Подвоєння букв для позначення на письмі збігу однакових приголосних звуків

Про матеріал

Формувати навички виділяти подвоєнні букви, встановлювати орфограми щодо подвоєння, вміння здійснювати морфемний розбір слова, вміння правильно передавати подвоєні букви звуками, здійснюючи фонетичний запис слова; розвивати фонематичний слух, орфографічні навички, творчі здібності, зв'язне мовлення учнів, мислення; виховувати почуття відповідальності, інтерес до народних традицій, почуття прекрасного.

Перегляд файлу

Урок №

Тема. Подвоєння  букв для позначення на письмі  збігу однакових приголосних звуків.

 

Мета:формувати навички виділяти подвоєнні букви, встановлювати орфограми щодо подвоєння, вміння здійснювати морфемний розбір слова, вміння правильно передавати подвоєні букви звуками, здійснюючи фонетичний запис слова; розвивати фонематичний слух, орфографічні навички, творчі здібності, зв’язне мовлення учнів, мислення; виховувати почуття відповідальності, інтерес до народних традицій, почуття прекрасного.

ТИП УРОКУ: комбінований

ХІД УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО УРОКУ

 

( Лунає музика, діти налаштовуються на урок – « Психологічна рефлексія»)

 

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ

-  Ми приходимо до школи, на урок, щоб...

-  «Мої очікування»

-  Чому нам треба сьогодні навчитися?

 

ІІІ. Проблема уроку ( щодо оголошення теми)

Загадка

Ми, звичайно, не хитруєм:

Нас і бачать, нас і чують.

Це зовсім не дивина.

Як же наші імена?      ( Звуки і букви)

- Про що ми будемо говорити на уроці? А от яку орфограму будемо вивчати, про це ми дізнаємося трохи пізніше.

 

ІV. ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Робота у групах.

1.Пошукове завдання

Розібрати слово за будовою і встановити причину подвоєння, записати слово фонетично.

А гр. – беззоряні ( префікс + корінь)

 

Б гр. – цінний   ( Корінь + суфікс)

 

В гр. – юннат  ( основа + основа)

 

* Завдання виконується, спираючись на підручник

 

2.Заповнення опорної схеми на окремих картках  за виступами учнів.

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1.Коментоване письмо

* Запишіть слова під диктовку. Поясніть за допомогою правил умови подвоєння приголосних.

Беззвучний, ранній, розрісся, нісся, осінній, оббігти, вволю, беззвучний, законно,денний.

2.Цифровий диктант

  1. вітамінний  -  2
  2. віддалік   -       1
  3. юннат -             3
  4. беззвучно -       1
  5. письменник -   2
  6. спеццех    -       3
  7. старанний   -  2
  8. заввідділу   -   3
  9. щоденник -     2
  10. годинник -   2
  11. роззброїти  - 1
  12. ранній -  2

 

префікс + корінь -1

корінь + суфікс  - 2

основа + основа  - 3

 

( взаємоперевірка)

3. Запишіть слова під диктовку. Поясніть за допомогою правил умови подвоєння приголосних.

Наддніпрянщина, піддашшя, безсистемністю, ніччю, напруженість, юннати, юністю, орлиний, нехворощю, спросоння, виллємо

 

4. Самостійна робота

 

1. Придумати і записати в зошити слова з подвійними приголосними внаслідок збігу.

 

2. Скласти твір-мініатюру за поданим заголовком «Стінний годинник».

 

5.Гра «Впиши слова»

 

1.

 

С

С

 

2.

 

Д

Д

 

 

3.

 

Н

Н

 

 

4.

 

Д

Д

 

 

 

5.

 

 

Н

Н

 

 

6.

 

 

Н

Н

 

 

7.

 

 

 

Н

Н

 

 

8.

 

 

 

 

С

С

 

 

Відповідь: нісся, відділ, денний, віддаль, осінній, стінний, туманний, розрісся,(піднісся).

 

6. Від поданих слів утворіть спільнокореневі слова з подвоєнням.

 

Наближатися, звертатись, мовчати, визволити.

 

7. Пояснювальний диктант

 Душа ласкава, наче озеро, і трохи синім віддає. Кругом луги, ліси завмерли, горою нісся тихий спів. Обізвися ж, моя мелодіє, я за тебе й життя віддам. Серед поля ллється пісня, віє вітер. Мене сонце в степу лизало так, що й досі волосся лляне. Раптом звіддаля донісся крик. Ліс зустрів мене як друга тінню від дубів крислатих.

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Рефлексія

  •  Чи можу я пояснити однокласнику правила подвоєння приголосних?
  •  Найкраще на уроці працював (працювали)..., тому що ...

Оцінювання знань, умінь і навичок учнів

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

    Виконайте вправу з підручника.

    Творче завдання: опишіть вашу улюблену картину.

doc
Додано
29 березня 2018
Переглядів
6689
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку