Тема: Подорож – турнір до країни математики.
Мета: розвивати творчі здібності учнів, прагнення до самореалізації та самовдосконалення, уміння лаконічно висловлювати свої думки; розвивати логічне мислення учнів, увагу, пам'ять, швидкість реакції, кмітливість, допитливість, уміння знаходити вихід у складних ситуаціях і нестандартно підходити до вирішення проблем; виховувати самостійність, активність і культуру поведінки; підвищувати інтерес до математики; формувати навички змістовного проведення вільного часу.
Обладнання: картки с завданнями, плакати с ребусами.
ХІД ЗАХОДУ
По сцені ходять Холмс і Ватсон. У Холмса в руках ноутбук.
Ватсон (показуючи на ноутбук). І за допомогою цієї дивовижної штуки Ви, Холмсе, розкрили вже стільки злочинів?!
Холмс. Елементарно, Ватсоне (сідає до столу, відкриває ноутбук), це винахід сторіччя! Як ми з Вами, друже мій, обходилися без нього? Не знаю, не знаю... (щось набирає на клавіатурі ноутбука).
Ватсон. А чи не випити нам з Вами, містере Холмсе, по чашці кави?
Холмс (розгублено дивлячись на монітор). Ви хотіли сказати, Ватсоне, по склянці соку? Адже кава, як ми з Вами знаємо, вкрай шкідлива. О, дивіться, нас запрошують на математичний турнір! Бачите, ось на сайті запрошень?
Ватсон. Не знаю, чи варто марнувати наш дорогоцінний час, тим більше зараз, у добу інформатики.
Холмс. Ех, Ватсоне, Ватсоне, друже мій давній, я Вас дуже поважаю, але, усе ж таки, не вистачає Вам аналітичного мислення. Ну, напружте Ваші мізки! Інформатика— онучка Математики! Це ж елементарно, Ватсоне!
Ватсон (ніяковіючи). Ну, містере Холмсе, не такий я вже безнадійний.
Холмс. Тоді ходімо на турнір?!
Ватсон. Звичайно! (Ідуть зі сцени.)
(На сцені ведучі — двоє вчителів. Звучить мелодія пісні «Дважды два— четыре» )
2-й ведучий. Вона іде до нас? Цариця – Математика?!
1-й ведучий. Саме так, колего! Сподіваюсь, що у цій залі ніхто не проти її візиту?
Учні (разом). Ні!
(Звучить мелодія «Дважды два — четыре». Під оплески до зали заходить Цариця-Математика.)
Цариця-Математика.
Добрий день, мої хороші,
З багатьма уже знайома,
Вас я бачу біля дошки
І з підручником удома.
Той хороший математик,
Хто розв’язує багато,
Я кмітливих поважаю, їм в житті допомагаю.
І по тому, як зустріли,
Бачу, любите мене.
Отже, наша з вами зустріч
Дарма, діти, не мине.
(Тричі плеще в долоні і до зали заходить Алгебра, вклоняється усім, стає біля Цариці. Потім з’являється Геометрія, також вклоняється і стає з іншого боку.)
Алгебра. Цариці вірні слуги ми.
Геометрія. Тож завжди разом із дітьми.
Алгебра, Геометрія (разом).
Готові ми завжди нараз
Цариці виконать наказ!
Цариця. Прекрасно! Отож, любі мої помічники, наказую: негайно провести турнір для того, щоб визначити справжніх лицарів Математики.
Алгебра, Геометрія (разом).
Математику щоб знати,
Треба лицарями стати,
В урочисту оцю мить
Усі сміливці підійдіть!
(До Цариці підходять кандидати в лицарі.)
Запитання для першого кандидата в лицарі:
1. Пасажир таксі їхав в село. По дорозі він зустрів 5 вантажівок і 3 автомашини. Скільки всього машин їхало в село? (1).
2. У одній сім'ї в кожного з трьох братів є сестра. Скільки дітей в сім'ї? (4)
3. Півень, стоячи на одній нозі, важить 5 кг. Скільки він важитиме, якщо встане на дві ноги? (5)
4. Двоє грали в шахи 4 години. Скільки часу грав кожний? (4 години)
Запитання для другого кандидата в лицарі:
1. Скільки крокодилів живе у Дніпрі (жодного)
2. Скільки персонажів в сказці «Курочка Ряба» (4 – дід, баба, курочка та мишка)
3. Біля їдальні, де обідали лижники, було увіткнено 20 лиж і 20 палиць. Скільки лижників ходило в похід. (10)
4. Коваль підкував трійку коней. Скільки підков йому припало зробити.(12)
Цариця. Ох і потішили мене ці учні своїми знаннями. Молодці! Ану, Алгебро і Геометріє, де наші лицарські ордени? (Підвівшись з трону, підходить до кандидатів.) Дали ви відповіді дуже гідні, віднині лицарі мої ви вірні!
(Алгебра і Геометрія вручають ордени лицарям. Звучить урочиста музика.)
Цариця. Люблю, коли на мою честь пишуть музику і складають вірші.
Учень із зали. Люба Царице – Математико, а можна я прочитаю Вам математичний віршик?
Цариця. Звичайно, прошу!
Нулик — це число найменше,
Деколи й саме живе.
Як пристане до сусіда —
Має значення нове.
От стояла одиниця,
Біля неї нулик став,
І вже може він гордиться,
Буть найменшим перестав.
Так «один» з «нулем»-сусідом
Число «десять» разом склав.
Цариця. Дякую тобі, за дотепний вірш про нуль, але мені більше до вподоби цифра 12.
Алгебра. Ще б пак, Ваша Величність, адже це найвищий бал у школі!
Геометрія. І я впевнена, що його може одержати будь – хто із присутніх у цій залі.
Цариця. Отже, ви вважаєте, що нам необхідно провести іспит серед присутніх?
Алгебра, Геометрія (разом). Атож!
Цариця. Тоді прошу 4 – х бажаючих підходити до цього столика і тягнути білет.
(Проводить іспит серед 4 бажаючих.)
Білет № 1
Білет № 2
Білет № 3
Білет № 4
Цариця. Молодці! Нагороджую кожного з учасників 12 балами.
Алгебра. Ваша Величність! А ви знаєте, що наші діти не тільки кмітливі а ще й неабиякі актори.
Цариця. А-а-а... Невже! А як ви мені можете це довести?
Геометрія. Діти, доведемо що ви актори?
Учні. Так! (Усі разом)
Починаються «Математичні діалоги»
Приходить Петро додому і розповідає:
Учитель запропонував школярам розв’язати задачу про басейн, який потрібно заповнити водою з труб різного діаметра. Першим відповідає Петрик.
Учитель математики запитує в малого Іванка:
Цариця. Чудово! А тепер, після нелегких іспитів, чи не провести нам естафету? Математичну естафету!
1-й ведучий. Так і зробимо. Учасникам естафети треба відповісти на питання.
2-й ведучий. Але є одне правило – не викрикуємо, а піднімаємо руку!
(Проводиться естафета.)
Математична естафета серед глядачів
1. Прочитайте ребуси. (Ребуси записано на плакатах.)
1) «40 а»; (сорока) 2) «100 вп»; (стовп) 3) «7'я» (сім’я) 4) « да»; (колода)
Цариця. Браво! Як гарно я сьогодні з вам провела час. Ви мне розважили, повеселили, порадували своїми знаннями. Але мене сьогодні запросили до себе в гості ще одні учні. До яких мені треба поспішати.
Алгебра. Щиро вітаємо переможців.
Геометрія. Дякуємо всім, хто брав участь у турнірі та у підготовці до нього.
Всі разом. До нових зустрічей! (виходять за сцену)
1– й ведучий. А як ви гадаєте що для цього потрібно?
2– й ведучий. А для цього потрібно гарно знати і вчити математику, і добре готуватися до уроків.
1- й ведучий. Пому що вона нам дуже потрібна в житті.
2-й ведучий. А зараз ми вам говоримо до побачення.
1- й ведучий. До побачення!