Формувати навички виділяти подвоєнні букви, встановлювати орфограми щодо подвоєння, вміння здійснювати морфемний розбір слова, вміння правильно передавати подвоєні букви звуками, здійснюючи фонетичний запис слова; розвивати фонематичний слух, орфографічні навички, творчі здібності, зв'язне мовлення учнів, мислення; виховувати почуття відповідальності, інтерес до народних традицій, почуття прекрасного.
Урок №
Тема. Подвоєння букв для позначення на письмі збігу однакових приголосних звуків.
Мета:формувати навички виділяти подвоєнні букви, встановлювати орфограми щодо подвоєння, вміння здійснювати морфемний розбір слова, вміння правильно передавати подвоєні букви звуками, здійснюючи фонетичний запис слова; розвивати фонематичний слух, орфографічні навички, творчі здібності, зв’язне мовлення учнів, мислення; виховувати почуття відповідальності, інтерес до народних традицій, почуття прекрасного.
ТИП УРОКУ: комбінований
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО УРОКУ
( Лунає музика, діти налаштовуються на урок – « Психологічна рефлексія»)
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ
- Ми приходимо до школи, на урок, щоб...
- «Мої очікування»
- Чому нам треба сьогодні навчитися?
ІІІ. Проблема уроку ( щодо оголошення теми)
Загадка
Ми, звичайно, не хитруєм:
Нас і бачать, нас і чують.
Це зовсім не дивина.
Як же наші імена? ( Звуки і букви)
- Про що ми будемо говорити на уроці? А от яку орфограму будемо вивчати, про це ми дізнаємося трохи пізніше.
ІV. ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Робота у групах.
1.Пошукове завдання
Розібрати слово за будовою і встановити причину подвоєння, записати слово фонетично.
А гр. – беззоряні ( префікс + корінь)
Б гр. – цінний ( Корінь + суфікс)
В гр. – юннат ( основа + основа)
* Завдання виконується, спираючись на підручник
2.Заповнення опорної схеми на окремих картках за виступами учнів.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1.Коментоване письмо
* Запишіть слова під диктовку. Поясніть за допомогою правил умови подвоєння приголосних.
Беззвучний, ранній, розрісся, нісся, осінній, оббігти, вволю, беззвучний, законно,денний.
2.Цифровий диктант
префікс + корінь -1
корінь + суфікс - 2
основа + основа - 3
( взаємоперевірка)
3. Запишіть слова під диктовку. Поясніть за допомогою правил умови подвоєння приголосних.
Наддніпрянщина, піддашшя, безсистемністю, ніччю, напруженість, юннати, юністю, орлиний, нехворощю, спросоння, виллємо
4. Самостійна робота
1. Придумати і записати в зошити слова з подвійними приголосними внаслідок збігу.
2. Скласти твір-мініатюру за поданим заголовком «Стінний годинник».
5.Гра «Впиши слова»
1. |
|
С |
С |
|
|||
2. |
|
Д |
Д |
|
|
||
3. |
|
Н |
Н |
|
|
||
4. |
|
Д |
Д |
|
|
|
|
5. |
|
|
Н |
Н |
|
|
|
6. |
|
|
Н |
Н |
|
|
|
7. |
|
|
|
Н |
Н |
|
|
8. |
|
|
|
|
С |
С |
|
Відповідь: нісся, відділ, денний, віддаль, осінній, стінний, туманний, розрісся,(піднісся).
6. Від поданих слів утворіть спільнокореневі слова з подвоєнням.
Наближатися, звертатись, мовчати, визволити.
7. Пояснювальний диктант
Душа ласкава, наче озеро, і трохи синім віддає. Кругом луги, ліси завмерли, горою нісся тихий спів. Обізвися ж, моя мелодіє, я за тебе й життя віддам. Серед поля ллється пісня, віє вітер. Мене сонце в степу лизало так, що й досі волосся лляне. Раптом звіддаля донісся крик. Ліс зустрів мене як друга тінню від дубів крислатих.
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
Рефлексія
Оцінювання знань, умінь і навичок учнів
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Виконайте вправу з підручника.
Творче завдання: опишіть вашу улюблену картину.