ. ОБГОВОРЕННЯ І СКЛАДАННЯ «ОЗНАК СПРАВЖНЬОЇ ДРУЖБИ» 
У кожного з нас є друзі. Інколи важко обрати собі друга. Зараз візьміть, будь ласка, аркуші з рисами характеру якими повинен бути наділений справжній друг і оберіть лише три риси, які на вашу думку повинні бути більш за все вираженні, зайву рису характеру викресліть. (1 хв.) 
І група Чесний, розумний, сміливий, хвальковитий. 
ІІ група Добрий, щирий, задиристий, відвертий. 
ІІІ група Балакучий, веселий, ввічливий, лагідний. 
ІV група Правдивий, жадний, сильний, довірливий. 
(Обговорення). 
Вчитель. Ось і дійшла кінця наша подорож. Сподіваюсь, що вона збагатила вас, допомогла доторкнутися душею до людських витоків добра і милосердя. Нехай не черствіють ваші душі в щоденних клопотах, бережіть серця від усякого зла. 
Перед вами лежать сердечка. Напишіть на них свої імена. Давайте подаруємо свої сердечка один одному. Наприкінці мені б хотілося сказати, що наш клас - це маленька родина. І мені б дуже хотілося, щоб в нашій родині завжди панувала доброта, повага, взаєморозуміння, та не було би сварок та лайок. 
Лунає пісня.

doc
Додано
26 лютого 2020
Переглядів
502
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку