Подорож – турнір до країни математики.

Про матеріал
Тема: Подорож – турнір до країни математики. Мета: розвивати творчі здібності учнів, прагнення до самореалізації та самовдосконалення, уміння лаконічно висловлювати свої думки; розвивати логічне мислення учнів, увагу, пам'ять, швидкість реакції, кмітливість, допитливість, уміння знаходити вихід у складних ситуаціях і нестандартно підходити до ви¬рішення проблем; виховувати самостійність, активність і культу¬ру поведінки; підвищувати інтерес до математики; формувати навички змістовного проведення вільного часу. Обладнання: картки с завданнями, плакати с ребусами.
Перегляд файлу

Тема: Подорож – турнір до країни математики.

Мета: розвивати творчі здібності учнів, прагнення до самореалізації та самовдосконалення, уміння лаконічно висловлювати свої думки; розвивати логічне мислення учнів, увагу, пам'ять, швидкість реакції, кмітливість, допитливість, уміння знаходити вихід у склад­них ситуаціях і нестандартно підходити до ви­рішення проблем; виховувати самостійність, активність і культу­ру поведінки;  підвищувати інтерес до матема­тики; формувати навички змістовного проведення вільного часу.

Обладнання: картки с завданнями, плакати с ребусами.

ХІД ЗАХОДУ

По сцені ходять Холмс і Ватсон. У Холмса в ру­ках ноутбук.

Ватсон (показуючи на ноутбук). І за допомогою цієї дивовижної штуки Ви, Холмсе, розкрили вже стільки злочинів?!

Холмс. Елементарно, Ватсоне (сідає до столу, від­криває ноутбук), це винахід сторіччя! Як ми з Ва­ми, друже мій, обходилися без нього? Не знаю, не знаю... (щось набирає на клавіатурі ноутбука).

Ватсон. А чи не випити нам з Вами, містере Холмсе, по чашці кави?

Холмс (розгублено дивлячись на монітор). Ви хо­тіли сказати, Ватсоне, по склянці соку? Адже кава, як ми з Вами знаємо, вкрай шкідлива. О, дивіться, нас запрошують на математичний турнір! Бачите, ось на сайті запрошень?

Ватсон. Не знаю, чи варто марнувати наш до­рогоцінний час, тим більше зараз, у добу інфор­матики.

Холмс. Ех, Ватсоне, Ватсоне, друже мій давній, я Вас дуже поважаю, але, усе ж таки, не вистачає Вам аналітичного мислення. Ну, напружте Ваші мізки! Інформатика— онучка Математики! Це ж елементарно, Ватсоне!

Ватсон (ніяковіючи). Ну, містере Холмсе, не та­кий я вже безнадійний.

Холмс. Тоді ходімо на турнір?!

Ватсон. Звичайно! (Ідуть зі сцени.)

(На сцені ведучідвоє вчителів. Звучить мелодія піс­ні «Дважды двачетыре» )

  1. й ведучий. Доброго дня, друзі! Вітаємо вас, ша­новні гості!
  2.   й ведучий. Ми раді бачити у залі наших улю­блених героїв — Шерлока Холмса і доктора Ват­сона. І не лише їх... Але не все одразу.
  1.    й ведучий (дістаючи з кишені мобільний теле­фон, який дзвонить). Так! Доброго дня, шановна! Так, так, чекаємо на Вас з нетерпінням! Друзі, щойно до нас зателефонувала Цариця – Математика!

2-й ведучий. Вона іде до нас? Цариця – Математика?!

1-й ведучий. Саме так, колего! Сподіваюсь, що у цій залі ніхто не проти її візиту?

Учні (разом). Ні!

(Звучить мелодія «Дважды двачетыре». Під оплески до зали заходить Цариця-Математика.)

Цариця-Математика.

Добрий день, мої хороші,

З багатьма уже знайома,

Вас я бачу біля дошки

І з підручником удома.

Той хороший математик,

Хто розв’язує багато,

Я кмітливих поважаю, їм в житті допомагаю.

І по тому, як зустріли,

Бачу, любите мене.

Отже, наша з вами зустріч

Дарма, діти, не мине.

 (Тричі плеще в долоні і до зали заходить Алгебра, вклоняється усім, стає біля Цариці. Потім з’явля­ється Геометрія, також вклоняється і стає з ін­шого боку.)

Алгебра. Цариці вірні слуги ми.

Геометрія. Тож завжди разом із дітьми.

Алгебра, Геометрія (разом).

Готові ми завжди нараз

Цариці виконать наказ!

Цариця. Прекрасно! Отож, любі мої помічники, наказую: негайно провести турнір для того, щоб визначити справжніх лицарів Математики.

Алгебра, Геометрія (разом).

Математику щоб знати,

Треба лицарями стати,

В урочисту оцю мить

Усі сміливці підійдіть!

(До Цариці підходять кандидати в лицарі.)

  1. й ведучий (тримаючи конверти із завданнями). Отже, для кандидатів у лицарі Математики про­водимо бліц – турнір, а це означає, що потрібно від­повідати на запитання без підготовки.

Бліц – турнір

Запитання для першого кандидата в лицарі:

1. Пасажир таксі їхав в село. По дорозі він зустрів 5 вантажівок і 3 автомашини. Скільки всього машин їхало в село? (1).            

2. У одній сім'ї в|у| кожного з трьох братів є сестра. Скільки дітей в сім'ї?    (4)

3. Півень, стоячи на одній нозі, важить 5 кг. Скільки він важитиме, якщо встане на дві ноги?  (5)

4. Двоє грали в шахи 4 години. Скільки часу грав кожний? (4 години)

Запитання для другого кандидата в лицарі:

1. Скільки крокодилів живе у Дніпрі (жодного)

2. Скільки персонажів в сказці «Курочка Ряба» (4 – дід, баба, курочка та мишка)

3. Біля їдальні, де обідали лижники, було увіткнено 20 лиж і 20 палиць. Скільки лижників ходило в похід. (10)

4. Коваль підкував трійку коней. Скільки підков йому припало зробити.(12)

Цариця. Ох і потішили мене ці учні своїми знан­нями. Молодці! Ану, Алгебро і Геометріє, де наші лицарські ордени? (Підвівшись з трону, підходить до кандидатів.) Дали ви відповіді дуже гідні, від­нині лицарі мої ви вірні!

(Алгебра і Геометрія вручають ордени лицарям. Звучить урочиста музика.)

Цариця. Люблю, коли на мою честь пишуть му­зику і складають вірші.

Учень із зали. Люба Царице – Математико, а мож­на я прочитаю Вам математичний віршик?

Цариця. Звичайно, прошу!

Нулик — це число найменше,

Деколи й саме живе.

Як пристане до сусіда —

Має значення нове.

От стояла одиниця,

Біля неї нулик став,

І вже може він гордиться,

Буть найменшим перестав.

Так «один» з «нулем»-сусідом

Число «десять» разом склав.

Цариця. Дякую тобі, за дотепний вірш про нуль, але мені більше до вподоби цифра 12.

Алгебра. Ще б пак, Ваша Величність, адже це найвищий бал у школі!

Геометрія. І я впевнена, що його може одержати будь – хто із присутніх у цій залі.

Цариця. Отже, ви вважаєте, що нам необхідно провести іспит серед присутніх?

Алгебра, Геометрія (разом). Атож!

Цариця. Тоді прошу 4 – х  бажаючих підходити до цього столика і тягнути білет.

  1. й ведучий. Прошу! Перший!

(Проводить іспит серед 4 бажаючих.)

Білет № 1

  1. Чоловік ішов до залізничної станції і зустрів двох бабусь, кожна з яких несла по два кошики, а в кожному кошику було двоє кролів. Скільки людей ішло до станції? (1 чоловік)
  2. На дереві сиділо 6 горобців. Стрілець влучив у двох з них. Скільки горобців залишилось? (2, всі інші полетіли)

Білет № 2

  1. Летіли качки. Одна попереду, дві позаду; одна позаду і дві попереду; одна— між двома і три — в ряд. Скільки летіло качок? (3 качки)
  2. Швачка має сувой тканини завдовжки 18 м і щодня відрізає по 3 м. На який день вона відріже останній метр? (ні на який)

Білет № 3

  1.  Цеглина важить 2 кг і ще пів цеглини. Скіль­ки важить одна цеглина?     (2 кг)
  2. Двоє учнів грали в шахи 2 години. Скільки го­дин грав кожен учень?      (2 години)

Білет № 4

  1. Зошит з обкладинкою коштує 1 грн 20 к. Скільки коштує зошит без обкладинки, якщо він дорожчий за неї на 1 грн? (1 грн)
  2. Від сувою тканини, у якому 200 м, щодня від­різали 20 м. Через скільки днів востаннє відрізали тканину? (9 днів)

Цариця. Молодці! Нагороджую кожного з учас­ників 12 балами.

Алгебра. Ваша Величність! А ви знаєте, що наші діти не тільки кмітливі а ще й неабиякі актори. 

Цариця. А-а-а... Невже! А як ви мені можете це довести?

Геометрія. Діти, доведемо що ви актори?

Учні. Так! (Усі разом)

Починаються «Математичні діалоги»

Діалог 1

  • Ти знаєш, як розділити п’ять картоплин між шістьма дітьми?
  • Треба зробити пюре.

Діалог 2

  • Ти знаєш, що в нашій сім’ї 5 осіб: батько, мати, я і дві сестрички?
  • Знаю. Крім того, знаю, що ти неввічливий. Треба було сестричок назвати першими, а не себе.
  • Згоден. Слухай далі. Мама купила 7 яблук і вирішила розділити їх порівну між нами. Спо­чатку вона розрізала одне яблуко на 5 однакових частин, потім...
  • Досить, я знаю, як ці яблука можна було б розділити між вами на однакові частини без роз­різування.
  • 7 яблук на 5 осіб? І не різати?
  • Звичайно.
  • Цікаво! То як же?
  • Зварити компот!

Діалог 3

  • Татусю, допоможи мені розв’язати задачу.
  • А ти вже над нею думав?
  • Думав.
  • Ну, і що придумав?
  • Що краще запитати у тебе.

Діалог 4

Приходить Петро додому і розповідає:

  • Тату, я сьогодні отримав 12 балів.
  • Із чого це? — запитує тато.
  • Географія — 2 бали, математика — 2 бали, українська мова — 2 бали, українська література — 2 бали, музика — 2 бали, німецька мова — 2 бали. Разом — 12 балів.

Діалог 5

Учитель запропонував школярам розв’язати за­дачу про басейн, який потрібно заповнити водою з труб різного діаметра. Першим відповідає Петрик.

  • Чотири, п’ять, шість, двадцять дев’ять, — ска­зав він.
  • Що це? — здивувався вчитель.
  • Телефон нашого слюсаря-водопровідника, — відповів хлопчик.

Діалог 6

Учитель математики запитує в малого Іванка:

  • Ну що, Іванко, до скількох ти навчився лі­чити?
  • Один, два, три, чотири, п’ять, шість, сім, ві­сім, дев’ять, десять...
  • А далі?
  • А далі — «Валет».

Цариця. Чудово! А тепер, після нелегких іспитів, чи не провести нам еста­фету? Математичну естафету!

1-й ведучий. Так і зробимо. Учасникам естафети треба відповісти на питання.

2-й ведучий. Але є одне правило – не викрикуємо, а піднімаємо руку!

(Проводиться естафета.)

Математична естафета серед глядачів

1. Прочитайте ребуси. (Ребуси записано на пла­катах.)

1) «40 а»; (сорока)  2) «100 вп»;  (стовп)  3) «7'я» (сім’я)  4) «      да»;  (колода)

  1.               Що важче: 1 кг пуху чи 1 кг заліза? (однаково)
  2.               Як правильно сказати: «7 плюс 5 дорів­нює одинадцяти» чи «Сім плюс п'ять дорівнює одинадцять»? (буде 12, а не 11)
  1.  Кришка стола має 4 кути. Якщо один з кутів відпиляти, то скільки кутів буде у кришки? (5 кутів)
  2.  Одне яйце вариться 10 хв. Скільки хвилин варитимуться 5 яєць? (10 хв)
  3.  Що за цифра акробатка? Як на голову встає – на  3 меншою стає. (А зовуть її 9-ка)
  4. Скільки метрів у сантиметрі? (ніскільки)
  5.  Скільки нулів містить запис 1млрд? (1 000 000 000 – дев’ять нулів)
  6. На яке число не можна ділити? (на нуль)
  7. Як знайти невідомий доданок? (треба від суми відняти відомий доданок)
  8. Фігуру, що складається з двох променів, які мають спільний початок, називають... (кутом)
  9. Частина прямої, що має початок і не має кінця, є... (промінь)
  10. Скільки прямих можна провести через дві точки? (одну)
  11. Хлопчик ліг спати о 8-ій годині вечора і поставив будильник так, щоб він задзвенів о 9-ій годині ранку. Скільки часу проспить хлопчик?          (1 годину)
  12.                        Уяви, що ти машиніст потяга. Потяг ру­хається зі швидкістю 60 км/год. У дорозі він був 7 год. Скільки років машиністу? (скільки відповідаючому)

Цариця. Браво! Як гарно я сьогодні з вам провела час. Ви мне розважили, повеселили, порадували своїми знаннями. Але мене сьогодні запросили до себе в гості ще одні учні. До яких мені треба поспішати.

Алгебра. Щиро вітаємо переможців.

Геометрія. Дякуємо всім, хто брав участь у турнірі та у підготовці до нього.

Всі разом. До нових зустрічей! (виходять за сцену)

  1. й ведучий. Ви гарно провили час? Вам сподобалася зустріч із Царицею наук?
  2. й ведучий. Хочете ще зустрітися з нею?

1– й ведучий. А як ви гадаєте що для цього потрібно?

2– й ведучий. А для цього потрібно гарно знати і вчити математику, і добре готуватися до уроків. 

1- й ведучий. Пому що вона нам дуже потрібна в житті.

2-й ведучий. А зараз ми вам говоримо до побачення.

1- й ведучий. До побачення!

docx
Додано
4 листопада 2021
Переглядів
331
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку