МЕТА: Популяризувати математичні знання. Формувати багатоманітний світ математики. Розвивати: логічне мислення, кмітливість, уяву, творчі здібності. Виховати уважність. Обладнання: Коробки сірників (1 коробка – 1 учень). Фішки – різного кольору.
Номер слайду 3
Правила: На кожного учня – 1 пачка сірників. Перший учень, який дав правильну відповідь отримає фішку зеленого кольору, другий – помаранчеву, третій – жовту;На розв'язання завдання не більше 30 – 45 секунд.
Номер слайду 4
1. Як зробити з двох сірників 10 не ламаючи їх?Відповідь: Скласти римське число
Номер слайду 5
2. Чи можна з трьох сірників зробити шість не ламаючи їх?Відповідь: Так, необхідно скласти римське число
Номер слайду 6
3. У даній неправильній рівності необхідно перекласти один сірник, щоб рівність стала правильною: VI + IV = XII ?Відповідь: VII + V = XII
Номер слайду 7
4. Чи можна з чотирьох сірників зробити сім, не ламаючи їх?Відповідь: Так, необхідно скласти римське число
Номер слайду 8
5. Як з 8 сірників зробити три?Відповідь: Скласти з них слово «ТРИ».
Номер слайду 9
6. Візьміть 12 сірників і викладіть з них таку «рівність»: VI + IV = IXРівність, як бачимо, не правильна, бо 6-4 не дорівнює 9. Перекладіть один сірник так, щоб утворилась правильна рівність.?Відповідь: V + IV = IX VI + IV = X
Номер слайду 10
7. Як з 13 цілих сірників, кожний з яких має довжину 5 см, покладених один біля одного, скласти метр?Відповідь: Скласти слово «МЕТР»
Номер слайду 11
8. У даній неправільній рівності необхідно перекласти один сірник, щоб рівність стала правильною: X – IX = VI?Відповідь: XI – IX = II
Номер слайду 12
9. Додати до чотирьох сірників п'ять так, щоб утворилось сто. Спробуйте знайти 2 розв'язки. Відповідь: Скласти із сірників слово «СТО». Скласти число 100.
Номер слайду 13
10. У даній неправильній рівності необхідно перекласти один сірник, щоб рівність стала правильною: VII + IV = XVII?Відповідь: VIII + IX = XVII
Номер слайду 14
11. З 9 сірників скласти 6 квадратів (можна накладати один сірник впоперек іншого?Відповідь:
Номер слайду 15
12. З 12 сірників викладено 4 однакових квадратів, як на малюнку, при цьому утворився ще один додатковий квадрат (великий). Необхідно придбати 2 сірники (решту не займати), щоб утворилось два нерівних квадрати?
Номер слайду 16
Було. Відповідь
Номер слайду 17
13. З 10 сірників викласти 3 квадрати. Відповідь:
Номер слайду 18
14. У даній неправильній рівності необхідно перекласти один сірник, щоб рівність стала правильною: X + X = IВідповідь: XI – X = I
Номер слайду 19
МОЛОДЦІP. S. Найкмітливіші визначаються кількістю фішок та їх кольорами.