Подорож театрами рідного міста

Про матеріал

Під час уроку діти розширюють уявлення про основні театральні жанри та театри рідного міста. Дізнаються про основні терміни театрального мистецтва(опера, оперета, балет, лібрето, театр, різновиди театрів). Учням пропонується розробити власний дизайн театральних афіш та запрошень, а також розробити рекомендації для бажаючих відвідати театр чи концерт.

Перегляд файлу

Криворізька спеціалізована школа № 9

з поглибленим вивченням економіки, права та іноземних мов

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ УРОКУ

ХУДОЖНЬОЇ КУЛЬТУРИ

Тема: Подорож театрами рідного міста

з економічним компонентом

 

 

Підготувала:

вчитель початкових класів 

та художньої культури

Курячей Віра Олександрівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кривий Ріг

 

Тема: Подорож театрами рідного міста.

 

Мета: Розширити уявлення дітей про основні театральні жанри та театри нашого міста. Дізнатися про основні терміни театрального мистецтва(опера, оперета, балет, лібрето, театр, різновиди театрів). Встановити рівень розуміння дітьми даної теми. Розробити власний дизайн театральних афіш та запрошень. Розробити рекомендації для бажаючих відвідати театр чи концерт. Оцінити творчі роботи однокласників та свої знання з даної теми.

 

Обладнання: ілюстрації за темою уроку, афіші театрів, енциклопедія театрів Дніпропетровської області.

 

Тип уроку: урок-заочна подорож.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

   Сьогодні у нас незвичайний урок. Я хочу його розпочати словами великого В. Шекспіра «Життя – це театр, а люди в ньому актори». Тема нашого уроку : заочна подорож театрами нашого міста.

     Сьогодні учні нашого класу будуть виступати у ролі істориків, журналістів, дизайнерів, теоретиків. Ми познайомимся з новими словами – термінами, якими будемо користуватися під час уроку, дізнаємося про  театри нашого міста, про результати опитування, проведеного серед учнів нашої школи.

     Під час уроку, дівчата-теоретики будуть проводити оцінювання ваших робіт за оціночною таблицею.

 

ІІІ. Сприймання та усвідомлення матеріалу.

Слово надається теоретикам. Вони ознайомлять нас з основними поняттями, які ми будемо використовувати на уроці:

C:\Users\ПК\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\IE\ADPXIHY8\masks-310474_640[1].pngТеатр – (гр. місце, призначене для видовища. Згодом саме видовище) – вид мистецтва, що відображає життя в сценічній дії. Театральне мистецтво синтетичне, поєднане драматургією, творчістю актора та режисера, музикою, живописом, архітектурою, співами, танцями.

Театр – драматичний, музичний, ляльковий, пластичних мініатюр, моди. Перший Український театр створив у 1907 р. Микола Садовський в Києві. Сучасні театральні споруди призначені для оперно-балетних або музично-драматичних вистав.

Театри бувають відкриті і закриті (літні, зелені).

Закритий театр складається з двох приміщень: глядацької зони та сценічної. Основним приміщенням є зал для глядачів. Місця для глядачів розташовуються в партері, амфітеатрі, бенуарі, бельетажі та на балконах.

     Театр для дітей – професійний театр, що ставить п’єси для дітей та юнацтва. Репертуар на початку складався здебільшого з інсценізації казок і творів дитячої літератури.

     Міжнародний день театру відзначають 27 березня.

Опера – (іт. – праця, справа, дія, твір) – у музиці – найвищий жанр музичного мистецтва, в якому органічно поєднуються вокальна (сольна, ансамблева, хорова); інструментальна (оркестрова) музика та сценічна дія (драматична), балет і живопис. Ідея опери розкривається відповідно до сюжету.

     Західноєвропейська опера виникла наприкінці 16 – початку 17 століття.

Розрізняють: опера буффа – комічна,

                      опера серія – серйозна.

Оперета – маленька опера комедійного характеру; поєднує вокально-інструментальні номери з танцями та розвинутими діалогами.

Лібрето – літературний текст, на який створений твір(опера, балет).

Увертюра – музичний вступ, відкриваючи оперу, драму, виставу.

Балет – мистецтво танцю, у якому зміст, сюжет твору передають за допомогою рухів.

 

Основні економічні терміни,

які будуть використані на уроці:

Реклама - спеціальна інформація про осіб чи продукцію, що розповсюджується в будь-якій формі та в будь-який спосіб з метою прямого чи опосеред-кованого одержання прибутку. З реклами покупці можуть дістати багато цікавої і корисної інформації, дізнатися про появу нового спектаклю чи вистави, про жанри, сюжет, місце розташування.

Потреба - необхідність у чомусь, певних речах, бажань їх мати.

Партнерство – результат спільної діяльності, ролі партнерів у розв’язання практичних задач.

Дизайн -  це творчий метод, процес і результат художньо-технічного проекту-

вання промислових виробів.

 

Дякуємо теоретикам і слово надається пошуковцям, які з’ясували, що в нашому місці найбільш відомі 3 театри:

  1. Криворізький театр драми та музичної комедії ім. Т. Шевченка.
  2. Театр ляльок.
  3. Театр пластичних мініатюр «Академія руху»

Міський театр драми та музичної комедії

ім. Т. Шевченка.

C:\Users\ПК\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\IE\ADPXIHY8\DramteatrTernopil[1].jpg    Заснований у 1931 р. Перша адреса: клуб ім. Карла Лібкнехта. Для влаштування вистав використовували різні приміщення: кузні, млини, великі комори.

 

 

 

 

 

http://www.teatrkukol.com.ua/images/News/10_1.jpgМіський театр ляльок

     Театр створений у 1977 р. Перший головний режисер трупи Володимир Пархоменко. Перший директор Анатолій Артюшкін. Перші казки «Чарівний фургон», «Золоте курча», «Ти з нами Робін Гуд» подивилися всі учні шкіл міста. З 1986 р. директором театру починає працювати Віктор Удовенко, головним режисером В’ячеслав Кононов. З початку свого функціонування у Кривому Розі цей цікавий творчий колектив дав путівку в життя майже 70 спектаклям. Спектаклі неодноразово здобували нагороди в театральних конкурсах та фестивалях. Після довгих років очікування, театр отримав власне приміщення – палац культури «Саксагань». Тут працюють закохані у свою справу люди, повні задумів, натхнення та прагнення до нових вистав: для малечі, юнацтва та дорослих.

 

Театр пластичних мініатюр «Академія руху»

Театр Академия Движения (Кривой Рог)Театру музично-пластичних мистецтв  «Академія ріху» - 17 років! Театру Бєльских – 37! Ніякої помилки тут не має, формально театр «Академія руху» виник у 1994 році по рішенню виконкому Криворізької міськради.

В творчому репертуарі театру 16 казок для дітей та 22 п’єси для дорослих. Візиткою театру можна назвати пластичну драму «Безсоння»  за мотивами творів Т.Г. Шевченка, яка отримала гран-прі вищої театральної  премії «Січеславна». Режисер був висунутий на здобуття Національної  шевченківської премії.

     Слово надається журналістам, які підготували статтю в газету, інтерв’ю та опитування учнів школи, яке зобразили у вигляді діаграми.

     В театрі потрібно дотримуватися певних правил. Я вважаю всім нам слід почути рекомендації для тих, хто зібрався відвідати оперу, концерт чи виставу.

 

Рекомендації для тих, хто зібрався до театру.

     Зустріч з прекрасним – завжди свято. І звичайно, до кожного свята треба готуватися. Перед відвідуванням концерту чи опери, чи вистави дуже добре мати уявлення про музику, яка прозвучить. Щоб зрозуміти твір, довідатися про ного і його автора, корисно прослухати текст, прочитати книги. Корисним буде знання історичного оточення, у якому працював композитор. Якщо ви зібралися йти в оперу, було б добре познайомитися зі словесним текстом опери – лібрето: адже знати й розуміти, про що співають артисти, дуже важливо.

     Якщо ви слухаєте музичний твір уперше, найголовніше – зуміти проникнути в авторський задум, уловити розвиток музичних образів. Починаючим слухачам хочеться побажати частіше бувати на лекціях-концертах. Кілька слів про етику.

     В оперному театрі або концертній залі існують правила, яких треба дотримуватися:

  • Аплодувати можна тільки по закінченню всього твору, але не між частинами циклу.
  • В опері публіка дякує диригенту й оркестру перед останньою дією. По ходу спектакля оплески припустимі тільки між блискуче проведеними сценами, аріями. В окремих випадках можна аплодувати талановито виконаним декораціям, але до того, як зазвучить музика.
  • Намагайтеся зробити музику частиною вашого життя – це запорука всього кращого у людині.

Діти розробили дизайн своєї афіші та запрошення до театру. Зверніть увагу на афіші театрів, запрошень та програмок. Що можна сказати про них?

Прошу переглянути презентацію групи дизайнерів про театри нашого міста.

 

ІУ.  Осмислення учнями знань.

Погляньте на дошку де зображено дерево мудрості. На ньому є питання. Ви підходите по одному до дерева, обираєте листочок з дерева, який сподобався та відповідаєте на питання.

  • Чи потрібна реклама театру?
  • Який повинна мати вигляд реклама театру?
  • Чи є конкуренція між театрами?
  • Чи є попит на глядача?
  • До якої потреби можна віднести театральні вистави?
  • Яку роль відіграють адміністратори театру?
  • Чи можна назвати гру акторів у виставі партнерством?
  • Які можуть бути економічні проблеми в театрі?
  • Який вплив музики на психічне здоров’я особистості?

 

У. Узагальнення та систематизація знань. На останок дайте відповіді на питання тесту. (додаток 5 )

 

УІ. Підведення підсумків уроку. Слово надається теоретикам, які оцінювали ваші творчі роботи. Оцінки за урок.

Дякую за урок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1. Ілюстрації театрів.

 

https://avatars.mds.yandex.net/get-altay/216588/2a0000015b217ba5252a9571d4d0c2caf9a6/XXLТеатр ляльок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Theater in Krywyj Rih.JPG

 

 

Криворі́зький міськи́й теа́тр дра́ми та музи́чної коме́дії ім. Т. Г. Шевче́нка

 

 

 

 

 

 

 

 

http://krmisto.gov.ua/images/clubs/full/2.jpg

"Криворізький академічний міський театр музично-пластичних мистецтв "Академія руху"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2. Афіші театрів.

 

Солом`яний бичок          Якщо поряд з тобою друг

 

 

БЕЗУМНАЯ ЭЛЛИ И ВЕЛИКИЙ ОБМАНЩИК          Сказка о сказках

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3. Результати анкетування учнів школи

 

  1. Назвіть останню виставу, яку ви відвідали?
  2. Чи знаєте ви як потрібно себе поводити в театрі?
  3. Чи знаєте ви коли відзначають день театру?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4. Правила поведінки в театр

і

  • Аплодувати можна тільки по закінченню всього твору, але не між частинами циклу.

 

  • В опері публіка дякує диригенту й оркестру перед останньою дією. По ходу спектаклю оплески припустимі тільки між блискуче проведеними сценами, аріями. В окремих випадках можна аплодувати талановито виконаним декораціям, але до того, як зазвучить музика.

 

 

  • Намагайтеся зробити музику частиною вашого життя – це запорука всього кращого у людині.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5. Тест для перевірки знань за темою  «Театр»

 

  1. Що означає слово театр?
  • Один з видів драми
  • Італійська комічна опера
  • Місце, призначене для видовища, згодом саме видовище
  • Жанр музичного мистецтва

 

  1. Що означає слово опера?
  • Італійська комічна опера
  • Жанр музичного мистецтва
  • Маленька опера комедійного характеру
  • Найвищий синтетичний жанр музичного мистецтва

 

  1. Що означає слово увертюра?
  • Музичний вступ до вистави, опери чи балету
  • Літературний текст
  • Декламація літературного тексту
  • Літературний текст, на який створено оперу, балет

 

  1. Що таке лібрето?
  • Літературний текст, на який створено музичний твір
  • Ліричний номер пісенного характеру
  • Один з видів опери
  • Музичний вступ до вистави

 

  1. Що таке оперета?
  • Маленька опера комедійного характеру, поєднана з вокально-інструментальними номерами, танцями та розвинутими діалогами
  • Італійська комічна опера
  • Один з видів драми, предметом відображення якого є глибокі трагічні суперечності

 

  1. Які відомі театри діють в нашому місті?
  • Театр ляльок
  • Фольклорний театр
  • Театр драми та музичної комедії
  • Театр моди
  • Театр  музично-пластичних мистецтв
  • Театр опери та балету
  • Театр одного актора
  • Театр робітничої молоді

 

docx
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
1197
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку